![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Vreemdeling
|
![]() 't wordt precies een rage in Nederland
Directeur in kantoor doodgestoken ANP DELFT - De 56-jarige directeur van een schoonmaakbedrijf aan de Nijverheidsstraat in Delft is donderdagmiddag doodgestoken in zijn kantoor. Dat heeft een woordvoerder van de politie donderdag gemeld. Begin van de middag zou de dader op het kantoor zijn aangekomen en in gesprek zijn gegaan met de directeur. Na een woordenwisseling trok de man een mes en stak de directeur neer. Op weg naar het ziekenhuis bezweek die aan zijn verwondingen, aldus de woordvoerder. De politie heeft nog geen aanhoudingen verricht. Het is nog onduidelijk wat het motief van de dader is. De politie weet ook nog niet of de dader wellicht een werknemer of ex-werknemer van het bedrijf is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hopelijk zoekt men in Nederland naar een oplossing zodat dergelijke incidenten vermeden kunnen worden. In de VS kennen ze het probleem langer en beter, misschien hebben zij een oplossing? ( http://www.garrett.com/ ) Neen, ik zag die reacties niet, blijkbaar toch iets gemist. Tsja... Moord in G'bergen: die 2 broers die voor een schamele 2750 euro 3 mensen afmaken met messen. Dat snap ik al helemaal niet. In het geval van die gast in Nederland kun je nog zeggen dat er sterke emoties bij te pas kwamen.
![]() |
![]() |
#243 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ok, Maddox, ik zal u punt per punt antwoorden: 1) enige wat Mombaerts en die leerkracht gemeen hebben is dat de dader Marrokaans was en dat beide slachtoffers overleden zijn. Alle andere omstandigheden zijn anders, vooral het soort misdrijf: moord met voorbedachte rade in die school, doodslag te Schaarbeek. 2) beweer ik dat ergens? zoja, quote me. Ik zie trouwens niet in hoe we door uw (en anderen hun) gespuw op de Islam dergelijke gebeurtenissen dan wel kunnen voorkomen... 3) ivm religie: yep, ook voor mij liever zonder, maar gelukkig is dat nog steeds elke mens zijn keuze. U het uwe, ik het mijne, liefst nog in de beslotenheid van uw woning. Boeiend maar niet on topic. 4) met de motivatie van de dader wordt rekening gehouden in een proces, het argument "van de koran mag het" (hetgeen ik trouwens betwijfel) zal in een Nederlandse rechtbank evenveel zoden aan de dijk zetten als "de wereld wordt door de zionisten geregeerd, daarom plaatste ik een bom bij die synagoge". 5) pro-moordenaar betoging? ![]()
![]() |
![]() |
#244 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ivm dubbelloop naar restaurant meebrengen: ![]() Meer- minderjarigheidsgrens vervaagt in het geval van ersntige delicten, realistisch en noodgedwongen maatregel. Ik ben er zeker van dat de dader in dit geval voor langere tijd de bak indraait. En laat aub de boekskes en "experten" er allerlei bullshit bijhalen, ik denk dat de recher discriminatie enzo enkel zal laten meespelen in de strafmaat als die leerkracht dat deed tov z'n leerling, anders is het niet relevant voor de zaak. Achtergrond van het slachtoffer speelt een rol, maar vrijspraak zit er echt niet in. Als ik m'n madam met een andere vent in bed betrap en vervolgens ongelukken bega, mag ik op verzachtende omstandigheden rekenen. Idem als ik jarenlang door iemand misbruikt wordt en het recht in eigen handen neem. Geen vrijspraak maar toch... Strafmaat enkel op basis van sociaal-economische kenmerken, gaat trouwens in tegen het gelijkheidsprincipe. Dus als die jonge gast niet in de gevangenis wilt belanden, had 'ie z'n pistool beter thuis gelaten. In het hypothetische geval dat ik iemand anders wil doden, vrees ik dat weinig of geen dreiging (straf/zelf sterven) me zal kunnen tegenhouden. Ik ben op sommige gebieden nogal een serieuze mens, laat ons dus maar hopen dat de anderen even voorbereid en rapper dan mij zijn. Verrassing speelt in m'n voordeel, dus ik zal niet alleen staan voor Sinte-Pieter ![]() waarom zou een crimineel een confrontatie met de politie zoeken? ok, een gewapende overwel kan tot een schietpoartij leiden, maar als ik u bezig hoor lijkt het alsof er mensen met zwaargeschut op rijkswachtcombis jagen. Da's al van de Bende van Nijvel geleden dat dat ongeveer gebeurde en laat ons dat dekseltje in deze topic dicht houden. A'pen: leuke stad, maar het lijkt me interessanter om zelf in 't Oostblok te gaan halen. Ietsje minder verdachte verkopers, geen Luc Alloo in de buurt ![]() Dit alles natuurlijk volledig hypothetisch en ervan uitgaand dat ik vuurwapens geen werktuigen des duivels zou vinden... Ivm vogelvrij verklaren: ik heb daar es een TV-programma over bedacht, maar toen bleek dat de burgerlijke dood afgeschaft is en nooit meer mag ingevoerd worden. De kijkcijfers zouden nochthans spectaculair zijn en eindelijk es een programma op de buis waar ik zelf voor zou thuis blijven ![]()
![]() |
![]() |
#245 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maars schijnbaar weten ze niet wat Vlarem wil zeggen! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afschuw en machteloze woede ten opzichte van een crimineel van het eigen volk. Wat een schril contrast met steunbetuigingen en blijken van bewondering ten opzichte van een crimineel van het eigen volk. Sterke emoties, welke sterke emoties ? Die van een bendeleider die zijn invloed op zijn bende verliest ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
akkoord dat als ge een beest wilt schieten, het best zo rap mogelijk sterft, maar met zo'n kaliber blijft er weinig beest over, enkel wat haren en een grote rode plek in het bos...
![]() |
![]() |
#250 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat in Frankrijk nog zo is weet ik niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als die 2 broers daarentegen vroeger op die bewuste avond een portefeuille met 2750 euro gevonden hadden, geloof ik dat hun 3 slachtoffers nu nog in leven waren. Waarschijnlijk hebben ze net dat café gekozen omdat ze zeker wisten dat daar iets te rapen viel, maar 't is niet dat ze het in het bijzonder op die mensen gemunt hadden. Om het even welke gelegenheid waar geld te halen viel zonder zweet, was even goed.
![]() |
![]() |
#252 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorladers schieten ook met .50 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() JoeQpublic:
Neen, ik zag die reacties niet, blijkbaar toch iets gemist. (Moord in G'bergen / gast in Nederland) ydde: Geen verschil van reactie gezien JoeQ? Moet ge eens goed op het publiek en hun uitspraken letten!
![]() |
#254 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat maakt het uit ? Het gaat erom dat zijn medestanders hem in een slachtofferrol duwen en het slachtoffer als schuldige aan wijzen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister-President
|
![]() Een Nederlandse man uit Baarn heeft een echtpaar vermoord. Hij heeft 4 jaar lang in hun auto rondgereden en hun tuin verzorgd. Hij is nu pas opgepakt. Het echpaar was begraven in de kinderboerderij van de man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turk4ever.. die "moordenaar" in Baarn.
Die kwispel heeft een motief , winstbejag. En om het helemaal gortig te maken, die heeft waarschijnlijk geen verzachtende omstandigheden. Geen allochtone eer die in het kruis getast kon worden, waarschijnlijk niet stoned op school.En hoe heeft ie het echtpaar vermoord? Publiekelijk ,op een korte afstand, met een schot door het hoofd?Met vriendjes die eerst moesten bekomen van de bewondering, en dan de dag erna begonnen te juichen? Darwin brengt dit leuk in je 2de keer dat je dit vermeld. "Tuinman, je bent een held", ergens in de media relletjes met dit als slogan? Eerste Nederlandse politicus vermoord door een medenederlander? Al ooit gehoord van Egmond en Hoorn?Ik dacht dat daar een paar ultra katholieke allochtone fanatici(weeral godsdienst als excuus?) voor in aanmerking kwamen.Maar kom, da's Nederlandse geschiedenis, die telt niet voor de Nieuwe Nederlanders(en Nieuwe Belgen) Neen, Er is een verschil tussen de 2 gevallen, en dat verschil is puur in de omstandigheden, reden en uitwerking van de misdaad. In het ene geval is het een pure criminele actie, die op gepaste wijze bestraft zal worden. In het andere geval komt het politiek correct niet goed uit.
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||
Minister-President