Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2007, 16:24   #241
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Opdringen?
Wordt jij door hen verplicht, naar de moskee te gaan?
Wordt jij door hen verplicht, 5 x daags te bidden?
Wordt jij door hen verplicht of verboden, een bepaalde kledij al of niet te dragen?
Verbieden ze je te eten wat je wil?
Verplichten ze je iets te eten waar je van walgt?
Hebben Zij actiegroepen die eisen, jouw kerk te sluiten?
Wordt jij uitgesloten uit beroepen of scholen als je een bepaald extra kledingstuk (teveel in VuilB-ogen!) draagt?
"Levensvisie opdringen", schreef je toch?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
En wat als ik een cartoon wil tekenen van religieuze figuren ?
"The life of Brian" en The holy grail vind ik hilarisch grappig, maar probeer eens een gelijkaardige parodie te maken over Mohammed...
-Die Deense spotprenten waren jarenlang door Deense kranten zelf geweigerd, tot één populistische krant het interessant vond een schandaal betreffende het gedrag van Deense troepen in Irak te doen vergeten door een ander schandaal uit te lokken en die kat de bel aan de
binden, waarop één Deense imam de zaak ruchtbaarheid gaf.
Meer effecten en lawaai buiten Europa dan vanwege de moslims hier....
Much abo aboth nothing, dus. Is dat een reden om te herbeginnen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 16:25.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 16:28   #242
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Filosoof, je uitleg geeft alleen maar vergoeilijkingen aan voor de "Moslims".

Ik bekijk niemand scheef als ik het kan mijden. Maar zo'n stel snotapen dat een vrouw loopt te beledigen wil ik wel een draai rond de oren geven, van welke origine ook.
Helaas mag dat gewoon niet in de hedendaagse maatschappij. En jij bent 1 van de voortrekkers om dit aan te klagen. Zeker als de beledigers van " een bepaalde geloofsstrekking" zijn.

Wat betreft ons helaas overleden hondje. Onze buren waren het er over eens dat het een lief en welopgevoed beestje was, maar honden zijn nu eenmaal onrein en mogen niet binnen leven. Met de woorden van de Marrokaanse buurman, nadat ie hoorde dat we onze lief Crittertje kwijt waren:
Citaat:
" Jullie zijn onrein, maar nu een stuk minder"
Oud 6 maart 2007, 16:29   #243
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat als ik een cartoon wil tekenen van religieuze figuren ?
"The life of Brian" en The holy grail vind ik hilarisch grappig, maar probeer eens een gelijkaardige parodie te maken over Mohammed...
Dan geldt er geen verdraagzaamheid van moslimzijde. Dan keert opperpoco Filosoof selectief en zeer schijnheilig zijn kas en begint hij te leuteren over respect voor hun geloof etc. Als de volgelingen van de Vuilislam dan mensen doden, afdreigen, tal vernielingen plegen dan doet hij dat af als akkefietjes.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 16:35   #244
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
-Die Deense spotprenten waren jarenlang door Deense kranten zelf geweigerd, tot één populistische krant het interessant vond een schandaal betreffende het gedrag van Deense troepen in Irak te doen vergeten door een ander schandaal uit te lokken en die kat de bel aan de
binden, waarop één Deense imam de zaak ruchtbaarheid gaf.
Meer effecten en lawaai buiten Europa dan vanwege de moslims hier....
Much abo aboth nothing, dus. Is dat een reden om te herbeginnen?
Wat u zegt is gewoon feitelijk onjuist. Je liegt.
De cartoons werden getekend omdat een schrijver, die een kinderboek had geschreven over de profeet Mohammed, nergens illustrators kon vinden. In september, na de eerste publicatie, volgden toen al betogingen in Denenmarken. De imam waar jij over spreekt, is heel het Midden-Oosten rondgegaan, waar de plaatselijke dicators en extremisten handig van gebruik gemaakt hebben om hun agenda door te drukken. In Europa volgend overal betogingen, in Brussel kwam spontaan 4000 man op straat na één sms'je, de aanstoker van dat protest heeft de VRT toen bedreigd, hij had namelijk gevraagd de cartoons niet te tonen en was kwaad omdat dit wel gebeurd was. In het VK waren er borden te zien met slogans als "Butcher those who insult islam" "Europe is the cancer, islam is the answer".
Ik stel voor dat men hier in het Westen op een gelijkaardige manier reageert wanneer er nog eens koptische christenen in Egypte aangevallen worden, wanneer weeral boeddhisten onthoofd worden in Thailand,.... aangezien je dit toch beschouwt als "Much ado abouth nothing".
Oud 6 maart 2007, 16:35   #245
Banneling

Standaard

Citaat:
Opdringen?

Ja, tegenwoordig doen de Europese media en politici aan strenge zelfcensuur telkens een item aan bod komt ivm de islam.
Dat komt Filosoof omdat de Vuilislam steeds meer opgedrongen wordt in het Westen en diegenen die er tegen protesteren hetzij bedreigd worden, hetzij afgemaakt worden in naam van die vuile ideologie.
Oud 6 maart 2007, 16:40   #246
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat u zegt is gewoon feitelijk onjuist. Je liegt.
De cartoons werden getekend omdat een schrijver, die een kinderboek had geschreven over de profeet Mohammed, nergens illustrators kon vinden. In september, na de eerste publicatie, volgden toen al betogingen in Denenmarken. De imam waar jij over spreekt, is heel het Midden-Oosten rondgegaan, waar de plaatselijke dicators en extremisten handig van gebruik gemaakt hebben om hun agenda door te drukken. In Europa volgend overal betogingen, in Brussel kwam spontaan 4000 man op straat na één sms'je, de aanstoker van dat protest heeft de VRT toen bedreigd, hij had namelijk gevraagd de cartoons niet te tonen en was kwaad omdat dit wel gebeurd was. In het VK waren er borden te zien met slogans als "Butcher those who insult islam" "Europe is the cancer, islam is the answer".
Ik stel voor dat men hier in het Westen op een gelijkaardige manier reageert wanneer er nog eens koptische christenen in Egypte aangevallen worden, wanneer weeral boeddhisten onthoofd worden in Thailand,.... aangezien je dit toch beschouwt als "Much ado abouth nothing".

4.000 moslims in de Reyerslaan voor enkele cartoons,
maar ZERO moslims op straat als in naam van hun religie verrijkende zelfontploffers 100den doden maken in Europa
Oud 6 maart 2007, 16:40   #247
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je dwaalt offtopic door er wetgeving in te betrekken!
Aanvaarden dat iemand een andere klederdracht wenst te dragen is niet "je aanpassen" , dat is gewoon leven en laten leven. Is dat nu zo moeilijk te snappen? Eis jij van je buren dat ze hun kleding door jou laten goedkeuren? Of wil jij kleding bij wet bepalen?
Als hier iemand afdwaalt ben jij dat.
Het gaat hier over kleding voorschriften in een zwembad, niet wat uw buurvrouw draagt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 16:41   #248
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als hier iemand afdwaalt ben jij dat.
Het gaat hier over kleding voorschriften in een zwembad, niet wat uw buurvrouw draagt.

Daar heb ik hem nu al ettelijke keren op gewezen, maar verblind door haat kan hij het niet zien.
Oud 6 maart 2007, 16:47   #249
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn al speciale zwemuren voor
-kinderen
-homos
-gehandicapten
-ouderen
-sporters
vroeger was er ook een apart dok voor vrouwen en kinderen...
Wat maakt het dan dat er een zwemuurtje voor vrouwen zou zijn?
Waarom wél voor hogergenoemden en niet voor vrouwen?
Omdat jij en een minderheid dat niet willen?
Omdat vrouwen ook in bovenstaande groepen voorkomen.
Anders moet je een uurtje voorzien voor:
-meisjes
-gehandicapte vrouwen
-oudere vrouwen
-vrouwelijke sporters
Oud 6 maart 2007, 16:47   #250
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Leef zoals je wenst, maar gun het ook anderen! De dictatoriale neigingen zitten niet bij mij!! Zo jij vreemdelingen haten tot "maatschappelijke gevoeligheden" wil rekenen, reken niet op mij!
[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het is niet omdat ik een provocatiesymbool van de islam verboden wil zijn, dat ik vreemdelingen haat. Trouwens, is het u ontgaan dat er overal in België een burkaverbod geldt (binnen en buiten het zwembad) : is de overheid daarmee vreemdelingenhatend.

Wat haat betreft, is er trouwens niemand die aan jou kan tippen. Jouw agressie en haat tgo politiek andersdenkenden bulken zo uit al je kromredeneringen. En dan zwijgen we nog over je gebruikelijke haatterminologie tgo mensen die jou nog nooit wat misdaan hebben.
[quote]
Citaat:
Het is niet omdat ik een provocatiesymbool van de islam verboden wil zijn, dat ik vreemdelingen haat.
Als je nu een noemenswaardig aantal medestanders daartoe binnen de islam had, d�*n zou je een punt hebben... niet dus.

Als jij minderheidsbashen ( in casu moslimbashen) gerechtvaardigd vindt en provocatiesymbool wil zijn, neem ik aan dat je tegen een virtueel stootje kunt, of niet??
Citaat:
Wat haat betreft, is er trouwens niemand die aan jou kan tippen. Jouw agressie en haat tgo politiek andersdenkenden bulken zo uit al je kromredeneringen. En dan zwijgen we nog over je gebruikelijke haatterminologie tgo mensen die jou nog nooit wat misdaan hebben.
Ik haat geen mensen, ik haat (sommige) ideëen
Dat "mij nooit wat misdaan hebben" .... individueel hier niet, idd. (behalve een grote collectie scheldwoorden): ik misdoe hen ook niets, ik associeer ze wél met het gedachtengoed waarbij ze zich aansluiten en dat ze verdedigen.
Toch blij te lezen dat je vreemdelingen niet haat!

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 16:52.
Oud 6 maart 2007, 16:55   #251
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
-meisjes
-gehandicapte vrouwen
-oudere vrouwen
-vrouwelijke sporters
Durf jij zeggen dat dat niet bestaat? IK durf dat niet...
Oud 6 maart 2007, 16:55   #252
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar:
Er is dus geen reglement en men zal er vlug een in mekaar steken, �* posteriori dus, speciaal om moslimas dat te weigeren... �* la tête du client...tegen één bepaalde bevolkingsgroep:

"naar schatting dertien procent van de bevolking van vreemde origine"
Omdat er geen nodig was.
Ieder wist tot voor kort blijkbaar wat een zwempak was en hield zich aan de instructies van de redders.
Oud 6 maart 2007, 17:01   #253
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Opdringen?

Citaat:
Ja, tegenwoordig doen de Europese media en politici aan strenge zelfcensuur telkens een item aan bod komt ivm de islam.
Dat komt Filosoof omdat de Vuilislam steeds meer opgedrongen wordt in het Westen en diegenen die er tegen protesteren hetzij bedreigd worden, hetzij afgemaakt worden in naam van die vuile ideologie.
Als jij normaal respect en beschaafdheid "zelfcensuur" en "opgedrongen levensvisie" wil noemen.... dan zijn er véél levensvisies die je "opgedrongen" worden. (bijna elke die niet juist de jouwe is? )

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 17:02.
Oud 6 maart 2007, 17:10   #254
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat er geen nodig was.
Ieder wist tot voor kort blijkbaar wat een zwempak was en hield zich aan de instructies van de redders.
Bobke, discussie al gevoerd
Modes veranderen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=160
Dat is een bestaande site, 5/3/2007, géén eeuwen terug! Het kan jou spijten, maar de wereld (ook niet de Westerse wereld dus) denkt niet overal als jij, en voor mijn part mogen andere mensen andere ideëen hebbenover badkledij... en die kledij dan ook dragen: daarom vind ik dat nog niet mooi of aanbevelenswaardig, maar dat is hùn zaak, niet de mijne

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 maart 2007 om 17:11.
Oud 6 maart 2007, 17:21   #255
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-meisjes
-gehandicapte vrouwen
-oudere vrouwen
-vrouwelijke sporters
Bye bye gelijkheid tussen de sexen
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 17:34   #256
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja, wat vind ik daar:
links naar dhimmiwatch, een beruchte islambashersite
een link naar een artikel in wikipedia, :
-geen indicatie dat het begrip nog gehanteerd wordt, maar wel:
-werkwoorden in de verleden tijd
-"disputed"
-en toch een klein zinnetje dat ik je niet wil onthouden:

Zodus... toen ik schreef over oude term... lees dat zinnetje goed.

Ik sluit niet uit dat er nog (of opnieuw?) sommigen naar refereren in sommige landen, maar dat is/wordt dan toch een randverschijnsel en het dagelijks moslimbashen hier zet degenen die dat moslimbashen doen op hetzelfde niveau als het kleine % fundamentalisten: niets om fier op te zijn!
Hm, je suggereert verdraagzaamheid in moslimlanden jegens andersdenkenden?
Even gezocht onder "christenen" (die ik evenmin moet, maar ik ben tegen ongelijkberechtiging in het algemeen); naar joden, diverse heidenen en atheïsten heb ik nog niet gekeken máár die hebben het in zulke oorden nog stukken slechter want christen-dhimmi heten daar "bevoorrecht" te zijn.
http://www.opendoors.nl/htm/?p=ranglijst

En ja, in sommige landen zoals Noord-Korea hebben ze het nòg slechter maar dat vind ik nog steeds geen punt ten voordele van de islam.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 maart 2007 om 17:38.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2007, 17:55   #257
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je nu een noemenswaardig aantal medestanders daartoe binnen de islam had, d�*n zou je een punt hebben... niet dus.
Medestanders binnen de islam ...niet.. Inderdaad, maar we zijn hier nog altijd GEEN islamitisch continent. Dat zal jij uiteindelijk ook eens moeten leren begrijpen.
Citaat:

Als jij minderheidsbashen ( in casu moslimbashen) gerechtvaardigd vindt en provocatiesymbool wil zijn, neem ik aan dat je tegen een virtueel stootje kunt, of niet??
Ik bash geen minderheden : ik bash religieuse achterlijkheden, ik bash mensenrechtenschendingen die onder het mom van religieuse traditie verkocht worden. Wanneer dringt dat in uw beperkte hersentjes eens door.

Citaat:
Ik haat geen mensen, ik haat (sommige) ideëen
Dat "mij nooit wat misdaan hebben" .... individueel hier niet, idd. (behalve een grote collectie scheldwoorden): ik misdoe hen ook niets, ik associeer ze wél met het gedachtengoed waarbij ze zich aansluiten en dat ze verdedigen.
Zo associeer ik moslims met het verderfelijke, vrouwonvriendelijke, fascistische, obscurantistische gedachtengoed waarbij ze zich aansluiten, dat ze verdedigen, en dat ze niet eens kunnen afschudden zonder vergeldingen, bedreigingen of dood.
Oud 6 maart 2007, 18:05   #258
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij normaal respect en beschaafdheid "zelfcensuur" en "opgedrongen levensvisie" wil noemen.... dan zijn er véél levensvisies die je "opgedrongen" worden. (bijna elke die niet juist de jouwe is? )
Ben je weer de zaken aan het verdraaien Filosoof? Vergeten hoe theatermakers hun stukken afvoeren in gans Europa (en dus aan zelfcensuur doen) omdat ze op voorhand vrezen voor vergeldingen van moslims. Waar zit het respect van de moslims voor onze cultuur van cartoons, van satire, van theater? In de moord op Van Gogh, in het afdreigen van theatermakers, acteurs, in het afdreigen van diegenen die er hun mond over open doen (Hirsi Ali).

Waar zit het respect en de beschaafdheid van de moslims voor de ooit lokale cultuur van wat na hun invasie NO-GO ZONES geworden zijn? Overal waar ze in de meerderheid komen is er NUL KOMMA NUL respect voor de lokale minderheden.

Trouwens het is een beetje belachelijk de term beschaafdheid in de mond te nemen als je het over de islam hebt. Eerwraakgeweld, besnijdenissen, verplichte mensenhandel (gearrangeerde huwelijken tussen eigen religieus volk eerst), vervolging en moord op andersgelovigen in de moslimlanden, dictatuur, onthoofdingen, zelfontploffers, geen zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen, etc.
Rare definitie van respect en beschaafdheid heb jij Filosoof. Hou ze maar voor je zelf. Je klinkt als een oude verzuurde ayatollah die klaar staat met een bus zwavelzus of een fatwah om zijn vorm van respect af te dwingen.
Oud 6 maart 2007, 18:09   #259
Banneling

Standaard

Citaat:

Hie zie, de islamitische versie van respect en beschaafdheid bij interne conflicten. Het begint met een hoofddoek en eindigt waarschijnlijk met deze islamitische manier van conflictoplossing. Beschaafd hé Filosoof. En toch zo respectvol die zelfontploffingen. Vertel dat maar eens aan hun nazaten.

Tientallen slachtoffers bij dubbele Iraakse zelfmoordaanslag

BAGDAD - Bij een dubbele zelfmoordaanslag in de buurt van Hilla, ten zuiden van de Iraakse hoofdstad Bagdad, zijn dinsdag minstens 90 doden en 160 gewonden gevallen. Dat is vernomen van de veiligheidsdiensten. Twee mannen brachten de bommen die ze bij zich droegen, tot ontploffing te midden van een groep van sjiitische pelgrims. De pelgrims waren op weg naar de heilige stad Kerbala.
,,We hebben de lichamen van 90 mensen binnengekregen, die op slag dood waren, 160 anderen krijgen verzorging'', verklaarde dokter Mohammed al-Timini van de spoeddienst van het ziekenhuis in Hilla. ,,Een vijftigtal patiënten verkeert in levensgevaar. Bijna 80 procent van de slachtoffers zijn jongemannen, maar er zijn ook vrouwen en kinderen bij'', voegde hij eraan toe.

,,De dubbele zelfmoordaanslag gebeurde dinsdagnamiddag op straat in Nadir, twee kilometer ten zuiden van Hilla. Beide mannen droegen explosievengordels, die ze midden een groep pelgrims ontstaken'', aldus luitenant Karim al-Hamzawi van de politie van Hilla.

De slachtoffers waren sjiitische pelgrims die te voet op weg waren naar de heilige stad Kerbala, een 20-tal kilometer ten westen van Hilla. In Kerbala vieren de sjiitische moslims komend weekeinde de 40ste dag na de dood van imam Hoessein. De kleinzoon van de profeet Mohammed werd in het jaar 680 gedood door de soennitische dynastie van Omajjaden. De sjiieten vieren zowel de sterfdag van Hoessein alsook de 40ste dag na diens dood. Die dag betekent het einde van de rouwperiode.

Rond Kerbala, waar het mausoleum van Hoessein staat, werden volgens een politiewoordvoerder reeds 8.000 agenten geposteerd om de pelgrims te beschermen. Er worden meer dan een miljoen bezoekers verwacht.
rbo
Oud 6 maart 2007, 20:13   #260
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

In de middeleeuwen was in europa het reinigen een belachelijke iets zoals de hoofddoek dat nu ook is, mss als europa genoeg gemoderniseerd is dan pas zal men inzien dat een hoofddoek een iets sjeck is,.
Ik hou mijn chronoloog horloge zeker alvast !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 6 maart 2007 om 20:13.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be