Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2007, 18:53   #241
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Terug provoceren = opnieuw provoceren = nog een keer provoceren. Heel duidelijk hoor.

Terug inhoudelijk graag.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 18:57   #242
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Terug inhoudelijk graag.

Right. Als je toch zo inhoudelijk wil gaan, waarom antwoord je niet op de vraag die ik al ettelijke keren gesteld heb, te beginnen in de openingspost.

Té inhoudelijk of zo?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2007, 20:45   #243
Marlboro
Banneling

Standaard

De sekte steekt weer z'n stekels uit.;-(.
Zijn helemaal zot geworden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 01:30   #244
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ahzo, dus vanaf nu is het VB progressief, aja, want ze steunen het hoofdoekverbod! En onze standpunten passen juist heel goed ineen. We geven iedereen gelijke rechten! zwart of blank, homo of hetero, man of vrouw... En ik vind dat je juist progressief bent als je tegen het hoofddoekenverbod bent! Progressief betekent dat je mensen veel vrijheid geeft. Dat betekent dat alle moslima's hoofddoeken mogen dragen!
Kijk eens aan. Groen! wordt zowaar een liberale partij!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 01:43   #245
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Right. Als je toch zo inhoudelijk wil gaan, waarom antwoord je niet op de vraag die ik al ettelijke keren gesteld heb, te beginnen in de openingspost.

Té inhoudelijk of zo?
Daar is al enkele keren vrij sterk op geantwoord. Een antwoord dat binnen jou fragmentering blijkbaar niet goed (genoeg) is.

Ohja. Ik ben voor het hoofddoekenverbod. Religieuze symbolen, of andere duidelijke kenmerken van een persoonlijk gedachtegoed horen niet thuis tijdens de werkuren dat iemand voor de overheid werkt.
Oud 19 mei 2007, 08:15   #246
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Daar is al enkele keren vrij sterk op geantwoord.
De enige die moeite genomen heeft om te antwoorden is Andy.
Al de reste fietste om de vragen heen.
Oud 19 mei 2007, 09:29   #247
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heel mooi allemaal maar tijd voor enig realiteitsbesef!
De hoofddoek en daar was ik meerdere keren getuige van , wordt voorgehouden als ''wie een goede moslima is draagt er eentje''
Het ging dus niet om keuze maar het moest en vrouwen die anders beweerden waren fout. Als je dit vrouwen leert, wat betekent dan vrijheid?
Als je hele omgeving zegt'' jij moet je bedekken of we hebben allemaal een slechte naam, wat doe je dan als je twaalf, dertien bent'?''
In de Antwerpse Brederodestraat lopen meisjes van negen met een hoofddoek, omdat ze willen?
Toen ik acht was, deed ik mijn "eerste communie" en vier jaar later mijn "plechtige communie". Omdat ik persé wilde deelnemen aan die religieuze rituelen? Nee, omdat dat van thuis opgelegd werd. Ik ben er alvast geen katholiek-fundamentalist door geworden. Integendeel: ondertussen ben ik atheïst!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 09:30   #248
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bedankt moderator. Ik hoop dat ook de nodige strafpunten toegekend werden, zodat er misschien eindelijk eens een einde komt aan de niet aflatende stroom scheldpartijen van dit personage...
Normaal zou ik nu moeten kunnen reageren op de vorige poster,maar ik denk dat die moderatorke aan het spelen is,terwijl hij zelf nu aan het spammen is
tja
Oud 19 mei 2007, 09:31   #249
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal zou ik nu moeten kunnen reageren op de vorige poster,maar ik denk dat die moderatorke aan het spelen is,terwijl hij zelf nu aan het spammen is
tja
Zoek eens op wat "spammen" betekent ventje, voor je je hier weer komt moeien met zaken waar je toch niks van begrijpt.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 mei 2007, 09:34   #250
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zoek eens op wat "spammen" betekent ventje, voor je je hier weer komt moeien met zaken waar je toch niks van begrijpt.
Gelieve persoonlijke aanvalletjes achter wege te laten ....
Oud 19 mei 2007, 09:36   #251
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelieve persoonlijke aanvalletjes achter wege te laten ....
*knip*

Geknipt op vraag van geviseerde.

Citaat:
Oud 19 mei 2007, 10:07   #252
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Gelieve on topic te blijven en persoonlijke onderonsjes voor elders te bewaren.

www.verkiezingssite.be
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 10:27   #253
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;2669997]
Citaat:

De enige die moeite genomen heeft om te antwoorden is Andy.
Al de reste fietste om de vragen heen.
Andy zijn repliek was dan ook veruit het sterkst.
Oud 19 mei 2007, 11:00   #254
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar is al enkele keren vrij sterk op geantwoord. Een antwoord dat binnen jou fragmentering blijkbaar niet goed (genoeg) is.

Ohja. Ik ben voor het hoofddoekenverbod. Religieuze symbolen, of andere duidelijke kenmerken van een persoonlijk gedachtegoed horen niet thuis tijdens de werkuren dat iemand voor de overheid werkt.
Rond 11 november dragen veel presentators van de BBC een klaproosje op hun jas. Dit doen ze vanuit een persoonlijk gedachtegoed van pacifisme, opdat dat de gruwelen van de Eerste Wereldoorlog nooit meer zouden herhaald worden.

De BBC is een overheidsdienst. Miljoenen mensen zien die presentator, hij zit a.h.w. achter een super-loket. Moet dit klaproosje dan worden verboden?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 11:02   #255
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Heel mooi allemaal maar tijd voor enig realiteitsbesef!
De hoofddoek en daar was ik meerdere keren getuige van , wordt voorgehouden als ''wie een goede moslima is draagt er eentje''
Het ging dus niet om keuze maar het moest en vrouwen die anders beweerden waren fout. Als je dit vrouwen leert, wat betekent dan vrijheid?
Als je hele omgeving zegt'' jij moet je bedekken of we hebben allemaal een slechte naam, wat doe je dan als je twaalf, dertien bent'?''
In de Antwerpse Brederodestraat lopen meisjes van negen met een hoofddoek, omdat ze willen?
De hoofddoek moet, en wie verkondigt dat zij dit doet uit liefde voor Allah is ''goed'' en die anderen ''slecht''.
Wie ''goed '' is krijgt vrijheid, wie '' slecht '' is veel minder.
Tot wat dit kan leiden, bewijzen organisaties uit de Parijse balieu's die zich verzetten tegen het stigma ''hoer of maagd''.
Hierin vinden veel vrouwen die vanwege '' onzedelijke kledij'' gemolesterd werden steun bij elkaar.
Onlangs legde een vrouw uit Iran uit, zij leidde een organisatie met 60.00 martelaren, hoe er naar vrouwen binnen islam en het westen gekeken werd.
Vrouwen zijn het hoogste bezit van een volk, zonder gaat een volk dood.
Het westen richt zich op vrouwen, als aanval op de islam.Via vrouwen proberen zij de islam te verzwakken. zo wordt iedere beperking op hoofddoeken blijkbaar door een aantal verenigingen in Antwerpen geinterpreteerd. En Groen, die advies halen bij ''professionele allochtonen'' steunt dit!
Vrouwen die werk weigeren omdat de hoofddoek af moet, krijgen extra status! Wie zegt , dat je enkele uren per dag zonder hoofddoek een mindere moslima bent?
En waarom houdt niemand rekening met vrouwen waarvoor de hoofddoek een onaangename betekenis heeft, omdat ze staat voor seksuele ongelijkheid tussen mannen en vrouwen?
Hoe ''progressief'' en ''verdraagzaam'' is het om niet achter respect voor iedereen te staan door binnen publieke ruimtes neutraal te zijn?
Of mag wie homo is, nu gaan werken met een Tshirt met roze poedel die schreeuwt'' fuck me please?'' Een hoofddoek dragen is zeggen'' Allah staat boven vrouwenrechten'' Dat mag van mij, maar liefst niet als ik gewoon mijn pas kom halen. We zullen gezien het verschil in standpunten, allemaal uit respect onze overtuiging niet mee kunnen nemen naar het werk.
En bovendien respecteren we ook geen diversiteit binnen de moslims zelf, niet alle moslims vinden de hoofddoek echt nodig! Het is geen onschuldig stukje stof maar een dwingende eis, gezien de problemen die door ene eenvoudige maatregel ontstaan? Is dit verdraagzaamheid? Van wie eigenlijk? Van moslims die zeggen'' respect betekend dat jij mij accepteert en hoe jij er tegen aan kijkt heb ik niets mee te maken? Ik vind dat iedereen gewoon moet accepteren uit naam van diversiteit, dat er binnen iedere publieke ruimte neutraliteit heerst. Daarbuuiten mag je van mij dragen en doen wat je wilt. Ik ontzeg geen enkele vrouw haar recht om een hoofddoek te dragen in haar persoonlijk leven.
Jammer dat geen enkele Groene! of 'progressief' (verkeerde term, zou beter 'ultra-conservatief' zijn) inhoudelijk reageert op je post Alice. Op zich zegt dat natuurlijk ook al genoeg.
Oud 19 mei 2007, 11:03   #256
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Rond 11 november dragen veel presentators van de BBC een klaproosje op hun jas. Dit doen ze vanuit een persoonlijk gedachtegoed van pacifisme, opdat dat de gruwelen van de Eerste Wereldoorlog nooit meer zouden herhaald worden.

De BBC is een overheidsdienst. Miljoenen mensen zien die presentator, hij zit a.h.w. achter een super-loket. Moet dit klaproosje dan worden verboden?
Ja. Neutraliteit is uitermate belangrijk.

Dat, of consequentie. Elk symbool dat geen haat jegens andere in zich houdt (en dan gaan we weer discussieren of een hoofddoek dat wel dan wel niet is) mag niet. Imo mag een hoofddoek dan wel.

En dan hebben we het nog eens over sociale wenselijkheid. Een hoofddoek is dat wel (ook hier weer voor discussievatbaar). Een carnavalkostuum is dat niet.

Edit: Tenzij je natuurlijk als overheid een standpunt inneemt. Daar gaat dan wel je neutraliteit en dan kunnen mensen zich bekocht voelen. Mensen die W0II mss iets positief vonden.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 mei 2007 om 11:04.
Oud 19 mei 2007, 11:24   #257
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

'Dit doen ze vanuit een persoonlijk gedachtegoed van pacifisme'

Dit zegt genoeg : ze doen het niet om een religieuse overtuiging (m.a.w. de visie van een al dan niet erkende godsdienst of van een sekte) uit te dragen met de kans op opdringing.

De vergelijking gaat dus helemaal niet op.
Oud 19 mei 2007, 11:29   #258
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Dit zegt genoeg : ze doen het niet om een religieuse overtuiging (m.a.w. de visie van een al dan niet erkende godsdienst of van een sekte) uit te dragen met de kans op opdringing.

Het was niet tegen u
Oud 19 mei 2007, 11:36   #259
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En wie gaat beslissen welke overtuigingen "religieus" zijn, en welke niet?

Vergeet niet, toen de oorlog in Irak ging beginnen, werden de pacifisten uitgemaakt voor appeasers van de islam.
Oud 19 mei 2007, 11:50   #260
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En wie gaat beslissen welke overtuigingen "religieus" zijn, en welke niet?
In het geval van de hoofddoek horen we de moslima's immer zeggen dat 'het hun religieuse plicht' is, dat 'het moet van hun geloof', en staan ze met de koran te zwaaien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be