![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier kun je nog de overwegingen en het oordeel van de Commissie Gelijke Behandeling nalezen:
http://www.cgb.nl/asp/zoek_resultate...54604&offset=# |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je partner vertoont misschien risicogedrag ? Ik ken meer oneerlijke partners dan eerlijke, ik neem aan dat dat zowel bij homo's als hetero's zo is. Statistisch is er een behoorlijke kans dat je partner achter je rug dingen doet die jij niet weet. En statistisch is risicogedrag veel hoger bij homo's. Nu kan het RK twee dingen doen, 1 per individu een detective inhuren en man per man nagaan wie wel vreemdgaat en of hij veilig vreemdgaat 2 op veilig spelen, en de groepen met een groot risico uitsluiten 2 is gewoon efficiënter dan 1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iets over dat bloed dan. Wordt dat niet getest (op allerhande besmettingen) alvorens het bij een patiënt toe te dienen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eom om een soort instemming met andere driften natuurlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man is zo trouw als een hond. Hij vrijde zelfs met condoom met zijn vaste vriend, vertelde hij mij. Toch geraakte hij besmet. Hij overleeft al enige jaren met kasten vol medicatie. Stel nu maar dat die man bloed had gegeven, in de waan dat hij veilig was omdat hij geen risicogedrag vertoonde. Hij vertelde me ook dat een besmet homokoppel evengoed voorzorgen moet blijven nemen omdat er verschillende aidsvormen bestaan en dat je er meedere tegelijk in je lijf kunt krijgen. Niet dat dit laatste hier ter zake doet. Ik wil maar aantonen dat zeer goed geweten is waarom homo's een grotere risicogroep vormen in verband met bloed geven. Als koppel ben je nu eenmaal met twee. Een hetero kan evengoed een slippertje maken maar de kans dat hij daardoor aids oploopt is nu eenmaal effectief kleiner dan als een homo een slippertje maakt. Daar wordt, gelukkig maar, rekening mee gehouden. Er zijn al genoeg onschuldigen gestorven door bloedschandalen allerhande. Bespaar ons een zoveelste als het vermeden kan worden.
![]() |
![]() |
#249 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Minister
|
![]() En als men nu eens het bloed van homosexuelen uitsluitend toedient aan homosexuelen en aan diegenen die dat zelf vragen (SP.A'ers bijvoorbeeld!)? Dan is iedereen kontent en goed voor alle mensen!?
![]() |
#252 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overigens hoor in in héél dit debat géén (tot nu toe) géén enkele medicus die de stelling van de homo-lobby ondersteunt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() Homo-abnormalen dienen geregistreerd te worden. Het is niet ondenkbaar dat zulke mensen anders toch bloed gaan geven. Het instellen van aparte bloedbanken lijkt nog de beste oplossing. Goed bloed mag niet aan homo-abnormalen worden verspild.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de veel grotere kans dat er sprake is van HIV-besmetting onder homoseksuelen hebben we het al gehad. Ook dat blijkt u niet te lezen. Blijft dus de vraag: is het Rode Kruis dan een homofobe organisatie die volgens jullie geen enkel wetenschappelijk argument heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() We maken vorderingen.
Raf erkent dat statistisch gezien homo's wel degelijk een risicogroep vormen. Raf verdedigt eigenlijk alleen zijn individueel recht. Als is bewezen dat zijn bloed gezond is, wil hij kunnen bloedgeven. Alleen is ondertussen duidelijk dat er geen sluitende manier is om te bepalen wanneer bloed gezond is = geen soa's bevat. Als Raf met een wetenschappelijke test komt, die sluitend bewijst dat zijn bloed gezond is, mag hij wat mij betreft bloed geven. Dan resten wel nog de vragen hoe duur die test is en wie dat moet betalen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat door anderen al gezegd geweest is, vind ik eveneens frappant: waar blijven de medici die het Rode Kruis tegenspreken?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |