![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Minister
|
![]() Het is echter wel zo dat men niet risicovol rijgedrag sanctioneert, enkel te hoge snelheid. Inzake verkeersveiligheid gaat het om relatieve snelheid, niet absolute maar dat controlleren is moeilijker en duurder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit gedacht dat de mens nu ook tegen een auto zou worden.
En 't is zover! Rotjochies.
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vakbonden van Opel zouden moeten weigeren de voorziene 4x4's van Chevrolet te gaan bouwen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is dan nog een ex daewoo in feite. Hoe laag kan men zakken?
![]() |
#245 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets te maken met het feit of er al dan niet mensen thuis op je zitten te wachten... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En enkel auto's die in Antwerpen worden geassembleerd... Juist...Trabant... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk verschillen Duitsland en België. Al neemt dat niet weg dat zij aantonen dat snel rijden wel degelijk kan en dat het niet automatisch snel rijden is dat gevaarlijk is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar snelhied is gewoonweg simpleweg te controleren en te beteugelen Citaat:
realtieve snelheid is inderdaad belangrijker maar als je bv al wat hoger is dan 120 km/h uitfiltert heb je slechts ( theoretisch ) een relatief verschil van 50 km/h ipv 100 ofzo bovendien... het is ietwat te simplistisch te denken in alleen maar dat relatieve van zodra er wat gebeurt ( neem dan nog in ralatieve zin ) en iemand trapt op z'n rem ga je al gauw naar absolute ( grrr ![]() een verschil van 20km/h teveel geeft dan al aanzienlijk veel meer verschil in schade |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja waarschijnlijk een witte, of een groene. Afgewerkt met rozeblaadjes.
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ze bewijzen eveneens dat indien er wat gebeurt de hogere snelheid net de determinerende factor is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle wagens een chip en boete's worden u per gps via email uitgeprint op uw boordcomputer met printer natuurlijk.
Wie vloekt krijgt nog een boete wegens weerspannigheid, via de chip in zijn gat natuurlijk weten ze dat meteen. Jaja we gaan er voor.
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De maatschappij zelf natuurlijk, bij monde van de democratisch verkozen vertegenwoordigers des volks.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan een wagen zo goed als dead proof maken. Kijk maar naar de nieuwe film van tarantino. En 't is nog redelijk waar ook.
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bovendien negeren jullie blijkbaar steeds de wetenschap ( heeft nu niets met persoonlijke voorkeur of gevoel van vrijheid te maken ) dat de optimale stroomsnelhied vele male lager ligt dan die 120 km/h
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De rest is een kwestie van voldoende afstand houden. Het is zowat het eerste dat in de rijschool aangeleerd wordt, helaas ook het eerste dat men vergeet. Niets is meer simplistisch dan enkel rekening te houden met absolute snelheid zoals nu gebeurt. In een file, accordeon of anders, is een snelheidslimiet van 120 evengoed zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien , gesteld dat je tegen 120 km/h zou rijden ... het is zeer zeldzaam dat je zou crashen tegen 120 km/h : remmen, relatieve snelheid ... je weet wel... al die leuke argumenten van je spitsbroeders in acht genomen laat je echter snelheid vrij en je rijt 200 en meer dan crash je bv wel tegen die 160 btw.... wat zie jij zitten , op de belgsche wegen welliswaar ? een snelheidsbeperking ? hoeveel ? of laten we dat volledig vrij te kiezen ? Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2007 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik een uur 120 rij zal ik wel 120 km gedaan hebben zeker?