Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2007, 07:17   #241
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als de moderatie zo verderdoet schieten hier binnenkort enkel nog Raf en Feremans over.
Is dat geen dikke proficiat waard?
een rode roos niet vergeten... en een geschenkkoffertje met leuke producten...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 07:20   #242
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat een bepaald voorstel racistisch is, als het van het VB komt, maar de poco's nemen wel over waarvoor ze die partij wilden veroordelen. Enfin, waarvoor ze 3 VZW's veroordeeld hebben.

CD&v en NVA en JMDD namen ook al standpunten over en gaan ze straks uitvoeren onder onze druk !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 29 juni 2007, 08:03   #243
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Er staat deze week in Humo een heel interessant interview met Hugo De Ridder over de regeringsvorming. Op pagina 17 lees ik alvast het volgende:
Citaat:
In 1991 – de eerste zwarte zondag – schatten de klassieke partijen het Blok ook helemaal verkeerd in. Ik was toen in de tv-studio’s, en er was zelfs bijna opluchting bij de politici dat vooral het Blok en Rossem hadden gewonnen, en dat de liberalen niet waren doorgebroken zoals voorspeld – de machtsverhoudingen tussen de drie grote partijen waren nauwelijks gewijzigd. Zo reageerde men toen. Hallucinant.
Ik heb enkele dingen in vetjes gezet. Je zou haast gaan denken dat men het racisme als argument er pas nadien heeft bijgesleurd toen bleek dat de machtsverhoudingen toch niet meer zo stabiel bleken te zijn...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 10:37   #244
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik wed dat xxx je gaat beledigen voor deze uitspraak... hij gaat je uitdagen tot je eens iets terug zegt en dan gaat hij dat melden bij de mods en dan krijg je 4 strafpunten, Daiwa... zoals ik net heb gehad.

xxx is onaanraakbaar hier. Denk daaraan. Ik ga waarschijnlijk van 4 naar 8 punten (omwille van wat ik zeg) en mijn posts zullen worden verwijderd, maar dat risico neem ik.
Mijn vader leerde me om dergelijke redeneringen te doorzien met een voorbeeldje uit zijn eigen jeugd

Pa Feremans had een vriendje, het heette warempel RAFKE! Het was een plezant vriendje, een beetje eigenaardig: men noemde het Rafke het mafke.
Rafke kwam altijd geestig uit de hoek. Zo geestig dat pake Feremans het in zijn broekje deed.
Hij kwam naar huis waar zijn moeder dit niet erg leuk vond, van zo'n grote jongen. Pake Feremans huilde over zoveel onrechtvaardigheid vanwege het moederlijk gezag: "Het was ik niet! Het was Rafke!".
Het lijkt erop of er weer een persoontje zonder ruggengraat hier op het forum de schuld op een ander wil schuiven met "Het was ik niet die in zijn broekske plaste! Het was Rafke!", jazekers!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 juni 2007 om 10:42.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 11:48   #245
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Mijn vader leerde me om dergelijke redeneringen te doorzien met een voorbeeldje uit zijn eigen jeugd

Pa Feremans had een vriendje, het heette warempel RAFKE! Het was een plezant vriendje, een beetje eigenaardig: men noemde het Rafke het mafke.
Rafke kwam altijd geestig uit de hoek. Zo geestig dat pake Feremans het in zijn broekje deed.
Hij kwam naar huis waar zijn moeder dit niet erg leuk vond, van zo'n grote jongen. Pake Feremans huilde over zoveel onrechtvaardigheid vanwege het moederlijk gezag: "Het was ik niet! Het was Rafke!".
Het lijkt erop of er weer een persoontje zonder ruggengraat hier op het forum de schuld op een ander wil schuiven met "Het was ik niet die in zijn broekske plaste! Het was Rafke!", jazekers!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het cordon sanitaire wordt niet opgelegd door andere partijen: het VB zoekt zelf de isolatie op omdat ze anders, indien het over concrete vragen gaat wordt weggestemd.
Bedoel je zoiets?

Jazekers!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 17:15   #246
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
nikske zever in pakskes, Vermeersch zit in die commissie !

Vermeersch voert één van de 70 punten zelf uit
uw zever is bovendien off topic
begrijpelijk, want on topic krijgt u geen speld tussen Vermeersch' redenering
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 18:15   #247
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
CD&v en NVA en JMDD namen ook al standpunten over en gaan ze straks uitvoeren onder onze druk !!
het VB heeft dermate vele standpunten, vaak ook tegenstrijdig, dat het al enorm moeilijk zou zijn om niet eens een standpunt te hebben dat enigzins gelijklopend is. Zeker nadat ze hun programma op papier hebben afgezwakt naar de huidige versie.

Het is wel grappig om te zien hoe bij het VB de retoriek het afgelopen jaar verandert is naar: 'wij wegen op het beleid, kijk anderen voeren onze punten uit'. Het is alsof ze pathetisch een rechtvaardiging zoeken voor hun bestaan.

LDD heeft zijn eigen standpunten, doen alsof het deze van het VB overgenomen heeft is nogal erg denigrerend tegenover de LDD. Je kan hooguit spreken van gelijkaardige standpunten, want het VB verschilt nog altijd drastisch van de andere partijen als het aankomt op de uitvoering.

Er is een wereld van verschil tussen het eisen van neutraliteit van de overheid en een verbod op het dragen van een hoofddoek.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 18:54   #248
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
het VB heeft dermate vele standpunten, vaak ook tegenstrijdig, dat het al enorm moeilijk zou zijn om niet eens een standpunt te hebben dat enigzins gelijklopend is. Zeker nadat ze hun programma op papier hebben afgezwakt naar de huidige versie.

Het is wel grappig om te zien hoe bij het VB de retoriek het afgelopen jaar verandert is naar: 'wij wegen op het beleid, kijk anderen voeren onze punten uit'. Het is alsof ze pathetisch een rechtvaardiging zoeken voor hun bestaan.

LDD heeft zijn eigen standpunten, doen alsof het deze van het VB overgenomen heeft is nogal erg denigrerend tegenover de LDD. Je kan hooguit spreken van gelijkaardige standpunten, want het VB verschilt nog altijd drastisch van de andere partijen als het aankomt op de uitvoering.

Er is een wereld van verschil tussen het eisen van neutraliteit van de overheid en een verbod op het dragen van een hoofddoek.
ja, in openbare functie... al de rest is linkse praat en interpretatie.

"het dragen van een hoofdoek is geen blijk van integratie..." kijk maar naar Turkijke zelf toch een moslimstaat.
Oud 29 juni 2007, 18:56   #249
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht

LDD heeft eigen standpunten, natuurlijk, maar het verschil is niet zo groot...

zoiets noemt men wind uit de zeilen nemen !

Zelfs de PS ging voor meer veilgheid !!
Oud 29 juni 2007, 19:57   #250
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"het dragen van een hoofdoek is geen blijk van integratie.
Mijn boma heeft haar heel leven een hoofddoek gedragen, en was door en door katholiek.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 20:01   #251
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Mijn boma heeft haar heel leven een hoofddoek gedragen, en was door en door katholiek.
ik veronderstel dat uw Boma dat vrijwillig deed.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 20:06   #252
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
"Het hoorde zo" was toen de algehele mentaliteit. Zij werd zo opgevoed. Dus was er in die tijd ook een soort (zachte) dwang.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 21:06   #253
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw bomma heeft nooit een hoofddoek gedragen, ofwel heb jij nog nooit de hoofddoek van een moslima goed bekeken. Er mag geen plukje haar te zien zijn, anders is het voor hen geen hoofdoek (klap eens met die grieten).
Je bomma zou verbaasd opkijken als je zou zeggen dat je nog wat van haar haren zag.
Je vergelijkt appelen met citroenen, twee verschillende dingen. Bovendien droeg vroeger iedereen een hoofddeksel, gelovig of niet, van hoog tot laag, een soort van samenhorigheidsgevoel.
Een hoofddoek daarentegen is een 'ik tegen hen opstelling'. Een uiting van zich niet willen te willen vereenzelvigen met de anderen. Net het omgekeerde van die 'hoofddoek' van je bomma.

Laatst gewijzigd door Duym : 29 juni 2007 om 21:06.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 21:12   #254
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar, 's zomers (op het veld) een strohoed en op de dansvloer en pasfoto zonder hoofddeksel!
Oud 30 juni 2007, 13:48   #255
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
waarom zouden moslimvrouwen dat niey vrijwillig kunnen doen ??

het is toch zoooo simpel alles en iedereen over de dzelfde kam te scheren !!!
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 13:53   #256
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
waarom zouden moslimvrouwen dat niey vrijwillig kunnen doen ??
Misschien omdat ze moeten?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 13:58   #257
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
iedere moslimvrouw is gedwongen ????????????????????????????????

dat geloof je zelf toch niet ! natuurlijk zijn er gedwongen draagsters , maar allemaal ? !
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 15:24   #258
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En Dewinter wil die slachtoffers bijstaan door ze... te deporteren! ("Wie een hoofddoek draagt, tekent haar terugkeercontract").
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 16:08   #259
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En Dewinter wil die slachtoffers bijstaan door ze... te deporteren! ("Wie een hoofddoek draagt, tekent haar terugkeercontract").
Wie heeft het over bijstaan? Op die manier schiet de integratie in ons land niets op
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 16:56   #260
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Ik begin uiteindelijk nog altijd voor het cordon, al was het maar omdat ik de mensen van VB eigenlijk niet in staat acht om "goed bestuur" te verwezenlijken.
Wel vind ik dat het uitsluiten van FDF en UF bijvoorbeeld in Vlaamse gemeenten nog belangrijker is.

En dat men eens moet nadenken waarom zoveel Vlamingen daarop stemmen. Een kwart van de Vlamingen kan niet racistisch geworden zijn, dat kan gewoon niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be