![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CD&v en NVA en JMDD namen ook al standpunten over en gaan ze straks uitvoeren onder onze druk !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staat deze week in Humo een heel interessant interview met Hugo De Ridder over de regeringsvorming. Op pagina 17 lees ik alvast het volgende:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pa Feremans had een vriendje, het heette warempel RAFKE! Het was een plezant vriendje, een beetje eigenaardig: men noemde het Rafke het mafke. Rafke kwam altijd geestig uit de hoek. Zo geestig dat pake Feremans het in zijn broekje deed. Hij kwam naar huis waar zijn moeder dit niet erg leuk vond, van zo'n grote jongen. Pake Feremans huilde over zoveel onrechtvaardigheid vanwege het moederlijk gezag: "Het was ik niet! Het was Rafke!". Het lijkt erop of er weer een persoontje zonder ruggengraat hier op het forum de schuld op een ander wil schuiven met "Het was ik niet die in zijn broekske plaste! Het was Rafke!", jazekers! Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 juni 2007 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jazekers!
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het is wel grappig om te zien hoe bij het VB de retoriek het afgelopen jaar verandert is naar: 'wij wegen op het beleid, kijk anderen voeren onze punten uit'. Het is alsof ze pathetisch een rechtvaardiging zoeken voor hun bestaan. LDD heeft zijn eigen standpunten, doen alsof het deze van het VB overgenomen heeft is nogal erg denigrerend tegenover de LDD. Je kan hooguit spreken van gelijkaardige standpunten, want het VB verschilt nog altijd drastisch van de andere partijen als het aankomt op de uitvoering. Er is een wereld van verschil tussen het eisen van neutraliteit van de overheid en een verbod op het dragen van een hoofddoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"het dragen van een hoofdoek is geen blijk van integratie..." kijk maar naar Turkijke zelf toch een moslimstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoiets noemt men wind uit de zeilen nemen ! Zelfs de PS ging voor meer veilgheid !! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn boma heeft haar heel leven een hoofddoek gedragen, en was door en door katholiek.
![]() |
#251 | |
|
![]() ik veronderstel dat uw Boma dat vrijwillig deed.
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Het hoorde zo" was toen de algehele mentaliteit. Zij werd zo opgevoed. Dus was er in die tijd ook een soort (zachte) dwang.
![]() |
#253 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je bomma zou verbaasd opkijken als je zou zeggen dat je nog wat van haar haren zag. Je vergelijkt appelen met citroenen, twee verschillende dingen. Bovendien droeg vroeger iedereen een hoofddeksel, gelovig of niet, van hoog tot laag, een soort van samenhorigheidsgevoel. Een hoofddoek daarentegen is een 'ik tegen hen opstelling'. Een uiting van zich niet willen te willen vereenzelvigen met de anderen. Net het omgekeerde van die 'hoofddoek' van je bomma. Laatst gewijzigd door Duym : 29 juni 2007 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar, 's zomers (op het veld) een strohoed en op de dansvloer en pasfoto zonder hoofddeksel!
![]() |
#255 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
|
![]() Misschien omdat ze moeten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
|
![]() Ik begin uiteindelijk nog altijd voor het cordon, al was het maar omdat ik de mensen van VB eigenlijk niet in staat acht om "goed bestuur" te verwezenlijken.
Wel vind ik dat het uitsluiten van FDF en UF bijvoorbeeld in Vlaamse gemeenten nog belangrijker is. En dat men eens moet nadenken waarom zoveel Vlamingen daarop stemmen. Een kwart van de Vlamingen kan niet racistisch geworden zijn, dat kan gewoon niet.