Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2007, 00:40   #241
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Omdat hij zich niet liet uittesten door een opdringerig hournalistje dat Franse meesters dient, zeker.

Wie zichzelf en Belgique internationaal belachelijk maakt zullen we de volgende dagen wel horen op CNN.
Volgens mij hebben een heleboel anderen datgene dat het belgicistische zooi Leterme in de schoenen schuift al op duizend-en-één manieren gedaan. Daar kan niemand nog iets aan verbeteren.
Marc Eyskens wist het al. Belgique is een apenland, en het zal altijd een apenland blijven.
Een man is verantwoordelijk voor zijn uitspraken. De aap van dienst was vandaag de populairste politicus van Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 juli 2007 om 00:43.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 00:45   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vond de reactie van de meeste Franstaligen helemaal niet hysterisch.

Allez komaan Adrian!
Zeg nu dat dit een kwestie van interpretatie is want IK vind toevallig dat de Franstaligen beter wat hysterischer doen als ze bedolven worden onder de schandalen van hun eigen 'leiders'.
Oud 23 juli 2007, 00:45   #243
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vond de reactie van de meeste Franstaligen helemaal niet hysterisch. Er zitten er altijd een paar tussen maar die heb je aan beide kanten van de taalgrens als dit soort dingen zich voorvallen.
Lees eens een Waalse krant, zou ik zeggen. Misschien dat ze rond deze periode nog mooiere koosnaampjes dan nazi en fascist voor ons hebben.

Het enige dat zo opvalt is dat Demotte en Verhofstadt er ook niks van bakten en dat daar met geen woord over gerept wordt. Voor iemand die ook wel een klaagzang zal hebben ingezet toen de media CAP zwaar aanpakten (tot en met security in de studio's toe) ben je nu wel weer erg blind. Heimelijk (maar de democraat in me laat dat niet volledig toe) hoop ik dat CAP'ers volgende keer door het regime plat worden geklopt en er bovendien geen letter over schrijft. Misschien zijn er tegen dan al wetten die de forum moderatie verplichten om het CAP te weren. Enfin... ik ben nogal een democraat, maar als ik iets niet kan hebben dan is het een selectieve democraat die enkel de manipulaties tegen eigen winkel kan zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 juli 2007 om 00:47.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 00:50   #244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een man is verantwoordelijk voor zijn uitspraken. De aap van dienst was vandaag de populairste politicus van Vlaanderen.
Zogauw de franstalige apen die de voorbije decennia van dienst waren verantwoordelijkheid zullen dragen voor hun DADEN hebben ze het recht de populairste politicus van Vlaanderen op zijn plaats te zetten.
Tot dan kunnen ze beter hun bek houden.
Oud 23 juli 2007, 00:58   #245
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Lees eens een Waalse krant, zou ik zeggen. Misschien dat ze rond deze periode nog mooiere koosnaampjes dan nazi en fascist voor ons hebben.

Het enige dat zo opvalt is dat Demotte en Verhofstadt er ook niks van bakten en dat daar met geen woord over gerept wordt. Voor iemand die ook wel een klaagzang zal hebben ingezet toen de media CAP zwaar aanpakten (tot en met security in de studio's toe) ben je nu wel weer erg blind. Heimelijk (maar de democraat in me laat dat niet volledig toe) hoop ik dat CAPpers volgende keer door het regime plat wordt geklopt en er bovendien geen letter over schrijft. Misschien zijn er tegen dan al wetten die de forum moderatie verplichten om het CAP te weren. Enfin... ik ben nogal een democraat, maar als ik iets niet kan hebben dan is het een selectieve democraat die enkel de manipulaties tegen eigen winkel kan zien.
De houding van deel van de Franstalige pers tegenover "Vlaanderen" is niet anders dan de houding van een deel van Nederlandstalige pers tegenover Franstaligen. De behandeling van iemand als Di Rupo in de Nederlandstalige pers is niet fundamenteel anders van de behandeling van Leterme in de Franstalige pers. Hoe zou men in Vlaanderen reageren moest Di Rupo hebben gedaan wat Leterme heeft gedaan.

We hebben ook ervaring met een slechte behandeling aan beide kanten van de taalgrens. De Franstalige pers is dan ook helemaal onze winkel niet.

Ik denk dat jij minstens even selectief bezig bent. Zeg nu zelf. Een toekomstig Belgisch premier die de Marseillaise begint zingen op de nationale feestdag. Is het zo abnormaal dat mensen zich daar vragen bij stellen?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 01:00   #246
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Elke uitspraak in de vorm van 'de meeste X doen Y' is interpretatie en zelden waar.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 01:03   #247
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De houding van deel van de Franstalige pers tegenover "Vlaanderen" is niet anders dan de houding van een deel van Nederlandstalige pers tegenover Franstaligen.
Welke 'deel' van Nederlandstalige pers bedoel je?
Of durf je dat niet zeggen?
Oud 23 juli 2007, 01:04   #248
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De houding van deel van de Franstalige pers tegenover "Vlaanderen" is niet anders dan de houding van een deel van Nederlandstalige pers tegenover Franstaligen. De behandeling van iemand als Di Rupo in de Nederlandstalige pers is niet fundamenteel anders van de behandeling van Leterme in de Franstalige pers. Hoe zou men in Vlaanderen reageren moest Di Rupo hebben gedaan wat Leterme heeft gedaan.
Onze media komen niet verder dan "foei" terwijl de PS schandaal achter schandaal opstapelt. Vergelijk dat eens met de dagelijkse scheldpartijen tegen de egoistische, racistische, fascistische vlamingen in de Waalse kranten? Man, der Sturmer is er niks tegen. Lees eens een weekje De Morgen of De Standaard en laat me weten of je een equivalent daarvoor bent tegengekomen.

Citaat:
We hebben ook ervaring met een slechte behandeling aan beide kanten van de taalgrens. De Franstalige pers is dan ook helemaal onze winkel niet.
En toch zie je het nog niet, he? Pas als een CAP'er de VRT studio wordt uitgetrokken omwille van een verkeerd T-shirt schreeuwen jullie moord en brand.

Citaat:
Ik denk dat jij minstens even selectief bezig bent. Zeg nu zelf. Een toekomstig Belgisch premier die de Marseillaise begint zingen op de nationale feestdag. Is het zo abnormaal dat mensen zich daar vragen bij stellen?
Vanuit mijn optiek is die toekomstig Belgisch premier het meest prachtige voorbeeld dat la belgique niet meer leeft bij de mensen. Ik hoop dat hij morgen per ongeluk bij Sarkozy of Beatrix binnenstapt in plaats van bij Albert II voor een tussentijds verslag van zijn formatiewerk.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 juli 2007 om 01:06.
Oud 23 juli 2007, 01:05   #249
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Elke uitspraak in de vorm van 'de meeste X doen Y' is interpretatie en zelden waar.
Jij bent niet geboren maar gevonden in een gelukskoekje.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 juli 2007, 01:09   #250
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Vive la republique!". Julien Lahaut is destijds door het porselein verantwoordelijk gesteld voor zijn woorden en terechtgesteld voor zijn woorden. Was hij aap van dienst of mag een LSP'er zo'n knaap wel?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 23 juli 2007, 01:09   #251
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg nu zelf. Een toekomstig Belgisch premier die de Marseillaise begint zingen op de nationale feestdag. Is het zo abnormaal dat mensen zich daar vragen bij stellen?
Waarom stel jij diezelfde vraag niet als er 4 miljoen Franstaligen de Marseillaise brullen op andermans nationale feestdag?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 juli 2007 om 01:12.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 01:10   #252
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
"Vive la republique!". Julien Lahaut is destijds door het porselein verantwoordelijk gesteld voor zijn woorden en terechtgesteld voor zijn woorden. Was hij aap van dienst of mag een LSP'er zo'n knaap wel?
Oud 23 juli 2007, 07:49   #253
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Juist, had de CD&V dan echt geen andere keuze dan een boegbeeld die de Marseillaise zingt ?
Alsof de CD&V zijn boegbeelden kiest in functie van de Belgische machtscenakels en de eisen van de RTBF...

Denk jij echt dat iemand in Vlaanderen hier ook maar een moer om geeft? De algemene stemming over dit incident is lacherig, het is er één van herkenning: iemand die zo'n grap uithaalt is "één van ons" en komt sympathiek over. Niemand neemt "België" toch au sérieux?

Met belachelijke, totaal irrealistische reacties als hierboven doen jullie de basis van de CD&V langzaamaan afhaken: als hun boegbeeld voor zoiets onnozels al afgekraakt en gedemoniseerd wordt door "België" en de Walen, waarom zouden ze dan nog veel zin hebben om iets "Belgisch" te ondernemen?

De Vlaamse CD&V-basis is nu aan het denken: inderdaad, ze hebben gelijk, laat Leterme maar stoppen met Belgisch premier te willen worden.

Doe dus zo voort, haal zelf maar de poten onder "België" vandaan...

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 juli 2007 om 07:49.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 07:56   #254
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Wat er mij mateloos ergert in deze zaak

1° een politicus is dus eigenlijk een dommerik juist zoals ik en jij, maar YVES heeft de PRETENTIE om te antwoorden. En denkt dus dat hij altijd een antwoord moet geven...

2° een politicus gaat af in de eerste vraag, maar is blijkbaar zodanig populistisch ingesteld dat hij denkt nog eventjes verder te moeten ingaan op de vraag van de RTBF journalist. En begint inderdaad met de smile op de face de marseilleise te zingen. Dan had Guy toch het betere antwoord door de vraag te negeren...

3° In zijn publieke statement gaat Mr dan 3de maal uit de bocht: Hij komt met een lekkere paranoia theorie af, van de walen hebben mij er willen inluizen. Duidelijk last van stress.

4° En de klap op de vuurpeil, nog een dreigement aan de oren van de journalist in de stijl van een russische dictator genre Putin. Alsof in een democratie een premier zo'n afgang moet toelichten met een stel dreigementen.

Mijn analyse

Yves als dit een reflectie wordt van uw stijl dan hebben we al volgende in petto
1° heel wat impulsieve statements die dan achteraf niet meer recht kunnen gezet worden. En als hij niet impulsief wil zij, gaat hij lullen over iemand anders die gaat moeten beslissen.

2° Gestresseerd van zijn job alvoor hij eraan begint.... (paranoia en dreigementen zijn niet het voorbeeld van goed bestuur)

3° Dictatoriale trekjes....

Wel wel wel, en dan zit dat te schieten op het vlaams block...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 07:57   #255
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een toekomstig Belgisch premier die de Marseillaise begint zingen op de nationale feestdag. Is het zo abnormaal dat mensen zich daar vragen bij stellen?
Mensen stellen zich daar echt geen vragen bij, althans niet in Vlaanderen. De doorsnee Vlaming denkt eens na of hij het zelf zou kunnen, besluit van neen, en vindt Leterme vervolgens een nog sympathieker knul.
Oud 23 juli 2007, 07:59   #256
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Dit is gewoon de zoveelste poging van de Franstalige media om Yves Leterme als een gevaarlijke extremist af te schilderen.
Geef toch gewoon toe dat Leterme zich hier onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt en deze frats hem nog heel lang zal achtervolgen.
Stof voor een nieuwe belgenmop.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 07:59   #257
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De doorsnee Vlaming denkt eens na of hij het zelf zou kunnen, besluit van neen, en vindt Leterme vervolgens een nog sympathieker knul.
Of vindt hem een domme blunderaar. Als ge het niet weet, zwijgt dan.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 08:01   #258
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Of vindt hem een domme blunderaar. Als ge het niet weet, zwijgt dan.
Zijt gij vandaag al een Vlaming tegengekomen die Leterme deze grap kwalijk neemt of hem hierdoor minder geschikt vindt voor het eerste ministerschap?
Oud 23 juli 2007, 08:02   #259
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Hier vind je ook een artikel en reacties van de lezers: http://www.7sur7.be/hlns/cache/det/a....bron=homeArt1
Ik merk opvallend veel pro Frankrijk reacties die willen aansluiten bij Frankrijk.
Nochtans is er geloof ik een partij in Wallonië met dat standpunt.
Laat ze daarop stemmen. Vanaf dat er een 2/3 meerderheid is word het de boel splitsen.

Al het werk dat we nu steken in communautaire dossiers zullen achteraf gezien worden als verloren tijd, niet op dit moment natuurlijk maar ze dienen voor het instand houden van België (staatshervormingen).
Vanaf dat ieder zijn gang gaat zijn zulke discussies totaal overbodig.

Ik heb eens geklikt op Vlaams Belang op die site en jawadde dat is vuurwerk.
Ze vinden de Vlamingen racisten en egoïsten en niet alleen de Vb'ers
Ze schijten in hun broek van belgicist Leterme, adoreren Frankrijk en diens programma's/cultur/bevolking Nu ja liever een Waalse separatist dan een Waal die zichzelf Belg vindt en noemt en dat wilt blijven.

Er moet niet alleen separatistisch gedacht worden in Vlaanderen maar ook in Wallonië. Als ze Sarkozy willen als premier dan moeten ze leren op de juiste partijen te stemmen, dat doen wij Vlamingen immers ook met N-Va en Vlaams Belang.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 08:04   #260
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Zijt gij vandaag al een Vlaming tegengekomen die Leterme deze grap kwalijk neemt of hem hierdoor minder geschikt vindt voor het eerste ministerschap?
toch een redelijk aantal die vinden dat hij zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be