![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Je hebt de kans dat een kind ernstige trauma's overhouden aan hun jeugd -Je hebt kans dat de fysieke schade je de rest van je leven achtervolgt (sommige mishandelde meisjes kunnen geen kinderen meer krijgen) -Je leert de kinderen dat met geweld iemand overreden, geen slechte zaak is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Da's een goeie DaBlacky! Mijn katten kennen ook perfect hun grenzen. Springen nooit op het aanrecht of de tafel. Zelfs niet als daar eten op staat en ik niet in de buurt ben. En nee, daar is ook geen tikje bij te pas gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
|
![]() Een campagne voor opvoeding zonder geweld om een mentaliteitsverandering te creëren wat betreft opvoeden, vind ik dus een prachtig initiatief (want er is blijkbaar nog veel werk aan de winkel). Een klets op de poep strafbaar maken daarentegen, vind ik overdreven. Maar ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Banneling
|
![]() Ik heb niet 24/24 en 7/7 een slechte bui, dus is de evolutie van de jeugd ook niet 24/24 en 7/7 slecht. U bent aan het veralgemenen over 'de jeugd' en hebt geen enkel bewijs voor een zgn continue 'slechte' evolutie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn kat thuis ook en daar is wel een tikje bij te pas gekomen. Niet dat dat het beestje iets kan schelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens geen 'gebruiker' van de corrigerende tik, heb het denk ik nog maar één keer toegepast, maar ik huiver van de gedachte dat ik voor een corrigerende tik in de toekomst de politie op mijn dak kan krijgen. En wat me nog meer stoort is dat hier heel wat bezoekers van P.be daar helemaal niet wakker van liggen, Big Brother is er al waar gaat dat naar toe?
![]() |
![]() |
#250 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
Maar hier vrees ik voor ...
![]() |
![]() |
#252 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zal niet gebeuren. Misschien denk je nu dat ik te optimistisch ben, maar zie het staatsapparaat, zie wat het maar kan (ondanks gigantische voeding) en lach.
![]() |
#253 |
|
![]() Juist, het kan alleen verdomd enerverend zijn en persoonlijk vrees ik dat we momenteel een stapje te ver aan het gaan zijn.
![]() |
#254 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar is die vrees op gebaseerd?
![]() |
#255 |
|
![]() Effe voor de nuance. Het gaat hier om een tik op de poep toch? Niet over kinderen aframmelen. Zeer groot verschil, me dunkt.
Ik vind trouwens een tik op de poep (akkoord, nooit toe te dienen tijdens de anale fase van de ontwikkeling), minder erg dan wat ik mensen soms hoor sneren tegen hun kinderen. Verbale agressie en vernedering kunnen psychisch veel schadelijker zijn, denk ik. Zeker nu we weten hoe zeer jonge kinderen al zeer veel psychologisch inzicht hebben in hoe taal werkt, en dat ze tijdens hun taalverwervingsproces zeer diep beïndrukt kunnen raken. Smijt daar nog de nieuwe bevindingen over het geheugen van zeer jonge kinderen bij, en we weten genoeg. Maar goed, het heeft geen zin om verschillende vormen van geweld te vergelijken. Beide moeten vermeden worden. Ik blijf er wel bij dat een pedagogische tik soms zinvol kan zijn. Dat is puur lichamelijk - een korte disciplineringsactie, soms nodig om kinderen uit een roes te halen. Liever een tik op zo'n moment dan een sneer. Alleszins, wie gelooft in de effectiviteit van een parlementair debat tussen volwassenen en kleuters, verdient trouwens zo'n tik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
Om de haverklap krijgen we die berichtjes te horen waar we gewoon onze wenkbrauw fronsen en denken: "dat kan alleen maar in Amerika" Maar het komt steeds dichter en dichter ...
![]() |
![]() |
#257 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
|
![]() Ik heb zo de indruk dat veel ouders hun kinderen niet meer onder controle hebben. Kinderen worden sneller en sneller volwassen, de input waar vandaag de dag een 13-jarige wordt aan blootgesteld is enorm in vergelijking met pakweg 20 jaar geleden. Veel 14-jarigen hebben hun ouders al lang voorbij gestoken op vele vlakken omwille van de tonnen informatie die ze krijgen ingelepeld via de vele multimedia bronnen. En geen controle op het ene vlak veroorzaakt geen controle op meerdere ...
![]() |
#259 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
Woorden zijn soms veel geweldadiger dan daden.
![]() |