Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 22:49   #241
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Bwa, ik heb regelmatig slaag gekregen van mijn ouders. Als ik er bont en blauw de politie bijhaalde, werd ik nog terecht gewezen, omdat ik het wel verdiend zal hebben. Dat was vroeger zo. Integendeel: ik rukte me eens los als mijn moeder met haar schoen op mijn hoofd sloeg, waardoor ik per ongeluk met mijn schoen haar scheen raakte en ik mocht ervoor opdraaien.
Nee, ouders mogen hun kinderen aframmelen, want mij heeft men geleerd dat het zo hoort. Ik heb dikwijls bont en blauw gezien en ben er niet slechter van geworden. Een harde hand kan wonderen verrichten. Misschien heb ik inderdaad overreageerd door de politie te bellen, toen men moeder me afranselde, omdat ik het niet met haar akkoord ging.
Moest ik kinderen hebben, ik sloeg ze ook. Zeker weten.
Het is fout om een aantal redenen:
-Je hebt de kans dat een kind ernstige trauma's overhouden aan hun jeugd
-Je hebt kans dat de fysieke schade je de rest van je leven achtervolgt (sommige mishandelde meisjes kunnen geen kinderen meer krijgen)
-Je leert de kinderen dat met geweld iemand overreden, geen slechte zaak is
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 22:49   #242
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
U omschrijft mij in een slechte bui.
Net zoals er nog iets gedaan kan worden aan de slechte evolutie bij onze jeugd, kan er ook iets gedaan worden aan uw slechte buien
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 22:50   #243
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Heb net een duikreis achter de rug met 2 maal 4.5 uur in het vliegtuig, ouders hebben inderdaad niets (NIETS) ze zeggen aan hun ukkepukken, they rule!

Als passagier moet je zelf de kinderen, die achter je zitten, verbieden van continue tegen hun voorzetel te stampen, zelfs herhaaldelijke non-verbale communicatie met moeder én vader genereert geen enkel initiatief bij ma en pa, they rule!
Als mijn kinderen later zoiets doen, zal ik hen ook tegenhouden (ik hoop dat het zover niet zal komen en dat ze weten dat ze zoiets niet moeten proberen). Maar daar heb ik mijn vuisten of vlakke handen niet voor nodig. Er bestaan, efficiëntere, alternatieven...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 22:51   #244
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Mijn katten kennen hun regels ook. Toch heb ik hun nooit moeten slaan. Vreemd, want ik spreek zelfs geen kats.
Da's een goeie DaBlacky! Mijn katten kennen ook perfect hun grenzen. Springen nooit op het aanrecht of de tafel. Zelfs niet als daar eten op staat en ik niet in de buurt ben. En nee, daar is ook geen tikje bij te pas gekomen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 22:55   #245
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Een campagne voor opvoeding zonder geweld om een mentaliteitsverandering te creëren wat betreft opvoeden, vind ik dus een prachtig initiatief (want er is blijkbaar nog veel werk aan de winkel). Een klets op de poep strafbaar maken daarentegen, vind ik overdreven. Maar ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 23:00   #246
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Net zoals er nog iets gedaan kan worden aan de slechte evolutie bij onze jeugd, kan er ook iets gedaan worden aan uw slechte buien
Ik heb niet 24/24 en 7/7 een slechte bui, dus is de evolutie van de jeugd ook niet 24/24 en 7/7 slecht. U bent aan het veralgemenen over 'de jeugd' en hebt geen enkel bewijs voor een zgn continue 'slechte' evolutie.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 23:15   #247
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Da's een goeie DaBlacky! Mijn katten kennen ook perfect hun grenzen. Springen nooit op het aanrecht of de tafel. Zelfs niet als daar eten op staat en ik niet in de buurt ben. En nee, daar is ook geen tikje bij te pas gekomen.
Mijn kat thuis ook en daar is wel een tikje bij te pas gekomen. Niet dat dat het beestje iets kan schelen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 23:18   #248
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Onder 'slecht' versta ik: onbeleefd, hebberig, lui, zonder respect en ongeduldig.
Dat werd in mijn jonge jaren over mijn generatie ook al gezegd.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 23:25   #249
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Als mijn kinderen later zoiets doen, zal ik hen ook tegenhouden (ik hoop dat het zover niet zal komen en dat ze weten dat ze zoiets niet moeten proberen). Maar daar heb ik mijn vuisten of vlakke handen niet voor nodig. Er bestaan, efficiëntere, alternatieven...
Volledig (VOLLEDIG) mee eens, deze post ging niet over het gebruik van een corrgerende tik.

Ik ben trouwens geen 'gebruiker' van de corrigerende tik, heb het denk ik nog maar één keer toegepast, maar ik huiver van de gedachte dat ik voor een corrigerende tik in de toekomst de politie op mijn dak kan krijgen.

En wat me nog meer stoort is dat hier heel wat bezoekers van P.be daar helemaal niet wakker van liggen, Big Brother is er al waar gaat dat naar toe?
Oud 7 augustus 2007, 23:25   #250
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Socrates:

Citaat:
De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe. Ze heeft slechte manieren, veracht alle gezag, heeft geen respect en praat als ze zou moeten werken. Jongeren spreken hun ouders tegen, kletsen in gezelschap, schrokken aan tafel, slaan hun benen over elkaar en tiranniseren hun ouders
Oud 7 augustus 2007, 23:27   #251
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een campagne voor opvoeding zonder geweld om een mentaliteitsverandering te creëren wat betreft opvoeden, vind ik dus een prachtig initiatief (want er is blijkbaar nog veel werk aan de winkel). Een klets op de poep strafbaar maken daarentegen, vind ik overdreven.
Volmondig mee eens
Citaat:
Maar ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Maar hier vrees ik voor ...
Oud 7 augustus 2007, 23:27   #252
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik huiver van de gedachte dat ik voor een corrigerende tik in de toekomst de politie op mijn dak kan krijgen.
Dat zal niet gebeuren. Misschien denk je nu dat ik te optimistisch ben, maar zie het staatsapparaat, zie wat het maar kan (ondanks gigantische voeding) en lach.
Oud 7 augustus 2007, 23:30   #253
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Juist, het kan alleen verdomd enerverend zijn en persoonlijk vrees ik dat we momenteel een stapje te ver aan het gaan zijn.
Oud 7 augustus 2007, 23:32   #254
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Juist, het kan alleen verdomd enerverend zijn en persoonlijk vrees ik dat we momenteel een stapje te ver aan het gaan zijn.
Waar is die vrees op gebaseerd?
Oud 7 augustus 2007, 23:34   #255
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Effe voor de nuance. Het gaat hier om een tik op de poep toch? Niet over kinderen aframmelen. Zeer groot verschil, me dunkt.

Ik vind trouwens een tik op de poep (akkoord, nooit toe te dienen tijdens de anale fase van de ontwikkeling), minder erg dan wat ik mensen soms hoor sneren tegen hun kinderen.

Verbale agressie en vernedering kunnen psychisch veel schadelijker zijn, denk ik. Zeker nu we weten hoe zeer jonge kinderen al zeer veel psychologisch inzicht hebben in hoe taal werkt, en dat ze tijdens hun taalverwervingsproces zeer diep beïndrukt kunnen raken. Smijt daar nog de nieuwe bevindingen over het geheugen van zeer jonge kinderen bij, en we weten genoeg.

Maar goed, het heeft geen zin om verschillende vormen van geweld te vergelijken. Beide moeten vermeden worden.

Ik blijf er wel bij dat een pedagogische tik soms zinvol kan zijn. Dat is puur lichamelijk - een korte disciplineringsactie, soms nodig om kinderen uit een roes te halen. Liever een tik op zo'n moment dan een sneer.

Alleszins, wie gelooft in de effectiviteit van een parlementair debat tussen volwassenen en kleuters, verdient trouwens zo'n tik.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 23:34   #256
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Dat zal niet gebeuren. Misschien denk je nu dat ik te optimistisch ben, maar zie het staatsapparaat, zie wat het maar kan (ondanks gigantische voeding) en lach.
Als je soms ziet waarom de politie in de VS vandaag de dag mensen oppaken ...

Om de haverklap krijgen we die berichtjes te horen waar we gewoon onze wenkbrauw fronsen en denken: "dat kan alleen maar in Amerika"

Maar het komt steeds dichter en dichter ...
Oud 7 augustus 2007, 23:38   #257
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Alleszins, wie gelooft in de effectiviteit van een parlementair debat tussen volwassenen en kleuters, verdient trouwens zo'n tik.
Pas op, het filibusteren hebben ze vlug onder de knie
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 23:38   #258
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Waar is die vrees op gebaseerd?
Ik heb zo de indruk dat veel ouders hun kinderen niet meer onder controle hebben. Kinderen worden sneller en sneller volwassen, de input waar vandaag de dag een 13-jarige wordt aan blootgesteld is enorm in vergelijking met pakweg 20 jaar geleden. Veel 14-jarigen hebben hun ouders al lang voorbij gestoken op vele vlakken omwille van de tonnen informatie die ze krijgen ingelepeld via de vele multimedia bronnen. En geen controle op het ene vlak veroorzaakt geen controle op meerdere ...
Oud 7 augustus 2007, 23:39   #259
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Effe voor de nuance. Het gaat hier om een tik op de poep toch? Niet over kinderen aframmelen. Zeer groot verschil, me dunkt.
OK, met een goeie afbakening meer kans op een goed gesprek.

Citaat:
Ik vind trouwens een tik op de poep (akkoord, nooit toe te dienen tijdens de anale fase van de ontwikkeling), minder erg dan wat ik mensen soms hoor sneren tegen hun kinderen.

Verbale agressie en vernedering kunnen psychisch veel schadelijker zijn, denk ik. Zeker nu we weten hoe zeer jonge kinderen al zeer veel psychologisch inzicht hebben in hoe taal werkt, en dat ze tijdens hun taalverwervingsproces zeer diep beïndrukt kunnen raken. Smijt daar nog de nieuwe bevindingen over het geheugen van zeer jonge kinderen bij, en we weten genoeg.
Verbaal geweld is zeker even erg als fysiek geweld. Helaas gaat het vaak samen.

Citaat:
Maar goed, het heeft geen zin om verschillende vormen van geweld te vergelijken. Beide moeten vermeden worden.
²

Citaat:
Ik blijf er wel bij dat een pedagogische tik soms zinvol kan zijn. Dat is puur lichamelijk - een korte disciplineringsactie, soms nodig om kinderen uit een roes te halen. Liever een tik op zo'n moment dan een sneer.
Dat is dan een geloof van jou, zonder wetenschappelijke onderbouwing.

Citaat:
Als je tikken wil uitdelen, vind je wel een slachtoffer.
Oud 7 augustus 2007, 23:40   #260
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eén van de weinige posts waarin ik het onmiddellijk eens ben met jou.

Woorden zijn soms veel geweldadiger dan daden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be