Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2007, 10:55   #241
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Die gaan afkomen naar de SIOE-betoging van 11-09 hé.
Echt.
Die gaan daar echt samen betogen met Wilders, die de Koran gelijkstelt aan Merin Kampf. Echt een tof iemand voor moslim om daarmee samen te betogen.
En met Filip Dewinter uiteraard, die stelt dat iedereen met een hoofddoek automatisch een terugkeercontract tekent. De doorsnee moslima zal zich hierdoor zeker op haar gemak voelen, als ze hoofdoekgewijs FDW ziet opdoemen.
Komt Filip Deman naar de betoging? Hopelijk wel. Dat zal dé publiekstrekker bij uitstek zijn, hij die beweert dat een moslim onmogelijk een democraat kan zijn.
Uiteraard moet het voor de doorsnee moslim ook een geruststellende gedachte zijn dat On line er zal zijn. Kan hij onmiddellijk door de alwetende On line laten uitmaken -once and for all- of hij een goede moslim is. Als ze On line niet treffen dan zal smiley wel even de oordeelkudige van dienst zijn. Echt uitnodigend om te horen dat je onmogelijk een goede mens en een goede moslim tegelijkertijd kan zijn. Dat zet echt aan om mee op te stappen op 11-09.

Nog iemand die zo uitnodigend is: Collargo. Die systematische het woord islam laat volgen met het predikaat fascisme.

En wil iemand als eddy B wel dat de gematigde moslim mee komt betogen, moslim die door eddy B reeds als bezettings macht, groter dan de Duiste bezetter tijdens WO II wordt genoemd?

etc etc, ik zou hier het quasi volledige Politics-bestiarium kunnen opnoemen, maar mijn punt is duidelijk.¨
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Idd. Hoewel extreem-rechts ten gronde een correct betoog voert, is er een zekere aanhang die ons een triestige reputatie bezorgt. De uitspraken die u hierboven aanhaalt zijn afstotende leugens. Ik vind dat ook jammer, maar het zal mij er niet van weerhouden om mij uit te spreken tegen de islam. Zonder ze allen gelijk te schakelen met fundamentalisten. Het zal mij er ook niet van weerhouden om met aanhangers van het VB te praten. Want ik herhaal: over de kern van de zaak hebben zij gelijk. Islam deugt niet. Hun argumenten om dit te onderbouwen falen echter meestal en hebben vaak een averechts effect.
Al die uitspraken kloppen nochtans als een bus en zijn helemaal niet afstotend indien men weet waarom men die uitspraken doet.
Zoals de mijne. (zoals Koenraad Elst dat ook zegt)

Als u, net als ik, moslims kent die oprecht vriendelijk en verdraagzaam zijn, dan is dat geen verdienste van de islam, maar een verdienste van die mensen in weerwil van de islam. Zij zijn goede mensen, maar slechte moslims.

Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een ge�dealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html

Er is immers niemand die beweert dat er geen goede mensen bestaan die zichzelf moslim noemen. Maar het klopt als een bus dat zij in feite geen goede moslims zijn. En we mogen daar blij om zijn. De echte goed moslims zijn immers de terroristen of de extremisten zoals men ze noemt. De moordenaar van Theo van Gogh was een goede moslim. En zoals een reeds 3 maal gemolesteerde en met de dood bedreigde jami (oprichter van comitee voor ex-moslims in NL )het zegt. Mohammed was zoals Bin Laden. En neen 'profeet' mohammed was geen democraat, en geen goed mens, en ja islam is meer dan godsdienst alleen, is immers godsdienst en staat en dat is wat een goede moslim onder vrede verstaat (niks anders) de hele wereld onder islamdictatuur brengen (net zoals men dit in Turkije op dit moment weer tracht te bereiken (politieke machtsgreep van de islam) en waar seculiere mensen begin dit jaar nog tevergeefs voor op straat kwamen). Iets wat in ons land trowuens verboden is. Want opkomen voor onze seculiere vrije democratische maatschapij die niks wil weten van een islam die meer en meer de politieke macht grijpt (tegen islamisering) mede met behulp van de vooral linkse politiek correcte bewindslui. Dat mag niet. Het is een echte schande.

Brussels demonstration Sept. 11 2007

Onderteken de petitie.
http://www.petitiononline.com/ulfkotte/petition.html

Deze man in dit filmpje zegt het zoals het is.

http://nl.youtube.com/watch?v=nI5WoXpmPiM

Laatst gewijzigd door smiley : 21 augustus 2007 om 11:08.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 11:13   #242
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht

etc etc, ik zou hier het quasi volledige Politics-bestiarium kunnen opnoemen, maar mijn punt is duidelijk.
Uw punt is inderdaad duidelijk. Kruip terug onder de steen waar je vandaan komt.
Oud 21 augustus 2007, 11:15   #243
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Idd. Hoewel extreem-rechts ten gronde een correct betoog voert, is er een zekere aanhang die ons een triestige reputatie bezorgt. De uitspraken die u hierboven aanhaalt zijn afstotende leugens. Ik vind dat ook jammer, maar het zal mij er niet van weerhouden om mij uit te spreken tegen de islam. Zonder ze allen gelijk te schakelen met fundamentalisten. Het zal mij er ook niet van weerhouden om met aanhangers van het VB te praten. Want ik herhaal: over de kern van de zaak hebben zij gelijk. Islam deugt niet. Hun argumenten om dit te onderbouwen falen echter meestal en hebben vaak een averechts effect.
Juiste redenering.
Oud 21 augustus 2007, 11:54   #244
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Moet ik gaan betogen om mijn afkeer van terroristische daden te laten blijken? Of mag ik simpelweg thuis blijven zitten?
Moeten is veel gezegd natuurlijk...

Maar ik denk dat als je als moslim, je afkeer tegen moslimterrorisme wil laten blijken, dat dit moeilijk zal gaan door simpelweg thuis te blijven, dan wel mee te betogen.

Citaat:
Als ik dat niét moet, waarom zou een moslim dat moeten?
Omdat er toevallig andere moslims zijn die die aanslagen plegen? Dat is natuurlijk geen goede reden. Enfin, als moslims willen betogen om hun afkeer te laten blijken, dan steun ik dat logischerwijze.
Je begrijpt toch wel dat het een veel krachtiger signaal zou zijn naar de moslimterroisten toe, mocht het overgrote deel van de moslims beweren dat hun godsdienst wordt misbruikt als ze geweld rechtvaardigd in de hoofden van bepaalde extremisten?

Als de vijand (lees: het Westen) protesteert is dat niet meer dan normaal, maar de eigen geloofsgenoten, kan men niet negeren.

Maar de feiten zijn dat op 9/11 de moslims op straat kwamen dansen van Marrokko tot aan de Fillippijnen. Tjah? Dat lijkt mij meer op aanmoedigen dan op afkeuren hoor.

Citaat:
Maar zeggen dat ze dat zouden moeten omdat ze anders met dezelfde terroristen worden geassocieerd, is gewoon idioot. Het is idioot om mensen met terrorisme te associeren als daar geen enkele duidelijke link voor is. En neen, hetzelfde geloof aanhangen is dat logischerwijze niet.
Ik heb niet gezegd dat wie als moslim niet meebetoogt al even erg zijn als de terroristen of zo. Dat mag je me niet aanwrijven.

Maar door thuis in de zetel blijven zitten en helemaal niks te doen, laat je ook je afkeer van moslimterrorisme niet blijken. Wie naar Brussel komt om amok te maken tegen degenen die wel betogen tegen moslimgeweld, kiezen mijn inziens toch wel ergens partij.

Citaat:
Dat wil ik ook niet ontkennen. Maar het gaat op dit vlak voor een groot deel niet wat de organisatoren bedoelen maar hoe de bevolking - en het gros van de betogers - het ervaart. Ik hoop dat je dat begrijpt?
Ik begrijp het maar al te goed en ik denk niet dat op 9/11 iemand zal denken dat het niet tegen moslimgeweld is hoor. Thielemans heeft daar overschot van gelijk. Brussel zal wellicht niet de enige stad zijn waar betoogd zal worden op die dag.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 12:15   #245
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik denk dat als je als moslim, je afkeer tegen moslimterrorisme wil laten blijken, dat dit moeilijk zal gaan door simpelweg thuis te blijven, dan wel mee te betogen.
Dat gaat zelfs zeer makkelijk. Je zal echter niet anderen daar duidelijk van kunnen overtuigen.
Maar moet dit? Is het echt zo noodzakelijk? Ga je ze anders ook als fundamentalisten beschouwen als ze dat niét doen?

Citaat:
Je begrijpt toch wel dat het een veel krachtiger signaal zou zijn naar de moslimterroisten toe, mocht het overgrote deel van de moslims beweren dat hun godsdienst wordt misbruikt als ze geweld rechtvaardigd in de hoofden van bepaalde extremisten?
Dat lijkt me evident.

Citaat:
Als de vijand (lees: het Westen) protesteert is dat niet meer dan normaal, maar de eigen geloofsgenoten, kan men niet negeren.

Maar de feiten zijn dat op 9/11 de moslims op straat kwamen dansen van Marrokko tot aan de Fillippijnen. Tjah? Dat lijkt mij meer op aanmoedigen dan op afkeuren hoor.
Leuke boutade.

Citaat:
Maar door thuis in de zetel blijven zitten en helemaal niks te doen, laat je ook je afkeer van moslimterrorisme niet blijken. Wie naar Brussel komt om amok te maken tegen degenen die wel betogen tegen moslimgeweld, kiezen mijn inziens toch wel ergens partij.
Ja. Maar dat is daarom nog niet persé voor terrorisme. Als zij menen dat de betoging tégen de islam in het algemeen is, dan kan ik best begrijpen dat je tégen die betoging gaat betogen. En dat imago heeft die betoging op dit moment.

Citaat:
Ik begrijp het maar al te goed en ik denk niet dat op 9/11 iemand zal denken dat het niet tegen moslimgeweld is hoor.
Laat dat woordje 'geweld' maar vallen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 12:29   #246
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Gisteren op de bus toch een moslim zien opstaan om zijn plaats af te staan aan een Belgische oude man !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 12:41   #247
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Gisteren op de bus toch een moslim zien opstaan om zijn plaats af te staan aan een Belgische oude man !
En dan. Dat weerlegt toch niks van wat wij hier zeggen.
Oud 21 augustus 2007, 12:47   #248
smiley

Standaard

Citaat:
En dat imago heeft die betoging op dit moment.
En dat hebben we aan de vooral linkse politiek correcte haatzaaiers te danken en wat voor de goede moslims tevens een bijkomend signaal is dat zij onze samenleving op hun gemak verder kunnen en mogen islamiseren. Zij hebben het nu reeds voor het zeggen. Zij bepalen reeds wat kan en wat niet kan in onze steden. Als iets hen niet zind steken ze wel wat autos in brand om de verdraagzamen tot in het absurde terug in het gareel te doen lopen. En iedereen die tegen deze situatie opkomt bestemplen ze als onverdraagzame xenofobe islamofobe racisten. Sharia here we come ! En vroeg of laat het geislamiseerde Turkije nog bij Europa ook. Het kan echt niet op.

Laatst gewijzigd door smiley : 21 augustus 2007 om 12:54.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 13:04   #249
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat zelfs zeer makkelijk. Je zal echter niet anderen daar duidelijk van kunnen overtuigen.
Maar moet dit? Is het echt zo noodzakelijk? Ga je ze anders ook als fundamentalisten beschouwen als ze dat niét doen?
Alles is beter dan lekker lui vanuit de zetel niks doen om je afkeer te laten blijken. Tenzij je er helemaal geen afkeer van hebt uiteraard.

Citaat:
Dat lijkt me evident.
Mij ook. Maar dit is niet wat de moslims doen. Ze blijven thuis en dat is niet evident.

Bovendien kunnen ze ook op andere manieren hun afkeer tegen moslimgeweld laten blijken. Door een reactie in de krant bijvoorbeeld of via hun woordvoerders, of één of andere iman die een verklaring afkegt of zo...

Maar niks van dit alles doen ze. Wat ze wel doen is zich organiseren om de betoging te saboteren, en wel in die mate dat men voor rellen vreest.

Welk evident signaal geven ze daarmee dan?

Citaat:
Leuke boutade.
Neen. Een geschiedkundig feit.

Citaat:
Ja. Maar dat is daarom nog niet persé voor terrorisme. Als zij menen dat de betoging tégen de islam in het algemeen is, dan kan ik best begrijpen dat je tégen die betoging gaat betogen. En dat imago heeft die betoging op dit moment.
Niet op 9/11. Of weet jij het beter dan de burgemeester die overleg pleegde met alle mogelijke betrokken partijen de poltie incluus?

Citaat:
Laat dat woordje 'geweld' maar vallen.
Ik zou niet weten waarom.

Pauls.
Oud 21 augustus 2007, 13:14   #250
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
En dat hebben we aan de vooral linkse politiek correcte haatzaaiers te danken en wat voor de goede moslims tevens een bijkomend signaal is dat zij onze samenleving op hun gemak verder kunnen en mogen islamiseren. Zij hebben het nu reeds voor het zeggen. Zij bepalen reeds wat kan en wat niet kan in onze steden. Als iets hen niet zind steken ze wel wat autos in brand om de verdraagzamen tot in het absurde terug in het gareel te doen lopen. En iedereen die tegen deze situatie opkomt bestemplen ze als onverdraagzame xenofobe islamofobe racisten. Sharia here we come ! En vroeg of laat het geislamiseerde Turkije nog bij Europa ook. Het kan echt niet op.

Volledig mee eens.

Paulus.
Oud 21 augustus 2007, 13:30   #251
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Mannekes, hebben jullie nu al niet genoeg gezeverd over een betoging die niet doorgaat? Misschien wordt het eens tijd om u te verplaatsen naar een andere topic.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 13:32   #252
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Mannekes, hebben jullie nu al niet genoeg gezeverd over een betoging die niet doorgaat? Misschien wordt het eens tijd om u te verplaatsen naar een andere topic.
Niemand houdt u tegen...

Paulus.
Oud 21 augustus 2007, 13:33   #253
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juiste redenering.
Stelletje fascisten.

Juiste redenering:
Citaat:
Een betoging tegen 'de islamisering van Europa' impliceert dat men betoogt tegen 'de aanwezigheid van moslims en/of de islam in Europa'. Dit laatste impliceert dat men tegen de vrijheid van godsdienst in Europa is, immers de islam is een godsdienst. Het is dus een betoging tegen een mensenrecht.

Bovendien is de aard van die betoging fascistisch omdat die tegen een mensenrecht ingaat.
Oud 21 augustus 2007, 13:40   #254
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een betoging tegen 'de islamisering van Europa' impliceert dat men betoogt tegen 'de aanwezigheid van moslims en/of de islam in Europa'. Dit laatste impliceert dat men tegen de vrijheid van godsdienst in Europa is, immers de islam is een godsdienst. Het is dus een betoging tegen een mensenrecht. Dat 'vrijheid van godsdienst' een mensenrecht is, kun je als jurist zelf ook wel opzoeken.

Ik beweerde dat de aard van die betoging fascistisch is omdat die tegen een mensenrecht ingaat. Maar daarin kan ik wel verkeerd zijn.
Volgens Thielemans, de burgemeester die de betoging verboden heeft, gaat het weldegelijk om een betoging tegen moslimterrorisme, dan wel tegen de islam op zich.

Hij kwam tot die conclusie na overleg met de betrokken partijen zijnde de organisators en de politie en de datum van het gebeuren uiteraard. En inderdaad lijkt het mij logisch dat een betoging op 9/11 zichzelf associeerd met de WTC-torens ipv, vrijheid van godsdienst zoals u het stelt.

Of weet u het beter dan Thielemans waarom hij de betoging verboden heeft?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=212

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 augustus 2007 om 13:43.
Oud 21 augustus 2007, 13:43   #255
Banneling

Standaard

Citaat:
Stelletje fascisten.

Juiste redenering:
Wat een drogreden �* la islamique ...
De fascistische aard van de politieke islam valt niet te ontkennen Uh-Huh.
Of interpreteer jij de ontelbare oproepen tot haat en geweld jegens joden, christenen, andersgelovigen in de koran als een ...mensenrecht?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 13:45   #256
Uh-Huh
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 21 augustus 2007 om 13:46.
Oud 21 augustus 2007, 13:49   #257
Banneling

Standaard

Citaat:
.
Zoals te verwachten zijn ook de 'gematigde' moslims er niet aan toe de haat-en geweldverzen uit de koran te veroordelen.
Als die aangehaald worden, vervallen ze in een opmerkelijk stilzwijgen ....
Oud 21 augustus 2007, 13:51   #258
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wat een drogreden �* la islamique ...
De fascistische aard van de politieke islam valt niet te ontkennen Uh-Huh.
Of interpreteer jij de ontelbare oproepen tot haat en geweld jegens joden, christenen, andersgelovigen in de koran als een ...mensenrecht?
1. Een moslim is een aanhanger van meerdere ideologieën dan enkel de islam.
2. Waar in Europa is er ergens die fascistische islam politiek actief zodat er tegen betoogt moet worden?
Oud 21 augustus 2007, 13:53   #259
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Een moslim is een aanhanger van meerdere ideologieën dan enkel de islam.
2. Waar in Europa is er ergens die fascistische islam politiek actief zodat er tegen betoogt moet worden?

1. Je gaat niet in op mijn punt.
2. Open je ogen en oren. Op dit forum worden dagelijks staaltjes van die verderfelijke islamisering aangekaart. De islamitische genderapartheid bij voorbeeld, in al zijn uitingsvormen.
Oud 21 augustus 2007, 14:06   #260
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Allé vooruit dan maar. Enkele feitjes:...
Of je wil inschepen aan boord van een vliegtuig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be