![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moet België aansluiten bij Frankrijk? | |||
Ja, zondermeer |
![]() ![]() ![]() |
27 | 22,31% |
Ja, maar in beperkte vorm, een sterk samenwerkingsverband |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,48% |
Misschien |
![]() ![]() ![]() |
4 | 3,31% |
Nee, ik hou het liever klein |
![]() ![]() ![]() |
87 | 71,90% |
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als dat gebeurt zet ik het parlement van Frankrijk in de fik en zal ik in de voortaan worden geprezen als de herboren Marinus van der Lubbe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() tja, moesten we bij frankrijk gaan kan dit wel eens het geval zijn, die latijnse culturen hebben altijd al een misplaatste neiging naar het voos communisme gehad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Parlementslid
|
![]() Ontarm zei je? ONT-ARM?...dus Verrijk het Communisme? Bedoel je dat...want iets ont-armen is toch de armoede daaruit halen en zogezegd rijk maken. Of...moeten we de armen van de communisten van hun romp af rukken? Wat wil je nou? Of wil je toch liever bij Frankrijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het Nederlandse leger moet dan zeker ingrijpen!
![]() |
#247 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toch maar oppassen dat die herboren Marinus niet opnieuw zijn koppie kwijtspeelt.
![]() |
#248 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Voel me meer verwant met de fransen dan met de nederlanders
![]() belgen en fransen hebben toch dezelfde bourgondische cultuur ![]() Ach laat al die grenzen maar gewoon wegvallen. Belgie als onderdeel van een sociaal Europa
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de Fransen anders veel soberder en armzaliger dan de Nederlanders als ik daar over straat loop. Ook in een Frans restaurant is het maar wachten wat je krijgt (is het lekker, is het genoeg, is het kwaliteit, met zorg bereid), terwijl je in Nederland heel goed van tevoren weet of je iets van kwaliteit op je bord krijgt. In tegenstelling tot Frankrijk, is hier de kwaliteit aan de prijs gebonden; in Frankrijk kun je je blauw betalen aan het ranzigste eten, terwijl een goedkoop landelijk restaurant de beste lekkernijen voorschotelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ging over een mentaliteit. Een bourgondische mentaliteit van genieten en 'ik trek me er niets van aan'. Terwijl die calvinistische mentaliteit die op andere punten accenten legt...
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooit gedacht dat C2C visie zo verhelderend kon zijn. Het is inderdaad gewoon de waarheid en accepteer het maar. Vlamingen: bourgondische sociaalvoelende nederlandstalige Fransen Nederlanders: Calvinistische liberale Anglo-Saxen. Jammer, een hereniging zal er dus nooit komen.... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik zie hoe de Fransen minderheidstalen behandelen in Frankrijk weet ik niet of ik wel bij Frankrijk wil
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Hier wat lesmateriaal, ga maar blokken. http://users.telenet.be/-Colen-/vl.html http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/mainpage.htm En als gij naar Frakrijk wilt vehuizen, saluut de kost en de wind van achter.. ![]()
![]() |
![]() |
#255 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeg bedankt hé franskiljon. ![]() Ik zal u eens laten weten dat ik geen nederlandstalige fransman ben. Ge hebt me behoorlijk op mijn VLAAMSE LEEUWENSTAART getrapt... ![]() ![]() Ge zou beter ook maar naar Frakrijk verhuizen.
Wie sjoen os Limburg is... ![]() Laatst gewijzigd door stropkeuh : 13 juli 2008 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Ik dacht dat Belgen meertalig waren ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#257 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
er staat zoveel zeldzame onzin in, dat ik niet eens weet waar ik nou eens zal beginnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Minister
|
![]() Voor zover ik weet genieten enkel de Franse overzeese landen autonomie. De Walen zouden niets van autonomie genieten in het oercentralistische Frankrijk, de bescherming van hun minderheidstaal zou er ook allesbehalve op verbeteren. Bovendien kampen de ch'tis uit het Noorden van Frankrijk met hun eigen problemen zoals bv. de hoge werkloosheid.
De Franse grondwet voorziet dat de taal van de republiek Frans is, we zouden dan hetzelfde lot ondergaan als dat van de Frans-Vlamingen. De poorten voor een nieuwe cultuurgenocide worden opengezet, en dat na 178 jaar Belziek. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat kunnen ze met ons dommerikken aanvangen? En vooral, wat met jou!?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 28 augustus 2008 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |