![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Minister
|
![]() Een onderzoek heeft ook eens uitgewezen dat de "gemiddelde mens qua intelligentie" in staat is om 6 talen perfect te spreken.
|
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Accent is soms sympathiek, maar beter geen indien mogelijk. Misschien dat 1 of andere organsiatie, dokter, forum op internet,.. kan helpen bij het waarom van die blokkering. Of misschien is dat de nee-fase??? Op welke leeftijd is die??? Verstaan is anders ook al iets hé. |
|
![]() |
![]() |
#243 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar maakt kennis met Italiaanse en sprak na een paar maanden vloeiend Italiaans ![]() |
|
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
heeft toch een licht accent; maar stoort niet, eerder plechtstatig Nederlands; maar de man is ook zo. http://www.brusselnieuws.be/site/rub...sID=1159883693 |
|
![]() |
![]() |
#245 |
Minister
|
![]() Een mens is tot zijn 7de levensjaar hooggevoelig voor talen. Volgens mij is het zelfs mogelijk om mensen perfect 3 talen te laten spreken door ze op te voeden in 3 verschillende talen vanaf hun geboorte. In de Middeleeuwen heeft er eens iemand geleefd, die 27 verschillende talen op moedertaalniveau sprak. Er kwamen mensen (dus native speakers) van over de hele wereld naar hem in Italie, om een gesprekje te voeren.
![]() Stel nu dat ik plots Portugees zou willen leren. Hoe zou ik deze taal zo snel mogelijk beheersen? Door naar Portugal te gaan of hier in Vlaanderen te doen aan zelfstudie? |
![]() |
![]() |
#246 |
Europees Commissaris
|
![]() Allee, dan heb ik er nog een tegoed. Welke zou ik kiezen?...
#247 |
Minister
|
![]() Thielemans spreekt wel min of meer perfect Nederlands vind ik, toch als ik zijn uitspraak beoordeel.
|
![]() |
![]() |
#248 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoek muziek in de taal die je wil leren. Zoek op internet de bijhorende teksten. Speel die muziek en probeer zoveel mogelijk mee te zingen. Vergeet niet om de vertaling van de teksten te maken, maar probeer een native speaker te vinden die je kan helpen, want uitdrukkingen zijn nioet altijd duidelijk! In géén tijd heb je een basis, die je op dezelfde manier kan uitbreiden, én door contact met de taaleigenen.
![]() |
#249 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#250 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
andere mensen hebben structuur en grammaitca nodig = hier in een goede talenschool (maar wellicht ook vaak de communicatieve methode en niet veel structuren). Via zelfstudie = wel structuur? Al een paar keer gemerkt: buitenlanders die snel NL leren, beginnen met naar de bib te gaan en kinderboeken te lezen. Een goed voorbeeld is Kader Abdolah: maakte zich de Nederlandse taal eigen met behulp van onder meer kinderboekn. zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Kader_Abdolah interview met hem in Humo deze week. Spreekt en schrijft fantastisch goed NL (en pas op latere leftijd geleerd) Laatst gewijzigd door straatrue : 16 september 2007 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
#251 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog een goed voorbeeld:
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Minister
|
![]() Z'n achternaam zegt veel, maar het is een PS-er he.
|
![]() |
![]() |
#254 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#256 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en dat zonder dwang. ik heb hen bijvoorbeeld altijd naar Vlaamse tv-programma laten kijken die ze leuk vonden en zo zijn ze Nederlands als een leuke taal gaan beschouwen. Ik denk dat dat ook de truuk moet zijn in Brussel: de Vlaamse cultuur zo aantrekkelijk mogelijk maken zodat alsmaar meer anderstaligen erin geïnteresserd raken. Door de hele tijd te zagen, bereik je niets. De Vlaamse overheid zou veel meer geld kunnen steken in cursusontwikkeling van NL en in dode momenten tv-programma's maken en laten zien voor anderstaligen. |
|
![]() |
![]() |
#257 |
Minister
|
![]() Zodra ik kinderen krijg, ga ik ze tweetalig Nederlands - Engels opvoeden denk ik.
|
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de Belgische context (want Wallonië blijft liggen waar het ligt) is het Frans ook altijd handig ![]() |
|
![]() |
![]() |
#259 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom denk jij dat de formatiegesprekken in het Frans verlopen?
|
![]() |
![]() |
#260 |
Minister
|
![]() Ik spreek zelf bijna Engels op moedertaalniveau als gevolg van een taalstage. Sorry maar het Engels gaat nu eenmaal voor, door zijn internationale dominantie.
|
![]() |