![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik verdraagzaam moeten zijn voor Nazi-Duitsland ?
![]() |
#242 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Jouw wereldbeeld doet qua simplisme niet onder voor dat van de gemiddelde VB'er overigens.
![]() |
![]() |
#243 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat bestaat niet meer Piet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het niet over de Duitsers van nu, maar over de Duitsers van "toen".
![]() |
#245 | |
Burger
|
![]() Citaat:
maar de meeste weldenkende personen zijn het er over eens dat niet alle Duitsers ten tijde van het Hitlerregime nazi's waren. Lees het boek (of als dat te moeilijk is, er bestaat een keigoeie film) 'Die weisse Rose'. Check it out!
![]() |
![]() |
#246 |
Burger
|
![]() En de Duitsers van toen waren allemaal nazi's?
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vader kreeg drop van Duitse soldaten van Breendonk.
Killig.
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ein volk, einen fuurer eh.
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verzetsbewegingen waren er in alle maten en vormen, ideologiëen en motivaties. Zo bestonden inlichtingendiensten, ontsnappingslijnen, illegale pers, groepen die Joden en werkweigeraars hielpen onderduiken enz... Het gewapende verzet vond je voornamelijk terug bij de Gewapende Partizanen, oorspronkelijk van communistische strekking, maar na een aantal razzia's waarbij de belangrijkste leiders werden opgepakt, vond je daar alle strekkingen in terug en nauwelijks nog KP-leden. Een goeie introductie op het internet is bijvoorbeeld het boek van Moreau : 'Systematiek en Willekeur', dat hier online staat. Veel leesgenot en hopelijk vertel je zo 'n domme dingen niet meer. Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 18 september 2007 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
|
![]() Nee, uw vader kreeg nazidrop van Duitse soldaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar bepaalde vl.nationalisten doen wel heel veel moeite om bepaalde oorlogsmisdadigers te BLIJVEN herdenken, zelfs na 60 jaar (St. De Clercq, Laplasse, Verschaeve). Het zijn dus zij die dus blijkbaar geen afstand kunnen nemen van die obscure periode.
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die moesten ook plots allemaal op kamp. Maar daar tegenover zullen ze Jesus Camp geprefereerd hebben.
![]() |
![]() |
#253 |
|
![]() U spreekt dan van nadat Hitler Rusland binnenvalt want daarvoor waren het bondgenoten, uw communistisch verzet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
Mijn grootmoeder had een café tijdens WO ll en ze verstond perfect wat de Duitse soldaten in de gelagzaal over de füher en aanverwanten zeiden. De grote meerderheid van hen wou ook gewoon dat de oorlog snel gedaan was en dat ze terug naar huis konden. Ik denk trouwens dat de politiek correcte massa het veel moeilijker heeft met het feit dat men Duitse vrouwen en kinderen ziet sterven in een film als "Der Untergang", dan met het feit dat Hitler zijn secretaresse eens een schouderklopje gaf. Dat was dan ook het enige vriendelijke dat hij deed. Toch is het niet aangenaam te zien dat het inderdaad een MENS was die achter de waanzin zat. Men zou zo eens schrik van zichzelf moeten krijgen, want we zien allemaal mensen in de spiegel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat scheelde toch niet veel. De kleine minderheid die het niet waren werden vakkundig geliquideerd.
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
Goede film hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Veel van die mensen die opgepakt werden, werden opgepakt voor kleine 'vergrijpen'. Luisteren naar de BBC was bijvoorbeeld al genoeg. overigens wil ik geen afbreuk doen aan de waarde van het verzet. Maar beweren dat het hier Hollywoodtoestanden waren met duizenden dode 'rotmoffen' als gevolg is zwaar overdreven. Dus zeg ik nogmaals, de impact van het Belgische verzet op het verloop van de oorlog is te verwaarlozen.
![]() |
![]() |
#260 |
|
![]() Zeker. Je moet ook eens "Taking Sides" bekijken, gebaseerd op waargebeurde feiten, als je graag genuanceerde oorlogsfilms bekijkt.
Sorry, maar het zoveelste "Saving private Ryan" afkooksel, waarbij de Amerikanen zich als de grote helden voordoen, alsof ze de oorlog hebben uitgevochten, terwijl ze pas op het einde insprongen, als ze zeker waren dat ze de zaak gingen winnen, heb ik al genoeg gezien en daar leert een mens echt niets van bij. |
![]() |
![]() |