Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie groentje-18
1 1 5,00%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 0 0%
7.5 2 10,00%
8 3 15,00%
8.5 1 5,00%
9 2 10,00%
9.5 3 15,00%
10 8 40,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2007, 23:52   #241
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Luister je soms naar Vlaamse muziek en zoja welke?
Ja. Ik let er eigenlijk zelfs niet echt op als muziek vlaams is of niet (tenzij het opvalt doordat er in het Vlaams gezongen wordt natuurlijk).

Van onze bodem kan ik bv. Moloko wel appreciëren, en Praga Khan, Kosheen, zelfs Clouseau wil ik af en toe ook wel eens horen als ik in de juiste stemming ben en natuurlijk de Fixkes.
Ik ben heel waarschijnlijk een heel deel respectabele artiesten vergeten.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 23:53.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 23:57   #242
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Wat is uw snelste dat ge al gereden hebt met de auto? en hoe voelt dat aan?
120. Bang. Ik heb het niet zo voor snelheden. Ik voel telkens een opluchting als ik terug mag schakelen.
Ik kan het niet helpen maar ik realiseer me voortdurend wat er gebeurt met mijn lichaam als ik tegen 50 km/u tegen en muur aan zou knallen, te bedenken dat je je gewicht dan moet vermenigvuldigen met 50 en wat er intern allemaal gebeurt enzo ...
Ik heb wel nog maar een paar keer gereden, met begeleider ... nog geen rijbewijs.
Oud 22 november 2007, 23:58   #243
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Ben jij een 'downloader'?
Normaal gezien wel. Filmpjes en muziek enzo, enkel voor eigen gebruik. Maar dat is helaas niet meer mogelijk in Leuven met kotnet.
Oud 22 november 2007, 23:59   #244
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
120. Bang. Ik heb het niet zo voor snelheden. Ik voel telkens een opluchting als ik terug mag schakelen.
Ik kan het niet helpen maar ik realiseer me voortdurend wat er gebeurt met mijn lichaam als ik tegen 50 km/u tegen en muur aan zou knallen, te bedenken dat je je gewicht dan moet vermenigvuldigen met 50 en wat er intern allemaal gebeurt enzo ...
Ik heb wel nog maar een paar keer gereden, met begeleider ... nog geen rijbewijs.
Ok jij bent een hele trage...
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 00:00   #245
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Uiteraard komen er installaties om water te filteren of zo nodig weg te zuigen die heel snel operationeel kunnen gemaakt worden in geval van (s)nood.
...

Waarop geef ik minder uit:

1. Het leger
2. Ruimtevaart
3. Onnodige administratie
Bedoel je met punt 1 waterfilterinstallaties om in bijvoorbeeld Afrika te plaatsen? Wat bedoel je in dat geval met 'of zo nodig weg te zuigen ...'?

Ben je niet van mening dat een land over een goede defensie moet beschikken?

Veel aankomende politici noemen 'minder bureaucratie' als bezuiningspunt. Eenmaal aan de macht komen ze met zoveel nieuwe regels en wijzigingen dat er een berg ambtenaren en papieren rompslomp bij komt om dat voor mekaar te krijgen. Mee eens Groentje-22?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 00:01   #246
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dan gaan we door met vragen stellen eh, nooit reacties gekregen van mensen omdat je zo'n 'laatkomer' bent?
Je woordkeuze:
En jawel hoor, maar niet van mijn directe omgeving.

Citaat:
Ahnee jij bent zeker zo'n linkse moslim, ken dat soort... Geen seks voor het huwelijk.
Neen, een Vlaamse atheïste.
Geen seks voor het huwelijk wil ik soms omdat het me ontzettend romantisch lijkt, maar ik denk dat dat een beetje te ver gaat. Zo fanatiek wil ik niet zijn.
Oud 23 november 2007, 00:02   #247
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Je woordkeuze:
En jawel hoor, maar niet van mijn directe omgeving.
Ja ik snap het al, nog maar één keer, en het was toevallig vandaag.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 00:05   #248
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Nogal een indiscrete vraag. Ik ben blij dat ik mijn onderschrift heb aangepast.

Ja.

Sorry voor mijn indiscretie. Ik had helemaal geen serieus antwoord verwacht.
Toch leuk dat je er gewoon op antwoord . Hoe kan ik iemand aan mijn vriendenlijst toevoegen?
Je hebt best wel uitgesproken meningen over milieu en maatschappij. Wat zocht/zoek je toch in een studie psychologie?
Oud 23 november 2007, 00:08   #249
Groentje-18

Standaard

[quote=Dronkoers;3091775]Ik heb het over Doel en Tihange eh, niet over tjernobyl ofzo
Maar soit, bedankt voor den uitleg.[/quote$

Dat wist ik toen ik antwoorde.
De rivier die zo vervuild is, is de Molse Nete.

Citaat:
Welke alkoholische dranken drink je?
Dat zijn er veel denk ik. Pasoa, safari, boswandeling, malibu, gin, jenever met een smaakje, een goede rode of witte zoete wijn, ... liefst cocktails eigenlijk. Maar nooit teveel. Ik vind het vreselijk als ik voel dat de alcohol me naar het hoofd stijgt en ik de controle over mijn lichaam deels verlies. En ik zou niet willen wakker worden met het idee dat ik niet weet wat er zich de vorige avond heeft afgespeeld.
(Een vriendin en ik zijn ooit kliederzat geweest op jonge leeftijd op een moment dat dat absoluut niet mocht. We beseften dat wel nog en wouden toen kost wat kost terug nuchter worden maar hoe graag we dat ook wilden: het ging niet. Sindsdien ben ik getraumatiseerd denk ik. Of misschien heb ik gewoon fatsoen. )
Oud 23 november 2007, 00:12   #250
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Sorry voor mijn indiscretie. Ik had helemaal geen serieus antwoord verwacht.
Toch leuk dat je er gewoon op antwoord . Hoe kan ik iemand aan mijn vriendenlijst toevoegen?
En het is niets. Ik dacht dat het bij het reglement horen dat je alle vragen 'moest' beantwoorden.

Citaat:
Je hebt best wel uitgesproken meningen over milieu en maatschappij. Wat zocht/zoek je toch in een studie psychologie?
Goh, ik weet niet. Ik denk niet dat ze zoveel verschillen van de gemiddelde medemens?
Daar kan ik kort over zijn: "all my energy is going into NOT asking that question". Hoe langer ik het doe, hoe meer ik besef dat het de verkeerde keuze was. Het past bij mij als een tang op een varken. Maar ik probeer er niet meer teveel meer bij na te denken, want dat biedt geen oplossing (behalve buizen en nog langer doen over een diploma dat ik niet eens wil).
Wat ik er zocht was een oplossing omdat ik niet aan geneeskunde kon beginnen. Het leek me de tweede beste manier om mensen te helpen. Bovendien had ik indertijd opgevangen dat wel wat mensen die nu (ziekenhuis)manager waren een psy-diploma op zak hadden, dat was voor mij een extra motivatie. Ik wist ook gewoon niet goed wat anders doen.
Mijn omgeving was serieus geshockeerd, en ik besef meer en meer waarom.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 november 2007 om 00:14.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 00:18   #251
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Veel doen, dan treedt er gewenning op. Ik ben eens door een vrachtwagen aangereden en door de middenvangrail geschoten. Weken daarna vond ik 80km/u beangstigend snel. Inmiddels voel ik geen enkel gevaar door snelheid, bij hogere snelheden voel ik juist de 'kick' die snelheid geeft. (mijn record ligt op 253km/u )
Hetzelfde geldt voor hoogtes. Ik heb ook hoogtevrees (wel onder controle). Inmiddels heb ik mijn klimlicentie en ga ik in de zomer rotsklimmen in de Ardense massieven. Door het gewoon te doen overwin je je angsten.
Oud 23 november 2007, 00:25   #252
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Bedoel je met punt 1 waterfilterinstallaties om in bijvoorbeeld Afrika te plaatsen? Wat bedoel je in dat geval met 'of zo nodig weg te zuigen ...'?
Neen eigenlijk niet. Ik had de vraag begrepen als de Belgische minister van begroting. Moest ik er één kunnen worden van een (Afrikaans) land waar droogte heerst, zou ik dat zeker wel doen. Dit omdat er misschien periodes zullen komen waarin België te maken krijgt met een schaarste van of een tekort aan drinkbaar water, al is het door een technisch mankement.
'Met zonodig weg te zuigen' dacht ik aan water wegzuigen bij overstromingen, zoals de brandweer dat doet uit kelders, maar dan grootschaliger. In het geval dat er een overstroming moest komen dus.

Citaat:
Ben je niet van mening dat een land over een goede defensie moet beschikken?
Neen.
Misschien uit naïviteit.
Misschien ook wel uit pessimisme: als er een oorlog zou uitbreken tussen verschillende niet-derde-wereld-landen denk ik niet dat ze gevoerd word met een 'leger' zoals dat in de eerste en tweede WO gebeurde...

Citaat:
Veel aankomende politici noemen 'minder bureaucratie' als bezuiningspunt. Eenmaal aan de macht komen ze met zoveel nieuwe regels en wijzigingen dat er een berg ambtenaren en papieren rompslomp bij komt om dat voor mekaar te krijgen. Mee eens Groentje-22?
Ja, ik ben het er mee eens. Zo gaat dat nu eenmaal vrees ik. Maar ik zie mezelf niet als een aankomende politicus. Ik weet niet meer of ik dat in de eerste post vermeld heb maar ik ben veel meer een denker dan een doener. Vroeger wou ik dat allemaal, maar tegenwoordig blijft het bij dromen. Ik weet niet of ik de energie heb om verder proberen te gaan dan dat.
Oud 23 november 2007, 00:25   #253
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Daar kan ik kort over zijn: "all my energy is going into NOT asking that question". Hoe langer ik het doe, hoe meer ik besef dat het de verkeerde keuze was. Het past bij mij als een tang op een varken. Maar ik probeer er niet meer teveel meer bij na te denken, want dat biedt geen oplossing (behalve buizen en nog langer doen over een diploma dat ik niet eens wil).
Wat ik er zocht was een oplossing omdat ik niet aan geneeskunde kon beginnen. Het leek me de tweede beste manier om mensen te helpen. Bovendien had ik indertijd opgevangen dat wel wat mensen die nu (ziekenhuis)manager waren een psy-diploma op zak hadden, dat was voor mij een extra motivatie. Ik wist ook gewoon niet goed wat anders doen.
Mijn omgeving was serieus geshockeerd, en ik besef meer en meer waarom.
Hee, die heb ik lang niet meer gehoord: 'Tang op een varken'. Ik gebruik die zelf ook, maar hoor die verder nooit iemand gebruiken. Als mensen zeggen waar slaat dat, is het antwoord: 'Dat is juist de clou, nergens op'. ff off-topic.
Je hebt gelijk, je bent nu zover gekomen dat je beter pas na afloop van de studie kan beslissen wat je verder wilt. Het is trouwens ook een studie waar je in vrijwel ieder beroep wel iets aan hebt. Iedere manager, consulent, arts of wat dan ook, heeft baat bij de kennis die je opdoet in je psy-studie. En je kunt je niveau bewijzen, je hebt immers je titel op zak. Dat vergroot je kansen op de arbeidsmarkt.
Oud 23 november 2007, 00:28   #254
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Vindt je Leuven een aangename stad?

Laatst gewijzigd door Savatage : 23 november 2007 om 00:29.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 00:30   #255
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Luister je ooit naar metal muziek?
Oud 23 november 2007, 00:32   #256
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:

Dit omdat er misschien periodes zullen komen waarin België te maken krijgt met een schaarste van of een tekort aan drinkbaar water, al is het door een technisch mankement.
'Met zonodig weg te zuigen' dacht ik aan water wegzuigen bij overstromingen, zoals de brandweer dat doet uit kelders, maar dan grootschaliger. In het geval dat er een overstroming moest komen dus.

Neen.
Misschien uit naïviteit.
Misschien ook wel uit pessimisme: als er een oorlog zou uitbreken tussen verschillende niet-derde-wereld-landen denk ik niet dat ze gevoerd word met een 'leger' zoals dat in de eerste en tweede WO gebeurde...

Ja, ik ben het er mee eens. Zo gaat dat nu eenmaal vrees ik. Maar ik zie mezelf niet als een aankomende politicus. Ik weet niet meer of ik dat in de eerste post vermeld heb maar ik ben veel meer een denker dan een doener. Vroeger wou ik dat allemaal, maar tegenwoordig blijft het bij dromen. Ik weet niet of ik de energie heb om verder proberen te gaan dan dat.
Ok, grappig dat je je Belgische superpompen/filters op nr 1 zet. Belgie is volgens mij 1 van de landen met het meeste drinkbare water. En overstromingen laten zich niet met een pomp tegenhouden. Maar jij bent minister, dus ik leg me bij je keuze neer.

Over defensie wil ik nog wel wat vertellen als je geinteresseerd bent. Het is nu toch al donker buiten en voor de rest slaapt iedereen...
Oud 23 november 2007, 00:34   #257
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hee, die heb ik lang niet meer gehoord: 'Tang op een varken'. Ik gebruik die zelf ook, maar hoor die verder nooit iemand gebruiken. Als mensen zeggen waar slaat dat, is het antwoord: 'Dat is juist de clou, nergens op'. ff off-topic.
Ik hoor dat eigenlijk ook bijna nooit. Misschien omdat we min of meer van dezelfde streek afkomstig zijn? Mijn moeder is van de Limburgse Kempen. Ik geloof dat die uitdrukking daar meer wordt gebruikt.

Citaat:
Je hebt gelijk, je bent nu zover gekomen dat je beter pas na afloop van de studie kan beslissen wat je verder wilt. Het is trouwens ook een studie waar je in vrijwel ieder beroep wel iets aan hebt. Iedere manager, consulent, arts of wat dan ook, heeft baat bij de kennis die je opdoet in je psy-studie. En je kunt je niveau bewijzen, je hebt immers je titel op zak. Dat vergroot je kansen op de arbeidsmarkt.
Inderdaad, dat probeer ik mezelf ook voortdurend voor te houden.
Oud 23 november 2007, 00:36   #258
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geloof je in buitenaards leven?
Oud 23 november 2007, 00:36   #259
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Vindt je Leuven een aangename stad?
Zeer zeker!!
Het is hier zeer afgestemd op studenten, wat een fijn gevoel geeft.
Ik vind het eigenlijk een beetje een soort opvangplek/crèche voor mensen die weigeren volwassen te worden en hun vrije vogel leven nog een tijdje willen verderzetten, maar soit.
Ik moet wel zeggen dat ik na al die jaren hier het een beetje gezien heb... maar ik zal de unieke gezellieg studenten 'alles mag, alles kan'-sfeer die hier hangt ook wel missen.
Oud 23 november 2007, 00:38   #260
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Luister je ooit naar metal muziek?
In een bepaalde periode van mijn leven deed ik dat veel. Ik moet nog ergens cd's van groepen als Linkin Park en Rammstein hebben liggen... ondertussen twijfel ik zelfs of dat wel metal is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be