Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2007, 09:23   #241
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Allee Knuppel we zijn der weer mee weg vandaag
zie de Standaard!!!
Het gaat wél om de postjes
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=2Q1L8BGL
Citaat:

.
U heeft de auteur van het onderste bericht veranderd. Gelieve dat weer recht zetten.

Dat u verder Knuppel en Kortaf door elkaar haspelt, zal ik voorlopig niet als symbolisch voor uw helderheid op politiek vlak bekijken.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 09:24   #242
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik denk dat er nood is aan een partij zoals CD& maar ik heb mijn twijfels of N-VA het zo maar gaat overleven. De kans is groot dat zij het gelag gaan betalen.
Het is omgekeerd. Volgens de laatste VRT/DS peiling verliest CD&V en wint NVA, zodat het kartel in zijn geheel status quo blijft.
Oud 11 december 2007, 09:27   #243
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het is omgekeerd. Volgens de laatste VRT/DS peiling verliest CD&V en wint NVA, zodat het kartel in zijn geheel status quo blijft.
Dat had ik dus niet verwacht maar goed, 2009 is nog lang.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 09:32   #244
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
.
Citaat:
U heeft de auteur van het onderste bericht veranderd. Gelieve dat weer recht zetten.

Dat u verder Knuppel en Kortaf door elkaar haspelt, zal ik voorlopig niet als symbolisch voor uw helderheid op politiek vlak bekijken.
*KNIP*
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=195

Laatst gewijzigd door De Waal : 11 december 2007 om 09:35.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 09:35   #245
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

met Knuppel of Kortaf verwisseld worden ... er zijn ergere dingen, mes amis
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 09:37   #246
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
met Knuppel of Kortaf verwisseld worden ... er zijn ergere dingen, mes amis
a ge weet het, gelukkig is het niet met die supo & mikelleke van de walen.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 09:40   #247
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik stel vast dat het hof zich tegenwoordig de sloffen van onder het lijf loopt om een staatshervorming te stimuleren. En dat vandaag alle Franstalige partijen vinden dat er zo'n staatshervorming moet komen, terwijl het sinds 11 juni luidde, van MR over CDH tot PS : no pasaran.

Hoe deze miraculeuze ommeslag tot stand gekomen is, mag dan voor u een raadsel zijn, voor mij is het dat niet.

Ondertussen hebben Leterme en het kartel op het psychologische vlak in Vlaanderen voor een revolutie gezorgd. Leterme is de allereerste Vlaamse leider die niet als een bevend riet voorover buigt voor zijn heersers. Hij heeft getoond dat het kan. Ik zou de impact daarvan niet onderschatten. Dat zijn doelstellingen niet meteen verwezenlijkt worden, is daarbij van minder direct belang. De houding is veranderd, en dat is de voorbode van een diepgaande politieke verandering.

Dus ja, ik ben vrij tevreden over de regeringsvorming en het kartel in het bijzonder. Ik heb nog nooit in mijn leven tsjeefs gestemd, maar die mogelijkheid zit er nu wel in. En ik ben niet de enige.
Geachte kortaf, zie jij de zaken niet een beetje te rooskleurig?

De Fr partijen zijn nu plots wel voor een staatshervorming. Maar wat bedoelen ze daarmee? Ik vermoed: het beter functioneren van de staat door overheveling van bevoegdheden naar de federale overheid, en nog enkele grendels erbij zoals paritaire senaat en zo.

Tot veler verbazing is het kartel niet uit mekaar gespeeld. Waarom niet? Heeft CD&V eindelijk voor Vlaanderen gekozen? Of is NVA nodig om de grootste te blijven, wat noodzakelijk is om de eerste viool te kunnen spelen.
Dat eerste is twijfelachtig, dat tweede is zeker.

Politiek is een schaakspel. Elke veklaring die door politici afgelegd wordt heeft (meestal) maar één doel: hoe kan IK (of ten minste mijn partij) mijn positie verstevigen. Luister maar eens goed als er weer iemand bezig is voor radio of TV.

Vergeet niet: CD&V heeft NVA ook nodig om wille van die stok achter de deur: het VB en LDD.

Wat zal er gebeuren als CD&V NVA niet meer echt nodig heeft?

Ik hoop dat je mooie droom niet verstoord wordt!

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 december 2007 om 09:41.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 09:43   #248
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Heeft CD&V eindelijk voor Vlaanderen gekozen? Of is NVA nodig om de grootste te blijven, wat noodzakelijk is om de eerste viool te kunnen spelen. Dat eerste is twijfelachtig, dat tweede is zeker.
Die unieke positie van de NVA moet zo lang mogelijk zo goed mogelijk geëxploiteerd worden. De laatste VRT-peiling geeft trouwens aan dat de CD&V verliest en de NVA wint. De afhankelijkheid van de CD&V neemt dus nog toe.

En ik zou ontevreden moeten zijn?
Oud 11 december 2007, 10:00   #249
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Die unieke positie van de NVA moet zo lang mogelijk zo goed mogelijk geëxploiteerd worden. De laatste VRT-peiling geeft trouwens aan dat de CD&V verliest en de NVA wint. De afhankelijkheid van de CD&V neemt dus nog toe.

Volledig akkoord, dit heb ik nooit betwist en dit is een gunstige ontwikkeling.
Maar mijn vorige opmerkingen blijven zonder meer geldig.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 11:50   #250
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Er is dus een overleg gepland tussen de topman van RTBF (radio mil quet) en Yvezs Leterme...

Zou het niet kunnen dat die topman geen woord Nederlands kent?
En als die idd geen Nederlands kent, zou iemand kunnen voorstellen dat de topman van de VRT geen Frans kent?

Maar ja, het respect voor anderen moet waarschijnlijk steeds maar van een kant komen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 december 2007 om 11:53.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 11:55   #251
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik denk dat er heel wat mensen omwille van NVA voor het kartel gestemd hebben, maar dan niet op specificieke NVA mensen. De media (en politici) hebben er namelijk ook een soort kanseliersverkiezingen van gemaakt en dus was het als (NVA-)stemmer voor het kartel niet alleen belangrijk dat het kartel veel stemmen haalde maar ook dat Leterme die kanseliersverkiezingen won.

Nu houdt het kartel wel stand, maar heeft Leterme een aantal (NVA-) mensen tijdens zijn formatie-opdracht (een beetje) doen twijfelen over zijn standvastigheid in het verdedigen van de vlaamse eisen. (Ondertussen is hij dat vertrouwen stilaan aan het herstellen) Ik denk dat veel van die (NVA-) kiezers het "risico" niet meer gaan lopen door op Leterme te stemmen en de kanseliersverkiezingen laten voor wat ze zijn maar effectief op NVA-mensen op de lijst gaan stemmen om zo het NVA-gewicht te vergroten binnen het kartel.

Bovendien denk ik dat als het kartel nog wil groeien, het vooral NVA is dat groeimarge heeft...
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 12:51   #252
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nu zal de Waalse media hem helemaal afbreken.
afgebroken is hij al... vergruizelen bedoel je
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 13:00   #253
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb die reoportages, helaas komen ze met een werkelijkheid overeen .Een werkelijkheid waarvoor ook honderdduizenden VB-kiezers de ogen gesloten houden.
tuurlijk is dat genieten van de Vlaamse strijd uit de jaren 70 en 80 nog, met acties in de Voerstreek met VMO Weredi TAK en zovele andere kleine organistaties van Vlaamse militanten. Beelden uit de oude doos...

"Le vrais visage du Vlaams Blok" en "le Vlaamse Choc" zijn pareltjes.

Parels voor de zwijntjes... de linkse dan. Die kunnen er zo op kicken... nietwaar.

Maar och god, Vlaamse choc heeft na zes maanden filmen niet één incident met Filip Dewinter kunnen vastleggen... wat een frustratie zeg

De maker er van is nog roder dan elke rijpe tomaat of paprika.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 11 december 2007 om 13:02.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 15:04   #254
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Men moet de onhandige uitspraak van Leterme totaal losmaken van de figuur.

Hij heeft gedeeltelijk gelijk, maar het was zeker niet aan hem, de mislukte formateur, om dit te zeggen.

Tactisch en diplomatisch was het een zware fout, wat dus niet wegneemt dat er een grond van waarheid in zit.
Bij de RTBF en zelfs bij RTL-TVI zouden ze zich liever afvragen hoe het komt dat de grote meerderheid van Vlaamse politici naar politische debatten zoals "Mise au point" of "Controverse" weigeren te komen. En ik spreek over feiten die sinds lang bestaan, dus lang voor die "Radio Mille Collines zaak". Misschien zouden ze eindelijk het moeten begrijpen en hun verbanden met Frankrijk - die al zeer groot zijn - nog meer versterken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 15:09   #255
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Franstalige pers is inderdaad wijd en zijd bekend voor haar excellente kennis van wat er in Vlaanderen leeft. Niemand is beter geplaatst om te weten waarom de Vlamingen kartel gestemd hebben.
Bij de VRT weten ze ook niet wat er in Franstalig België leeft.
Oud 11 december 2007, 15:14   #256
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien toch eens een andere kant proberen te bekijken. De Brussels-Franstalige pers en de haatzender RTBF in het bijzonder, zijn wellicht de grootste gifverspreiders in dit land. Zij verhinderen bewust (hun politieke agenda!) dat de Walen een normaal zicht krijgen op Vlaanderen en zijn ambities. Ze liegen en bedriegen hun publiek al decennia voor (van waar komt die irrationale separatisme-angst ?), jutten de Walen tegen de Vlamingen op (in wiens belang?) en verzuren zo de relaties tussen Vlamingen en Walen diepgaand.

De RTBF is als behoeder van het Belgisch kolonialisme zelf één van de grootste factoren van separatisme geworden.

Als een vooraanstaand politicus deze nationale gifbron aan de kaak stelt, is dat noodzakelijk en moedig. Een Brussels-Franstalige pers in het defensief zal zich wellicht wat professioneler en evenwichtiger gaan opstellen.
De RTBF jut de Walen tegen de Vlamingen helemaal niet op. Het is wel waar dat er een grotere onverschilligheid tussen de twee gemeenschappen heerst maar de RTBF is daarvoor niet verantwoordelijk.
Oud 11 december 2007, 16:12   #257
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De RTBF jut de Walen tegen de Vlamingen helemaal niet op. Het is wel waar dat er een grotere onverschilligheid tussen de twee gemeenschappen heerst maar de RTBF is daarvoor niet verantwoordelijk.
Oud 11 december 2007, 16:13   #258
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Bij de RTBF en zelfs bij RTL-TVI zouden ze zich liever afvragen hoe het komt dat de grote meerderheid van Vlaamse politici naar politische debatten zoals "Mise au point" of "Controverse" weigeren te komen. En ik spreek over feiten die sinds lang bestaan, dus lang voor die "Radio Mille Collines zaak". Misschien zouden ze eindelijk het moeten begrijpen en hun verbanden met Frankrijk - die al zeer groot zijn - nog meer versterken.
Als ze het beleefd vragen, zullen ze waarschijnlijk nog extra gesponsord worden...
Door VL

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 december 2007 om 16:13.
Oud 11 december 2007, 19:45   #259
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien toch eens een andere kant proberen te bekijken. De Brussels-Franstalige pers en de haatzender RTBF in het bijzonder, zijn wellicht de grootste gifverspreiders in dit land. Zij verhinderen bewust (hun politieke agenda!) dat de Walen een normaal zicht krijgen op Vlaanderen en zijn ambities. Ze liegen en bedriegen hun publiek al decennia voor (van waar komt die irrationale separatisme-angst ?), jutten de Walen tegen de Vlamingen op (in wiens belang?) en verzuren zo de relaties tussen Vlamingen en Walen diepgaand.

De RTBF is als behoeder van het Belgisch kolonialisme zelf één van de grootste factoren van separatisme geworden.

Als een vooraanstaand politicus deze nationale gifbron aan de kaak stelt, is dat noodzakelijk en moedig. Een Brussels-Franstalige pers in het defensief zal zich wellicht wat professioneler en evenwichtiger gaan opstellen.
Ik ben het er mee eens dat het RTBF en andere Soirs gigantische gifspuiers zijn, en kan wel begrijpen waar die bijnaam vandaan komt. Maar ik betwijfel het of de Franstalige pers zich hierdoor evenwichtiger zullen opstellen - integendeel zelfs: zowel op korte als op langere termijn voorzie ik enkel een verslechtering, al kan ik me natuurlijk ook vergissen. Vandaar dat ik erbij blijf dat dit geen verstandige zet is voor Leterme indien Leterme nog premier wil worden - en ik ben cynisch genoeg om te menen dat Leterme nog steeds de 16 op oog heeft. Niet eens zo slecht: hoe meer Leterme, hoe meer deze bourgeoisstaat ondergraven wordt (al vrees ik dat Leterme ons op weg zou kunnen zetten voor een nieuwe bourgeoisstaat).
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 19:47   #260
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dat kan goed zijn maar ik lees meer vlaamse kranten
Zoals Le Soir en La Libre?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be