Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2007, 16:21   #241
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Het kan ook (deels) erfelijk zijn langs de kant van de moeder.

Ik heb al verschillende artikels over deze materie gelezen en het is echt heel ingewikkeld. Er zouden verschillende oorzaken kunnen zijn die in meer of mindere maten bepalen of iemand al dan niet homoseksueel is. Het is dus echt een uiterst complexe materie, maar wat vast staat is dat je niet kiest om homo te worden. Je wordt zo geboren.
Inderdaad, maar dat van de kerk was even grappig om op te merken.
Oud 19 december 2007, 16:27   #242
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zam Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik ook dat exessief intiem gedrag van homo's in het openbaar niet kan. De media speelt een belangrijke rol in de integratie van homo's in onze moderne samenleving. Het is goed dat we tolerant zijn en homoseksualiteit sociaal aanvaardbaar wordt, maar we moeten oppassen. We mogen ook niet handelen alsof homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld is. Het is een ethische kwestie en daarom uiterst delicaat.
Gevoelsmatig ben ik geneigd om u gelijk te geven, toch wat het vette stuk betreft.
Maar als ik even nadenk, dan niet meer. Alle mensen moeten dezelfde rechten hebben, hetero, bi of homo. Zo storen die kussende homo-mannen als avatar van Raf en anderen mij ook. Maar over die blote tetten avatars reclameert niemand, dat is normaal. Dan zijn die kussende homo's ook normaal.
Een wet of reglement tegen openbare homoaffectie, daar wil ik niet eens over praten. Als we spreken over openbare affectie is dat iets anders, maar dan moet het voor iedereen gelden.
Oud 19 december 2007, 16:52   #243
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Gewoon zoenen lijkt me toch geen "excessief intiem gedrag".
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 18:25   #244
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Uw ideaal type ?
Hehe, nee.

Ik ga eerder voor klasse, goed verzorgd, vrolijk en optimistisch, liefst humoristisch, en enigzins intelligent. Betatoeëerde skinheads daarvan krijg ik koude rillingen over mijn rug. Ik durf die mensen niet eens aan te kijken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 19:32   #245
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet, ik geef eerlijk toe dat het feit dat die zoenende homo's mij storen, een probleem is van mij, niet van die homo's. Dat geindoctrineerde beeld dat ik heb van wat kan en niet kan, moet veranderen. De homo's niet.
Oud 19 december 2007, 20:27   #246
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Uiteraard niet, ik geef eerlijk toe dat het feit dat die zoenende homo's mij storen, een probleem is van mij, niet van die homo's. Dat geindoctrineerde beeld dat ik heb van wat kan en niet kan, moet veranderen. De homo's niet.
Heel eerlijk en heel juist.
Oud 19 december 2007, 20:35   #247
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hehe, nee.

Ik ga eerder voor klasse, goed verzorgd, vrolijk en optimistisch, liefst humoristisch, en enigzins intelligent. Betatoeëerde skinheads daarvan krijg ik koude rillingen over mijn rug. Ik durf die mensen niet eens aan te kijken.
waarom denkt u dat "uw vriend" VrijVlaanderen zo een kerel is, en dan nog ééntje dat heroïne spuit ? Enkel omdat hij geen homos lust?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:02   #248
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom denkt u dat "uw vriend" VrijVlaanderen zo een kerel is, en dan nog ééntje dat heroïne spuit ? Enkel omdat hij geen homos lust?
Vanwege zijn avatar!
Oud 19 december 2007, 21:16   #249
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat ik iets gelijkaardigs ervaar. Ik ga ervan uit dat iemand hetero is 'tot het tegendeel is bewezen', tot die vaststelling kom ik dikwijls. Dat heteroseksualiteit 'standaard' is lijkt een beeld te zijn waarvan de hele samenleving, holebi's incluis, doordrongen is tot in de kern. Onze samenleving heeft dus nog een lange weg te gaan vooraleer we werkelijk kunnen spreken van een open samenleving.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:54   #250
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Vanwege zijn avatar!
in zijn avatar kan men lezen: skin girl.... Het zou dus eerder HAAR avatar zijn.
Oud 19 december 2007, 21:56   #251
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Vanwege zijn avatar!
W�*t in dat avatar doet u aan heroïne-spuitende junkies denken?
Oud 19 december 2007, 22:02   #252
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
W�*t in dat avatar doet u aan heroïne-spuitende junkies denken?
Uhm... veel van dat soort ongelukkige mensen raken uiteindelijk aan de drugs. Dat is een feit.
Oud 19 december 2007, 22:53   #253
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Er is niets aan de hand, geen vuiltje aan de lucht...

Over Het Roze Huis in Antwerpen door 'een insider' (= homo):
Citaat:
Werken bij Het Roze Huis in Antwerpen, een goed idee? Een open brief aan de voorzitter.

...

Tot blijkt dat z’n visie niet overeenkomt met die van jou, de voorzitter. Hij hééft er nochtans een. Een beleidsplan. Een richting. Denken op lange termijn. En wat had jij, JV? Jij gaf me de indruk vooral bezig te zijn met 1 ding: geld. Project na project proberen uitschrijven om toch maar subsidies bij elkaar te schrapen. Weet je dan niet dat het ook jou taak is, als voorzitter, om jouw werknemers en vrijwilligers te motiveren?

Projecten uitschrijven om subsidies te krijgen, er kan iets voor gezegd worden - zonder geld, geen Roze Huis. Goed dat je dat in je achterhoofd gehouden hebt. Er moet toch iéts in zitten, nietwaar? Maar die projecten moeten wel voldoen aan een nood. Ze zijn er niet om een nood te creëren om aan geld te raken - een indruk waar ik me niet van kan ontdoen. Projecten moeten uitgeschreven worden met als doel ze zo goed mogelijk uit te voeren. Niet met een “we weten dat we geen volk hebben, we zien wel wat er van komt”-houding (ofwel: “Kenneth, neem jij dat er maar bij”…). Projectsubsidies moeten bovendien gebruikt worden om dat project uit te voeren, niet om vaste werkkrachten mee te betalen. Vergis ik me als dit stel?
Lees volledig: http://www.kevinmaaktzin.be/

En mij maar blijven persoonlijk aanvallen omdat ik iets tegen subsidies voor zo'n geldverspillende organisaties heb. Jee, je hoeft zelfs niet de volledige staatsstructuur te veranderen om die op te heffen...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 23:29   #254
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Er is niets aan de hand, geen vuiltje aan de lucht...

Over Het Roze Huis in Antwerpen door 'een insider' (= homo):
Lees volledig: http://www.kevinmaaktzin.be/

En mij maar blijven persoonlijk aanvallen omdat ik iets tegen subsidies voor zo'n geldverspillende organisaties heb. Jee, je hoeft zelfs niet de volledige staatsstructuur te veranderen om die op te heffen...
Ja, je hebt zoveel insiderverhaaltjes van allerhande organisaties, of ze nu hetero of homo zijn.
Aan vele reacties van sommige personen op dit forum te zien zijn zo'n organisaties nog steeds nodig.
Hier in Gent bvb zie ik vaak campagnes van de Casa Rosa, die doen hun werk wel goed vind ik.
Oud 19 december 2007, 23:38   #255
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ja, je hebt zoveel insiderverhaaltjes van allerhande organisaties, of ze nu hetero of homo zijn.
Aan vele reacties van sommige personen op dit forum te zien zijn zo'n organisaties nog steeds nodig.
Hier in Gent bvb zie ik vaak campagnes van de Casa Rosa, die doen hun werk wel goed vind ik.
Kijk, zo'n organisaties hebben ZERO (= nul, nada, etc.) impact op (de reactie's van) sommige mensen op dit forum. En ik heb er geen enkel probleem mee als holebi's zich willen organiseren met hun eigen geld en dan 'goed werk' verrichten. Maar gewoon projecten uitschrijven om vooral toch maar subisidies te kunnen ontvangen, is gewoon VERKEERD.

En U gaat mij niet van het tegendeel kunnen overtuigen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 23:42   #256
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weten uw vrouw en kinderen dat?
natuurlijk datte.... de kinderen worden zelfs gedwongen ernaar te kijken opdat ze de goede normen en waarden zouden leren.... buitenhuis krijgen ze immers, in de steeds meer verloederde maatschappij, het slechte voorbeeld te zien
ga maar eens op restaurant met de kids .... en 't is al van datte
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 23:44   #257
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Zou het dan niet via recessieve genen kunnen verderleven, los van het feit dat veel homoseksuelen kinderen hebben?
recessief...
nu niet al te moeilijk doen voor V V
Oud 20 december 2007, 00:08   #258
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zam Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik ook dat exessief intiem gedrag van homo's in het openbaar niet kan. De media speelt een belangrijke rol in de integratie van homo's in onze moderne samenleving. Het is goed dat we tolerant zijn en homoseksualiteit sociaal aanvaardbaar wordt, maar we moeten oppassen. We mogen ook niet handelen alsof homoseksualiteit de normaalste zaak van de wereld is. Het is een ethische kwestie en daarom uiterst delicaat.
dan praat je over waar de grens te trekken valt voor exessief intiem gedrag zondermeer
er is nog steeds zoiets als openbare zedenschennis onderdeel van de openbare norm die gewaarborgd wordt door overtreding strafrechtelijk te stellen
dit stelt inderdaad soms een probleem daar het voor interpretatie vatbaar is en dat volgens de huidige maatschappelijke consensus
juist daarom moet er zeer voorzichtig mee omgesprongen worden en dient gebalanceerd met andere wetten opgevat te worden

ik herinner me vagelijk nog een hetze ivm de monokini na de invoering van de anti-discriminatiewetgeving..; 'k weet niet wat er uiteindelijkvan geworden is
Oud 20 december 2007, 00:11   #259
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
fobie= angst. Die mensen jagen mij helemaal geen schrik aan.Bedenk dus een ander woord. Homomoeheid, homowalging, homobeuheid...
ja daar ben ik me perfect van bewust, forumspookske
zelfs beter ...want bij een fobie, als psychische aandoening, gaat het niet om een angst maar om een 'ongegronde' angst, een angst die dus niet in verhouding staat met het reële gevaar
en net daarom dus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook
Nu, tussen ons, op een nacht heb ik eens twee zo kontneukers bijna tegen het lijf gelopen in een donkere steeg waar ik tegen de muur wou gaan zeiken, en geloof me vrij: ik vond daar niets opwindends aan. Ik heb mijn rits nog nooit zo snel terug dicht gedaan

bovendien buiten die andere woordjes met fobie als achtervoegsel heeft dit woordje nog net iets meer betekenis : de haat of afkeer
en ook dat heb je weer eens dik in de verf gezet

Laatst gewijzigd door praha : 20 december 2007 om 00:18.
Oud 20 december 2007, 00:21   #260
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pssss.... ze zaten mekaar handje onder de tafel vast te houden en wat te frunikken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be