Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2014, 18:33   #2581
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Oekraïne behoort tot het hele Oekraïense volk, ook de Oekraïeners die liever naar Moskou dan naar het Westen kijken voor inspiratie. Dat zult U waarschijnlijk niet graag horen. U hebt net als Verhofstadt en co. graag trouwe pro-westerse vazallen.
Misschien dat ik mijn mening moet bijstellen.
Het verschil tussen een oekrainer en rus is te verwaarlozen hoorde ik vandaag op de radio
Het is mij nu ook duidelijk waarom ze ook niet op elkaar schieten. Het is gewoon hetzelfde. Dat het daar oekraine heet is waarschijnlijk meer een geografisch en politiek gegegeven dan dat de mensen zich oekrainer voelen. Want anders gooi je de Russen er gewoon toch uit???
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 april 2014 om 18:33.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 19:02   #2582
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Misschien dat ik mijn mening moet bijstellen.
Het verschil tussen een oekrainer en rus is te verwaarlozen hoorde ik vandaag op de radio
Het is mij nu ook duidelijk waarom ze ook niet op elkaar schieten. Het is gewoon hetzelfde. Dat het daar oekraine heet is waarschijnlijk meer een geografisch en politiek gegegeven dan dat de mensen zich oekrainer voelen. Want anders gooi je de Russen er gewoon toch uit???
(aanklikken om te vergroten)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ukr_eng.jpg‎
Bekeken: 93
Grootte:  530,4 KB
ID: 93716  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 19:42   #2583
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Misschien dat ik mijn mening moet bijstellen.
Het verschil tussen een oekrainer en rus is te verwaarlozen hoorde ik vandaag op de radio
Het is mij nu ook duidelijk waarom ze ook niet op elkaar schieten. Het is gewoon hetzelfde. Dat het daar oekraine heet is waarschijnlijk meer een geografisch en politiek gegegeven dan dat de mensen zich oekrainer voelen. Want anders gooi je de Russen er gewoon toch uit???

De verhoudingen zijn zo simpel niet maar reden te meer dat Europa niet moet tussen komen. Ik heb op een paar weken mijn mening serieus bijgesteld en hoop dat Europa geen Euro in dat wespen nest steekt. Ukrainers zijn geen hulp waard als ze zich zo al lang laten uitbuiten door corrupte overheid.

Dat ze zich naar Rusland keren. Europa heeft zo al problemen genoeg en als er een burgeroorlog komt met honderd duizenden doden zal Europa toch geen poot uitsteken. Dat hebben we vroeger al gezien met Daladier en Chamberlain in andere omstandigheden. De laatste dagen hoor je de Europese leiders trouwens biezonder weinig.

Dus Putin heeft carte blanche. Iedereen content en de dwaze pro-Europese Ukrainse kloten die hoopten op Europa kunnen maar beter zich klaar maken om deel uit te maken van het glorieuze nieuwe grote Rusland. I don't give a damn, it is not my war.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 20:04   #2584
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zes pantservoertuigen volledig bepakt en bezakt naar de pro-Russische zijde.
Het was natuurlijk een belachelijke vertoning, om met tanks naar de stad en de bevolking te rijden.
Zelfs een leek weet nog wel ,dat je alleen met special forcers , een serieuze militaire operatie kunt uitvoeren in bezette gebouwen.
Waarschijnlijk hebben ze dit gedaan voor de show, om duidelijk te maken dat het niet werkt en dat ze vanaf morgen gaan onderhandelen.

Alleen onderhandelingen, richting een federaal of confederaal Oekraine kan tot een oplossing leiden.

Zowel Rusland als De EU willen liever niet delen en overnemen.
Ze willen wel vrede en stabiliteit in het land en de regio.
Dit bereik je door evenwicht in invloedssfeer ,ook in het belang van de bevolking.

Laatst gewijzigd door cato : 16 april 2014 om 20:05.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 20:04   #2585
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
[...]
Dus Putin heeft carte blanche. Iedereen content en de dwaze pro-Europese Ukrainse kloten die hoopten op Europa kunnen maar beter zich klaar maken om deel uit te maken van het glorieuze nieuwe grote Rusland. I don't give a damn, it is not my war.
Het is geen oorlog en het wordt geen oorlog. U bent echt 'in de war' hoor.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 20:08   #2586
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Misschien dat ik mijn mening moet bijstellen.
Het verschil tussen een oekrainer en rus is te verwaarlozen hoorde ik vandaag op de radio
Het is mij nu ook duidelijk waarom ze ook niet op elkaar schieten. Het is gewoon hetzelfde. Dat het daar oekraine heet is waarschijnlijk meer een geografisch en politiek gegegeven dan dat de mensen zich oekrainer voelen. Want anders gooi je de Russen er gewoon toch uit???
Het is begrijpelijk dat de meeste mensen niet de geschiedenis van Rusland en de Oekraine kennen en daarom nu pas daar iets van leren.

Het is onbegrijpelijk dat Europese leiders, die geschiedenis niet kennen en dat ze een beleid voeren ,vanuit eigen eenzijdige koker gedacht.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 20:18   #2587
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is geen oorlog en het wordt geen oorlog. U bent echt 'in de war' hoor.
Zoals veel primaire Germanen mankeert u de finesse van beeldspraak.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 20:44   #2588
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zoals veel primaire Germanen mankeert u de finesse van beeldspraak.
U kent uw pappenheimers!
Uw platvloerse beeldspraak past mooi bij uw politieke onverschilligheid.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 21:40   #2589
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is begrijpelijk dat de meeste mensen niet de geschiedenis van Rusland en de Oekraine kennen en daarom nu pas daar iets van leren.

Het is onbegrijpelijk dat Europese leiders, die geschiedenis niet kennen en dat ze een beleid voeren ,vanuit eigen eenzijdige koker gedacht.
Het wordt mij nu duidelijk!
De Europese leiders hebben geen van allen doorgeleerd zoals u.
En ze voeren gezamenlijk een beleid dat uit de zelfde koker komt, of cooker?
En waar staat die koker, of cooker?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 02:50   #2590
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Nu ook de Volksrepubliek Odessa.
Odessa is nu de op twee na grootste stad van Oekraïne en was ooit de vierde stad van het Russische keizerrijk. BRON
Dat was te verwachten, in Odessa hadden ze zowel een hekel aan de oranje revolutie als aan maidan en hebben ze massaal op Yanukovich gestemd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 02:51   #2591
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Transnistrië wil de Krim volgen.
Transdniestria asks Russia to initiate independence recognition procedure
16 apr 2014
Het parlement van Transnistrië stemde vandaag de procedure die gevolgd zal worden.
Probleem is dat ze niet aan Rusland grenzen. Tenzij Odessa zich bij Rusland aansluit natuurlijk, maar zo'n vaart zal het wel niet lopen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 02:53   #2592
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Twee presidentskandidaten die wilden deelnemen aan een TV-debat worden op deze wijze aangepakt in Kiev:
Oleg Tsaryov, a pro-federalization supporter, was brutally beaten by a group of banderavites in Kiev as he arrived to take part in the "Svoboda Slova" ("Freedom of Speech") talk show. He is now in critical condition. BRON
Unidentified attackers also blocked and damaged the vehicle of another presidential candidate, Mikhail Dobkin, who was filmed being hit by a barrage flour and green antiseptic solution. There were also unconfirmed television reports that Dobkin was kidnapped and taken to an undisclosed location. BRON
Bovendien mag Tsarov niet deelnemen aan de verkiezingen en wordt hij vervolgd wegens "aanzetten tot verzet tegen de regering" en "separatisme".
Ook Dobkin werd al verschillende malen opgepakt.

Goed, als het regime denkt op die manier de Oost-Oekraïeners warm te maken voor de verkiezingen in mei... Resultaat van zulke acties is dat de steun voor de activisten in Oost-Oekraïne exponensieel toeneemt.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 april 2014 om 02:54.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 02:59   #2593
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Misschien dat ik mijn mening moet bijstellen.
Het verschil tussen een oekrainer en rus is te verwaarlozen hoorde ik vandaag op de radio
Het is mij nu ook duidelijk waarom ze ook niet op elkaar schieten. Het is gewoon hetzelfde. Dat het daar oekraine heet is waarschijnlijk meer een geografisch en politiek gegegeven dan dat de mensen zich oekrainer voelen. Want anders gooi je de Russen er gewoon toch uit???
Er zijn verschillende soorten Oekraïeners. West-Oekraïeners voelen zich geen Rus en willen eigenlijk niets met Rusland te maken hebben, Oost-Oekraïeners voelen zich halve of hele Russen. Hoe meer naar het zuid-Oosten, hoe russischer, hoe meer naar het Noord-Westen, hoe minder Russisch. (toch zal de gemiddelde westerling een West-Oekraïener als Rus of toch zeker Oostblokker identificeren). En dit gegeven werd door de maidan-betogers en het Westen volledig over het hoofd gezien.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 03:03   #2594
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De verhoudingen zijn zo simpel niet maar reden te meer dat Europa niet moet tussen komen. Ik heb op een paar weken mijn mening serieus bijgesteld en hoop dat Europa geen Euro in dat wespen nest steekt. Ukrainers zijn geen hulp waard als ze zich zo al lang laten uitbuiten door corrupte overheid.

Dat ze zich naar Rusland keren. Europa heeft zo al problemen genoeg en als er een burgeroorlog komt met honderd duizenden doden zal Europa toch geen poot uitsteken. Dat hebben we vroeger al gezien met Daladier en Chamberlain in andere omstandigheden. De laatste dagen hoor je de Europese leiders trouwens biezonder weinig.

Dus Putin heeft carte blanche. Iedereen content en de dwaze pro-Europese Ukrainse kloten die hoopten op Europa kunnen maar beter zich klaar maken om deel uit te maken van het glorieuze nieuwe grote Rusland. I don't give a damn, it is not my war.
Zover zal het niet komen. Ofwel komt er een federaal Oekraïne, waarin Oost-Oekraïne veto-recht heeft, ofwel scheurt Oost-Oekraïne af en voegt het zich bij Rusland, zoals de Krim. Dan kan de rest van Oekraïne bij EU en NAVO, als die die armoezaaiers tenminste wil.
Een andere mogelijkheid is dat als gevolg van de chaos, en de bezuinigingsmaatregelen opgedrongen door IMF, Oekraïne dusdanig zal verarmen, dat het huidige regime vlug vervangen zal worden door een nieuw pro-russisch regime. Oekraïeners moeten maar de grens oversteken naar Belarus om onmiddellijk te zien aan de grote verschillen in levensstandaard welke voordelen dit kan bieden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 03:10   #2595
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het was natuurlijk een belachelijke vertoning, om met tanks naar de stad en de bevolking te rijden.
Zelfs een leek weet nog wel ,dat je alleen met special forcers , een serieuze militaire operatie kunt uitvoeren in bezette gebouwen.
Waarschijnlijk hebben ze dit gedaan voor de show, om duidelijk te maken dat het niet werkt en dat ze vanaf morgen gaan onderhandelen.

Alleen onderhandelingen, richting een federaal of confederaal Oekraine kan tot een oplossing leiden.

Zowel Rusland als De EU willen liever niet delen en overnemen.
Ze willen wel vrede en stabiliteit in het land en de regio.
Dit bereik je door evenwicht in invloedssfeer ,ook in het belang van de bevolking.
inderdaad, verstandige bijdrage.
Maar dat is natuurlijk zonder de fascisten gerekend, zij hebben gezworen naar Oost-Oekraïne op te trekken en te vechten. Ze zetten de regering ook zwaar onder druk om een bloedbad aan te richten in Oost-Oekraïne.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 03:11   #2596
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is begrijpelijk dat de meeste mensen niet de geschiedenis van Rusland en de Oekraine kennen en daarom nu pas daar iets van leren.

Het is onbegrijpelijk dat Europese leiders, die geschiedenis niet kennen en dat ze een beleid voeren ,vanuit eigen eenzijdige koker gedacht.
Ze voeren gewoon geopolitiek, ze proberen Rusland op alle mogelijke manieren te verzwakken, zelfs al leidt dat tot een burgeroorlog in Oekraïne.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 08:21   #2597
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
inderdaad, verstandige bijdrage.
Maar dat is natuurlijk zonder de fascisten gerekend, zij hebben gezworen naar Oost-Oekraïne op te trekken en te vechten. Ze zetten de regering ook zwaar onder druk om een bloedbad aan te richten in Oost-Oekraïne.
Dat vechten stelt niet veel voor.
Het is niet meer dan ketelmuziek voor de onderhandelingen.
Alleen onderhandelingen kunnen de problemen in de Oekraine oplossen en zeker geen burgeroorlog.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 08:24   #2598
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze voeren gewoon geopolitiek, ze proberen Rusland op alle mogelijke manieren te verzwakken, zelfs al leidt dat tot een burgeroorlog in Oekraïne.
De EU heeft al genoeg te doen met de economische crisis en de groeiende Euroscepcis.
Ze kunnen beter de komende jaren een pas op de plaats maken en in eigen huis orde op zaken stellen.
Niemand is gebaat ,niet in de EU en ook niet in Rusland ,bij een nieuwe koude oorlog.

Laatst gewijzigd door cato : 17 april 2014 om 08:24.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 13:15   #2599
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Niemand is gebaat ,niet in de EU en ook niet in Rusland, bij een nieuwe koude oorlog.
Toch wel.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 13:54   #2600
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.920
Standaard

Een inwoner van de Krim aan Putin:
"Thank you, mister Putin, now we can call ourselves Russians" – Crimea resident
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be