![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#26061 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of zijn het de resetters die ons gelukkig willen maken door ons alles af te nemen die weer een opportuniteit geroken hebben a la COVID om hun plannen door te voeren? Geen protest want angst voor virus en nu is het de schuld van Rusland, dus ook geen protest Of onderschatte men ietwat het belang van grondstoffen in vergelijking met overgewaardeerde diensten waar de westerse economie in uitblinkt? Als puntje bij paaltje komt is het schijnt toch eerst das fressen en dan die moraal. Olie, gas, meststoffen, graan, gooi er nog wat rare earth producten bij en ga dat dan boycotten als continent zonder eigen grondstoffen. Is dat wel snugger? Misschien moet Europa toch wat meer de eigen weg gaan ipv de adviezen van haar beschermer slash bezetter te volgen. Het is maar een idee. De bezetter is ons wel gunstig gezind. Hij staat nu toe dat Europa Venezolaanse olie koopt. Onverkozen straat bully Guaido is wel nog steeds president aldaar schijnt volgens de VS en op diens verzoek ook volgens Europa, maar de deal is met de harde werkelijkheid....Maduro. Vriendelijk van de man nadat de VS zijn oliehandel aan banden legde, inclusief via kapingen van tankers. Enfin. Tijd voor een whiskeytje. Laatst gewijzigd door Bach : 16 juni 2022 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26062 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26063 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26064 | |
|
![]() Citaat:
My best guess, is dat de concurrenten die hun eigen javel maken (die overigens al heeeel lang bezig zijn met hun eigen productielijn) de huidige periode een goede periode vonden om zich af te scheuren. Wat, met een us president die zo dement is als een kieken, een admiraal die denkt dat ze een vrouw is, en voor de rest algemene losbandigheid ten top. Over de absolute crème van mensen die wij met de bootlading uit zee oogsten, zwijg ik nog maar... Voor de rest; schol!
![]() |
![]() |
#26065 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26066 | |
|
![]() Citaat:
Dit soort van sites tonen zaken die interessanter zijn dan puur militair dag tot dag nieuws of nieuws over misdaden van beide kanten, mijns inziens: https://thesaker.is/notes-from-spief...conomic-forum/ https://thealtworld.com/alastair_cro...ar-will-end-us Ex VS militairen zijn dikwijls ook interessant in hun analyses: Ritter, Berletec, Dreisin. Alle drie nog op YouTube. The Duran videos ook interessant. Journalisten die in Donbass zelf zitten. Van den ende (alhoewel ze niet zo goed schrijft), en nog een paar, een Brit, onder andere een Duitse journaliste die nu vervolgt wordt in Duitsland met nogal ridicule beschuldigingen. De leugen dient beschermd. Ik kom niet goed op de namen nu en geen zin om te zoeken. Muss, Lampee zijn wel aanraders. Goede analyses. De laatste bespreekt veel Duitse websites. En nog een paar. Een hele lijst eigenlijk. Wat doe ik hier eigenlijk nog op dit forum? Geen tijd ![]() Naast westerse bronnen. . Maar daar wordt je mee overspoelt. Hoef ik niet te herhalen eigenlijk. Sommige politici ook goed. Zowel in Europees parlement als in de VS. Rand Paul of mijn hoop in slechte dagen: https://vk.com/video-190964553_45623...f43b4320d67b5c Laatst gewijzigd door Bach : 16 juni 2022 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26067 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 16 juni 2022 om 23:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26068 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgen waren uiteindelijk een soort koloniale uitbuiters en op den duur werden ze ook zo gezien door de Russen en verdreven, nog voor de oktoberrevolutie. De echte industrialisatie en urbanisatie van Donbass kwam er vanaf eind jaren 20. Ik denk dat ik meer van het dagelijkse leven in de SU ken dan U. Die rijen, dat was vooral in de tijd van Gorbatsjev, niet onder Khrustsjov of Breznev. Rijen waren er enkel als er een uitzonderlijk product te koop was, bvb. bananen. Groeide niet in de SU of het Oostblok en was dus schaars. De lijfeigenschap werd officieel in de jaren 60 van de 19de eeuw afgeschaft, maar in plaats daarvan moesten boeren een grote som betalen aan hun eigenaar of aan de Mir als ze vrij wilden zijn. In de realiteit veranderde er zo goed als niets. Hongersnood is meestal een gevolg van socio-economische achterstelling en uitbuiting. De "Holodomor" was niet bekend in Oekraine voordat Amerikaanse propagandisten ermee op de proppen kwamen onder Yuchtchenko. Wist je dat er in de jaren 20 en 30 ook hongersnood heerste in West-Oekraine, dat toen deel uitmaakte van Polen? De Polen werden daarvoor verantwoordelijk gehouden daarom dat Bandera een genocide tegen de Poolse minderheid uitvoerde. Dat hoor je natuurlijk niet in de westerse media, past niet in het verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26069 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26070 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat zijn twee dingen: 1) beseffen dat we van dat fossiel af moeten, en de groene zottigheden op hun bakkes laten gaan die overal fossiel willen invoeren uit ideologische redenen 2) beseffen dat die Russische zotten gevaarlijk zijn omdat ze zot zijn, en die bij zinnen brengen door ze zwaar moeite te geven in Oekraine (met, spijtig genoeg, het opofferen van Oekraine als noodzaak), zodat ze te zwak zijn om ons ooit nog serieus te bedreigen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26071 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat we nu zien is een afstand die de VS poogt te creëren met Zelensky. Aan de ene kant wapens geven zodat de oorlog voort duurt, en aan de andere kant ervoor zorgen dat als Oekraïne 'verliest' de schuld op Oekraïne zelf gestoken wordt (en niet op de VS).Met hetzelfde doel dient een Russische overwinning zo veel mogelijk als een nederlaag gepresenteerd te worden. De 'strijd tot het hele grondgebied inclusief de Krim terug herovert is' en 'Oekraïne is aan het winnen' propaganda (hier gretig overgenomen door NATO volgelingen) wordt nu ook vervangen door een 'oekraine dient stukken op te geven' en 'onderhandelen' verhaal. Of Rusland daarin trapt zullen we zien. Laatst gewijzigd door Bach : 17 juni 2022 om 07:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26072 | |
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel ten zeerste of dit om georganiseerde Russische propaganda gaat. Die info geraakt toch amper tot in het westen en er is daar niets meer bij te winnen. Er hoeft niemand meer overtuigt te worden. Dit is ongecontroleerde sociale media. Vandaag kwam ik dit tegen. Maar een klein voorbeeld. Hoe te verklaren? Is dit fake? Lijkt me van niet. (Ingezoomd wordt op de armband op een bepaald moment, dus de video is wel gemonteerd, maar de beelden lijken authentiek). Maar waarom? https://mobile.twitter.com/OxaraAlea...07638885949442 Als je een deel van je land zo haat (is het dat?) dan laat je dat toch los ook? Waarom vecht Oekraïne dan? Wie dirigeert dit leger en met welk doel? Denkt men echt te 'bevrijden' wat men zo behandelt? Idem met de bombardementen op Donetsk nu. Dat heeft toch niets met de wens je bevolking te bevrijden van een bezetter te maken. Maar wat dan wel? Laatst gewijzigd door Bach : 17 juni 2022 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26073 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Draai het of keer het zoals je wil, diegene die de oorlog wilde, was Poetin he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26074 | |
|
![]() Citaat:
In die zin, toen vanuit het kremlin de mededeling kwam dat er een koppeling tussen de rub en au werd ingevoerd, dacht ik effectief dat er een “hard” alternatief werd gelanceerd. Sindsdien werd het er heel stil rond, mede omdat de voorzitster van de rus.CB eigenlijk tot het eerste systeem behoort.
![]() |
![]() |
#26075 | |
|
![]() Citaat:
Dat is een aspect. Daarnaast is Europa reeds grotendeels van de VS dat veilig van achter een oceaan honden kan zien vechten. Zonder VS zou deze oorlog er niet zijn, want zowel Europa, Rusland als Oekraïne komen hier gehavend uit. En dat wisten ze alle drie op voorhand. Zelfde gestook tussen China en Taiwan waar de VS langs alle kanten de status quo poogt te doorbreken om een oorlog uit te lokken. Nu wordt er al gedreigd met kruisraketten op Taiwan tegen China. Het is echter niet dat de VS zo iets zelf zouden aanvaarden in zee 200 km voor New York of zo. Doel is voor de hand liggend. Een wereld verdeeld in blokken waarbij men China en Rusland poogt te isoleren van de wereldhandel en tegelijkertijd de andere landen verplichten kant te kiezen. Een van de rederen ook waarom vooral de VS aandringen dat Europa de import van Russische olie zou stop zetten. Want nu kunnen andere landen zeggen 'jamaar eurooa voert zelf nog handel met Rusland, waarom zouden wij dat niet mogen". Alles bijeen een zware gok van de VS. Europa krijgen ze wel mee. Maar men onderschatte reeds het effect van de de 3 procent Russische economie op de wereldhandel. Met China zal dat nog een graad of 10 erger zijn. Misschien beter geen wereldoorlog uitlokken denk ik. Laatst gewijzigd door Bach : 17 juni 2022 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26076 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een beetje eigenaardig te denken dat het vooral de USA en GB zijn die het erg zouden vinden dat Frankrijk en Duitsland onder de voeten gelopen worden door een gekke rus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26078 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26079 |
|
![]() Ik denk dat u te veel vast hangt aan WO2 logica en daarom niet goed inschat wat een realistisch scenario is op dit moment in de geschiedenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26080 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, dat WO II denken was met Poetin 200% terug daar. |
|
![]() |
![]() |