Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2009, 18:03   #2601
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Helaas zijn er nogal wat rechtse figuren die het milieu cadeau doen aan links.
De uitlatingen van kelt zijn een herkauwen van allerlei negationistische onzin die allang weerlegd is.
Zijn voorspelling over het ipcc is puur wensdenken.De consensus is sterker dan ooit en met Bush verliezen de negationisten hun laatste politieke bondgenoot.
We gaan dus verder met de vermindering van de uitstoot omwille van milieuredenen en omwille van de energie-onafhankelijkheid.
bring it on......wat is er onzin en weerlegd?

En wees gewaarschuwd....."consensus" is geschikt om Godsdiensten en dogma's te verantwoorden,om politieke beslissingen te starten(inderdaad)....NIET om feiten te verklaren.

Mijn "voorspelling" over ipcc is inderdaad "wensdenken",dat geef ik grif toe!

noot: Ook kelt is overigens niet betaald door de olie-industrie,integendeel,en hij vermijdt zoveel mogelijk die bende bandieten.....

Laatst gewijzigd door kelt : 10 januari 2009 om 18:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 18:12   #2602
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit bewijst het gevaar van de negationisten.Zij kunnen zeker niet bewijzen dat de zeespiegel niet gaat stijgen.Toch verzetten ze zich tegen verhogen van de dijken.Het is daarentegen wel bewezen dat de zeespiegel stijgt en nog verder zal stijgen en dat kan eventueel zeer snel gaan afhankelijk van de situatie.
Alleen al het voorzichtigheidsprincipe maakt dat maatregelen moeten genomen worden.
Ze kunnen NIET bewijzen....jamaar...wat is het nu.Ik kan niet bewijzen dat ik geen meteorietbrok op mijn domme kop zal krijgen,desondanks draag ik geen helm....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 20:07   #2603
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Dit bewijst het gevaar van de negationisten.Zij kunnen zeker niet bewijzen dat de zeespiegel niet gaat stijgen.Toch verzetten ze zich tegen verhogen van de dijken.Het is daarentegen wel bewezen dat de zeespiegel stijgt en nog verder zal stijgen en dat kan eventueel zeer snel gaan afhankelijk van de situatie.
Alleen al het voorzichtigheidsprincipe maakt dat maatregelen moeten genomen worden.
Niets is bewezen. Het voorzichtigheidsprincipe maakt ook dat we voorzorgen moeten nemen tegen de komende ijstijd, meteoorinslagen en ontploffen van de zon.
Oud 10 januari 2009, 20:52   #2604
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
bring it on......wat is er onzin en weerlegd?

En wees gewaarschuwd....."consensus" is geschikt om Godsdiensten en dogma's te verantwoorden,om politieke beslissingen te starten(inderdaad)....NIET om feiten te verklaren.

Mijn "voorspelling" over ipcc is inderdaad "wensdenken",dat geef ik grif toe!

noot: Ook kelt is overigens niet betaald door de olie-industrie,integendeel,en hij vermijdt zoveel mogelijk die bende bandieten.....
De negationisten hebben een heel arsenaal van stellingen waarvan kelt er een paar tevoorschijngehaald heeft.
Ik meng mij niet in wetenschappelijke discussies.Ik stel vast dat er onder bonafide wetenschappers een bepaalde consensus bestaat die alleen al vanuit het voorzichtigheidsprincipe voldoende is om acties te ondernemen waarvan we overigens alleen maar beter worden.
Uitgenomen de eeuwige tegendradigaards zijn de negationisten vooral ultraconservatieve aanhangers van het kapitalisme pur sang en worden ruim gesteund door sommige bedrijven.Helaas hebben hier in vlaanderen een aantal rechtsen zich door die vooral amerikaanse reactionairen op sleeptouw laten nemen.
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 20:54   #2605
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ze kunnen NIET bewijzen....jamaar...wat is het nu.Ik kan niet bewijzen dat ik geen meteorietbrok op mijn domme kop zal krijgen,desondanks draag ik geen helm....
Negationisten proberen alleen twijfel te zaaien waarbij ze van alle hout pijlen proberen te maken.Ze worden daarvoor rijkelijk betaald door bedrijven die geen belang hebben bij verminderd gebruik van fossiele brandstoffen.
De rapporten van het ipcc zijn wetenschappelijk stevig onderbouwd en een voldoende basis voor een beleid tot vermindering van de uitstoot van broeikasgassen.Van dat beleid worden we alleen maar beter.We hadden allang duurzamer moeten leven.
De negationisten hebben daarentegen niets te bieden.

Laatst gewijzigd door kilgore : 10 januari 2009 om 20:59.
Oud 10 januari 2009, 20:57   #2606
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De negationisten hebben een heel arsenaal van stellingen waarvan kelt er een paar tevoorschijngehaald heeft.
Ik meng mij niet in wetenschappelijke discussies.Ik stel vast dat er onder bonafide wetenschappers een bepaalde consensus bestaat die alleen al vanuit het voorzichtigheidsprincipe voldoende is om acties te ondernemen waarvan we overigens alleen maar beter worden.
Uitgenomen de eeuwige tegendradigaards zijn de negationisten vooral ultraconservatieve aanhangers van het kapitalisme pur sang en worden ruim gesteund door sommige bedrijven.Helaas hebben hier in vlaanderen een aantal rechtsen zich door die vooral amerikaanse reactionairen op sleeptouw laten nemen.
Wat een gelukg dat de wetenschappelijke wereld veel genuanceerder denkt als u.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2009, 21:02   #2607
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat een gelukg dat de wetenschappelijke wereld veel genuanceerder denkt als u.
De wetenschappelijke wereld is alleen genuanceerd in de zin dat er geen absoluten geformuleerd worden.Dat hoeft ook niet.Waarschinlijkheid is voldoende om maatregelen te nemen.
Uitgenomen de eeuwige tegendradigaards zit het negationisme in een bepaalde politieke hoek rijkelijk gefinancierd door bedrijven zoals Exxon.
Deze mensen hebben een lang palmares van ontkenning van milieuproblemen.
Oud 11 januari 2009, 13:00   #2608
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wetenschappelijke wereld is alleen genuanceerd in de zin dat er geen absoluten geformuleerd worden.Dat hoeft ook niet.Waarschinlijkheid is voldoende om maatregelen te nemen.
Uitgenomen de eeuwige tegendradigaards zit het negationisme in een bepaalde politieke hoek rijkelijk gefinancierd door bedrijven zoals Exxon.
Ook om de verkeerde maatregelen te nemen?
Oud 11 januari 2009, 14:14   #2609
kilgore
Banneling

Standaard

Er worden in het algemeen geen verkeerde maar wel onvoldoende maatregelen genomen.
Oud 11 januari 2009, 15:33   #2610
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de "bonafida wetenschappers" zijn diegenen die zeggen wat jij gelooft.
Oud 11 januari 2009, 15:37   #2611
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, de samenzwerigstheorie van kapitalisme en bourgoisie.
Ik heb ook een samenzweringstheorie: de GW-hysterie is uitgevonden door de communisten om wereldwijd de democratie af te schaffen.
Oud 11 januari 2009, 18:29   #2612
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
En de "bonafida wetenschappers" zijn diegenen die zeggen wat jij gelooft.
Dat zijn degenen die zich niet dik laten betalen door bedrijven zoals EXXON.
Oud 11 januari 2009, 18:31   #2613
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
O, de samenzwerigstheorie van kapitalisme en bourgoisie.
Ik heb ook een samenzweringstheorie: de GW-hysterie is uitgevonden door de communisten om wereldwijd de democratie af te schaffen.
Er is vanuit bepaalde bedrijven uit de olie-industrie een campagne opgezet om de bewustwording inzake de globale opwarming te ondermijnen.De ultraconservatieve groeperingen in de VS die de belangrijkste ontkenners vormen,krijgen geld van bedrijven zoals EXxON.
http://www.greenpeace.org/usa/campai.../exxon-secrets

Laatst gewijzigd door kilgore : 11 januari 2009 om 18:38.
Oud 11 januari 2009, 19:24   #2614
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is vanuit bepaalde bedrijven uit de olie-industrie een campagne opgezet om de bewustwording inzake de globale opwarming te ondermijnen.De ultraconservatieve groeperingen in de VS die de belangrijkste ontkenners vormen,krijgen geld van bedrijven zoals EXxON.
bespaar je de moeite.

binnen de week komt rikbe af met een tekst geschreven door één van de door exxon betaalde lobbyisten.

waarna hij bij kritiek op zijn bron zal weten te melden dat sommigen "het niet willen zien".

Wat me altijd hardop doet lachen.

Laatst gewijzigd door Jedd : 11 januari 2009 om 19:33.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 19:29   #2615
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me altijd afgevraagd waar Green"peace" zijn centen haalt.
Oud 11 januari 2009, 19:48   #2616
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
bespaar je de moeite.

binnen de week komt rikbe af met een tekst geschreven door één van de door exxon betaalde lobbyisten.

waarna hij bij kritiek op zijn bron zal weten te melden dat sommigen "het niet willen zien".

Wat me altijd hardop doet lachen.
Iedereen die niet gelooft is door Exxon betaald. Zéér wetenschappelijk.
Oud 11 januari 2009, 19:49   #2617
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die niet gelooft is door Exxon betaald. Zéér wetenschappelijk.
dat stond er niet.
beter lezen.
Oud 11 januari 2009, 19:51   #2618
Jedd
Banneling

Standaard

maar als je ondertussen al kan verklaren waarom Luc Debontidder een "skepticus" is, zoals in je frauduleuze inhofe 650 lijst wordt geïnsinueerd ?
Of waarom ik wakker moet liggen van een leugenaar als Hans Labohm ?

Laatst gewijzigd door Jedd : 11 januari 2009 om 19:52.
Oud 11 januari 2009, 20:30   #2619
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
maar als je ondertussen al kan verklaren waarom Luc Debontidder een "skepticus" is, zoals in je frauduleuze inhofe 650 lijst wordt geïnsinueerd ?
Of waarom ik wakker moet liggen van een leugenaar als Hans Labohm ?
Ik heb die lijst niet opgesteld.
Oud 11 januari 2009, 21:40   #2620
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb die lijst niet opgesteld.
mag ik tussen de regels door afleiden dat je nou eindelijk toegeeft dat je bron niet deugde ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be