Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2012, 10:19   #2621
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Echt arm zijn is... nergens een bestuursfunctie bekleden


commentaar: Armen worden nog erger gediscrimineerd dan de homo’s, de kleurlingen en de vrouwen samen.
In die laatste gevallen gaat het wel om duidelijke minderheidsgroeperingen. In het geval van armen hier in België gaat het om mensen met een ingebeeld syndroom.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 13:34   #2622
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In die laatste gevallen gaat het wel om duidelijke minderheidsgroeperingen. In het geval van armen hier in België gaat het om mensen met een ingebeeld syndroom.
Nog een geluk dat het bij ons geen meerderheidsgroepering is.

Ik geloof dat je begint te hallucineren in je armoede-negatie-syndroom


Armen moeten niet alleen zelf aan het woord komen, ze moeten ook in bestuursfuncties aangesteld worden, in armoedebestrijdingsprogramma´s bv.

Maar nee, jullie verkiezen liever zakkenvullers en graaiers. En dan maar klagen daarover.

Laatst gewijzigd door smosty : 1 mei 2012 om 13:39.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 13:42   #2623
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Allez toe!
Ge moest eens weten hoe er groooooote zen-meesters geboren worden uit armoede ten gevolge van luiheid!
Die mannen kunnen zelfs verschijnen en verdwijnen onder verschillende namen, maar toch dezelfde bagger blijven verkopen.
Daar zijn zelfs hier op het forum voorbeelden van.
Ik deed zes jaar aan Zen-discipline terwijl ik als taxichauffeur werkte.
In die tijd beschikte ik nog tengevolge van 15 jaar hard werken over een behoorlijk spaarpotje.

Laatst gewijzigd door smosty : 1 mei 2012 om 13:44.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2012, 19:57   #2624
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Echt arm zijn is... thuisblijven

commentaar: want zodra je je neus buiten steekt, moet je afdokken
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 10:33   #2625
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Echt arm zijn is... een seksueel revulsief
Commentaar: Behalve voor vrouwen met ballen natuurlijk
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 17:04   #2626
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Echt arm zijn is... nergens winst uit kunnen slaan

Commentaar: Terwijl mensen toch in staat blijken, overal winst te kunnen uit slaan

Vandaag.be:
De Zuid-Koreaanse douane heeft duizenden capsules met verpulverd vlees van baby's en foetussen in beslag genomen. In de afgelopen tien maanden werden meer dan 17.000 van deze capsules ontdekt in een poging ze vanuit China naar Zuid-Korea te smokkelen. Dat deelden de autoriteiten maandag mee. Volgens mediaberichten worden de capsules geslikt in de overtuiging dat ze ziektes genezen en het prestatievermogen verhogen. Een capsule wordt in Zuid-Korea voor 40.000 won (ongeveer 27 euro) verkocht. Van waar de babylijkjes afkomstig zijn, is niet duidelijk. Naar verluidt zijn in verschillende Chinese steden productiecentra gevestigd.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 09:17   #2627
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Echt arm zijn is... nergens winst uit kunnen slaan

Commentaar: Terwijl mensen toch in staat blijken, overal winst te kunnen uit slaan

Vandaag.be:
De Zuid-Koreaanse douane heeft duizenden capsules met verpulverd vlees van baby's en foetussen in beslag genomen. In de afgelopen tien maanden werden meer dan 17.000 van deze capsules ontdekt in een poging ze vanuit China naar Zuid-Korea te smokkelen. Dat deelden de autoriteiten maandag mee. Volgens mediaberichten worden de capsules geslikt in de overtuiging dat ze ziektes genezen en het prestatievermogen verhogen. Een capsule wordt in Zuid-Korea voor 40.000 won (ongeveer 27 euro) verkocht. Van waar de babylijkjes afkomstig zijn, is niet duidelijk. Naar verluidt zijn in verschillende Chinese steden productiecentra gevestigd.
Of : Soylent Green komt angstwekkend dichterbij.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 23:07   #2628
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Echt arm zijn is... draaglijk op rijst en bonen

commentaar: en met weinig risico op obesiteit
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 15:11   #2629
TheChosenOne
Burger
 
TheChosenOne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2012
Locatie: Cosmopolitan Lifestyle
Berichten: 161
Standaard

De echte armen zijn diegenen die werkelijk van een minimum moeten leven, iedere euro 3 keer omdraaien vooraleer die uit te geven én die niet in de mogelijkheid zijn om hun situatie te keren. M.a.w. zieken, ... Tevens m.a.w. 'een kleine minderheid van de armen'.

Ik ken ook zogenaamde 'armen', maar voor sigaretten en drank hebben ze steeds geld. Ik weet het, het is cliché, maar het is niet voor niets een cliché. Je moet trouwens niet over grote middelen beschikken om gezond te leven, kijk bv. eens naar de huisproducten in een zogenaamde 'dure' supermarkt als Delhaize. Je hoeft je toch niet vol te proppen met goedkope cholesterolbommen (koekjes ...) als je voor minder dan een euro een grote tros bananen kan kopen. Nooit geleerd gezond te leven? Doe er iets aan, je kan als maatschappij niet iedereen bij het handje houden voor alles en nog wat.

Ik zie dat iemand van het vierdewereldsyndicaat hier post, deze site is het toppunt van vernedering voor iedere zogenaamde arme. Alle verantwoordelijkheid wordt afgeschoven op staat en maatschappij, de site is een lange bloemlezing van het individu die als het ware geen eigen wil heeft of in een repressieve staat leeft. Men stelt zich soms de vraag of de beheerder van deze site het wel over België heeft.

I.p.v. steeds te klagen zouden velen beter wat creatief zijn. Zoals gezegd, de zieken ... en anderen die hun situatie niet kunnen keren terzijde. Maar als men al de tijd die men in geweeklaag en zelfbeklag stopt zou aanwenden om ook maar iets aan de eigen situatie te doen, dan zouden velen al een heel stuk beter af zijn.

Laatst gewijzigd door TheChosenOne : 18 mei 2012 om 15:13.
TheChosenOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 17:44   #2630
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht
De echte armen zijn diegenen die werkelijk van een minimum moeten leven, iedere euro 3 keer omdraaien vooraleer die uit te geven én die niet in de mogelijkheid zijn om hun situatie te keren. M.a.w. zieken, ... Tevens m.a.w. 'een kleine minderheid van de armen'.

Ik ken ook zogenaamde 'armen', maar voor sigaretten en drank hebben ze steeds geld. Ik weet het, het is cliché, maar het is niet voor niets een cliché. Je moet trouwens niet over grote middelen beschikken om gezond te leven, kijk bv. eens naar de huisproducten in een zogenaamde 'dure' supermarkt als Delhaize. Je hoeft je toch niet vol te proppen met goedkope cholesterolbommen (koekjes ...) als je voor minder dan een euro een grote tros bananen kan kopen. Nooit geleerd gezond te leven? Doe er iets aan, je kan als maatschappij niet iedereen bij het handje houden voor alles en nog wat.

Ik zie dat iemand van het vierdewereldsyndicaat hier post, deze site is het toppunt van vernedering voor iedere zogenaamde arme. Alle verantwoordelijkheid wordt afgeschoven op staat en maatschappij, de site is een lange bloemlezing van het individu die als het ware geen eigen wil heeft of in een repressieve staat leeft. Men stelt zich soms de vraag of de beheerder van deze site het wel over België heeft.

I.p.v. steeds te klagen zouden velen beter wat creatief zijn. Zoals gezegd, de zieken ... en anderen die hun situatie niet kunnen keren terzijde. Maar als men al de tijd die men in geweeklaag en zelfbeklag stopt zou aanwenden om ook maar iets aan de eigen situatie te doen, dan zouden velen al een heel stuk beter af zijn.
Echt arm zijn is... zelf je plan moeten trekken
commentaar: de rest krijgt subsidie

Deze site gaat niet echt alleen over België. Ik ben ook echt arm geweest in Griekenland.

Laatst gewijzigd door smosty : 18 mei 2012 om 17:47.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 17:49   #2631
TheChosenOne
Burger
 
TheChosenOne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2012
Locatie: Cosmopolitan Lifestyle
Berichten: 161
Standaard

Mijn wereld is groter dan België, maar mijn reactie was inderdaad met betrekking tot België.
TheChosenOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 17:54   #2632
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Echt arm zijn is... zelf je plan moeten trekken
commentaar: de rest krijgt subsidie

Deze site gaat niet echt alleen over België. Ik ben ook echt arm geweest in Griekenland.
Volgens mij zou jij er zelfs in slagen arm te zijn in Haïti.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 18:21   #2633
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Echt arm zijn is... overal arm kunnen zijn.

Commentaar: dat gaat natuurlijk beter in warme landen, zoals op de Canarische Eilanden.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 07:41   #2634
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Deze site gaat niet echt alleen over België. Ik ben ook echt arm geweest in Griekenland.
Wat een luxe!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 09:13   #2635
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat een luxe!
Mijn aanwezigheid in het stempelbureau als werkzoekende heeft aldaar een rel veroorzaakt bij woedende Grieken einde jaren tachtig. Drie maanden werk kunnen zoeken in Griekenland was inderdaad een luxe.
Waarvoor hartelijk dank aan het RVA. Het heeft tenminste mijn Grieks verbeterd...

Echt arm zijn is... overal werk gaan zoeken
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 10:28   #2636
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Mijn aanwezigheid in het stempelbureau
Waar anders...

Citaat:
als werkzoekende
Drie leugens in twee woorden: faut le faire...

Citaat:
heeft aldaar een rel veroorzaakt bij woedende Grieken einde jaren tachtig.
Geef ze eens ongelijk.
Citaat:
Drie maanden werk kunnen zoeken in Griekenland was inderdaad een luxe.
Zal ik de vraag stellen?
Of mag ik het voor de hand liggende antwoord zelf geven?
Citaat:
Waarvoor hartelijk dank aan het RVA. Het heeft tenminste mijn Grieks verbeterd...
Spelen die nu ook al reisburootje met het geld van de werkende mensen?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 13:29   #2637
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.665
Standaard

Echt arm zijn is dagelijks 8 uur werken om 3X waarde te genereren om dan X waarde terug te kunnen kopen. En met het toenemen van de waarde en het verstrijken van de tijd nog minder.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 14:23   #2638
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Echt arm zijn is... overal werk gaan zoeken
Daar zal jij iets van afweten
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 15:54   #2639
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Daar zal jij iets van afweten
O jawel, ik weet er alles van af.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 15:57   #2640
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht
De echte armen zijn diegenen die werkelijk van een minimum moeten leven, iedere euro 3 keer omdraaien vooraleer die uit te geven én die niet in de mogelijkheid zijn om hun situatie te keren. M.a.w. zieken, ... Tevens m.a.w. 'een kleine minderheid van de armen'.

Ik ken ook zogenaamde 'armen', maar voor sigaretten en drank hebben ze steeds geld. Ik weet het, het is cliché, maar het is niet voor niets een cliché. Je moet trouwens niet over grote middelen beschikken om gezond te leven, kijk bv. eens naar de huisproducten in een zogenaamde 'dure' supermarkt als Delhaize. Je hoeft je toch niet vol te proppen met goedkope cholesterolbommen (koekjes ...) als je voor minder dan een euro een grote tros bananen kan kopen. Nooit geleerd gezond te leven? Doe er iets aan, je kan als maatschappij niet iedereen bij het handje houden voor alles en nog wat.

Ik zie dat iemand van het vierdewereldsyndicaat hier post, deze site is het toppunt van vernedering voor iedere zogenaamde arme. Alle verantwoordelijkheid wordt afgeschoven op staat en maatschappij, de site is een lange bloemlezing van het individu die als het ware geen eigen wil heeft of in een repressieve staat leeft. Men stelt zich soms de vraag of de beheerder van deze site het wel over België heeft.

I.p.v. steeds te klagen zouden velen beter wat creatief zijn. Zoals gezegd, de zieken ... en anderen die hun situatie niet kunnen keren terzijde. Maar als men al de tijd die men in geweeklaag en zelfbeklag stopt zou aanwenden om ook maar iets aan de eigen situatie te doen, dan zouden velen al een heel stuk beter af zijn.
Voor minder dan een euro een grote tros bananen bij Delhaize?
Bij welke Delhaize is dat?
Momenteel kost een kilo bananen 1,69 € in de Delhaize, hoor!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be