Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2009, 18:07   #2621
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Van hetzelfde laken een pak:
Qwerty is superieur.

Flaminganten en programmateurs, een strijd!
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 18:57   #2622
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
De eerste jongen die zoiets tegen mij zegt IRL bespring ik
Waar woonde jij ook alweer, zei je?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 18:58   #2623
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waar woonde jij ook alweer, zei je?
Helaba, niet onder m'n duiven schieten hé.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 19:13   #2624
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Helaba, niet onder m'n duiven schieten hé.
Ach, ik ben helemaal niet bezitterig hoor. Je mag gerust komen meedoen!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2009, 19:20   #2625
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Now you're talkin' my language

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 07:18   #2626
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Het verband tussen correlaties en causaliteit volgens Maximus Aurelius:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius
tzal wel lopen zijn dan? dat is zo een sport voor fanatici vind ik. wie een stevig drinker is, heeft geen conditie. no wonder dat de geeks het in een loopwedstrijd kunnen halen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is hoogstens een correlatie, zeker geen causaal verband.

Als ge gewoon uw vooroordelen wilt uiten, dan moogt ge dat. Maar het strookt toch niet echt met de waarheid. De waarheid lijkt mij eerder dat burgerlijk ingenieur een grote richting is met een grote diversiteit aan mensen. Zo heb ik het toch altijd ervaren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
In casu kan het pas een correlatie zijn als er een causaal verband is.... anders zou het wel zeer raar zijn.

Vraag mij aub niet dit uit te leggen. thnx.

Laatst gewijzigd door Andy : 19 augustus 2009 om 07:21.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 07:19   #2627
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het verband tussen correlaties en causaliteit volgens Maximus Aurelius:

Correctie, het verband "in casu". Dus enkel en alleen geldig voor het geval waarvan sprake.

Je bent echt niet heel snugger hé?
Oud 19 augustus 2009, 07:26   #2628
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Ik was mijn post nog aan het aanpassen. Maar om op uw bemerking te reageren: het is dus mogelijk dat sportievelingen en alcoholici beiden sociaal gedetermineerd gedrag vertonen. Het sporten en het drinken kunnen daar uitingen van zijn (en in een aantal gevallen ook mede-oorzaken). De ene heeft op een manier te horen gekregen dat drinken ongezond is, en dat sporten een manier is om jezelf tegen te komen, de andere heeft misschien te horen gekregen dat hij vooral de andere kan tegenkomen in zijn stamcafé. In dat geval wordt de logica die beiden hanteren een self-fulfilling prophecy, waarbij sporters maar sportief zijn omdat ze ook naast hun sporten op hun gezondheid letten. Niet-sporters ontberen misschien elke sportiviteit omdat ze ook naast hun drinken niet op hun lichaam letten, en dus meer vettig eten, meer tv kijken en meer roken. Het spreekt voor zich dat je met die laatste attitude, alsook met de sociale omgeving waarmee je je op die manier omringt, jezelf niet snel zal definiëren als sportief, of sporten een grote ontspannende waarde zal toekennen. In zo'n situatie kan je dus spreken over meerdere oorzaken van een gebrek aan sportiviteit die buiten het eigenlijke drinken liggen.

Of u mij op basis van enkele berichten op een forum snugger vindt of niet, interesseert me niet. Uw opinie daarover laat me koud.

Laatst gewijzigd door Andy : 19 augustus 2009 om 07:36.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 07:40   #2629
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik was mijn post nog aan het aanpassen. Maar om op uw bemerking te reageren: het is dus mogelijk dat sportievelingen en alcoholici beiden sociaal gedetermineerd gedrag vertonen. Het sporten en het drinken kunnen daar uitingen van zijn (en in een aantal gevallen ook mede-oorzaken). De ene heeft op een manier te horen gekregen dat drinken ongezond is, en dat sporten een manier is om jezelf tegen te komen, de andere heeft misschien te horen gekregen dat hij vooral de andere kan tegenkomen in zijn stamcafé. In dat geval wordt de logica die beiden hanteren een self-fulfilling prophecy, waarbij sporters maar sportief zijn omdat ze ook naast hun sporten op hun gezondheid letten. Niet-sporters ontberen misschien elke sportiviteit omdat ze ook naast hun drinken niet op hun lichaam letten, en dus meer vettig eten, meer tv kijken en meer roken. Het spreekt voor zich dat je met die laatste attitude, alsook met de sociale omgeving waarmee je je op die manier omringt, jezelf niet snel zal definiëren als sportief, of sporten een grote ontspannende waarde zal toekennen. In zo'n situatie kan je dus spreken over meerdere oorzaken van een gebrek aan sportiviteit die buiten het eigenlijke drinken liggen.

Of u mij op basis van enkele berichten op een forum snugger vindt of niet, interesseert me niet. Uw opinie daarover laat me koud.

blahblah blah.

uw uitleg is wel zéééééééér bij de haren gesleurd.

ik dacht dat een topic was van snelle en funny quotes. blijkt dat je een half boek nodig hebt om uit te leggen waarom ik fout zou zitten (quod non)
Oud 19 augustus 2009, 07:52   #2630
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Dat half woordenboek diende om het begrijpelijker te maken. Indien je een kortere versie wil:

Als A en B sterk correleren, dan volgt daaruit nog niet dat het ene de oorzaak is van het andere. Het zou immers kunnen dat er een C bestaat die zowel A als B determineert.
Oud 19 augustus 2009, 07:57   #2631
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat half woordenboek diende om het begrijpelijker te maken. Indien je een kortere versie wil:

Als A en B sterk correleren, dan volgt daaruit nog niet dat het ene de oorzaak is van het andere. Het zou immers kunnen dat er een C bestaat die zowel A als B determineert.

Je kunt blaten wat je wilt. Ik generaliseerde niet, gelieve die draagwijdte dan ook niet aan mijn. Ik had het over een specifiek geval. "in casu", weet je wel.

In het geval uw half woordenboek aan van de pot gerukte vergelijkinskes, die nog onlogischer zijn dan het modale betoog van Caroline Gennez, ertoe moet dienen aan te tonen dat zelfs "in casu" er andere causale verbanden zijn die meer voor de hand liggen die de correlatie drankgebruik-fitheid verklaren: ronduit belachelijk is't.
Oud 19 augustus 2009, 09:20   #2632
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kunt blaten wat je wilt. Ik generaliseerde niet, gelieve die draagwijdte dan ook niet aan mijn. Ik had het over een specifiek geval. "in casu", weet je wel.

In het geval uw half woordenboek aan van de pot gerukte vergelijkinskes, die nog onlogischer zijn dan het modale betoog van Caroline Gennez, ertoe moet dienen aan te tonen dat zelfs "in casu" er andere causale verbanden zijn die meer voor de hand liggen die de correlatie drankgebruik-fitheid verklaren: ronduit belachelijk is't.
Nu is de vraag of kasteloosheid en het kleine zelfstandige zijn een correlatie of een causatie vertoont.

Ik gok op het tweede. Oorspronkelijk leden van de verkoperskaste, hebben ze nu een overdosis aan Verlichtingswaarden binnen, zijn nog steeds dronken van het feit dat ze stemrecht hebben gekregen, en beginnen bijgevolg te vertellen hoe de wereld in elkaar zou zitten.

Ik ben een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting, maar niet van gelijkheid van mening. Een schaap mag blaten wat hij wilt, maar men moet er simpelweg niet naar luisteren. Omdat tegenwoordig een expert en een halfgeletterde allebei meningen hebben die evenwaardig zijn, krijgen wij vanalle gevallen die denken dat ze zich over de wereld mogen uitspreken.
Oud 19 augustus 2009, 09:23   #2633
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nu is de vraag of kasteloosheid en het kleine zelfstandige zijn een correlatie of een causatie vertoont.

Ik gok op het tweede. Oorspronkelijk leden van de verkoperskaste, hebben ze nu een overdosis aan Verlichtingswaarden binnen, zijn nog steeds dronken van het feit dat ze stemrecht hebben gekregen, en beginnen bijgevolg te vertellen hoe de wereld in elkaar zou zitten.

Ik ben een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting, maar niet van gelijkheid van mening. Een schaap mag blaten wat hij wilt, maar men moet er simpelweg niet naar luisteren. Omdat tegenwoordig een expert en een halfgeletterde allebei meningen hebben die evenwaardig zijn, krijgen wij vanalle gevallen die denken dat ze zich over de wereld mogen uitspreken.

je spreekt jezelf tegen, studentje.

trouwens, we zullen binnen enkele jaren nog eens praten, wanneer je zelf je huisje/tuintje/boompje bij elkaar aan het scharrelent bent aan 2500 eurokes per maand brut.

wat de adelbrieven (figuurlijk/letterlijk) van mijn vooriouders betreft, en hoe dit relevant zou kunnen zijn: je bent een lachwekkend broekventje.
Oud 19 augustus 2009, 09:30   #2634
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
je spreekt jezelf tegen, studentje.

trouwens, we zullen binnen enkele jaren nog eens praten, wanneer je zelf je huisje/tuintje/boompje bij elkaar aan het scharrelent bent aan 2500 eurokes per maand brut.

wat de adelbrieven (figuurlijk/letterlijk) van mijn vooriouders betreft, en hoe dit relevant zou kunnen zijn: je bent een lachwekkend broekventje.
Wat hebben je voorouders ermee te maken, verkopertje? Je bent zodanig laag van deugd dat jij niet eens een cargo cult aristokraat bent, maar een cargo cult grootburger.
Oud 19 augustus 2009, 09:32   #2635
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wat hebben je voorouders ermee te maken, verkopertje? Je bent zodanig laag van deugd dat jij niet eens een cargo cult aristokraat bent, maar een cargo cult grootburger.

uw woordkeuze misschien? een kaste, het zegt u iets?? wellicht niet
Oud 19 augustus 2009, 09:45   #2636
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
uw woordkeuze misschien? een kaste, het zegt u iets?? wellicht niet
Een kaste is een stand noch een klasse.
Oud 19 augustus 2009, 10:34   #2637
Geert C

Standaard

Citaat:
Now you're talkin' my language
Nu nog bgf324 en dan kunnen we kaarten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 19 augustus 2009, 10:35   #2638
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had iets anders in gedachten

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2009, 10:37   #2639
Geert C

Standaard

Citaat:

'k Bedoelde da figuurlijk hé.
Oud 19 augustus 2009, 10:41   #2640
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be