Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2022, 10:53   #26521
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat een losers.

De Amerikanen zouden op enkele weken Kiev onder controle hebben.
Waar heeft "de rus" ooit gezegd dat

1. ze kiev onder controle willen krijgen
2. dat ze dat op enkele weken voor mekaar zouden krijgen.
Oud 24 juni 2022, 10:59   #26522
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een losers.

De VS hebben Kiev al jaren onder controle.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:02   #26523
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Waar heeft "de rus" ooit gezegd dat

1. ze kiev onder controle willen krijgen
2. dat ze dat op enkele weken voor mekaar zouden krijgen.
Tegen Patrick heeft Putin hoogstpersoonlijk verteld dat hij heel Europa onder de voet wou lopen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:04   #26524
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Al die termen zijn te herleiden tot "eigen voordeel".

Je geraakt er maar niet aan gewoon dat "slechter" en "beter" enkel maar gemeten kan worden aan ons eigen voordeel.

Het is niet omdat men dingen doet, dat wij daartoe "redenen" gegeven hebben.

Niet helemaal he, de inval in Irak was helemaal niet verdedigd hier, en was inderdaad bijzonder dom en slecht voor ons (en jaja, slecht zeer slecht voor de Amerikanen ook - het was een stommiteit, meer niet).

Poetin heeft de totale controle over de media in Rusland. Nog veel meer dan hier het geval is voor 'de onzen'.

Het is een minstens even stomme zet als de inval in Irak door de Amerikanen he. Waar wij WEL over stelden dat het een stommiteit was, en waar uiteindelijk van gebleken is wat voor een enorme stommiteit het niet was he.

Dat kan je moeilijk menen he. Maar natuurlijk kan je achteraf altijd zeggen dat wat er gebeurd is, "uw plannen waren". Zoals wanneer ge uw auto tegen een boom knalt, komen vertellen dat ge die toch beu waard.

Poetin's invasie van (Oost ?) Europa is mislukt, en kan opgeborgen worden voor tientallen jaren. Voila waarom hij "content" is.
1. Ja Patrick, ik weet het. Een slavendrijver drijft slaven, omdat hij daar voordeel aan heeft. En hij zal eer halen uit het feit dat hij dat goed doet. Je kan dat dan ook bekijken uit het standpunt van de slaaf.
2. Het feit dat een onderbaas bovenbaas wil worden, is in het nadeel van "het westen." Ik kijk toe, en handel volgens de realiteit, niet volgens wat ik "goed of slecht" vind. Dus, volgens "mijn voordeel." Maar de realiteit is wat ze is. Als het géén groot complot is, dan doet putin in ieder geval NIET wat "het westen" wil dat hij doet.
3. Wij hebben geen of bitter weinig inzage in russische pers. met regime-pers bedoel ik dus wel degelijk de "westerse regime-pers."
4. de westerse regime pers is nog steeds weinig kritisch over de Irakese inval, en de leugens die aan de oorzaak daarvan liggen. busch de jongere, en al diegenen die de inval steunden zijn derhalve even grote oorlogsmisdadigers dan putin. Immers, oorlog is een misdaad, zondermeer. Maar wel altijd met bedoeling er zelf "voordeel" uit te halen.
5. je kan evengoed zeggen dat als je NIET tegen de boom gereden bent, dat je de nieuwe ayrton senna bent. En uw mening dat putin de zin had heel oost-europa te veroveren, is, tot nader order, enkel een mening.
Oud 24 juni 2022, 11:06   #26525
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Waar is de reden om te lachen?

Dit wordt geleverd door landen (VS /VK) die vanop een eiland of vanachter een Oceaan uw en mijn land en uw en mijn Continent zien als mogelijk te slachtofferen oorlogszone.
En als ik veel tijd had, zou ik dat hier wel eens uitvoerig uit de doeken kunnen doen. Nu moet ik volstaan met de volgende verwijzingen:

De stichter van CIA-think-tank Stratfor, George Friedman heeft voor een andere think tank, de Chicago Council on Global Affairs, ongeveer 10 jaar geleden de VS-strategie i.v.m. het "intermarium" toegelicht: hoe isoleren we Duitsland van Rusland en zetten we ze tegen elkaar op, hoe leggen we een NAVO-buffer tussen de EU en Rusland aan. Hogere doelstelling: de VS moeten de machtigste natie blijven. Een absoluut walgelijk beleid waar je in de VS openlijk voor kunt uitkomen alsof er nog een greintje fatsoen mee gemoeid was. Het is op honderden plaatsen, meestal als kort fragment van de video, vaak Duits ondertiteld, online te vinden. Hier de Sotn-link, die nogal uitvoerig is, met de video erin.

Wat dit walgelijke sujet, dat beter Kriegman zou heten, om het jiddisch te houden, verkondigt, komt overeen met de theorieën van Brzezinski en vele anderen. Als ik even tijd heb, zoek ik e.e.a. op. Zelf heb ik misschien het meest geleerd uit de boeken van William Engdahl, die ook een website heeft.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 24 juni 2022 om 11:07.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:08   #26526
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Tegen Patrick heeft Putin hoogstpersoonlijk verteld dat hij heel Europa onder de voet wou lopen.
Zo zou ik het gezegd hebben als ik op het idee was gekomen: kort en duidelijk.
Oud 24 juni 2022, 11:11   #26527
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een losers.

1. De Amerikanrn zouden heel Kiev volledig platgebombardeerd hebben en dan pas met hun troepen binnengetrokken zijn. Dat is trouwens overal hun strategie sinds WOII dus geen enkele reden te denken dat dit anders zou zijn. De Russen kunnen niet enerzijds zeggen dat dit hun heilig land is en anderzijds alles en iedereen kapot bombarderen. De vernietiging van veel gebouwen in bvb. Mariupol was onvermijdelijk omdat Azov zich verschool en de Russen beschoot vanuit appartementen, scholen, theaters, etc. Ze hebben niet eerst heel de stad platgebombardeerd voor ze binnenkwamen. De video beelden bevestigen dat de vernietigingen grotendeels het gevolg zijn van stadsgevechten.

2. De Amerikanen en NAVO hebben na 20 jaar de strijd met enkele primitieve bergstammen die geen officiele steun van buiten Afghanistan hadden, verloren. De Russen vechten tegen het tweede grootste leger va n Europa en in feite ook tegen de NAVO die op alle vlakken (informatievergaring, wapens, strategie, trainingen, etv.) betrokken is in deze oorlog.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:13   #26528
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Oekraïne is aanvaard als EU kandidaat. Het meest corrupte land van Europa. Alle strenge eisen die voordien golden werden door de vingers gezien.

Wat een klucht.
Aangezien de EU en haar voorgangers al sinds mensenheugenis alleen maar aanstalten maken om democratisch te worden, en sinds het Verdrag van Lissabon, dat de democratie verder verzwakt, zelfs dat niet meer, is het misschien beter dat er zo een paar failed nations bijkomen zodat de burger eindelijk begint te beseffen wat voor rotzooi dat is. Als de afkeer groot en de nood het hoogst is, is de redding misschien nabij.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 24 juni 2022 om 11:14.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:17   #26529
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Alle strenge eisen die voordien golden werden door de vingers gezien.
Zoals bij de opname van Griekenland in de eurozone.
Oud 24 juni 2022, 11:18   #26530
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Zijde content op uw continent ?

Ik wel op Azie. Behalve Japan en Zuid-Korea ( Taiwan is een opstandige provincie van de Volksrepubliek) hebben ze de Russen uitstekend geholpen om de westerse sancties te omzeilen. Niet alleen China, maar ook Indie, Indonesie, Vietnam, etc.
Zelfs de Golf staten wie had dat ooit durven denken. Die landen staan ook duidelijk aan de kant van Rusland en samen met Latijns-Amerika en Afrika waarschijnlijk de eerste keer dat die landen zo verenigd niet toegaven aan de druk van het neoliberale Westen.
Oud 24 juni 2022, 11:19   #26531
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zoals bij de opname van Griekenland in de eurozone.
Oekraine is Griekenland maal 4 en ook nog 10 keer zo corrupt.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 juni 2022 om 11:20.
Oud 24 juni 2022, 11:49   #26532
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Oekraine is Griekenland maal 4 en ook nog 10 keer zo corrupt.
Toen ik daar ruim 10 jaar geleden was, brokkelde de hele infrastructuur af en had het land het laagste inkomen per hoofd in Europa na, misschien toen nog wel, Moldavië, maar tot mijn verbazing hobbelden er overal peperdure auto's rond. De vluchtelingen die ik dit jaar heb leren kennen (en wat geholpen heb), waren ook in een karretje aangekomen dat niet in mijn budget past...

Dus ja, laat maar komen, de EU-leiding verdient niet beter!
Oud 24 juni 2022, 11:53   #26533
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hogere doelstelling: de VS moeten de machtigste natie blijven. Een absoluut walgelijk beleid waar je in de VS openlijk voor kunt uitkomen alsof er nog een greintje fatsoen mee gemoeid was.
Dat lijkt mij normaal. Uiteraard dient men zo te denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2022 om 11:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 11:53   #26534
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien de EU en haar voorgangers al sinds mensenheugenis alleen maar aanstalten maken om democratisch te worden, en sinds het Verdrag van Lissabon, dat de democratie verder verzwakt, zelfs dat niet meer, is het misschien beter dat er zo een paar failed nations bijkomen zodat de burger eindelijk begint te beseffen wat voor rotzooi dat is. Als de afkeer groot en de nood het hoogst is, is de redding misschien nabij.
Dat zou dan NOG een voordeel zijn voor de Europeanen van deze inval

Niks dan winst !

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2022 om 11:54.
Oud 24 juni 2022, 11:54   #26535
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen ik daar ruim 10 jaar geleden was, brokkelde de hele infrastructuur af en had het land het laagste inkomen per hoofd in Europa na, misschien toen nog wel, Moldavië, maar tot mijn verbazing hobbelden er overal peperdure auto's rond. De vluchtelingen die ik dit jaar heb leren kennen (en wat geholpen heb), waren ook in een karretje aangekomen dat niet in mijn budget past...

Dus ja, laat maar komen, de EU-leiding verdient niet beter!
Dat is dan exact ook zo met die Russen he, en hun bootjes
Oud 24 juni 2022, 12:09   #26536
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is dan exact ook zo met die Russen he, en hun bootjes
Het jacht van Abramovitsj, leider van een soort eskimo-oblast, wil je niet in je tuinvijvertje op bezoek, dat klopt; ik heb het aanschouwd in Sint-Petersburg. De EU is op een volkomen andere manier corrupt (en zou zonder haar eigen soort corruptie geen halve week overleven), maar ook wat Rusland betreft, ben ik niet tegen culturele verrijking van de EU-bureaucratie. Overigens is Rusland toch wel wat serieuzer dan Oekraïne. Je hoeft maar naar drie loketten op drie verschillende locaties om een stempel op je papier te krijgen; in Oekraïne zal er veel boter bij de vis moeten.
Oud 24 juni 2022, 12:22   #26537
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mariupol was onvermijdelijk omdat.
en weer de Slachtofferrol

schiet is u echt vreemd hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 12:25   #26538
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is nu eens niet het minste probleem mee.

Dat is 'het eigenbelang'?
Oud 24 juni 2022, 12:53   #26539
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De vreugde in de gedenazificeerde gebieden is groot. Vandaag is in Kherson een functionaris van het bejubelde nieuwe bewind door een autobom omgekomen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 13:38   #26540
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht

Dat is 'het eigenbelang'?
Ja. Een null-match is nog altijd beter dan 0 - 1, he
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be