Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2013, 11:18   #2661
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het vervelende is dat die 26+10 die van school veranderden, nu andere scholen gaan besmetten met hun verhaaltjes. De normale mensen die aan deze hysterie niet meededen zijn gebleven.
En opeens is de blokkendoos een witte school.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 11:26   #2662
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Een paar extremisten die niet representatief zijn voor "de" Islam. Wat is eigenlijk "de" Islam? Want net zoals in het christelijk geloof, zijn er ook bij de Islam nogal wat strekkingen.
Welke strekking bedoelt men hier wanneer men het over "de" Islam heeft?
Het salafisme is aan een opmars bezig in Europa.
Vooral islamitische jongeren in de grote steden voelen zich aangetrokken tot die fundamentalistische en anti-westerse strekking.
Jongeren die hier geboren zijn.

De rest van de moslims (de 'gematigden' zullen we maar zeggen) staan er in het beste geval zwijgend bij te kijken.
Naar een woord van kritiek zul je met een vergrootglas moeten zoeken.

Welke kant zullen die brave gematigde moslims kiezen indien het ooit tot een gewelddadig conflict tussen de westerse samenleving en de salafisten komt denk je?
De kant van jouw linksprogressieve, ongelovige witkont of de kant van hun geloofsbroeders, die basically gewoon uitvoeren wat er in de koran staat?
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 11:31   #2663
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
En opeens is de blokkendoos een witte school.
Elk nadeel heeft zijn voordeel... zei ooit een grote voetbalkenner!
Dat ze maar boel gaan maken in het "Marokkaanse" schooltje dat pas opengegaan is. Of misschien zullen ze daar zo slim zijn om het gespuis uit hun rangen te weren en er onze scholen blijven mee opzadelen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 11:40   #2664
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Vooral islamitische jongeren in de grote steden voelen zich aangetrokken tot die fundamentalistische en anti-westerse strekking.

De rest van de moslims (de 'gematigden' zullen we maar zeggen) staan er in het beste geval zwijgend bij te kijken.

Welke kant zullen die brave gematigde moslims kiezen indien het ooit tot een gewelddadig conflict tussen de westerse samenleving en de salafisten komt denk je?
De kant van jouw linksprogressieve, ongelovige witkont of de kant van hun geloofsbroeders, die basically gewoon uitvoeren wat er in de koran staat?
De angst om een "slechte moslim" te zijn zit er dik in...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 11:40   #2665
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet degene die de Reconquista als voorbeeld van de heden ten dage te volgen strategie propageert. Dat was Vrolijk op Vrijdag.
Een paar extremisten die niet representatief zijn voor "de" Islam. Wat is eigenlijk "de" Islam? Want net zoals in het christelijk geloof, zijn er ook bij de Islam nogal wat strekkingen.
Welke strekking bedoelt men hier wanneer men het over "de" Islam heeft?
En wie zijn we om andere landen de wet op te leggen?
Hier in dit land mag iedereen het geloof van zijn keuze beleiden. Iedereen mag zijn mening uiten en heeft een zekere mate van vrijheid.

Ach ja.

"D'er zijn ook goei bij, zenne, maar..."

De "redelijke" moslims zijn in de minderheid volgens u?

Waarop baseert u zich voor die uitspraak? Toch niet op die extremisten van Sharia4Belgium en die paar hysterische moeders? Dat zijn er hoogstens een paar tientallen, verre van "de meeste" moslims in dit land.

Zijn bij de "echte" Vlamingen de "redelijken" in de meerderheid volgens u?
Ik weet niet waar u woont maar ik raad je anders wat uitstapjes aan om de "weldaden" van de islam van dichtbij mee te maken. In Anwerpen ben ik niet zo bekend, maar ik heb vroeger in vier Brusselse gemeenten gewoond :
Volgende wijken zijn echte aanraders om de verrijking van moslim-integratie (sic) te beleven. (bij duisternis liefst) :
Brussel-stad : niet zelf gewoond maar toch wel "interessante wijken "Aneessens", "Fontainas", Maurice Lemonnierlaan
Schaarbeek : Josaphat-park, Brabantstraat (is gedeeltelijk St-Joost-ten-Node, maar soit) en al de zijstraten, Gaucheretstraat, Paviljoenplein
Molenbeek : Gemeenteplein en zijstraten, Pradostraat, Omgeving van Metrostations "Beekkant", "Simonis", "Ribaucourt", "Graaf van Vlaanderen", "Zwarte Vijvers", "Weststation"
Anderlecht : volledige wijk "Kuregem", "Wayezstraat" + zijstraten, Weerstandsplein, volledige wijken "Het Rad" en "Scheut".
Ukkel : is zowat de enige gemeente waar ik heb gewoond, die voor ons autochtone Westerlingen nog leefbaar is, maar daar is het ook pokke-duur.

Verder zij er nog St Gillis, Vorst en St-Joost-ten-Node, maar daar heb ik zelf niet gewoond, maar heb wel weet van "onleefbare" wijken aldaar.

Ik wens je alvast fijne wandelingen toe (en doe het liefst s'avonds na 22h00, om er tenvolle van te genieten).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 september 2013 om 11:47.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 12:01   #2666
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht

Dus als er morgen één of andere door het christelijk geloof geïnspireerde sekte aanslagen pleegt, moeten alle christenen die luidkeels veroordelen en daar constant op bashen, anders zijn ze geen haar beter?

Uw redenering komt neer op:

A is salafist
A is moslim
Alle moslims zijn salafisten

Ik weet niet of u ooit logica heeft gekregen, maar zulk een redenering is dus fout.

Citaat:
Waarschijnlijk niet die van de westerlingen die hen uitspuwen, discrimineren, hen massaal hebben binnengehaald om ze in getto's te proppen.

En voor ge mij weeral eens beschuldigt van een linkiewinkie multiculti aanhanger te zijn: de grootste schuldigen van het feit dat die mensen hier tweederangsburgers zijn, zijn degenen die ze binnengehaald hebben en, uit angst om geassocieerd te worden met het VB, hen nooit enige verplichting hebben opgelegd.

Zij maakten volgende redeneerfout:
A is een rechtse extremist
A heeft een aantal zinvolle dingen te zeggen over immigratie
Al wie zinvolle dingen zegt over immigratie is een rechtse extremist.

Of misschien maakten ze geen redeneerfout en was het een bewuste strategie. Verdeel en heers enzo. En daar loopt u met plezier in.

Citaat:
De "linksprogressieve witkont" is niet mijn kant.

Wat u als "links" omschrijft, is helemaal niet links. Het is gewoon een andere variant van het establishment dat zichzelf links noemt.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 3 september 2013 om 12:07.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 12:10   #2667
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik weet niet waar u woont maar ik raad je anders wat uitstapjes aan om de "weldaden" van de islam van dichtbij mee te maken. In Anwerpen ben ik niet zo bekend, maar ik heb vroeger in vier Brusselse gemeenten gewoond :
Volgende wijken zijn echte aanraders om de verrijking van moslim-integratie (sic) te beleven. (bij duisternis liefst) :
Brussel-stad : niet zelf gewoond maar toch wel "interessante wijken "Aneessens", "Fontainas", Maurice Lemonnierlaan
Schaarbeek : Josaphat-park, Brabantstraat (is gedeeltelijk St-Joost-ten-Node, maar soit) en al de zijstraten, Gaucheretstraat, Paviljoenplein
Molenbeek : Gemeenteplein en zijstraten, Pradostraat, Omgeving van Metrostations "Beekkant", "Simonis", "Ribaucourt", "Graaf van Vlaanderen", "Zwarte Vijvers", "Weststation"
Anderlecht : volledige wijk "Kuregem", "Wayezstraat" + zijstraten, Weerstandsplein, volledige wijken "Het Rad" en "Scheut".
Ukkel : is zowat de enige gemeente waar ik heb gewoond, die voor ons autochtone Westerlingen nog leefbaar is, maar daar is het ook pokke-duur.

Verder zij er nog St Gillis, Vorst en St-Joost-ten-Node, maar daar heb ik zelf niet gewoond, maar heb wel weet van "onleefbare" wijken aldaar.

Ik wens je alvast fijne wandelingen toe (en doe het liefst s'avonds na 22h00, om er tenvolle van te genieten).
Ja, verpauperde achterbuurten zijn gevaarlijk.

Wat is uw punt, eigenlijk?

De paupers van tegenwoordig zijn makkelijk te herkennen aan hun iets donkerder huidskleur.

De beurzensnijders uit de middeleeuwen waren ook allemaal moslims zeker?

De bendes die in de tijd van mijn grootvader kermissen afschuimden om te vechten of een mes te trekken, dat waren ook moslims?

In elke grote stad heb je achterbuurten. In achterbuurten wonen de armen. Waar armoede is, is meer criminaliteit.
Oud 3 september 2013, 12:15   #2668
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als er morgen één of andere door het christelijk geloof geïnspireerde sekte aanslagen pleegt, moeten alle christenen die luidkeels veroordelen en daar constant op bashen, anders zijn ze geen haar beter?

Uw redenering komt neer op:

A is salafist
A is moslim
Alle moslims zijn salafisten

Ik weet niet of u ooit logica heeft gekregen, maar zulk een redenering is dus fout.

Waarschijnlijk niet die van de westerlingen die hen uitspuwen, discrimineren, hen massaal hebben binnengehaald om ze in getto's te proppen.

En voor ge mij weeral eens beschuldigt van een linkiewinkie multiculti aanhanger te zijn: de grootste schuldigen van het feit dat die mensen hier tweederangsburgers zijn, zijn degenen die ze binnengehaald hebben en, uit angst om geassocieerd te worden met het VB, hen nooit enige verplichting hebben opgelegd.

Zij maakten volgende redeneerfout:
A is een rechtse extremist
A heeft een aantal zinvolle dingen te zeggen over immigratie
Al wie zinvolle dingen zegt over immigratie is een rechtse extremist.

Of misschien maakten ze geen redeneerfout en was het een bewuste strategie. Verdeel en heers enzo. En daar loopt u met plezier in.

De "linksprogressieve witkont" is niet mijn kant.

Wat u als "links" omschrijft, is helemaal niet links. Het is gewoon een andere variant van het establishment dat zichzelf links noemt.
Logica-spelletjes verandert niets aan de werkelijkheid waar we in zitten.
Islam en bijhorende aanhangers zijn een pest voor onze maatschappijen en horen hier niet thuis. De rest is bla-bla.
En we hoeven ons hier geen zorgen te maken over een kristelijke sekte die aanslagen zou beginnen plegen! Onnodig en onzinnig om voorbeelden aan de andere kant van de wereld te gaan zoeken!
Met de moslims en de islam hebben we dat probleem niet: overal ter wereld waar ze verschijnen is het boel, achterlijkheid, oorlog...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 12:24   #2669
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Logica-spelletjes verandert niets aan de werkelijkheid waar we in zitten.
Islam en bijhorende aanhangers zijn een pest voor onze maatschappijen en horen hier niet thuis. De rest is bla-bla.
En we hoeven ons hier geen zorgen te maken over een kristelijke sekte die aanslagen zou beginnen plegen! Onnodig en onzinnig om voorbeelden aan de andere kant van de wereld te gaan zoeken!
Met de moslims en de islam hebben we dat probleem niet: overal ter wereld waar ze verschijnen is het boel, achterlijkheid, oorlog...

Dus wanneer een eenvoudige verwijzing naar de meest eenvoudige wetten van de logica aantoont dat een aantal redeneringen fout zijn, is de enige juiste conclusie dat de logica overboord moet gegooid worden.

Dat is eh, logisch niet, iets anders, help mij eens. Absurd? Surreëel?

Ik kan geen gelijk hebben, want ik hanteer logica?

Hilarisch.

Anyway, als "de" Islam een pest is voor onze maatschappij, hoe moet die dan bestreden worden?

Met een goeie ouderwetse Reconquista, zoals onze vriend Vrolijk op vrijdag voorstelde? Misschien wat brandstapels erbij halen?

Je zou ook kunnen zeggen dat overal ter wereld waar de VS verschijnen, het boel en oorlog is. De kapitalisten ook maar buitensmijten dan, als we toch bezig zijn.
Oud 3 september 2013, 12:33   #2670
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Waarom splits je mijn reactie op?

Ik zou begot niet weten of redelijke moslims een meerderheid of minderheid vormen, ze kunnen alleszins onvoldoende gewicht in de schaal leggen om de balans richting wederkerigheid te doen hellen.
Extremisme is overigens meer dan lidmaatschap van S4B of staan te krijsen aan een schoolpoort
Ze komen misschien wat minder in het nieuws.

Stel, u ben reporter en het moet verkopen. U beschikt over een half blad in de krant of 3 minuten in het nieuws. U kan kiezen voor een vriendelijke, gematigde man die met degelijke argumentatie aantoont dat Sharia4Belgium niks met Islam te maken heeft en er zich duidelijk van afkeert, of u kan kiezen voor opgeklopte sensatie, met hysterische moeders en een met de spierballen rollende burgemeester.

Stel, u maakt deel uit van de regimepers. Een verdeelde bevolking is makkelijker te overheersen. U kan kiezen tussen een gematigde moslim die de hand reikt en opgeklopte sensatie, met hysterische moeders en een met de spierballen rollende burgemeester.

...

Extremisme is ook een onverkwikkelijke zaak van valse beschuldigingen van pedofilie opkloppen en ze aangrijpen voor nog maar eens een rondje moslim-bashen.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 3 september 2013 om 12:34.
Oud 3 september 2013, 12:41   #2671
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, verpauperde achterbuurten zijn gevaarlijk.

Wat is uw punt, eigenlijk?

De paupers van tegenwoordig zijn makkelijk te herkennen aan hun iets donkerder huidskleur.

De beurzensnijders uit de middeleeuwen waren ook allemaal moslims zeker?

De bendes die in de tijd van mijn grootvader kermissen afschuimden om te vechten of een mes te trekken, dat waren ook moslims?

In elke grote stad heb je achterbuurten. In achterbuurten wonen de armen. Waar armoede is, is meer criminaliteit.
Nog een beetje wachten en heel Brussel wordt één grote achterbuurt. Armen, zeg je ? Dan wel armen die coke en heroïne dealen, met een BMW rijden, twee schotel-antennes op de gevel hebben en met de laatste nieuwe Iphone bellen.
Ik heb lang genoeg in Brussel gewoond om te weten dat die achterbuurten er vroeger niet waren.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 september 2013 om 12:42.
Oud 3 september 2013, 12:52   #2672
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nog een beetje wachten en heel Brussel wordt één grote achterbuurt. Armen, zeg je ? Dan wel armen die coke en heroïne dealen, met een BMW rijden, twee schotel-antennes op de gevel hebben en met de laatste nieuwe Iphone bellen.
Als ge met coke en heroïne dealen zo'n riant leven kunt leiden, waarop wacht ge dan?

En in België heerst toch straffeloosheid, dus daar moet ge ook al niet bang voor zijn.

Dat niet meer ondernemende mensen voor hun plezier en het grote geld gaan dealen.

Of zou het dan toch niet hun plezier zijn dat ze dat doen?

Citaat:
Ik heb lang genoeg in Brussel gewoond om te weten dat die achterbuurten er vroeger niet waren.
Viseer het beleid van de verkozenen, niet "de" Islam.
Oud 3 september 2013, 12:53   #2673
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een beetje wachten en heel Brussel wordt één grote achterbuurt.
Brussel is verreweg de duurste stad van Belgie om in te wonen. En de huizenprijzen hier blijven maar stijgen.

Maar hoe zou jij het kunnen weten?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 12:58   #2674
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Brussel is verreweg de duurste stad van Belgie om in te wonen. En de huizenprijzen hier blijven maar stijgen.

Als ge met 16 man in een huis woont valt die prijs nog wel mee.
Oud 3 september 2013, 12:58   #2675
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Daarmee waarschijnlijk dat de waarde van het huis van mijn ouders met 20% gedaald is. (omdat "bepaalde nieuwe eigenaars", om geen nieuwe belgen te zeggen, in de buurt hun eigendom nagenoeg niet onderhouden en zo de buurt laten verloederen en verpauperen)

Citaat:
Oud 3 september 2013, 13:02   #2676
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge met coke en heroïne dealen zo'n riant leven kunt leiden, waarop wacht ge dan?

En in België heerst toch straffeloosheid, dus daar moet ge ook al niet bang voor zijn.

Dat niet meer ondernemende mensen voor hun plezier en het grote geld gaan dealen.

de islam catapulteert de samenleving terug richting de middeleeuwen.

Citaat:
Oud 3 september 2013, 13:02   #2677
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de islam catapulteert de samenleving terug richting de middeleeuwen.
Juist, men dient dus zowel het beleid als de gevolgen ervan te viseren. http://wikiislam.net/wiki/Images:Violence_Against_Women

Laatst gewijzigd door Kylero : 3 september 2013 om 13:03.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2013, 13:11   #2678
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Daarmee waarschijnlijk dat de waarde van het huis van mijn ouders met 20% gedaald is. (omdat "bepaalde nieuwe eigenaars", om geen nieuwe belgen te zeggen, in de buurt hun eigendom nagenoeg niet onderhouden en zo de buurt laten verloederen en verpauperen)
Ik dacht toch dat de algemene tendens was dat de prijzen in Brussel nog steeds stegen.

Maar ik wil best geloven dat er in bepaalde buurten geen prijsstijgingen en zelfs verminderingen zijn.
Oud 3 september 2013, 13:12   #2679
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Hoofdreden. Ik heb geen contacten binnen dat milieu.
Bijkomende reden, ik heb geen zelfmoordneigingen.

Citaat:
Semi straffeloosheid, ik kan de "racisme" kaart niet trekken.
Citaat:
Als "beschaafde 21ste eeuwer" kan je moeilijk concureren op het vlak van geweld en vetzakkerij met een troglodiet uit de 7de eeuw.
Citaat:
Uit noodzaak. Uit noodzaak met een dure (gestolen) wagen rondkrossen, genieale opmerking.
Citaat:
Daar hebt U wel een punt mee.
Oud 3 september 2013, 13:14   #2680
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Juist, men dient dus zowel het beleid als de gevolgen ervan te viseren. http://wikiislam.net/wiki/Images:Violence_Against_Women
Als een autochtone blanke vrouw doodklopt, is dat "een gezinsdrama". Doet een moslim het, dan is het "een eremoord" en is het de schuld van de Islam.

Wanneer een autochtoon zijn kinderen mishandelt, is het een zieke geest, een laffe smeerlap etc.

Doet een allochtoon het, dan is het de Islam.

Iemand die zijn vrouw of kinderen slaat, verminkt of vermoord is gewoon een vuile smeerlap die moet boeten. De Islam erbij sleuren slaat nergens op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be