![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#2701 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal, stop met het NIMBY gebeuren in België, plant dit vliegescheetje vol windmolens (zelfs in de grote steden) leg op elk bebouwd oppervlak dat enigzins in de juiste richting wijst zonnepanelen en zorg voor opslagcapaciteit (desnoods kopen we Tesla accu's tot ze ons de strot uitkomen, of ondergraven we België voor een groot ondergronds meer als onderste reservoir voor een gepompte hydro-elektrische installatie), dan geven we het goeie voorbeeld voor de wereld. Al dit zeveren en papiertjes volkriebelen brengt geen zoden aan de dijk. We -als België, Vlaanderen in't speciaal- hebben NU nog de middelen om zo'n stunt uit te halen.
![]() |
![]() |
#2702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons stap voor stap vooruit gaan voor het milieu & het klimaat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2703 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is het rondschuiven van wat papiertje genoeg voor u? En die stunt is economisch moeilijk, maar niet onmogelijk. Al zeker niet voor een vliegescheetlandje als België. Naar uw zeggen kan China het nu al, en da's nu net iets groter, met een veel minder hoog GDP per capita dan België. Trouwens, was dat niet de oplossing van uw godin, economie gewoon negeren en geld bijdrukken om alles te betalen?
![]() |
![]() |
#2704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die stunt is theoretisch mogelijk... Als je met mijn "godin" Anuna of Kyra bedoelt, dan ben je er naast: ik heb een andere godin. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2705 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Windmolenparken worden langs alle kanten ge-NIMBY't. (en andere grote infrastructuur ten andere) Ik mag zelfs geen kleine windmolen in mijn tuin zetten. Citaat:
![]() |
![]() |
#2706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heb je de laatste foto van Greta gezien terwijl ze haar boterhammetjes zit op te eten in de trein ? wie kan er zo'n meisje kwaad doen ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn momenteel wel de klimaatgodinnetjes van de pro-meloengroene pers
Citaat:
En ik heb geen weet van wie dat kind iets kwaads zou willen doen. Ik alvast niet.
![]() |
![]() |
#2708 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2709 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men gebruikt petroleum om plastiek te maken, maar plastiek is geen nevenproduct van raffinage. Men kan eigenlijk plastiek maken van elke organische stof: aardolie is gewoon een bron van koolstofketens. Maar je kan evengoed plastiek maken als je met hout begint. Alleen is dat chemisch complexer, omdat hout nogal ingewikkeld is. Maar je kan evengoed aardolie raffineren zonder dat daar een ons plastiek bij vrijkomt, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar plastiek is perfect te recycleren. Eigenlijk zelfs veel gemakkelijker dan karton of papier. Het enige punt is gewoon dat men het ook moet DOEN. Het enige probleem met plastiek is dat we het in de natuur gooien als afval. Mochten we het recycleren, dan kan dat perfect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2711 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge naar Rome wilt, dan moet ge, vanuit Brussel, niet in de richting van het Noorden wandelen, en zeggen dat ge er stap voor stap gaat komen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik evenmin begrijp is dat men hier niets doet tegen het verzamelen van zwerfvuil. Onvoorstelbaar hoeveel zwerfvuil er in Vlaanderen en in België ligt.Voer toch statiegeld in! Het zwerfvuil zou met een pak verminderen. De NVA had deze invoering nooit mogen afschieten. Maar ja, van die partij moet men niet al te veel zorg voor het milieu verwachten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 april 2019 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2713 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk. Maar het is soms kortzichtig om te denken dat het altijd anders kan *zonder andere nadelen*. En ik zeg U: op het vlak van bacteriologie gaan we nog opkijken met die kartonnen toestandjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2714 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt verwerkt uit de "afval" v.d. raffinage tot thermoharders & thermoplasten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2716 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kennen toevallig 2 meisjes die op de meeste donderdagen meestappen voor het klimaat. Op zaterdag rapen ze op vrijwillige basis zwerfvuil. Ze brengen het naar het containerpark waar men onlangs op een oude tafel rondom rond opstaande boorden heeft gemaakt. De meisjes (en nog anderen) mogen daar hun zwerfvuil uitkieperen. De mannen v.h. containerpark helpen hen om alles te sorteren en gooien het dan in de juiste containers . Boombrossers noemen "ze" dat... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2717 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel wat melk wordt toch ook al verpakt in karton? En vruchtensap ook? Waarom dan geen hesp of andere charcuterie om nu maar wat te zeggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2718 |
Banneling
|
![]() gisteren een kilogram zout gekocht in Carrefour ...
ik heb heel mijn leven niet anders geweten dan dat dit in papieren verpakking zat. vandaag in Carrefour alleen nog te vinden in plastiek zakjes ![]() ![]() WAAROM ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2719 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik het wil.
![]() |
![]() |
![]() |
#2720 |
Banneling