Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2022, 03:25   #27361
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

UN: Civilians in E. Ukraine Conflict Killed With ‘Rampant Impunity’
Voice of America
14 jul 2016
Voice of America (voanews.com) brengt dit ... in 2016.

Wikipedia over Voice of America:
(...)

While Voice of America is seen by some foreign listeners as having a positive
impact,[12][13] others consider it to be a form of propaganda and a
mouthpiece for the US government. It and other entities fall under the U.S.
Agency for Global Media (USAGM) which is actually a key component of U.S.
soft power projection ...

(...)
Juli 2016

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 juli 2022 om 03:32.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 03:32   #27362
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Een rapport van Amnesty International:
BREAKING BODIES: TORTURE AND SUMMARY KILLINGS IN EASTERN UKRAINE
mei 2015
Mei 2015
Oud 22 juli 2022, 13:32   #27363
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een probleem dat steeds maar acutere vormen aanneemt is dat de moderatie enkel van onze leden die beschikten over uitgebreide lokale contacten in Ukraïne + de lokale taal spreken elimineerde. Sindsdien moeten we het stellen met enkel maar de berichtgeving van BBC, CNN en enkele andere westerse media die lokaal een netwerk van reporters hebben. En de dagelijkse update via https://www.understandingwar.org/bac...nflict-updates

Ukrinform geeft ook veel details, maar uiteraard zeer gekleurde en selectieve info, zonder dubbelcheck...

Via de gerenomeerde RUSSI think tank zijn ook veel en zeer diepgaande analyses te lezen. https://rusi.org/explore-our-researc...groups/ukraine

Maar verder is het hier een echte monocultuur geworden van Poetin knuffelaars die ons dagelijks komen flooden met russische propaganda.
BBC, CNN, etc. zijn extreem eenzijdig en gekleurd, dat kun je toch niet erkennen?

"Poetin knuffelaar" getuigt van zeer weinig respect voor mensen die de zaken anders bekijken dan U. Hoe moet ik U dan noemen "Biden knuffelaar"? "Rajoy knuffelaar"?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 13:35   #27364
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Er zijn inderdaad verschillende werelden , de Wereld van het Westen (zoals Amerika , Europa en Canada)met democratieën , grote welvaart en veel vrijheden voor de burgers.
En de Wereld van het Oosten (zoals Rusland,China en Afrika) met dictators , veel armoede en onvrijheid voor de bevolking.
Het Westen heeft die welvaart slechts kunnen opbouwen door de rest van de wereld genadeloos te onderdrukken. En de welvaart is aan het afkalven, jonge mensen zonder hulp van de ouders kunnen onmogelijk nog een huis kopen bvb. . Dan heb ik het nog niet eens over Zuid- of Oost-Europa. De welvaart in landen als China daarentegen neemt spectaculair toe. Sommige EU staten hebben een lagere levensstandaard dan Rusland of Belarus.
Oud 22 juli 2022, 13:44   #27365
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nou, voor een huis te kopen is het voor mij vast te laat. Of ik moet een 'sugar mommy' vinden, maar mijn geweten houdt me tegen. We worden het nieuwe Oostblok als we niet oppassen. Nu ja, de wereld is groter dan West-Europa alleen en ik kan met minder ook gelukkig zijn.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 14:14   #27366
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tommeke

Citaat:
Kan zijn dat je er weinig van gelooft, maar het is wel degelijk waar. Misschien dat er enkele dapperen zijn die commentaar durven geven, maar de wet is wel duidelijk, [als je een andere mening hebt (dat is een aangenomen wet, kan je niet ontkennen). Dus logisch als de Russen schrik hebben uiteraard... Zoiets maak je niet in het westen mee, heel misschien mag je eens niet op Facebook posten (wat dus een privé bedrijf is en niets met de overheid te maken heeft, en ik betwijfel zelfs ook of je zo gecensureerd wordt want propagandisten zoals Kris Roman zetten hun wall nog altijd vol met onzin).
Zoals ik aangetoond heb zijn er ook parlementairen (communisten) die zich openlijk verzetten tegen deze operatie. Tal van prominente Russen hebben zich openlijk uitgesproken tegen de oorlog. Bij mijn weten heeft nog niemand daar 15 jaar gevangenisstraf voor gekregen. Of een enkel geval.

Kritische berichtgeving in het Westen kan wel degelijk gevaarlijk zijn. Assange zit al jaren vast en Snowden kan nooit nog terug naar zijn land. Wat ik op facebook schrijf is een sterk afgezwakte versie van wat ik hier schrijf. Hier kan het omdat het een anoniem forum is. Maar de "vrijheid van meningsuiting" is beperkt, ik heb al commentaar gekregen van mijn baas dat ik me beter niet openbaar uitlaat over "zeer gevoelige onderwerpen". Lees: inga tegen wat de elite ons voorschrijft. Gerhard Schroeder weigert zijn vriend Poetin af te vallen, en werd daardoor "cancelled", werd overal uitgegooid en ook bedreigd, net als zijn familie. Er zijn al stemmen opgegaan om bepaalde partijen te verbieden, net als in de Baltische landen, Polen en uiteraard Oekraïne.

Citaat:
Het land is in oorlog, er is een vijandige en moordlustige macht binnengevallen. Het is nog wel iets anders om spionnen te bestrijden die informatie aan de vijand doorgeven die levens kunnen kosten. In Rusland is er voorlopig niets aan de hand, mensen spreken zich gewoon uit tegen de oorlog en riskeren 15 jaar te worden weggestoken.
Al lang voor de operatie werden politieke partijen verboden, pro-Russische politici opgesloten of vermoord, media en sociale media verboden, zelfs talloze artiesten, films, etc. belandden op de zwarte lijst. (zelfs "Pink Floyd" olm maar een stom voorbeeld te geven)
Die oorlog is daar net een reactie op. Op een democratische manier kan Oekraïne niet meer veranderen, wat voor Maidan wel nog kon, dus schiet er enkel geweld over.

Citaat:
Ben ik zelf ook geen fan van, en ik ben zeker ook geen fan van het Oekraïense regime, ze zijn zeker gewaagd aan Rusland. Veel logischer was geweest media in het Russisch te maken en te informeren, dan propaganda te proberen blokkeren. Dat werkt volledig averechts.
Denk je dat dat niet gebeurt? Medusa bvb. is onder andere een CIA vehikel in het Russisch. Daarnaast heb je Bellingcat, etc. de lijst is lang.

Citaat:
Heb jij eigenlijk ooit al eens naar Rossiya 1 of Perviy kanal gekeken? Daar gaat het louter en alleen over Dontetsk, ofwel dat het Russisch leger daar aan humanitaire hulp doet ofwel dat Oekraïne raketten schiet. En de onzin druipt er ook af: bv. het russische oorlogsschip dat gezonken was, was zogezegd niet geraakt door een rakket, maar het was een spontane brand. Maar toch wilden ze wraak nemen, want het was een "oorlogsverklaring" van Oekraïne. Hoe kan dat als Oekraïne er zogezegd niets mee te maken had, en hoe kan je zoiets niet als propaganda bestempelen?
Is uiteraard propaganda, maar BBC, CNN, en onze eigen media zijn net zo erg. Er wordt bijna uitsluitend vanuit Oekraïens standpunt bericht, de talloze nonsens uit Kiev worden ook bijna letterlijk overgenomen. Zelden of nooit wordt er bericht over de Minsk akkoorden, over Oekraïense beschietingen van burgerdoelen, over politieke moorden en repressie in Oekraïne, etc.

Citaat:
Bij VRT bv. hoor je tenminste nog, Oekraïne beweert dit, Rusland beweert dat, maar deze claims kunnen we bv. niet verifiëren.
Ja, maar voor 95% betreft het Oekraïense claims, waarbij heel stilletjes vermeld wordt dat dit uit Oekraïense bron komt, maar eerst laat men toch lekker de verontwaardiging opborrelen over "Russische misdaden" met uiteraard zo spectaculair mogelijke beelden, liefst van wenende kindjes. De zeldzame keren dat men een Russische bron gebruikt, wordt eerst in het lang en het breed gezegd dat dit uit Russische bron komt en zeer onbetrouwbaar is. Er is een (niet zo) subtiel verschil.

Citaat:
Het paspoort verhaal is uiteraard ook niet zo maar een happy verhaal. Donetsk is bezet en je bent daar niets meer met je Oekraïens paspoort, een paspoort van DNR is niets waard. Mensen hebben geld nodig om te overleven dus je hebt weinig keuze, ik hoorde al dat je voor officiële zaken geen Oekraïens paspoort kon gebruiken. En dan nog, in DNR zal er inderdaad wel veel aanhang zijn, door veel propaganda (zeker een stuk fout van Oekraïne door de Oekraïense taal te proberen te pushen naar het Oosten).
Denk je dat er in gebied dat door Kiev gecontroleerd wordt geen propaganda is?
Een van de subtiele vormen van desinformatie in de Westerse media is geen onderscheid te maken tussen de provincie en de stad Lugansk of Donetsk. De steden zijn al jarenlang in handen van de pro-Russen. De hele oblast nog niet volledig in het geval van Donetsk en nog maar recent in het geval van Loegansk. In de steden is de grote meerderheid al lang Russisch staatsburger, het gaat hier specifiek over de recent veroverde gebieden. En daar (ik heb hier het filmpje getoond) vormden zich lange rijen, mensen wilden zo vlug mogelijk Rus worden zelfs al is dat geen verplichting. Ook gepensioneerden die zowiezo van Rusland een pensioen krijgen of ze nu Russisch of Oekraïens zijn. Want ja: Oekraïne weigert al lang pensioenen uit te betalen aan degene die wonen in "bezette gebieden". Ook niet vergeten dat Kiev al bedreigingen heeft geuit ten opzichte van burgers die een Russisch paspoort aanvragen.

Citaat:
Onzin, onlangs nog in onze media geweest, ook in de Belgische, maar dit is de eerste link die ik vind.
Zoals ik al zei die bewuste verwarring tussen de stad Donetsk en de regio. In de stad is de grote meerderheid al jarenlang Russisch onderdaan. Maar zoals u aangeeft zeer uitzonderlijk dat over zoiets bericht wordt, of dat er zich westerse journalisten begeven naar bvb. Mariupol of steden die nu door Rusland gecontroleerd worden. Journalisten uit de Arabische wereld, Latijns-Amerika, en Azië hebben vlotjes de weg gevonden naar Mariupol, Kherson, etc. en berichten dus ook over de andere kant.

Citaat:
Ook hier ben ik weer geen fan van verbieden. Maar Rusland is natuurlijk wel al veel langer bezig dan "De EU" zoals u probeert te verkopen. YouTube video's en kanalen blokkeren van Google, search resultaten blokkeren of social media op straffe van boetes (grafiekje van voor de oorlog)
Het Westen maakt zich daar ook schuldig aan maar noch het Westen noch Rusland gaan zo ver als het regime in Kiev, reeds lang voor de militaire operatie.

Citaat:
Nogmaals, ik ben absoluut geen fan van de regering van Oekraïne. Maar hoe dan ook, het kan het gedrag van Rusland niet goedkeuren.
Als U geen fan bent, wat vindt U dan van de wapenleveringen aan dat regime met ons belastinggeld? Hoort daar geen publiek debat over gevoerd te worden? En de sancties tegen Rusland die vooral de Europese burgers raken, ook niet eens tijd voor een publiek debat? Dat debat probeert onze elite te vermijden door constant Rusland te diaboliseren.

Citaat:
Whataboutism. Heeft niets te maken met de situatie in Rusland en zou ik in een andere tread ook afkeuren.
Goed, maar waar blijven de sancties tegen de VS? Wanneer een tribunaal tegen Bush en Blair? Op zijn minst kunt U het ermee eens zijn dat het hier een dubbele moraal betreft.

Citaat:
Wetnummer 31FZ en 32FZ van 4 maart 2022. Waar klopt geen moer van? Het is een federale wet. Boetes werden reeds uitgedeeld, en mensen die inderdaad al gearresteerd werden. Of zijn die wetten zelf leugens van het Kremlin dan?
Hoeveel van de vele 10000'en Russen die zich publiekelijk tegen de oorlog keerden, zijn er al tot 15 jaar veroordeeld? Bij mijn weten nog maar 1 iemand.

Citaat:
Ik heb inderdaad enkele filmpjes gezien waar ze met 2 betonwagens rondreden, maar de opbouw van Mariupol lijkt me nu toch echt wel een voorbeeld van propaganda. Er wordt constant geschoten, raketten vliegen over- en weer, en daar tussen gaat men bouwen?
Ik kan U ook filmpjes van vandaag tonen hoor als U dat wil. De opbouw is volop bezig en je kunt de vorderingen dagelijks volgen. Niet enkel op propaganda kanalen, gewone mensen hebben ook sociale media in de door Rusland gecontroleerde gebieden. Als je wat Russisch spreekt is het simpel om dit te volgen.
In Mariupol wordt al maanden niet meer geschoten. De westerse raketten zijn een kopzorg maar de reikwijdte van 80 km. zorgt ervoor dat Mariupol buiten de gevarenzone ligt. Of denk je dat de Oekraïners daarmee enkel militaire doelen bestoken? Kherson werd wel al regelmatig bestookt, toch kon de Russische luchtafweer de meeste raketten tegenhouden. Kiev riep de inwoners van Kherson op de stad te verlaten maar op sociale media blijkt de stad nog steeds levendig te zijn. Het reeds een maand aangekondigde "massale Oekraïense offensief" op Kherson lijkt zoals meestal "wishful thinking" te zijn van het regime. Ik zag daar ook een artikel over in De Morgen van een journalist die naar het front ging, ze hebben hoogstens enkele hectaren veroverd die ze dan meestal ook nog moeten afstaan na een Russisch tegenoffensief. Ondertussen heeft Rusland meer troepen gestuurd naar de regio, om enige hoop op herovering van Kherson door Kiev volledig de kop in te drukken.
Oud 22 juli 2022, 14:21   #27367
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Je ziet de trend: het productieve deel van de bevolking wordt naar appartementjes gedrumd, en het parasitaire deel gaat op den buiten in gerenoveerde villa's met grote tuin gaan wonen gesponsord door subsidies voor vanalles.
Het laatste is het spiegelbeeld van het eerste, de Herverdeling.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 22:01   #27368
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als U geen fan bent, wat vindt U dan van de wapenleveringen aan dat regime met ons belastinggeld? Hoort daar geen publiek debat over gevoerd te worden? En de sancties tegen Rusland die vooral de Europese burgers raken, ook niet eens tijd voor een publiek debat? Dat debat probeert onze elite te vermijden door constant Rusland te diaboliseren.
Als fan van autoritair leiderschap hebt gij inderdaad geen last van een publiek debat.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 00:29   #27369
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Als fan van autoritair leiderschap hebt gij inderdaad geen last van een publiek debat.
Het enige voordeel dat het Westen zegt te hebben boven Rusland en China, is net dat alles hier democratisch en na publiek debat beslist wordt.

Waar is het publiek debat betreffende de wapenlevering aan Oekraïne of de sancties tegen Rusland?
Oud 23 juli 2022, 01:54   #27370
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Een interessant kanaal op Telegram om te volgen:

https://t.me/RussiaUSA
Oud 23 juli 2022, 07:20   #27371
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige voordeel dat het Westen zegt te hebben boven Rusland en China, is net dat alles hier democratisch en na publiek debat beslist wordt.

Waar is het publiek debat betreffende de wapenlevering aan Oekraïne of de sancties tegen Rusland?
jij hebt nogal wat last van de warmte:

het westen heeft een bepaalde levensstandaard (laten we dat eenvoudig definieren als huisje, auto, werk, wegeninfra, gezondheidsinfra, schoolinfra) die nu ongeveer door 4miljard mensen wordt gecopieerd , en hé wie hebben die 3 miljard onderdrukt om op de standaard te komen ?

ten tweede democratie:
een oorlog is geen democratie , dan is het alle hens aan denk
En ja onze vertegenwoordigers hebben gediscuteerd
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 07:26   #27372
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

het westen heeft een bepaalde levensstandaard (laten we dat eenvoudig definieren als huisje, auto, werk, wegeninfra, gezondheidsinfra, schoolinfra) die nu ongeveer door 4miljard mensen wordt gecopieerd , en hé wie hebben die 3 miljard onderdrukt om op de standaard te komen ?

ten tweede democratie:
Die standaard komt door diegenen die hielpen in de economie.
De anderen stonden er maar om het van hen af te pakken. Ze deden dat ook elders, natuurlijk. Dievenbendes reizen vaak rond, om de voor de hand liggende reden.

Citaat:

... haalde gewoon de grote tegenstrijdigheid aan he.
Het is hier zogezegd democratisch, onze wensen worden uitgevoerd door mensen die ons zogezegd vertegenwoordigen (het laatste impliceert het eerste), maaaaare... ik heb geen vakskes mogen kleuren tijdens de corona klooierijen. En evenmin tijdens de oekraine periode tot op nu.
Verregaander zelfs, in die Westerse zogezegde "democratieen" werd niet alleen nagelaten burgers te vragen wat ze andere burgers willen befehlen op vlak van virus en oekraine, maar zelfs ook informatie ontzegd. Censuur. De democratische overheid, die gaat selecteren wat de burger mag lezen door uit te gommen wat die NIET mag lezen. De wil van de burger wordt opzijgeschoven, en de basis waarop die gevormd wordt, gecensureerd.
Dat rijmt allemaal nogal he, met demos kratein, het volk heeft het laatste woord???

In Blijde Verwachting blijven?
Dat is geen last hebben van de warmte he.
Dat is, tegenstrijdigheden tonen.
Daarvoor moet je net nuchter koel informatie garen lezen vergelijken, werk aan de winkel dus.

Laatst gewijzigd door Erw : 23 juli 2022 om 07:40.
Oud 23 juli 2022, 08:00   #27373
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

ten tweede democratie:
Werk, infrastructuur, school, etc. zijn zaken die maatschappijen al millennia nastreven, is heus niet het werk van "het Westen". Bestond ook in bvb. de Sovjet-Unie en veel degelijker dan nu het geval is. In tegendeel, het Westen heeft jarenlang miljarden mensen in de gekoloniseerde gebieden genadeloos uitgebuit en onderdrukt, en ervoor gezorgd dat die landen een grote achterstand in ontwikkeling opliepen.

Het Westen heeft oorlog in Oekraïne gecreëerd sinds 2014; Maar hier heerst er geen oorlog. De Oekraïne-politiek werd nooit aan publieke ondervraging onderworpen.
Oud 23 juli 2022, 08:01   #27374
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Rusland en China onderdrukken de bevolking en in het Westen kunnen de mensen in vrijheid leven.
In dit tijdperk van digitale communicatie hebben dictaturen en schurkenstaten geen toekomst.
Ook economisch en technologisch gezien kunnen Rusland en China niet zonder het Westen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 12:23   #27375
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland en China onderdrukken de bevolking en in het Westen kunnen de mensen in vrijheid leven.
In dit tijdperk van digitale communicatie hebben dictaturen en schurkenstaten geen toekomst.
Ook economisch en technologisch gezien kunnen Rusland en China niet zonder het Westen.
Wel de westerse sancties hebben de Russische economie niet gekelderd. 20 jaar geleden waarschijnlijk wel, maar nu staat China technologisch zowat op westers niveau.

China past zich super goed aan aan het nieuwe tijdperk, het meest populaire medium van dit moment is tiktok, en tiktok is, jawel, Chinees. Ik denk dat U daarentegen niet meer helemaal mee bent.

Die vrijheid hier is zeer relatief merk ik elke dag. Alleen op een anoniem forum kun je min of meer openlijk je gedacht zeggen.
Oud 23 juli 2022, 12:39   #27376
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Liedje noemt "ome Vova (Vladimir) de jeugd staat aan jouw kant".
https://www.youtube.com/watch?v=JLiB...SvNhVA&index=2
Oud 23 juli 2022, 12:47   #27377
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel de westerse sancties hebben de Russische economie niet gekelderd. 20 jaar geleden waarschijnlijk wel, maar nu staat China technologisch zowat op westers niveau.

China past zich super goed aan aan het nieuwe tijdperk, het meest populaire medium van dit moment is tiktok, en tiktok is, jawel, Chinees. Ik denk dat U daarentegen niet meer helemaal mee bent.

Die vrijheid hier is zeer relatief merk ik elke dag. Alleen op een anoniem forum kun je min of meer openlijk je gedacht zeggen.
Ik heb tijdens de corona klooierij en hun propaganda, regelmatig mijn wenkbrauwen op moeten trekken. Fora die ik zoveel jaar had bezocht, die ik plots openlijk, en bijna brutaal/onbeschaamd, zag censureren. Forumonderdelen waar je pas toegang tot kreeg met permissie, na "onderzoek", lol.
Incluis wetenschappelijke fora.
Wat niet in de richting van de propaganda liep, werd Jood verklaard.
Ik zag het daar, en ginds, en nog eens ergens, tot op een punt dat je zegt, okee, dit is niet meer normaal, er zit hier een gemeenschappelijke drive achter. Dat zijn die "richtlijnen" he. En dikke boete als je de Jood niet neutraliseert.
Tegen het eind van zomer 2020 zat het me tot *censored*, zo opdringerig werd die rode lijn.
Daarom maakte ik https://forum.politics.be/showthread.php?t=254544
Als de Nazi trend zich verder blijft zetten als nu, wel, hallo 1984.

Laatst gewijzigd door Erw : 23 juli 2022 om 12:47.
Oud 23 juli 2022, 13:56   #27378
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb tijdens de corona klooierij en hun propaganda, regelmatig mijn wenkbrauwen op moeten trekken. Fora die ik zoveel jaar had bezocht, die ik plots openlijk, en bijna brutaal/onbeschaamd, zag censureren. Forumonderdelen waar je pas toegang tot kreeg met permissie, na "onderzoek", lol.
Incluis wetenschappelijke fora.
Wat niet in de richting van de propaganda liep, werd Jood verklaard.
Ik zag het daar, en ginds, en nog eens ergens, tot op een punt dat je zegt, okee, dit is niet meer normaal, er zit hier een gemeenschappelijke drive achter. Dat zijn die "richtlijnen" he. En dikke boete als je de Jood niet neutraliseert.
Tegen het eind van zomer 2020 zat het me tot *censored*, zo opdringerig werd die rode lijn.
Daarom maakte ik https://forum.politics.be/showthread.php?t=254544
Als de Nazi trend zich verder blijft zetten als nu, wel, hallo 1984.
Waarom en voor wij moeten wij onzen teut eigenlijk houden? Daarnaast, als iets niet waar is, waarom mag je het dan niet zeggen?
Oud 23 juli 2022, 13:58   #27379
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke planeet leef jij?
Oud 23 juli 2022, 14:37   #27380
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Liedje noemt "ome Vova (Vladimir) de jeugd staat aan jouw kant".
https://www.youtube.com/watch?v=JLiB...SvNhVA&index=2
Ome Vova ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be