![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2761 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2762 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.werk.belgie.be/defaultTab...24#AutoAncher0
![]() |
![]() |
#2763 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo viel ik in 1996 van 27000bf op 21000bf dop, waardoor ik mijn appartement niet meer kon betalen en een half jaar adresloos werd. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juni 2012 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2765 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En die ene keer stempelcontrole per maand was misschien absurd maar om nu te zeggen dat dat veel belang heeft... Dat iemand vrijwillig zou kiezen voor die mooie uitkering kan ik gewoonweg niet geloven. Als je partner een echt mooi inkomen heeft kan dat misschien bij bepaalde mensen (maar als samenwonenden hebben die minder dan 500 euro dacht ik). Voor een alleenstaande gaat het wel zeker niet op: een maandelijks inkomen van 900 euro, daar kies je gewoon niet voor. En als je daar dan nog eens -zonder alimentatie- de zorg voor een kind bij hebt wordt het helemaal een ramp.... Laatst gewijzigd door Ariadne : 13 juni 2012 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2766 |
Burger
|
![]() Arm zijn:
Je was ooit geboeid bezig met fotografie met een paar topcamera's. Filmpjes zijn te duur geworden. De digitale reflex een onbereikbare droom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2767 |
Burger
|
![]() Maar nu eens iets positiefs.
Je kunt niet meer elke maand enkele boeken kopen en je mist de mooie edities maar: dat ene boek in een tweedehandswinkel en met wat geluk een zonnige dag er bij, daar kun je echt van genieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2768 |
Banneling
|
![]() ik vond alzo 5 delen : de geschiedenis van Vlaanderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2769 |
Banneling
|
![]() Positiefs heb ik genoeg ontdekt in de nieuwe armoede, maar dat heb ik zeer weinig als onderwerp genomen in deze draad. Niet té weinig, omdat het de angel uit de armoede trekt. Daarvoor misschien een nieuwe draad openen: de voordelen van de armoede. Tenslotte is het een boeddhistisch ideaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2770 |
Burger
|
![]() Mijn interesse meer literatuur maar 't gevoel is 't zelfde.
Was na een brand jammer genoeg mijn gehele bibliotheek kwijt maar ook al zijn 't nu vooral oude pockets en zelfgemaakte schappen, op die manier heb ik er sindsdien toch een paar honderd gevonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2771 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zo zijn mooie momenten bv een goed gesprek...alleen zorgt armoede voor minder sociale contacten en meer eenzaamheid. En die winterse wandeling aan de kust kost ook niks. Maar 't vervoer slaat een gat in je budget. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2772 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb door mijn decaden lang gesukkel met woononzekerheid onderweg 4000 boeken links en rechts moeten rondstrooien . Nu is uiteindelijk mijn voor mij op maat gemaakte massieve bibliotheek zelf aan de orde. Ze gaat deze week naar de kringloopwinkel. Vrienden kunnen ze niet langer opslaan. Vijfentwintig lopende meter stapelruimte voor boeken. Ze stond zeker op zeven verschillende adressen. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2012 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2773 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2774 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2775 |
Banneling
|
![]() De emotionele waarde is groot, praktisch gesproken kan ik er niks meer mee doen, met dat meubel, met mijn een paar tiental resterende boeken. Zelfs mijn lievelingsboeken zijn onderweg achtergebleven. Ik lees ook bijna geen fictie meer. Er is hier geen bibliotheek.
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2012 om 00:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2776 |
Banneling
|
![]() zelfs je boeken zijn afgedreven
gemoord door belastingen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2777 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik overigens nog een wagen, o.a. omdat hij mijn laatste toevlucht is als ik dakloos wordt (dateert nog van toen ik hem als zelfstandige nieuw kon kopen, oud beestje dus). Het heeft er even om gespannen maar sinds ik de kost niet meer heb van een studerend kind is er iets meer ademruimte. Mais bon, 't ging over jouw situatie; emotioneel moet dat inderdaad een pijnlijk moment zijn. Je kunt enkel proberen nog maar eens de knop om te draaien en te proberen focussen op wat er wel nog is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2778 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze draad is niet zozeer over mij.Iedereen kan zijn ervaringen kwijt. Zelf wou ik hem onpersoonlijk aforistisch houden. Ik wijk soms even af daarvan, maar ongetwijfeld schakel ik daarop terug. De commentaren heb ik ingevoerd nadat iemand het bezwaar maakte dat ik beter een blog kon beginnen ipv de mensen op forum lastig te vallen over mijn persoonlijke armoede. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2012 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst sprak ik met iemand die op Opel gewerkt heeft en op 52-jarige leeftijd met brugpensioen kon. Iemand anders die ik ken en die op Opel werkte, kreeg 5 jaar uitbetaald (en hij was nog tamelijk jong en heeft nu een andere baan). Dat vind ik onrechtvaardig. Goed, die mens kan er niet aan doen dat Opel gesloten werd maar ik kon er ook niet aan doen dat mijn (veel kleinere) firma gesloten werd.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 14 juni 2012 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2780 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is veelzeggend dat de maatschappij dergelijke discriminaties tussen sterke en zwakke sectoren als de gewoonste zaak van de werld aanhoudt. En Godsgeklaagd dat oudere mensen die geen vast werk meer vinden dat voldoende betaalt om op te overleven, onder de armoedegrens moeten verder sukkelen, om uiteindelijk door hun pensioen (op 67 nu??) gered te moeten worden van de ergste armoede.... Laatst gewijzigd door eno2 : 14 juni 2012 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |