Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2011, 00:25   #2761
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zo werkt het natuurlijk niet.
Anders is de hele wetgeving zinloos.

Alles is een poging natuurlijk, maar ook iemand die betrapt wordt op een diefstal zal veroordeeld worden hoewel zijn poging niet gelukt is.

Aanzetten tot iets blijft aanzetten ongeacht het resultaat.
Onkelincks denkt daar anders over.

Zo vind zij het aanzetten homo's van de hoogste torens te gooien niet strafbaar zolang dat hier in de praktijk niet gebeurt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 augustus 2011 om 00:26.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 00:32   #2762
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar Paulus toch, wat ben je heerlijk naïef.

Wat zouden ze toch tègen �*lle vormen van discriminatie, aanzetten tot haat en geweld zijn, ze keuren dat zelfs oogluikend en welwillend goed onder 't mom van 'godsdienstvrijheid'!

Diezelfde 'godsdienstvrijheid' staat blijkbaar hoger bij die 'sommigen' dan de vrijheid van meningsuiting, er z�*l en m�*g niets, maar dan ook niets verkeerd gezegd mogen worden over 'n bepaalde 'religie', maak de kattelieken af, gelijk met de grond, ze verroeren geen vin, maar zeg niks over 't kwaadaardige, bloeddorstige van islam, en ze staan op hun achterpoten!
Zoals ik al dikwijls zei, kap er een religieus sausje over en je komt met alles weg.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 07:03   #2763
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee hoor. We waren bezig over aanzetten. Daar heb jij zelfs het woordenboek bijgehaald. En nu begin jij over oproepen.
Wat is het wezenlijk verschil tussen "aanzetten tot" en "oproepen tot"?

Als je liever een artikel hebt met "aanzetten tot" ok
4 jaar cel voor aanzetten tot rellen via Facebook
http://www.dutchcowboys.nl/facebook/22864

Citaat:
Als ik dat opmerk zou ik een taalspelletjes beginnen omdat ik blok zou zitten?

Jij durft nogal.

Goed geprobeerd, maar niet goed genoeg.
Ja, dit is een taalspelletje

Citaat:
Ik wacht trouwens ook nog altijd op antwoord op de vraag waarom je drie keer hetzelfde vroeg.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2733

Paulus.
Omdat je je vooral fixeerde hoe die
knal haar neer tot ze niet meer opstaat
kan geïnterpreteerd worden terwijl ik al van in het begin schreef
Ik ben zeker dat de schrijver dit niet letterlijk bedoelde.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 07:06   #2764
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus er valt u niets te verwijten als ge constant haat zit te prediken en mensen aanzet tot discriminatie van anderen.
Dat heb ik niet gezegd.

Ik beweer enkel dat men pas van aanzetten kan spreken als er ook daadwerklijk mensen aangezet worden. Anders is het maar een poging tot aanzetten.

Citaat:
Maar van het moment dat iemand naar aanleiding van uw posts, zonder dat ge daar iets aan kunt doen beslist om iets te doen dat strafbaar is, dan zijt ge, zonder dat ge iets extra's doet plots wel schuldig?

Begrijp ik u goed?
Het gaat niet over schuldig of onschuldig, daar zal de rechter zich wel over uitspreken. Het gaat over de betekenis van het woordje "aanzetten".

En al poogt iemand mij een week aan stuk om mij dingen te laten doen, zeggen of denken, ...

....als ik mij mij niet laat vangen heeft hij mij niet aangezet tot iets.

Toch niet zo moeilijk dacht ik?

Alle reclame als voorbeeld.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 augustus 2011 om 07:24.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 07:09   #2765
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Zeg in dat geval maar gerust een abominabele, ten hemel schreiend slechte bronverwijzing.
Dus toch geen taalspelletje.
Dat is de eerste keer niet dat jij me onterecht beschuldigt.
Wat scheelt er eigenlijk?
Oud 21 augustus 2011, 07:12   #2766
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is het wezenlijk verschil tussen "aanzetten tot" en "oproepen tot"?
Dat heb ik al gezegd.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2747

Citaat:
Als je liever een artikel hebt met "aanzetten tot" ok
4 jaar cel voor aanzetten tot rellen via Facebook
http://www.dutchcowboys.nl/facebook/22864
Poging tot aanzetten. Dat is wat er in het artikel staat. En ook wat ik beweer.
Twee mannen hebben 4 jaar cel gekregen voor een poging tot het aanzetten van rellen via Facebook.
Citaat:
Ja, dit is een taalspelletje
Blij dat je bekent.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 augustus 2011 om 07:22.
Oud 21 augustus 2011, 07:45   #2767
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geeft daar een link naar de betekenis van de twee uitdrukkingen.
Vertel nu wat het wezenlijk verschil is tussen "aanzetten tot" en "oproepen tot". Of is er geen wezenlijk verschil?
Citaat:
Poging tot aanzetten. Dat is wat er in het artikel staat. En ook wat ik beweer.
Twee mannen hebben 4 jaar cel gekregen voor een poging tot het aanzetten van rellen via Facebook.
Voila, ongeacht het resultaat worden ze veroordeeld.
Maar aangezien er geen rellen waren, moeten ze volgens jou, vrijgelaten worden. Correct?

Citaat:
Blij dat je bekent.

Paulus.
Blij dat je het nu ook toegeeft.
Oud 21 augustus 2011, 08:24   #2768
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd.
Dat hebt ge wel gezegd.

Citaat:
Ik beweer enkel dat men pas van aanzetten kan spreken als er ook daadwerklijk mensen aangezet worden. Anders is het maar een poging tot aanzetten.
Juist, gezien er dan geen sprake is van aanzetten is het niet strafbaar volgens u en doet ge dus volgens u niets verkeerd.

Citaat:
Het gaat niet over schuldig of onschuldig, daar zal de rechter zich wel over uitspreken.
Daar gaat het wel degelijk over.
Het aanzetten tot discriminatie is strafbaar, ook indien er geen gevolg aan gegeven wordt.

Oud 21 augustus 2011, 10:08   #2769
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus toch geen taalspelletje.
Jij speelt wel taalspelletjes, zelfs nu weer. Zelfs nu doe je alsof je "in dat geval" in mijn citaat niet gelezen hebt, waardoor je dat citaat ook weer bewust verkeerd uitlegt. Wellicht omdat je, en niet voor de eerste keer, de ironie in o.a. de reactie waarop ik reageerde, niet begrepen hebt, of moedwillig niet wilt begrijpen.

Citaat:
Dat is de eerste keer niet dat jij me onterecht beschuldigt.
Wat scheelt er eigenlijk?
Ik heb jou nooit onterecht beschuldigd.
Wat er scheelt, is dat ik vind dat jij er een hoogst vervelend en irritant forumgedrag op nahoudt. En dat vind ik niet alleen zo blijkt uit vele reacties, maar nog veel meer mensen, eigenlijk iedereen die wel eens een poging tot serieuze discussie met je heeft ondernomen.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 21 augustus 2011 om 10:09.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 10:50   #2770
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij speelt wel taalspelletjes, zelfs nu weer. Zelfs nu doe je alsof je "in dat geval" in mijn citaat niet gelezen hebt, waardoor je dat citaat ook weer bewust verkeerd uitlegt. Wellicht omdat je, en niet voor de eerste keer, de ironie in o.a. de reactie waarop ik reageerde, niet begrepen hebt, of moedwillig niet wilt begrijpen.

Wat er scheelt, is dat ik vind dat jij er een hoogst vervelend en irritant forumgedrag op nahoudt. En dat vind ik niet alleen zo blijkt uit vele reacties, maar nog veel meer mensen, eigenlijk iedereen die wel eens een poging tot serieuze discussie met je heeft ondernomen.
Als u zich aangevallen voelt kunt u dit melden door middel van het rode driehoekje en/of de betreffende persoon op uw negeerlijst te plaatsen. Dit geldt ook als uw tegenstander ‘’irritant’’ discussiert. De negeerlijst, of gewoonweg niet reageren, is dan de aangewezen weg.
....
Dit betekent dat wij elke opmerking die op de persoon is gericht in plaats van op het bericht zelf kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval.
....
Dit alles zou voor u geen probleem hoeven zijn. U heeft immers de betere argumenten en hoeft uw toevlucht dus niet te nemen tot persoonlijke aanvallen en/of gescheld.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381
Oud 21 augustus 2011, 11:23   #2771
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

der Ubertrol!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 11:25   #2772
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
der Ubertrol!
Ubertrol zou ik Macciavelli nu ook niet noemen.
Hij houdt er wel een hoogst vervelend en irritant forumgedrag op na, maar negeren is, zoals de forumleiding zegt, daar de beste remedie.
Oud 21 augustus 2011, 12:05   #2773
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u zich aangevallen voelt kunt u dit melden door middel van het rode driehoekje en/of de betreffende persoon op uw negeerlijst te plaatsen. Dit geldt ook als uw tegenstander ‘’irritant’’ discussiert. De negeerlijst, of gewoonweg niet reageren, is dan de aangewezen weg.
....
Dit betekent dat wij elke opmerking die op de persoon is gericht in plaats van op het bericht zelf kunnen beschouwen als een persoonlijke aanval.
....
Dit alles zou voor u geen probleem hoeven zijn. U heeft immers de betere argumenten en hoeft uw toevlucht dus niet te nemen tot persoonlijke aanvallen en/of gescheld.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381
Ik concludeer hieruit dat de forumleiding met jouw irritant forumgedrag bekend is en daarvoor de negeer-oplossing aanreikt. Wellicht het overwegen waard, dat negeren, of hoe noemde jij dat onlangs ook alweer? "Klatstellen" toch, he?

Nu ik er nader over nadenk, is dat eigenlijk best een goede oplossing, buiten chronische trollen hun congé geven natuurlijk, maar dat is aan de forumleiding verder.
"Klatstellen" dus, en mijn kostbare tijd en moeite niet meer verspillen aan figuren zoals jij.
Bedankt om dit onder de aandacht te brengen artisjok, ere wie ere toekomt, en hopelijk zal deze suggestie van de forumleiding grote navolging krijgen.
Oud 21 augustus 2011, 19:58   #2774
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je geeft daar een link naar de betekenis van de twee uitdrukkingen.
Vertel nu wat het wezenlijk verschil is tussen "aanzetten tot" en "oproepen tot". Of is er geen wezenlijk verschil?
Als je de linken leest kun je dat verschil wel waarnemen. Daar dienen woordenboeken voor. Om de betekenis van woorden uit te leggen.

Citaat:
Voila, ongeacht het resultaat worden ze veroordeeld.
Maar aangezien er geen rellen waren, moeten ze volgens jou, vrijgelaten worden. Correct?
U verandert van onderwerp.

We waren bezig over wat "aanzetten" is. Mijn of uw oordeel of "aanzetten" of een "poging tot aanzetten" strafbaar moet zijn, doet niks af aan de betekenis van wat "aanzetten tot" daadwerkelijk betekent.

Het is duidelijk dat mijn stelling, dat men slechts van "aanzetten tot" kan spreken als er werkelijk mensen worden aangezet, blijft staan. In het andere geval, blijft het bij pogingen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 augustus 2011 om 19:59.
Oud 21 augustus 2011, 19:58   #2775
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hebt ge wel gezegd.
Dat is niet waar. U liegt.

Citaat:
Juist, gezien er dan geen sprake is van aanzetten is het niet strafbaar volgens u en doet ge dus volgens u niets verkeerd.
Dat heb ik niet gezegd. Ik maak enkel een duidelijk onderscheid tussen daadwerkelijk aanzetten en pogingen tot aanzetten.

Citaat:
Daar gaat het wel degelijk over.
Het aanzetten tot discriminatie is strafbaar, ook indien er geen gevolg aan gegeven wordt.
Als er geen gevolg aangegeven wordt is er van aanzetten geen sprake. Of pogingen tot aanzetten of daadwerkelijk aanzetten strafbaar moeten zijn is een ander onderwerp. We hadden het over de betekenis van het woord "aanzetten".

Citaat:
Blijkbaar wel voor u want ik moet het u keer op keer uitleggen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 augustus 2011 om 20:01.
Oud 21 augustus 2011, 20:09   #2776
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je de linken leest kun je dat verschil wel waarnemen. Daar dienen woordenboeken voor. Om de betekenis van woorden uit te leggen.
Ja, die leggen de betekenis van woorden uit, maar geven niet het wezenlijk verschil weer.
Gelieve te vertellen wat het wezenlijk verschil is tussen "aanzetten tot" en "oproepen tot". Of is er geen wezenlijk verschil.

Citaat:
U verandert van onderwerp.

We waren bezig over wat "aanzetten" is. Mijn of uw oordeel of "aanzetten" of een "poging tot aanzetten" strafbaar moet zijn, doet niks af aan de betekenis van wat "aanzetten tot" daadwerkelijk betekent.

Het is duidelijk dat mijn stelling, dat men slechts van "aanzetten tot" kan spreken als er werkelijk mensen worden aangezet, blijft staan. In het andere geval, blijft het bij pogingen.

Paulus.
Ik keer terug naar het onderwerp van discussie. Je woordspelletje was immers niet het onderwerp van discussie.

De jongeren werden veroordeeld voor oproepen tot, (poging tot) aanzetten tot rellen. (of hoe je het nog wil noemen) De rellen vonden niet plaats, er werd geen gevolg gegeven aan hun oproepen tot, aanzetten tot rellen.
Mag ik weten of ze moeten vrijgelaten worden volgens jou?
Oud 21 augustus 2011, 20:46   #2777
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, die leggen de betekenis van woorden uit, maar geven niet het wezenlijk verschil weer.
Gelieve te vertellen wat het wezenlijk verschil is tussen "aanzetten tot" en "oproepen tot". Of is er geen wezenlijk verschil.
Ik heb geen zin om dat uit te leggen. Dat doet trouwens ook niet ter zake. Voor de betekenis van woorden verwijs ik je, naar jou voorbeeld, naar het woordenboek. Maar om je tegemoet te komen weze het duidelijk dat irritant gedrag een aanzet kan zijn voor het gebruiken van geweld om de irritatie te stoppen. Ik gaf al twee keer het voorbeeld van wat er gebeurd is in de Seefhoek te Antwerpen. Irritant gedrag kan dus een aanzetten tot geweld zijn. Ook het gebruik van geweld kan een aanzet zijnt om eveneens geweld te gebruiken bijvoorbeeld. Een oproep is heel wat anders en dat weet je best.

Kunnen we dan nu terug naar de betekenis van 'aanzetten' en uw woordspelletjes daar laten?

Citaat:
Ik keer terug naar het onderwerp van discussie. Je woordspelletje was immers niet het onderwerp van discussie.
We waren bezig over aanzetten. Daar heb jij zelfs het woordenboek bijgehaald. Daarna begon jij over oproepen.

Het was dus niet mijn woordspelletje maar het uwe.

Moet weer alles drie keer herhaald worden voor jou?

Het onderwerp van discussie was de betekenis van het woordje "aanzetten".

Citaat:
De jongeren werden veroordeeld voor oproepen tot, (poging tot) aanzetten tot rellen. (of hoe je het nog wil noemen) De rellen vonden niet plaats, er werd geen gevolg gegeven aan hun oproepen tot, aanzetten tot rellen.
Mag ik weten of ze moeten vrijgelaten worden volgens jou?
Daar ging het niet over. Zoals eerder al gezegd waren we bezig over wat "aanzetten" is. Mijn of uw oordeel of "aanzetten" of een "poging tot aanzetten" strafbaar moet zijn, doet niks af aan de betekenis van wat "aanzetten tot" daadwerkelijk betekent. Het strafbaar zijn van dergelijke zaken is een ander onderwerp.

Het is duidelijk dat mijn stelling, dat men slechts van "aanzetten tot" kan spreken als er werkelijk mensen worden aangezet, blijft staan. In het andere geval, blijft het bij pogingen tot.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 augustus 2011 om 20:57.
Oud 22 augustus 2011, 05:32   #2778
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen zin om dat uit te leggen. Dat doet trouwens ook niet ter zake. Voor de betekenis van woorden verwijs ik je, naar jou voorbeeld, naar het woordenboek. Maar om je tegemoet te komen weze het duidelijk dat irritant gedrag een aanzet kan zijn voor het gebruiken van geweld om de irritatie te stoppen. Ik gaf al twee keer het voorbeeld van wat er gebeurd is in de Seefhoek te Antwerpen. Irritant gedrag kan dus een aanzetten tot geweld zijn. Ook het gebruik van geweld kan een aanzet zijnt om eveneens geweld te gebruiken bijvoorbeeld. Een oproep is heel wat anders en dat weet je best.
Er is dus geen wezenlijk verschil tussen "aanzetten tot" en "oproepen tot".

Citaat:
Kunnen we dan nu terug naar de betekenis van 'aanzetten' en uw woordspelletjes daar laten?

We waren bezig over aanzetten. Daar heb jij zelfs het woordenboek bijgehaald. Daarna begon jij over oproepen.

Het was dus niet mijn woordspelletje maar het uwe.

Moet weer alles drie keer herhaald worden voor jou?

Het onderwerp van discussie was de betekenis van het woordje "aanzetten".
Neen. Hierover ging de discussie.
http://forum.politics.be/showthread....63#post5636763

Citaat:
Daar ging het niet over. Zoals eerder al gezegd waren we bezig over wat "aanzetten" is. Mijn of uw oordeel of "aanzetten" of een "poging tot aanzetten" strafbaar moet zijn, doet niks af aan de betekenis van wat "aanzetten tot" daadwerkelijk betekent. Het strafbaar zijn van dergelijke zaken is een ander onderwerp.

Het is duidelijk dat mijn stelling, dat men slechts van "aanzetten tot" kan spreken als er werkelijk mensen worden aangezet, blijft staan. In het andere geval, blijft het bij pogingen tot.

Paulus.
"Aanzetten tot" is de term die in de wet staat, dacht ik, en is de term die in het forumreglement staat.
En dat slaat op het discours, ongeacht het resultaat.
Oud 22 augustus 2011, 05:57   #2779
Alboreto

Standaard

Citaat:
Als er geen gevolg aangegeven wordt is er van aanzetten geen sprake. Of pogingen tot aanzetten of daadwerkelijk aanzetten strafbaar moeten zijn is een ander onderwerp. We hadden het over de betekenis van het woord "aanzetten".
De rechtbanken hebben er een andere mening over.
Het is en blijft strafbaar ook als het aanzetten geen gevolg heeft.
Oud 22 augustus 2011, 06:00   #2780
Alboreto

Standaard

Citaat:
"Aanzetten tot" is de term die in de wet staat, dacht ik, en is de term die in het forumreglement staat.
En dat slaat op het discours, ongeacht het resultaat.
Inderdaad.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be