![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#27921 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook!
Begrijp echt niet dat mensen water in flessen kopen. In de scholen waar ik gewerkt heb dronken de kinderen ook gewoon kraanwater. In één van deze scholen stond een drinkfonteintje op de speelplaats; gewoon leidingwater dus. De enige uitzondering: indertijd toen mijn kinderen nog baby's waren kocht ik flessenwater en later ook voor de kleinkinderen jonger dan 1 jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen we enkele jaren geleden die héél hete zomer hadden met temperaturen van 38+ is er in het woonzorgcentrum waar mijn moeder in een flat verblijft een vrouw gestorven door een teveel aan water. De directrice had aan alle flatbewoners gezegd om vooral regelmatig water te drinken. Die vrouw heeft dat TE letterlijk opgevat en op een dag vertelde ze mijn moeder dat ze 9 (!) liter water per dag dronk. 2 Dagen later is ze overleden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27923 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Macaroni met hesp in kaasaus met room en gestoofde witloof in kleine stukjes gesneden.
Nu: een mandarijn en een glas witte wijn. Owww.....het rijmt zelfs ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27924 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel mijn vader eet gestoofd witloof. Ik lust het niet, op z'n zachtst uitgedrukt. Enkel rauwe witloof met wat mayonaise of wat voor sausje ook, cocktailsaus bijvoorbeeld of andalous, en liefst bij de aperitief met wijn of porto. mandarijn en witte wijn, dat heb ik nog niet geprobeerd. Meestal eet ik een stuk of vier mandarijntjes of clementines tot ik er genoeg van heb. Het is gezond op de koop toe. De wijn (rood) is voor nadien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27925 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kraantjeswater was not done. Het zou kunnen dat het kraantjeswater toen van bedenkelijke kwaliteit was. Momenteel is kraantjeswater het zuiverste water. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27926 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bloemkoolsoep met koekebrood en President brie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27927 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs zo'n soepmachien gekocht in den Aldi.
Goe poeier. Na 35 minuten is de soep klaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27928 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kasteelbier Xtra.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27929 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wittekes, da's niet politiek correct.
![]() |
#27930 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kent mij hé
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn moeder drinkt enorm veel water. Op huidig ogenblik ben ik met mijn Ma al enkele keren naar het ziekenhuis gereden omdat zij enorm veel last heeft van haar rug/bekken. (ze is 89) Mijn verwondering is altijd groot dat er géén enkele arts durft zeggen dat zij eigenlijk te dik is, zeker voor haar lengte maar. Ik ben géén arts maar ik zie dat als een waterbuik die de lage rug/bekken aanvalt. Meestal zegt men dat zij willen overgaan tot een operatie. (nieuw bekken) Ik ben het daar als géén arts zijnde niet met eens, ik zeg meestal: MA vermager eens wat in de zin van, dat zal de druk op uw bekken al voor een groot deel wegnemen. Straks moet ik nog met haar naar de HOFFkliniek - Dr. Jeff Hoeyberghs. Laat dat laatste ver gezocht zijn maar dat vermageren dat is een must volgens mij.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 april 2022 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27932 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Croissants en kaas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27933 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen noemen we dat een blikopener.
![]() |
![]() |
![]() |
#27934 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27935 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seffens eens gaan piepen in de keuken wat ik te verwachten heb.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27936 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik eet nu witte druiven.
Vanavond : harde broodjes met knackworst en zuurkool. Hotdog dus. Natuurlijk met mosterd en een héél klein beetje ketchup ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27937 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Biefstuk friet met bearnaise en een Kwak Blond.
![]() |
![]() |
![]() |
#27939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben er ook eentje gekocht Je doet daar groentjes en water in en duwt op een knopje en het komt gemixt en al tevoorschijn.
![]() |
![]() |
#27940 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Friet met stoofvlees.