Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 27 december 2007, 22:09   #261
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Alsjeblieft zeg, wat heeft dit hier nu weer mee te maken? Dus omdat de staat hervormd wordt, kunnen de Walen niet meer naar de Vlaamse kunststeden gaan? Ik denk dat zelfs de makers van de RTBF-reportage van vorig jaar het nog niet zo gek hadden kunnen bedenken...
Ze weten ook wel dat ze er nog zullen kunnen gaan; maar leuker indien hetzelfde land.
Bijv. nmbs gesplitst = gedaan met speciaal ticket zoals nu om de Belgische steden te bezoeken voor 7 euro.

Moeilijk om als VL die gevoelens te snappen; maar het is zo.
straatrue is offline  
Oud 27 december 2007, 22:12   #262
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ze weten ook wel dat ze er nog zullen kunnen gaan; maar leuker indien hetzelfde land.
Bijv. nmbs gesplitst = gedaan met speciaal ticket zoals nu om de Belgische steden te bezoeken voor 7 euro.

Moeilijk om als VL die gevoelens te snappen; maar het is zo.
Het gaat hier om een staatsHERvorming. Niet om staatsVORMING.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 december 2007, 22:19   #263
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het gaat hier om een staatsHERvorming. Niet om staatsVORMING.
staatshervorming = ontbinding vd staat
straatrue is offline  
Oud 27 december 2007, 22:24   #264
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
staatshervorming = ontbinding vd staat
Correctie: ontbinding van de 'unitaire' staat. De Zwitserse deelstaten zitten in een veel losser staatsverband dan de Belgische en toch is een complete ontbinding van de staat daar niet aan de orde. Jullie zullen dat idee van een soort van unionistisch, 'noch mossel noch vis' federalisme toch eens moeten leren loslaten als jullie willen dat België enige kans op overleven heeft, hoor.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 december 2007, 22:28   #265
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Correctie: ontbinding van de 'unitaire' staat. De Zwitserse deelstaten zitten in een veel losser staatsverband dan de Belgische en toch is een complete ontbinding van de staat daar niet aan de orde. Jullie zullen dat idee van een soort van unionistisch, 'noch mossel noch vis' federalisme toch eens moeten leren loslaten als jullie willen dat België enige kans op overleven heeft, hoor.
Waarom is Zwitserland het goede voorbeeld?
Paar dagen geleden hoorde ik een Wl die zei: verdorie toch, ook in Zwitserland krijgen de Franstaligen voortdurend op hun donder van de Germanen (= Duitstaligen).
Ik heb ook al vaak gehoord dat de Zwitserse gemeenschappen gewoon naast elkaar leven = goed?
straatrue is offline  
Oud 27 december 2007, 22:45   #266
vooruit
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Berichten: 1.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Waarom is Zwitserland het goede voorbeeld?
Paar dagen geleden hoorde ik een Wl die zei: verdorie toch, ook in Zwitserland krijgen de Franstaligen voortdurend op hun donder van de Germanen (= Duitstaligen).
Ik heb ook al vaak gehoord dat de Zwitserse gemeenschappen gewoon naast elkaar leven = goed?
Tja ze zijn er dan ook een minderheid. Maar ja, als de minderheid Frans spreekt dan moeten ze zoveel bescherming krijgen dat ze op zijn minst evenveel macht als de meerderheid hebben, nietwaar?
vooruit is offline  
Oud 27 december 2007, 22:53   #267
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik wil dat de partij waarvoor ik stem - welke het ook weze - resultaten boekt, c'est tout.
In dat geval is er slechts één partij die kop en schouders jouw stem verdient en dat is de PS, kort gevolgd door de CDH en de VLD als derde kandidaat.
Zij zijn het ten slotte die het meeste resultaat boeken met en voor hun electoraat.

Ikzelf echter ben van overtuiging dat het voor een groot gedeelte de verdienste is van het VB dat er nu eindelijk openlijk kan gesproken worden over onafhankelijkheid.
Op dezelfde wijze was ooit de Volksunie verantwoordelijkheid voor de aanvaarding van het woord "federalisme".

Of zoals een onnavolgbare Annemans het zei vanop de bune: Het VB duwt op de NVA, de NVA duwt op de CD&V en de CD&V duwt op de onderhandelingen...


Citaat:
En dus in het cordon te blijven. "De beste levensverzekering", nietwaar.
De beste levensverzekering van het VB is zijn ideologische standvastigheid.
Wil jij dat, in navolging van Jos Geysels, het door hemzelf uitgevonden "cordon" noemen dan moet je dat vooral doen.
In goed gezelschap ben jij zeg...




Citaat:
Jammer dat je na een serie interessante bedenkingen plots terugvalt op de oude partijclichés.
Beste Kortaf;
Het trouw blijven aan de ideologie is een ideologie op zich en zo oud als onze beschaving zelf.
Het verraad eraan echter ook.
Trouw is dientengevolge helemaal niet uitgevonden door het VB, enkel toegepast.


Citaat:
Voor overtuiging koop ik niets.
Aha..jij wil jouw overtuiging (welke deze ook moge zijn) verzilveren?
Sommigen zullen dit "omkoopbaarheid" noemen, anderen dan weer "zwakheid", nog anderen zullen dit "verraad" noemen.
Ikzelf heb er geen woorden voor.

Citaat:
De romantiek van de standvastigheid heeft ons al veel te veel gekost. Mijn stem in ruil voor resultaten.
Resultaten?
Welke mijn beste? WELKE?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 december 2007 om 22:54.
Fieseler is offline  
Oud 27 december 2007, 23:51   #268
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ahum,

Indien Leterme écht wat zou afweten van Belgische of Waalse politiek, had hij nooit toegestemd in een noodregering. Zelfs IK wist hier VOOR de installering al te vertellen dat die wel langer zou meegaan dan de deadline, wegens onmogelijkheid om een andere regering te vormen.

Leterme heeft zijn broek laten afdoen, en veel commentaar zal je heden ten dage niet zien van mij. Ik ben nogal ontgoocheld dat men zo onder de lat is doorgegaan. Zogezegd in het belang van het land, hoewel we weten dat dit enkel in het belang van de Franstaligen is, en voor "de mensen" is ook een lachertje, want wat ben je met 2% opslag als je armoe lijdt en je moet krabben en de broejsriem aanhalen?

Stel dat je 800 euro pensioen of steun krijgt, en he krijgt 2% bij (twee procent dekken NIET de stijging van de kosten van die mensen, want die hebben geen auto of supertv of andere dure spullen aan te kopen, waar in de index wordt rekening gehouden: die willen alleen eten en brzndstof kopen om te eten en te verwarmen.) => 800 +2% = 816€
Proficiat als je daarmee rond komt : veel kleren enzo zal je niet moeten kopen, en de kerst en neiuwjaarsgeschjenkjes zullen ook wel pover blijven dan.

Daar een regering voor op de been brengen is dus misdadig, want zoals ik reeds eerder stelde : ze denken NIET aan de mensen, maar aan hun postjes, en het kan er bij mùij niet in dat het NVA dit goedkeurt. Ik vraag me af welke blazen in de mensen hun nek zijn geslagen om te mogen die "noodregering" goed te keuren..
Die noodregering was nodig.
En niet om de Vlamingen met een rietje in het veld te sturen, maar om te verhinderen dat sommige politici die wisten dat ze einde carriere zijn, nog verder misbruik maakten van hun post.
En om de problemen zonder pers te kunnen oplossen, want de media is en was één van de grootste problemen in heel de formatie van de vaste regering.

De media is het grootste vergif dat er bestaat voor de Vlaamse zaak.
Want zij maken of kraken gewoon iedereen waar ze zin in hebben.
Jantje is offline  
Oud 28 december 2007, 00:10   #269
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De N-VA is dus volgens jou de stroman die Leterme nodig heeft om de heerschappij te breken van zijn vaders's volk.
Een tweede paard om op te wedden en een stroman om de klappen op te vangen die hij zelf liever niet krijgt.

Heeft de kleinzoon van die grote staatsman uit het ACW, stichter van de KWB, minster van verkeer, landsverdediging en van staat je nog meer geleerd tijdens je legerdienst?
Ja, hoor.
Zo heeft hij mij geleerd dat je voor sommige zaken heel geduldig moet zijn en dat je de wapens en middelen van je tegenstaander eerst moet leren kennen en begrijpen om ze dan tegen hem te gebruiken.

Leer denken als je tegenstaander, leer zien als je tegenstaander en leer te begrijpen wat je tegenstaander wil, met andere woorden wees je tegenstaander en je kan hem steeds opnieuw op zijn eigen terrein met zijn eigen wapens verslagen.
En kijk eerst achter de schermen van vriend en vijand voor je ook maar 1 zet doet, zo kan je steeds een stap voor blijven en toch voor bereid zijn op de zetten van je tegenstaander.

En ja, de N-VA is het tweede paard en de stroman van YLT, hij kan via hen steeds opnieuw terug naar zijn eigenlijke streefdoel keren en toch de aandacht van hem weg houden.

Zelf deze interim regering zal hij gebruiken tegen zijn tegenstaanders.
Let op mijn woorden, YLT gaat in 2009 elk punt van de huidige crissis en de huidige regering gebruiken om met die verkiezingen de twee andere kartels uit te schakelen voor enige verdere regeringsdeelnamen.

Hij zal bijna alles inzetten om met LDD en/of Groen! een Vlaamse regering te kunnen vormen.
Tenzij er grote veranderingen plaats vinden binnen het VB en zij met werkbare en blijvende oplossingen komen voor de problemen, want dan zou het wel eens kunnen dat hij het CS doorbreekt en een Vlaamse regering vormt met hen.
Jantje is offline  
Oud 28 december 2007, 07:57   #270
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Resultaten?
Welke mijn beste? WELKE?
Een voorbije radicalisering die als de zoveelste nederlaag op rij in het historisch bewustzijn vd Vlamingen wordt opgeslagen?
Best mogelijk.
Dank zij oetlul Leterme hebben we nog geen oranje-blauw regering
- zelfs niet zonder staatshervorming en dat na de stemming in de commissie.
Een stemming die overigens 600 dagen lang kan gesaboteerd worden.
Zelfs de staatshervorming die er de facto volgens Reynders zou zijn wgs afwezigheid van de Waalse sossen is niet binnen gehaald.
Op Ecolo na is practisch gans Franstalig België in deze regering vertegenwoordigd, langs Vlaamse kant is er een meerderheid enkel door slippendragende n-va'ers .
Een paritaire regering met daarin bij geteld een huidige en toekomstige Vlaamse eersteminister.
De staatshervorming die ons te wachten staat , zal er een zijn die België zal versterken, en het zal niet een door Vlamingen gedomineerd België zijn. Dat bewijst doodgewoon de samenstelling van deze regering.
Een regering geleid door verliezer Verhofstadt.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 28 december 2007 om 07:58.
stab is offline  
Oud 28 december 2007, 09:17   #271
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Toch logisch, want wat VL voorstelt is iedere keer enkel in het voordeel van VL.
Mag het een beetje na 180 jaar slavernij?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 28 december 2007, 09:19   #272
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die noodregering was nodig.
En niet om de Vlamingen met een rietje in het veld te sturen, maar om te verhinderen dat sommige politici die wisten dat ze einde carriere zijn, nog verder misbruik maakten van hun post.
En om de problemen zonder pers te kunnen oplossen, want de media is en was één van de grootste problemen in heel de formatie van de vaste regering.

De media is het grootste vergif dat er bestaat voor de Vlaamse zaak.
Want zij maken of kraken gewoon iedereen waar ze zin in hebben.
En de grootste misbruiker dan aan het roer laten? Rare ideeën hou jij daaromtrent op na!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 28 december 2007, 09:21   #273
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die noodregering was nodig.
En niet om de Vlamingen met een rietje in het veld te sturen, maar om te verhinderen dat sommige politici die wisten dat ze einde carriere zijn, nog verder misbruik maakten van hun post.
En om de problemen zonder pers te kunnen oplossen, want de media is en was één van de grootste problemen in heel de formatie van de vaste regering.

De media is het grootste vergif dat er bestaat voor de Vlaamse zaak.
Want zij maken of kraken gewoon iedereen waar ze zin in hebben.
Ik denk dat U gelijk hebt...
Chipie is offline  
Oud 28 december 2007, 09:21   #274
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Tenzij er grote veranderingen plaats vinden binnen het VB en zij met werkbare en blijvende oplossingen komen voor de problemen, want dan zou het wel eens kunnen dat hij het CS doorbreekt en een Vlaamse regering vormt met hen.
Het VB komt als ENIGE met de ENIGE BLIJVENDE en WERKBARE oplossing af : Splitsing van België!
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 28 december 2007, 09:33   #275
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Het VB komt als ENIGE met de ENIGE BLIJVENDE en WERKBARE oplossing af : Splitsing van België!
Eddy:

Oplossing waarvoor?

En hoe weet je dat hun "oplossing" werkbaar is?

En dat het de enige is?

In elk geval (ik zal vriendelijk blijven): grote problemen met Brussel en (deel van) de rand.
straatrue is offline  
Oud 28 december 2007, 09:33   #276
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Mag het een beetje na 180 jaar slavernij?

Als je ziet hoe rijk VL geworden is, dan heeft die "slavernij" toch geen windeieren gelegd.
straatrue is offline  
Oud 28 december 2007, 09:50   #277
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een voorbije radicalisering die als de zoveelste nederlaag op rij in het historisch bewustzijn vd Vlamingen wordt opgeslagen?
Best mogelijk.
Moeten we nu de tjeven al dankbaar zijn voor het feit dat hun verraad nog meer vernederend was dan gewoonlijk?




Citaat:
Dank zij oetlul Leterme hebben we nog geen oranje-blauw regering
- zelfs niet zonder staatshervorming en dat na de stemming in de commissie.
Een stemming die overigens 600 dagen lang kan gesaboteerd worden.
Zelfs de staatshervorming die er de facto volgens Reynders zou zijn wgs afwezigheid van de Waalse sossen is niet binnen gehaald.
Op Ecolo na is practisch gans Franstalig België in deze regering vertegenwoordigd, langs Vlaamse kant is er een meerderheid enkel door slippendragende n-va'ers .
Een paritaire regering met daarin bij geteld een huidige en toekomstige Vlaamse eersteminister.
De staatshervorming die ons te wachten staat , zal er een zijn die België zal versterken, en het zal niet een door Vlamingen gedomineerd België zijn. Dat bewijst doodgewoon de samenstelling van deze regering.
Een regering geleid door verliezer Verhofstadt.
Inderdaad...dank zij Leterme.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 28 december 2007, 10:20   #278
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, hoor.
Zo heeft hij mij geleerd dat je voor sommige zaken heel geduldig moet zijn en dat je de wapens en middelen van je tegenstaander eerst moet leren kennen en begrijpen om ze dan tegen hem te gebruiken.

Leer denken als je tegenstaander, leer zien als je tegenstaander en leer te begrijpen wat je tegenstaander wil, met andere woorden wees je tegenstaander en je kan hem steeds opnieuw op zijn eigen terrein met zijn eigen wapens verslagen.
En kijk eerst achter de schermen van vriend en vijand voor je ook maar 1 zet doet, zo kan je steeds een stap voor blijven en toch voor bereid zijn op de zetten van je tegenstaander.

En ja, de N-VA is het tweede paard en de stroman van YLT, hij kan via hen steeds opnieuw terug naar zijn eigenlijke streefdoel keren en toch de aandacht van hem weg houden.

Zelf deze interim regering zal hij gebruiken tegen zijn tegenstaanders.
Let op mijn woorden, YLT gaat in 2009 elk punt van de huidige crissis en de huidige regering gebruiken om met die verkiezingen de twee andere kartels uit te schakelen voor enige verdere regeringsdeelnamen.

Hij zal bijna alles inzetten om met LDD en/of Groen! een Vlaamse regering te kunnen vormen.
Tenzij er grote veranderingen plaats vinden binnen het VB en zij met werkbare en blijvende oplossingen komen voor de problemen, want dan zou het wel eens kunnen dat hij het CS doorbreekt en een Vlaamse regering vormt met hen.
Ik ben mij op aan het maken om van de tjeven te vernemen welke naam/uitleg ze aan hun verraad gaan geven.
Hun eerste uitleg was: iedereen wil een regering....
Deze is ook niet mis en staat voorlopig met stip voorop...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 28 december 2007, 10:45   #279
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die gevaarlijke man is ver geraakt met wat hij van zijn Waalse vader leerde.
Ik vind eerlijk gezegd van wel, ja. Leterme is er op een klein jaar tijd in geslaagd om het gezapige Belgische apparaat de stuipen op het lijf te jagen en het geestelijk landschap van de Franstalige medelanders voorgoed te wijzigen.

Dat de huidige politieke impasse - die neerkomt op de zoveelste Belgische blokkage en voorzichuitschuiverij - daar bijzonder treurig tegen afsteekt, verandert niets aan dat resultaat. Het zaad is gezaaid.
Kortaf is offline  
Oud 28 december 2007, 10:49   #280
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En toch heeft Leterme niet geluisterd naar de wijze raad van zijn Waalse vader. Integendeel. Hij heeft de N-VA zelfs PERSOONLIJK als kartelpartner aangetrokken.
Leerrijk ivm met 's mans motivatie, nietwaar?
Kortaf is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be