Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2014, 16:47   #261
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Indien men het probleem van de vergrijzing wenst aan te pakken door aan de erfenissen te zitten vergeet men wel één ding : de stroom erfenissen begint pas goed op gang te komen wanneer het vergrijzingsprobleem zich oplost En dan mag nog niet alles op zijn gemaakt door de langere levensverwachting en ingesteldheid van de babyboomers.

Laatst gewijzigd door skaldis : 3 juli 2014 om 16:47.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2014, 21:12   #262
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Aangezien zulke karakteristieken nooit gelijk kunnen zijn voor elk kind, is het systeem volgens Ancieaux altijd onrechtvaardig.

Wat we echter wel kunnnen doen, zodat alle kinderen dezelfde thuissituatie kunnen geven, is alle ouders vermoorden.
Wel ja, waarom niet meteen een Endlö….eh ….drastische sanering om de Belgische staatsfinanciën uit de knoei te halen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 07:44   #263
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
E<wel ja worstel ermee ,kinderen die geen ouders hebben zeg je ; er zijn ook mensen die geen kinderen hebben ,waarom geen wet aanpassen die schenkingen kan regelen van kinderloze mensen naar ouderloze sloortjes zonder dat vader staat weer met het grootse deel op de vlucht kan gaan want kinderloze mensen zijn evenveel den dupe of ouderloze kinders...sociaal zou dat prachtig zijn en dan moet niemand nog worstelen...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 08:27   #264
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wel ja, waarom niet meteen een Endlö….eh ….drastische sanering om de Belgische staatsfinanciën uit de knoei te halen.

Misschien vingerwijzen we eerst beter naar zij die de Belgische staatsfinanciën in de 'knoei' hebben laten 'geraken', wie waren dat ook alweer
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 juli 2014 om 08:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 10:40   #265
modderfokker
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2012
Locatie: Breda
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hij woont in Neder-Over-Heembeek en studeerde in Brussel, maar spreekt niet eens Frans.
zoveel matties van mij wonen in Brussel maar spreken slecht frans. is dat dan verpicht tegenwoordig??? Als je maar geld maakt jongen, dan spreken die franstaligen wel nederlands hoor. eigen ervaring. ik spreek geen woord frans, maar ik heb schijt in brussel. ik kom met mijn Panamera die stad in en ze spreken nederlands mattie! en weet je hoe dat komt? GELD PRAAT. jammer dat je zo bang bent dat je denkt dat je frans in brussel moet praten. niet nodig jongen!!!!
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 10:43   #266
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
zoveel matties van mij wonen in Brussel maar spreken slecht frans. is dat dan verpicht tegenwoordig??? Als je maar geld maakt jongen, dan spreken die franstaligen wel nederlands hoor. eigen ervaring. ik spreek geen woord frans, maar ik heb schijt in brussel. ik kom met mijn Panamera die stad in en ze spreken nederlands mattie! en weet je hoe dat komt? GELD PRAAT. jammer dat je zo bang bent dat je denkt dat je frans in brussel moet praten. niet nodig jongen!!!!
oei, ge zijt er zo ene
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 10:46   #267
modderfokker
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2012
Locatie: Breda
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wel, ik meen te weten dat we de armoede in België niet hoeven uit te vinden, waarschijnlijk zal het mensen verbazen maar armoede bestaat hier al een tijdje.
Niet alleen een situatie voor wat marginalen maar ook de toekomst voor vele gepensioneerden en werkende laagloners.
jij kijkt alleen naar wat je op papieren weet, maar je moet naar de realiteit kijken. mijn oma is straatarm op papier, maar ondertussen heb ik haar januari op een dikke cruiseboot gezet in de caraiben. gewoon 6 weken knallen van Miami tot Aruba. vorig jaar nog een kleine bmw voor haar gekocht op de naam van iemand anders. en de bijstand maar haar nieuwe wasmachine betalen omdat ze denken dat ze arm is. domme domme overheid.
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 10:59   #268
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.323
Standaard

Erfenissen 100% belasten om iedereen gelijke kansen te geven. OK. Mijn vrouw en ik helpen onze kinderen waar we kunnen met hun huiswerk. Daarvoor heb ik o.a. bibliotheekkaarten van drie verschillende bibliotheken (met één kaart kan ik zelfs alle bibliotheken in het oosten van Vlaams-Brabant afschuimen) om boeken te gaan halen voor onze gabbers zodat ze hun "competenties" kunnen ontwikkelen. Verder worden ze al van jongs af aan vertrouwd gemaakt met computers (ook met basic programmatie). Ze hebben dus duidelijk betere kansen dan sommige andere kinderen. Bibliotheken en gezinscomputers dan maar verbieden?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 4 juli 2014 om 10:59.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 11:09   #269
modderfokker
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2012
Locatie: Breda
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Erfenissen 100% belasten om iedereen gelijke kansen te geven.
ik ben zwaar tegen. Ik maak geen doekoe om het weer aan de overheid af te geven. Mijn kinderen en vrouwtjes krijgen nu al veel van me. Vorige maand een ex nog een boodschappenauto kado gedaan (bmw 318 met leren bekleding) , niet voor haar maar voor mijn dochtertje van 2,5. Ik geef zoveel van mijn monnie, dus waarom nog meer geven als ik mijn kist in ga. Laat mijn kinderen en en exen daar lekker van gaan genieten. Denken jullie hier soms dat het leuk is om naar een schijtbaantje te gaan werken elke dag??? Ik gun mijn exen en kids gewoon dat elke dag een feest is.
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 11:10   #270
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Indien men het probleem van de vergrijzing wenst aan te pakken door aan de erfenissen te zitten vergeet men wel één ding : de stroom erfenissen begint pas goed op gang te komen wanneer het vergrijzingsprobleem zich oplost En dan mag nog niet alles op zijn gemaakt door de langere levensverwachting en ingesteldheid van de babyboomers.
Geen paniek. Men zal het probleem van de vergrijzing en nog zoveel meer problemen, niet aanpakken door aan de erfenissen te zitten, doch wel door aan de vermogens te zitten (waarmee het probleem van de erfenissen dan ineens is opgelost).
Denk daar ook eens over na.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 11:25   #271
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
oei, ge zijt er zo ene
Elke 5-deurs is een gezinswagen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 11:26   #272
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
ik ben zwaar tegen. Ik maak geen doekoe om het weer aan de overheid af te geven. Mijn kinderen en vrouwtjes krijgen nu al veel van me. Vorige maand een ex nog een boodschappenauto kado gedaan (bmw 318 met leren bekleding) , niet voor haar maar voor mijn dochtertje van 2,5. Ik geef zoveel van mijn monnie, dus waarom nog meer geven als ik mijn kist in ga. Laat mijn kinderen en en exen daar lekker van gaan genieten. Denken jullie hier soms dat het leuk is om naar een schijtbaantje te gaan werken elke dag??? Ik gun mijn exen en kids gewoon dat elke dag een feest is.
Wat wil je nu bereiken met al dat gepoch over een auto met leren zetels ? Is dat niet een beetje liefde kopen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 11:28   #273
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat wil je nu bereiken met al dat gepoch over een auto met leren zetels ? Is dat niet een beetje liefde kopen ?
If you smoke good pot you can be anyone you like.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 11:35   #274
modderfokker
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2012
Locatie: Breda
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat wil je nu bereiken met al dat gepoch over een auto met leren zetels ? Is dat niet een beetje liefde kopen ?
niks opscheppen, ik vertel je dat ik veel monnie, dingen, reizen en auto's weggeef aan mijn exen en kinderen. waarom moete de overheid mij dan nog een keer aanslaan? waarom moeten mijn kinderen een schijtbaantje doen als ik ze die monnie kan passen? Geef daar eens antwoord op mattie. Waarom moet iedereen werken??? Het geld is daar, dus onzin dat mijn kinderen later op een kutkantoor moeten blokken.

Laatst gewijzigd door modderfokker : 4 juli 2014 om 11:36.
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 11:46   #275
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
niks opscheppen, ik vertel je dat ik veel monnie, dingen, reizen en auto's weggeef aan mijn exen en kinderen. waarom moete de overheid mij dan nog een keer aanslaan? waarom moeten mijn kinderen een schijtbaantje doen als ik ze die monnie kan passen? Geef daar eens antwoord op mattie. Waarom moet iedereen werken??? Het geld is daar, dus onzin dat mijn kinderen later op een kutkantoor moeten blokken.
Dat niet iedereen moet werken daarin geef ik je gelijk.Echter heb ik het grootste respect voor mensen die 'echt' werken.Ik ben alleszins heel blij dat er postbodes tandartsen of buschauffeurs zijn om maar enkele zogenaamde schijtbaantjes te vernoemen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 13:14   #276
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
ik ben zwaar tegen. Ik maak geen doekoe om het weer aan de overheid af te geven. Mijn kinderen en vrouwtjes krijgen nu al veel van me. Vorige maand een ex nog een boodschappenauto kado gedaan (bmw 318 met leren bekleding) , niet voor haar maar voor mijn dochtertje van 2,5. Ik geef zoveel van mijn monnie, dus waarom nog meer geven als ik mijn kist in ga. Laat mijn kinderen en en exen daar lekker van gaan genieten. Denken jullie hier soms dat het leuk is om naar een schijtbaantje te gaan werken elke dag??? Ik gun mijn exen en kids gewoon dat elke dag een feest is.
Waarom ben je eigenlijk gescheiden, als ik vragen mag?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 14:56   #277
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
zoveel matties van mij wonen in Brussel maar spreken slecht frans. is dat dan verpicht tegenwoordig??? Als je maar geld maakt jongen, dan spreken die franstaligen wel nederlands hoor. eigen ervaring. ik spreek geen woord frans, maar ik heb schijt in brussel. ik kom met mijn Panamera die stad in en ze spreken nederlands mattie! en weet je hoe dat komt? GELD PRAAT. jammer dat je zo bang bent dat je denkt dat je frans in brussel moet praten. niet nodig jongen!!!!
Het gaat hier niet over geld, auto's, of over jou, modderfukker, maar over een lul die heel zijn leven in het Brusselse woonde, aan een Brusselse unief studeerde, er een tijdlang voor pro deo advokaat speelde, er minister was, dus ook een kabinet had, er senator was en is, maar die niemand ooit één woord Frans heeft horen spreken. Omdat hij het niet kan.
Is het dan niet normaal dat ik me afvraag hoe Anciaux aan een universitair diploma geraakte?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 14:58   #278
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Waarom ben je eigenlijk gescheiden, als ik vragen mag?
Dat lijkt me nogal duidelijk met een resem exen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 15:38   #279
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht
jij kijkt alleen naar wat je op papieren weet, maar je moet naar de realiteit kijken. mijn oma is straatarm op papier, maar ondertussen heb ik haar januari op een dikke cruiseboot gezet in de caraiben. gewoon 6 weken knallen van Miami tot Aruba. vorig jaar nog een kleine bmw voor haar gekocht op de naam van iemand anders. en de bijstand maar haar nieuwe wasmachine betalen omdat ze denken dat ze arm is. domme domme overheid.
Die paddo's van jou hebben wel een sterk effect moet ik zeggen Een armoezaaier die een reisje wint is opeens een rijke mens ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2014 om 15:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2014, 15:41   #280
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Bibliotheken en gezinscomputers dan maar verbieden?
Ouders verbieden. Daar komt het inderdaad op neer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be