Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2020, 09:06   #261
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als morgen wordt gezegd dat dat meisje een Marokkaanse is met de dubbele nationaliteit ga jij dan ook zo verontwaardigd blijven doen ?
het gaat NIET over de nationaliteit v.h. meisje: het gewoon om de feiten die gepleegd zijn met dat tiener-kind.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:07   #262
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen dat doe er hier sommigen helemaal niet. Die maken daar duidelijk een onderscheid in.
En het is niet dat ik beweer dat deze meisjes niet zelden zelf doetjes zijn dat ik het meisje in dit geval culpabiliseer. Ik doe dat niet want ik ken ze niet. Die conclusie trek jij er uit.
in deze context beginnen over het feit dat het meisje zelf mogelijk geen doetje is, is exact wat het is, fred, het is medeculpabiliseren van het slachtoffer.
geen doetje gaat immers stevig in de richting 'ze zal t wel zelf gezocht hebben' of 'ze zal wel aanleiding gegeven hebben ook'.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:07   #263
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.191
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als morgen wordt gezegd dat dat meisje een Marokkaanse is met de dubbele nationaliteit ga jij dan ook zo verontwaardigd blijven doen ?
Ik ga gewoon hetzelfde reageren als wanneer een willekeurig meisje in dezelfde omstandigheden zou terecht komen.

Geen enkele vrouw of meisje verdient zo iets, en dat stel schoften, awel, dat ze die ombouwen naar vrouw en die verkopen aan hun vrienden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:10   #264
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen dat doe er hier sommigen helemaal niet. Die maken daar duidelijk een onderscheid in.
En het is niet dat ik beweer dat deze meisjes niet zelden zelf doetjes zijn dat ik het meisje in dit geval culpabiliseer. Ik doe dat niet want ik ken ze niet. Die conclusie trek jij er uit.
Wie was dat weer die beweerde dat het slachtoffer zich maar niet met "verkeerde" vrienden had moeten aanleggen? Met andere woorden: eigen schuld, dikke bult?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:10   #265
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in deze context beginnen over het feit dat het meisje zelf mogelijk geen doetje is, is exact wat het is, fred, het is medeculpabiliseren van het slachtoffer.
geen doetje gaat immers stevig in de richting 'ze zal t wel zelf gezocht hebben' of 'ze zal wel aanleiding gegeven hebben ook'.
Ik weet als geen ander dat meisjes die in die milieus vertoeven meestal geen doetjes zijn. De rest zijn uw woorden.

Trouwens zo erg vinden sommige VB'ers dat hier dan ook weer niet zeker ?

Als het natuurlijk ook een islamitische is kan het me inderdaad geen zak schelen dat ze gedwongen in de prostitutie zat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:11   #266
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie was dat weer die beweerde dat het slachtoffer zich maar niet met "verkeerde" vrienden had moeten aanleggen? Met andere woorden: eigen schuld, dikke bult?
Wie was het weer die beweerde dat ik hier als eerste het VB heb betrokken ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:14   #267
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie was dat weer die beweerde dat het slachtoffer zich maar niet met "verkeerde" vrienden had moeten aanleggen? Met andere woorden: eigen schuld, dikke bult?
Ik ben tegen iedere vorm van geweld.....maar inderdaad....in sommige gevallen geldt de regel bezin eer je begint.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:15   #268
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik weet als geen ander dat meisjes die in die milieus vertoeven meestal geen doetjes zijn. De rest zijn uw woorden.

Trouwens zo erg vinden sommige VB'ers dat hier dan ook weer niet zeker ?

Als het natuurlijk ook een islamitische is kan het me inderdaad geen zak schelen dat ze gedwongen in de prostitutie zat.

JIJ bent hier de enige die zoiets crapuleus beweert.

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 januari 2020 om 09:16.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:16   #269
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ga gewoon hetzelfde reageren als wanneer een willekeurig meisje in dezelfde omstandigheden zou terecht komen.

Geen enkele vrouw of meisje verdient zo iets, en dat stel schoften, awel, dat ze die ombouwen naar vrouw en die verkopen aan hun vrienden.
Jij wel en ik ook maar sommigen lijden hier wel aan een ernstige vorm van selectieve verontwaardiging.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:18   #270
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
het gaat NIET over de nationaliteit v.h. meisje: het gewoon om de feiten die gepleegd zijn met dat tiener-kind.

Inderdaad, maar zo ver is Fredje nog laaaaang niet. Nu al zijn andere omwegen doodlopen insinueert hij gewoon de dubbele nationaliteit van het slachtoffer: de Franse en de Maroefse. Wat hij met handen en voeten afstreed voor de daders.

Een goede raad, Fredje. Ga eens op consultatie bij een zieleknijper. Het mag zelfs een Belg zijn met de Maroefse nationaliteit. En vergeet de tekst van deze draad niet mee te nemen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:19   #271
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
JIJ bent hier de enige die zoiets crapuleus beweert.

Wie ik ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Islamitische vrouwen zijn geen vrouwen hé Freddy. Dat zijn islamieten.

Waar zie je de discrepantie met mijn medeleven met dit kind van 16?

Als het natuurlijk ook een islamitische is kan het me inderdaad geen zak schelen dat ze gedwongen in de prostitutie zat.
Ik dacht dat dat van onze vriend Skobelev kwam in #121.?

Of ben ga je dat ook ontkennen opdat hij een VB vriendje van je is ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 januari 2020 om 09:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:20   #272
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inderdaad, maar zo ver is Fredje nog laaaaang niet. Nu al zijn andere omwegen doodlopen insinueert hij gewoon de dubbele nationaliteit van het slachtoffer: de Franse en de Maroefse. Wat hij met handen en voeten afstreed voor de daders.

Een goede raad, Fredje. Ga eens op consultatie bij een zieleknijper. Het mag zelfs een Belg zijn met de Maroefse nationaliteit. En vergeet de tekst van deze draad niet mee te nemen.
Ik wacht nog op uw verontschuldiging om mij onterecht te betichten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:21   #273
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Natuurlijk mag dat gezegd worden....waarom niet ? Denk jij nu echt dat ik het opneem voor crapuul ?
Ik vind als eerste dat dat crapuul moet worden aangepakt en begrijp als eerste dikwijls niet waarom men dat niet al langer doet ?
Het gaat mij hier over de benadering. Is dat meisje een Franse in de echte zin van het woord ?
En als hoofdstedeling weet ik als geen ander dat sommige van die meisjes ook geen doetjes zijn zonder daarmee de feiten goed te praten.
Maar als sommigen hier dan doen alsof ze zeer verontwaardigd zijn over dat meisje zolang het maar een geboren Franse zou zijn maar dan openlijk zeggen dat ze er geen moer zouden om geven mocht ook dat meisje een Marokkaanse achtergrond hebben......daar heb ik het dan even moeilijk mee.
Ik heb het er even moeilijk mee dat ge nog geen woord van afkeuring over uw lippen kreeg voor dat crapuul.
Bovendien probeert ge de feiten te minimaliseren door te beweren dat ze het zelf gezocht heeft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:22   #274
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb het er even moeilijk mee dat ge nog geen woord van afkeuring over uw lippen kreeg voor dat crapuul.
Bovendien probeert ge de feiten te minimaliseren door te beweren dat ze het zelf gezocht heeft.
Dan raad ik je aan wat hogerop te lezen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:23   #275
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij wel en ik ook maar sommigen lijden hier wel aan een ernstige vorm van selectieve verontwaardiging.
Er is in deze draad maar éne die lijdt aan selectieve verontwaardiging. JIJ.
Je hebt geen seconde medeleven betoond aan de slachtoffer van de "Belgen". "Brusselaars" in de ware zin van het woord, op wiens misdaden je niet één woord van kritiek hebt gegeven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:23   #276
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb het er even moeilijk mee dat ge nog geen woord van afkeuring over uw lippen kreeg voor dat crapuul.
Bovendien probeert ge de feiten te minimaliseren door te beweren dat ze het zelf gezocht heeft.
U niet alleen hoor.

Ik had het er ook moeilijk mee.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:25   #277
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik wacht nog op uw verontschuldiging om mij onterecht te betichten.
Ik verontschuldig me niet dubbelhartige lullen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:26   #278
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt doorheen de hele draad niks anders gedaan dan de misdadige Maroefen uit de wind zetten.



Wat een vraag! Jij twijfelde toch ook niet aan de Belgische nationaliteit in de échte zin van het woord van Youness, Soufiane en Azeddine?

Ja als ik alles wat jij schrijft zou moeten geloven ben ik ver van huis.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:28   #279
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik verontschuldig me niet dubbelhartige lullen.
Dat vind ik getuigen van weinig respect met je gesprekspartner. Ik doe dat zonder moeite als ik fout ben.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 09:29   #280
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben tegen iedere vorm van geweld.....maar inderdaad....in sommige gevallen geldt de regel bezin eer je begint.
Je doet dus krek hetzelfde wat je anderen in de schoenen schuift. Geen spoor van enig menselijk gevoel voor het 16-jarige slachtoffer van een Maroefenbende "die bekend was bij het Brusselse gerecht"
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be