Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2007, 16:16   #261
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Als ik vandaag mijn voet afdruk in miljoenen jaren oude klei, is mijn voetafdruk dan miljoenen jaren oud?
Yep, ook dat; net als ruimteschepen en dino's krassen in oude stenen.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 16:22   #262
Pies Descalzos
Burgemeester
 
Pies Descalzos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2005
Locatie: Gent
Berichten: 593
Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Als ik vandaag mijn voet afdruk in miljoenen jaren oude klei, is mijn voetafdruk dan miljoenen jaren oud?
Neen. Dat maakt het geen fossiel.
__________________
กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 16:47   #263
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hoe krijg je je voetafdruk eigenlijk in zulk hard materiaal; stampten die wezens zoveel harder dan wij?
ge wacht tot de Vesuvius nog eens gaat uitbarsten, en dan ga je snel ginder wat rondlopen!
Met een beetje geluk vinden ze later zelfs méér dan alleen maar een voetafdruk.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 17:05   #264
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Neen. Dat maakt het geen fossiel.
Maar kan wel een fossiel worden wiseass
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 17:10   #265
Pies Descalzos
Burgemeester
 
Pies Descalzos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2005
Locatie: Gent
Berichten: 593
Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Maar kan wel een fossiel worden wiseass
Tuurlijk, dat heb ik niet gezegd, en daar ging het ook niet over.
__________________
กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 17:11   #266
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Mss was het een voetafdruk van een nike schoentje ?? of adiddas wie zal het weten, of mss beide !

__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 18:12   #267
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wel eigenaardig dat er nooit uit die tijd een fossiliseerd menselijk skelet of gedeelte ervan of een stuk been of schedel uit die tijd is gevonden, wel een voetstap... Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk. Men kan dit vergelijken met de Yeti. Ik laat het al dan niet bestaan van de Yeti voorlopig in het midden. Eigenaardig is wel dat men wel voetafdrukken vindt, maar nooit een skelet, of uitwerpselen of een pluk haar enz, enz.
http://www.telegraaf.nl/video/video_...ideoid=2682346


Bedrog?

Laatst gewijzigd door system : 14 december 2007 om 18:14.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 21:03   #268
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De yeti is al bijna een eeuw een gespreks onderwerp maar tot nu toe heeft men nog nooit concreet bewijs gevonden van zijn bestaan.

Een voetafdruk of iets dat lijkt op een voetafdruk is geen concreet bewijs.
Als er een wezen zoals de yeti zou bestaan of hebben bestaan zouden we er toch enigszins meer van moeten vinden.

Maar net zoals bij alles sluit ik geen enkel mogelijkheid uit maar ik geloof er vooralsnog niet in totdat het tegendeel bewezen kan worden en dat zal niet gebeuren met dit filmpje
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 21:12   #269
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De yeti is al bijna een eeuw een gespreks onderwerp maar tot nu toe heeft men nog nooit concreet bewijs gevonden van zijn bestaan.

Een voetafdruk of iets dat lijkt op een voetafdruk is geen concreet bewijs.
Als er een wezen zoals de yeti zou bestaan of hebben bestaan zouden we er toch enigszins meer van moeten vinden.

Maar net zoals bij alles sluit ik geen enkel mogelijkheid uit maar ik geloof er vooralsnog niet in totdat het tegendeel bewezen kan worden en dat zal niet gebeuren met dit filmpje
Dus we kunnen tot nu toe besluiten dat we nog steeds niet weten of hij bestaat.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 22:58   #270
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
De afbeeldingen die erop staan.
Het betreft niet alleen dino's, maar ook afbeeldingen van vliegende schotels e.d.
De schoenafdrukken van miljoenen jaren geleden bvb. zijn ook een aanwijzing dat er kosmonauten hier geweest zijn.
Als er dan al mensen waren, dan droegen ze zeker geen schoenen.

Draken kunnen een gevolg zijn van het verkeerd interpreteren van fossiele beenderen van dino's in vroegere tijden.

Vliegende schotels is en blijft controversieel.

schoenafdrukken van miljoenen jaren oud?

Ik sta zeer open minded ten opzichte van al deze feiten maar laten we het ook een beetje logisch houden.

We weten dat de zogezegde eerste beschaving sumerië er ineens kant en klaar is ontstaan. Daar dit niet logisch is lijkt het erop dat er een vorige grote beschaving moet geweest zijn vanwaar deze kennis kwam.
wie deze beschaving was en hoe deze op haar beurt is ontstaan is in grote mysteries gehuld maar het kan ook zijn dat er meerdere grote beschavingen in de oudheid hebben bestaan voor sumerië.

Een andere theorie is dat er ooit buitenaards contact is geweest en dat deze aliens als ik ze zo mag noemen een deel van hun kennis hebben overgeheveld naar de mensheid toe. aliens met ruimtetuigen zouden zeker aangezien worden als goden door primitieve mensensoorten.

We weten dat de homo sapiens ongeveer 200 000 jaar geleden is verschenen en de afgeleide moderne mens zoals nu een kleine 50000 jaar geleden.
Het lijkt me niet logisch dat er al mensensoorten zoals de moderne mens al rondliepen in het dinotijdperk. althans is er geen ander bewijs die deze theorie kan bevestigen of bekrachtigen. een afbeelding van een fossiele voetafdruk die een schoenafdruk kan voorstellen is niet voldoende bewijsmateriaal maar zoals bij alle theoriën laat ik ook deze mogelijkheid open totdat ik ze volledig kan verwerpen met stevig bewijsmateriaal maar op basis van het huidige bewijsmateriaal geloof ik vooralsnog niet dat dino's en mensen ooit in contact zijn geweest met mekander en al zeker niet een moderne mensen met schoenen
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:22   #271
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Tuurlijk, dat heb ik niet gezegd, en daar ging het ook niet over.
Hoe daar ging het niet over? Als er nu zesduizend jaar geleden een man met zijn sandaal een afdruk achterlaat in klei van miljarden jaren oud, en dat wordt achteraf een fossiel die vandaag ontdekt wordt, is die afdruk dan miljarden jaren oud?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:23   #272
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Nu er toch over de Yeti begonnen is, kunnen we misschien ook meteen het monster van Loch Ness erbij betrekken?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:38   #273
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De yeti is al bijna een eeuw een gespreks onderwerp maar tot nu toe heeft men nog nooit concreet bewijs gevonden van zijn bestaan.

Een voetafdruk of iets dat lijkt op een voetafdruk is geen concreet bewijs.
Als er een wezen zoals de yeti zou bestaan of hebben bestaan zouden we er toch enigszins meer van moeten vinden.

Maar net zoals bij alles sluit ik geen enkel mogelijkheid uit maar ik geloof er vooralsnog niet in totdat het tegendeel bewezen kan worden en dat zal niet gebeuren met dit filmpje
Vergeet ook niet (en veel dichter bij huis) het Monster van Loch Ness.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:38   #274
Pies Descalzos
Burgemeester
 
Pies Descalzos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2005
Locatie: Gent
Berichten: 593
Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Hoe daar ging het niet over? Als er nu zesduizend jaar geleden een man met zijn sandaal een afdruk achterlaat in klei van miljarden jaren oud, en dat wordt achteraf een fossiel die vandaag ontdekt wordt, is die afdruk dan miljarden jaren oud?
Nee zo werkt dat niet helaas. Dat zou betekenen dat elke ontdekte fossiel totaal verkeerd gedateerd zou kunnen zijn. Zoek eens wat meer op over fossielen zou ik zeggen.


In dit specifieke geval toont de trilobiet (uitgestorven diersoort) die óp de voetafdruk ligt aan dat hij werkelijk miljoenen jaren oud is.
__________________
กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:40   #275
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus we kunnen tot nu toe besluiten dat we nog steeds niet weten of hij bestaat.
Ja, ik denk dat hij nog niet bestaat.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:41   #276
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Nu er toch over de Yeti begonnen is, kunnen we misschien ook meteen het monster van Loch Ness erbij betrekken?
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:47   #277
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Draken kunnen een gevolg zijn van het verkeerd interpreteren van fossiele beenderen van dino's in vroegere tijden.

Vliegende schotels is en blijft controversieel.

schoenafdrukken van miljoenen jaren oud?

Ik sta zeer open minded ten opzichte van al deze feiten maar laten we het ook een beetje logisch houden.

We weten dat de zogezegde eerste beschaving sumerië er ineens kant en klaar is ontstaan. Daar dit niet logisch is lijkt het erop dat er een vorige grote beschaving moet geweest zijn vanwaar deze kennis kwam.
wie deze beschaving was en hoe deze op haar beurt is ontstaan is in grote mysteries gehuld maar het kan ook zijn dat er meerdere grote beschavingen in de oudheid hebben bestaan voor sumerië.

Een andere theorie is dat er ooit buitenaards contact is geweest en dat deze aliens als ik ze zo mag noemen een deel van hun kennis hebben overgeheveld naar de mensheid toe. aliens met ruimtetuigen zouden zeker aangezien worden als goden door primitieve mensensoorten.

We weten dat de homo sapiens ongeveer 200 000 jaar geleden is verschenen en de afgeleide moderne mens zoals nu een kleine 50000 jaar geleden.
Het lijkt me niet logisch dat er al mensensoorten zoals de moderne mens al rondliepen in het dinotijdperk. althans is er geen ander bewijs die deze theorie kan bevestigen of bekrachtigen. een afbeelding van een fossiele voetafdruk die een schoenafdruk kan voorstellen is niet voldoende bewijsmateriaal maar zoals bij alle theoriën laat ik ook deze mogelijkheid open totdat ik ze volledig kan verwerpen met stevig bewijsmateriaal maar op basis van het huidige bewijsmateriaal geloof ik vooralsnog niet dat dino's en mensen ooit in contact zijn geweest met mekander en al zeker niet een moderne mensen met schoenen
Misschien een alien op schoenen ....
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:49   #278
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Nee zo werkt dat niet helaas. Dat zou betekenen dat elke ontdekte fossiel totaal verkeerd gedateerd zou kunnen zijn. Zoek eens wat meer op over fossielen zou ik zeggen.


In dit specifieke geval toont de trilobiet (uitgestorven diersoort) die óp de voetafdruk ligt aan dat hij werkelijk miljoenen jaren oud is.
Misschien was de "ontdekker" wel tevens graveur, na een grafitti-carrière; ff een voetafdruk slijpen rondom die trilodinges.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 december 2007 om 23:51.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2007, 23:56   #279
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Nee zo werkt dat niet helaas. Dat zou betekenen dat elke ontdekte fossiel totaal verkeerd gedateerd zou kunnen zijn. Zoek eens wat meer op over fossielen zou ik zeggen.


In dit specifieke geval toont de trilobiet (uitgestorven diersoort) die óp de voetafdruk ligt aan dat hij werkelijk miljoenen jaren oud is.
kan zijn .... maar zo 'werkt' het misschien wel

Laatst gewijzigd door praha : 14 december 2007 om 23:56.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2007, 00:22   #280
Pies Descalzos
Burgemeester
 
Pies Descalzos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2005
Locatie: Gent
Berichten: 593
Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
kan zijn .... maar zo 'werkt' het misschien wel
Inderdaad, het zou kunnen dat het niet eens voetstappen zijn.
__________________
กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถาน อมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์
Pies Descalzos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be