Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 10 maart 2009, 19:50   #261
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Vrouwen van het kleine volk zijn eerst en vooral broedmachines daar
Francien(tje)? ik weet niet of jij een vrouw of man bent. Wat ik wel weet is dat je zeer grof en onbeschoft bent.
Inhoudelijk zijn uw tussenkomsten zwak. Soms lieg je en verander je zinnen of voegt er stukken aan toe. Maar hetgeen je hier doet is een stuk erger: welk recht heb jij om zo te spreken over je medemensen.
Ik zou op dezelfde wijze reageren most men zo over uw moeder spreken. Ik vind wel dat zij zich moet schamen over u.
ZUCHT. Als het volgende uittreksel op mijn moeder, uw moeder of mezelf
toepasselijk was, dan zou ik mezelf of mijn moeder ook een broedmachine
noemen. Komt uit een door een Palestijnse geschreven traktaat.
For 80 percent of the women in the Gaza Strip, the period between births is less than two years. This makes the fertility rate in the OPT one of the highest in the world. In the late 1980s, the average number of children per family was between 6.1-6.9 in the West Bank and 6.5-7.8 in the Gaza Strip.
Moreover, most women in Palestinian society marry before the age of 18, and begin reproducing at an age which puts them in a high-risk group for pregnancy-related health problems. Many women continue to bear children after the age of 35. These practices result in increased morbidity and mortality rates. According to a local study, the percentage of births in West Bank hospitals decreased from 63.8 percent in 1987 to 55.5 per¬cent in 1991; that is, 45 percent of all births still take place in the home.l This reflects a situation in which 71 percent of the West Bank popula¬tion live in rural areas where ambulance services are practically nonex¬istent. The problem is aggravated by the fact that less than one-third of the health clinics in the West Bank offer obstetric and gynecological ser¬vices.

The Primary Level

While working at an East Jerusalem hospital in 1982, I witnessed one of those silent tragedies: a death from pregnancy-related complications. Twenty-three-year old Ratiba came to give birth. She had rheumatic heart disease. Following a complicated delivery, she was advised to return to the hospital in six weeks to select an appropriate birth control method. A year later, she returned to the hospital, again in labor. She had been under enor¬mous pressure from her husband, her mother-in-law and her community to have more children. She died in front of me, of complications for which nothing could be done. I felt completely helpless, and this experience taught me that hospitals and all their high-tech facilities cannot save women like Ratiba. Work must be done on the community and primary health care levels,
Such a story raises two basic questions regarding women's reproductive health. Firstly, why are some women at greater risk of reproductive mor¬bidity? And secondly, why are so many at-risk women not using available health services?
A number of observations help to answer these questions.2
a. Women's position in the family hierarchy, with its relative lack of power, affects health-related behavior. For example, Palestinian women are generally the last members of the household to eat. Traditionally, a woman will feed her husband, then her children, and finally herself. She is also generally the first to rise and the last to sleep.
b. Lack of knowledge by health professionals of the life conditions of patients. When, for example, I asked Ratiba to return in six weeks to select a form of birth control, I did not take into account the many social pres¬sures which would stop her from returning.
c. Patronizing attitudes by health professionals towards women's per¬ceptions of their health. When women complain about health problems, our doctors, who have a very heavy patient load, often fail to listen to women's complaints and often diagnose them as psychosomatic.
d. Lack of awareness among women concerning their health. Women usually go to doctors only when they are pregnant or when they are ill. There is little awareness of the need for preventive health care or regular checkups, such as pap smears or breast examinations.
e. Women give lower priority to their health status. This situation is not only linked to women's position in the family hierarchy, but also to the fact that in our society a sick woman is not desirable. Thus, sick women tend to minimize their symptoms and even ignore illnesses.
f. Women's "culture of silence." We have a saying that "the best woman is a woman without a tongue," which implies that a good woman never complains. "
Francientje is offline  
Oud 10 maart 2009, 20:01   #262
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

En dan nog wat. Natuurlijk is alles wat ik durf schrijven voor jou 'zéér zwak'. Je bent een
tegenstander.
Me beschuldigen van liegen en bedriegen is weer een andere, veel serieuzere zaak.
Kun je die beschuldiging waar maken? Zo niet verwacht ik excuses.
Francientje is offline  
Oud 10 maart 2009, 20:38   #263
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
ZUCHT. Als het volgende uittreksel op mijn moeder, uw moeder of mezelf
toepasselijk was, dan zou ik mezelf of mijn moeder ook een broedmachine
noemen. Komt uit een door een Palestijnse geschreven traktaat.
For 80 percent of the women in the Gaza Strip, the period between births is less than two years. "
Het lijkt mij niet vreemd dat de kinderwens anders is dan in België. In andere kulturen zal je waarschijnlijk gelijkaardige voorbeelden. Zelfs bij orthodoxe joden is kinderwens meer uitgesproken dan bij veel seculieren. De situatie in België is met tienerzwangerschappen, verwaarloosde kinderen en zeker na de pedofiliegevallen zeker niet altijd perfect. Toch vind ik het verkeerd moesten alle Belgen beoordeeld worden op die verwaarlozing. Je voorbeeld van een moeder met een hartafwijking is klein. Ook in België komen nog sterfgevallen voor wegens complicaties. Het gebeurde in Oost-Jeruzalem, joodse arts. Het zou afschuwelijk zijn moest hij een sectio geweigerd hebben omdat het om een Palestijse ging. Ik ben overtuigd dat dit niet het geval was. Met uw houding zou dat waarschijnlijk wel mogelijk zijn.

Ik blijf erbij: vrouwen broedmachines noemen - ook al vind je dat men dat zou mogen toepassen op jouw moeder - is grof. Ik vind dat je je moet schamen.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 10 maart 2009, 21:01   #264
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
En dan nog wat. Natuurlijk is alles wat ik durf schrijven voor jou 'zéér zwak'. Je bent een
tegenstander.
Me beschuldigen van liegen en bedriegen is weer een andere, veel serieuzere zaak.
Kun je die beschuldiging waar maken? Zo niet verwacht ik excuses.
'Zwak' is te zwak uitgedrukt. Het is geen kwestie van durf. Er bestaat een elementaire vorm van respect voor de medemens. Het woord 'Broedmachiene' dat je gebruikt voor Palestijnse vrouwen was maar één voorbeeld. De intenties die jij de Palestijnse moeders toeschrijft dat zij bewust hun kinderen offeren, dat de gevoelens voor hun kinderen minder zijn dan die van Israelische moeders doet sloganesk en primitief aan.

Ik zegde dat je loog of op zijn minst zinnen verdraaide. Het ging om een uitspraak van Yitzhak Shamir, in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988 "The Palestinians" would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls."
Jij veranderde de zin met 'if attacked'. Ik heb dit proberen na te kijken en gereageerd met de mail dat ik verschillende malen bovenstaande tekst terugvond maar nooit de tekst die jij schreef. Ik besluit daaruit dat jij geen bron had voor wat je veranderde.

Primitief vind ik ook je woordgebruik over mij als 'tegenstander'. Het gaat hier toch niet om een voetbalmatch. In dit forum zijn verschillende uitgangspunten en meningen. Men doet mee omdat men meer inzicht kan krijgen in iets dat belangrijker is.

De houding die je aanneemt over je medemensen vind ik beneden alles.
Ik wil je geen excuses aanbieden.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 10 maart 2009, 21:05   #265
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Women's "culture of silence." We have a saying that "the best woman is a woman without a tongue," which implies that a good woman never complains. "
Het burgerlijk wezen van de Israëli's is onderworpen aan het almachtige rabbinale recht. Persoonlijke aangelegenheden als geboorte, huwelijk en dood, vallen allemaal onder het rabbinale recht. Je kunt in Israël niet scheiden bij een gewone rechtbank, je moet naar het rabbinale recht. Het oude joodse recht geeft de man meer rechten dan de vrouw.

Zeg eens. Hoe verschilt dat van een Sharia? Of zelfs maar. Hoe verschilt dat van een niet seculiere moslim gemeenschap ?

Enkel het leger ontsnapt alsnog aan 't rabbinale recht. En dat komt omdat het leger nog steeds het gelijkheidsbeginsel en de organisatie van de communistisch geïnspireerde kibboetsiem in zich draagt.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 10 maart 2009, 21:35   #266
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard

Goodwill
Die organisatie 'christenen voor Israël' ken ik niet. Voor de rest zijn mijn bijdragen gestoeld op ervaringen ter plaatse in Palestina en Israël en achtergrondkennis. Geen probleem als je er anders over denkt.

Laatst gewijzigd door marjan : 10 maart 2009 om 21:35.
marjan is offline  
Oud 10 maart 2009, 21:58   #267
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
'Zwak' is te zwak uitgedrukt. Het is geen kwestie van durf. Er bestaat een elementaire vorm van respect voor de medemens. Het woord 'Broedmachiene' dat je gebruikt voor Palestijnse vrouwen was maar één voorbeeld. De intenties die jij de Palestijnse moeders toeschrijft dat zij bewust hun kinderen offeren, dat de gevoelens voor hun kinderen minder zijn dan die van Israelische moeders doet sloganesk en primitief aan.

Ik zegde dat je loog of op zijn minst zinnen verdraaide. Het ging om een uitspraak van Yitzhak Shamir, in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988 "The Palestinians" would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls."
Jij veranderde de zin met 'if attacked'. Ik heb dit proberen na te kijken en gereageerd met de mail dat ik verschillende malen bovenstaande tekst terugvond maar nooit de tekst die jij schreef. Ik besluit daaruit dat jij geen bron had voor wat je veranderde.

Primitief vind ik ook je woordgebruik over mij als 'tegenstander'. Het gaat hier toch niet om een voetbalmatch. In dit forum zijn verschillende uitgangspunten en meningen. Men doet mee omdat men meer inzicht kan krijgen in iets dat belangrijker is.

De houding die je aanneemt over je medemensen vind ik beneden alles.
Ik wil je geen excuses aanbieden.
Ik had dus wel een bron. Maar stom genoeg dacht ik toch dat niemand die
wat bij een Palestijnse bron over iets wat een Israelische minister zou
gezegd hebben, gaat zoeken dat eerst niet controleert! Je bron komt
dus, geef me vijf minuten! In een debat heb je dus altijd tegenstanders,
niet alleen in een voetbalmatch. En ik lieg dus nooit! Als ik me vergis
en iemand toont dat aan of ik merk het zelf naderhand, dan corrigeer ik
altijd dadelijk. En o ja, voordat je daar over begint: ik heb inderdaad vergeten de Palestijnse tekst die ik aanhaal tussen quotes te zetten en de
naam van de auteur te vermelden. Mijn excuses daarvoor.
En nu ga ik mijn bron voor wat Shamir zei opzoeken. Ondertussen mag jij
mediteren over de volgende uitspraak:

'L'insulte est la dernière cartouche de celui qui a perdu le debat.'
Francientje is offline  
Oud 11 maart 2009, 01:03   #268
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Voila, dit is de link naar mijn bron ( een webpagina waarop -zo lees ik tussen de regels-
een pro Palestijn en een pro Israelier over quotes aan het ruzieen zijn. Wrijf niet in je
handen a.u.b. bij het lezen van al die afschuwelijke zaken die al die afschuwelijke
Zionisten geuit zouden hebben. De meeste van de quotes zijn of gewoon vals of er werden woorden weggelaten of ze werden volledig uit hun contekst gerukt.

Maar...je hoeft niet eens een bron op te sporen om te weten dat jouw quote niet
volledig is. Shamir gebruikt de voorwaardelijke wijze! Een blik erop en ik wist het
wel. Van iemand die constant iemand anders voor 'dom', 'grof', leugenachtig etc uitmaakt mag men op zijn minst verwachten dat hij een vage poging doet om niet gelijk wat dat hij op internet heeft gevonden als Grote Waarheid voor te stellen. Ik voeg er
meteen aan toe dat mijn bron zonder de voorwaardelijke wijze niet meer waard zou
zijn dan de jouwe in dit geval. Maar grammatica is hier dus wél doorslag gevend.

http://en.wikipedia.org/wiki/User:Randyqs (bron)

En op deze sites houdt men zich dus bezig met het koren van het kaf te scheiden!

http://www.camera.org/index.asp?x_ar...75&x_context=2
http://www.campus-watch.org/article/id/6822
Francientje is offline  
Oud 11 maart 2009, 01:44   #269
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Het burgerlijk wezen van de Israëli's is onderworpen aan het almachtige rabbinale recht. Persoonlijke aangelegenheden als geboorte, huwelijk en dood, vallen allemaal onder het rabbinale recht. Je kunt in Israël niet scheiden bij een gewone rechtbank, je moet naar het rabbinale recht. Het oude joodse recht geeft de man meer rechten dan de vrouw.

Zeg eens. Hoe verschilt dat van een Sharia? Of zelfs maar. Hoe verschilt dat van een niet seculiere moslim gemeenschap ?

Enkel het leger ontsnapt alsnog aan 't rabbinale recht. En dat komt omdat het leger nog steeds het gelijkheidsbeginsel en de organisatie van de communistisch geïnspireerde kibboetsiem in zich draagt.
Nee hoor. Zowel een burgerlijke als een rabbinale rechtbank kunnen een
echtscheiding uitspreken.
http://www.israelemb.org/education/p...ions/Women.pdf
http://www.sulcha.co.il/Content/Arti...?maamar_id=239
Francientje is offline  
Oud 11 maart 2009, 08:10   #270
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Kijk Sphere, als Hamas niet kan verhinderen dat er dag in dag uit kassams
op Israel worden afgevuurd doet Hamas er verstandig aan af te treden.
En voor het geval dat je denkt dat die kassams niet voor constante ellende
zorgden: in Sderot bestaat er zoiets als de douche-van-één-minuut. Dat is dus de tijd dat je daar onder stromend water mag blijven staan om je te
wassen zonder risico te lopen. Kleuterklassen bevinden zich voor een groot
deel onder aards. De mensen die daar wonen zijn niet rijk en hebben niet
de optie van verhuizen.
JIj kunt je niet voorstellen dat ouders zich to zo iets zouden lenen? Ga even
terug in de geschiedenis, verdraaid. Kijk naar wat sommige ouders nu
hier en het hoeven niet eens zeer kroostrijke gezinnen te zijn hun kinderen
aandoen. Lees wat Dickens en leer hoe kinderen uit arme gezinnen in zijn
tijd in Groot Bretagne werden gebruikt en misbruikt en vermoord.
Zullen we het even over de kinderkruistocht hebben ?
De meeste van de Palestijnse clans leven en denken nog feodaal.
Stel ( de hemel moge je ervoor behoede!) dat je een dochter hebt. Vijftien
jaar laten we zeggen. Nou goed, op een dag wordt ze aangerand en verkracht. Afschuwelijk niet? Juist ja, maar als ze tot bepaalde Palestijnse
clans behoort wordt het NOG afschuwelijker. Want dan moet jij haar de
keel afsnijden ...om de eer van de familie te redden.
Dus alle ouders doen daar niet aan mee, niet. Maar vele ouders die grote
gezinnen hebben beschouwen het als een eer dat een stuk of wat van hun
kinderen opgeofferd worden aan de goede zaak. Dat kun je niet ontkennen.
Moest iedere regering die er niet in slaagt de misdaad uit te roeien moeten aftreden, ik denk dat we der geen één meer over hebben. Zelfs irael is daar neit toe in staat. Punt één van samenleven: eis nooit van een ander wat je zelf niet kunt, en gebruik het zeker niet als voorwendsel om nog erger uit te halen.
Het tweede deel lijkt me al een stuk genuanceerder, en linkt mistoestanden aan sociaal onrecht, armoede en doffe ellende. Vraag je zelf dan eens af in alle eerlijkheid hoe de schuld in gaza verdeeld ligt tussen de fundamentalistische bandieten, en israel die de grenzen sluit, en zowat om de vier jaar alles wat op vooruitgang wijst platgooit. Ik zeg wel in alle eerlijkheid, stel je zelf de vraag wat het nut kan zijn, van wereldwijde subsidies op onze kosten voor telkens weer heropbouw, en het ongegeneerd en gemotiveerd door drogreden van het platgooien van die investeringen.
Een regelrechte schand dat israel daar nog mee wegkomt. Onze jongens raken gewond en erger in libanon om israelische clustermunietie op te ruimen, en de belastingbetaler betaald om alles na vier jaar te zien vernietigen.
Wanneer gaat de wereld eens inzeien dat daar een aantal zware bandieten, dringend van de macht moeten verwijderd worden, in het belang van de wereldvrede, de wereldeconomie, en de menselijkheid.
spherelike is offline  
Oud 11 maart 2009, 08:49   #271
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dankzij uw strategie zullen ze straks niets meer over hebben. Proficiat.
Als ik uw laatste post lees en samenvat:

De palestijnen hebben er alle belang bij om vlug met een regeling in te stemmen, want er blijft steeds minder over.
Of anders gezegd
Israel pikt alangsom meer en wil dat niet teruggeven.

Israel pleegt geen staatsterrorisme. Hoe classificeerje volgende acties van een "rechtsstaat" dan wel? :
Willekeurige vergelding na een aanslag, volledig los van de actie en de daders, ergens anders slachtoffers gaan maken die met de gepleegde misdaad niets te zien hebben.
Deportatie van familie van zelfmoordterroristen.
Vernietiging van eigendom van familie van terroristen
Gevangenneming zonder enig vorm van proces
Standrechterlijke executie van tegenstanders
Platwalsen van woningen met de bewoners erin
Bombarderen van civiele en intenationale gebouwen en bewijsbaar liegen over de motivatie daartoe.
Een Bloedbad aanrichten in gaza met als enkel doel slachtoffers te maken, want de opgesomde valse voorwendsels zijn duidelijk niet gehaald, en de vervolgactie voor bvb tunnels kon ineens wel zonder slachtoffers.
spherelike is offline  
Oud 11 maart 2009, 09:57   #272
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Nee hoor. Zowel een burgerlijke als een rabbinale rechtbank kunnen een
echtscheiding uitspreken.
http://www.israelemb.org/education/p...ions/Women.pdf
http://www.sulcha.co.il/Content/Arti...?maamar_id=239

Het stuk spreekt van 'recently'. Ik was dus een beetje achter op te feiten.

Toch. Een citaat uit één van de stukken.

Citaat:
In Israel there is a dual court system – the religious courts and the civil courts, each with its own distinct advantages to divorcing men and women. When a spouse sues the other for a divorce settlement, the court system that receives the suit first is the system that decides the end result.
Israël heeft dus wel degelijk zijn eigen vorm van 'sharia'.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 11 maart 2009, 10:22   #273
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Het stuk spreekt van 'recently'. Ik was dus een beetje achter op te feiten.

Toch. Een citaat uit één van de stukken.



Israël heeft dus wel degelijk zijn eigen vorm van 'sharia'.
Nobody is perfect. Gewoon burgerlijk trouwen bijvoorbeeld was de laatste
keer dat ik in Israel was nog niet mogelijk. Wil je gewoon burgerlijk trouwen,
dan moet je dus naar Cyprus en ja hoor, het huwelijk wordt dan wel door
Israel erkend.
Francientje is offline  
Oud 11 maart 2009, 11:13   #274
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Voila, dit is de link naar mijn bron ( een webpagina waarop -zo lees ik tussen de regels-
een pro Palestijn en een pro Israelier over quotes aan het ruzieen zijn. Wrijf niet in je
handen a.u.b. bij het lezen van al die afschuwelijke zaken die al die afschuwelijke
Zionisten geuit zouden hebben. De meeste van de quotes zijn of gewoon vals of er werden woorden weggelaten of ze werden volledig uit hun contekst gerukt.

Maar...je hoeft niet eens een bron op te sporen om te weten dat jouw quote niet
volledig is. Shamir gebruikt de voorwaardelijke wijze! Een blik erop en ik wist het
wel. Van iemand die constant iemand anders voor 'dom', 'grof', leugenachtig etc uitmaakt mag men op zijn minst verwachten dat hij een vage poging doet om niet gelijk wat dat hij op internet heeft gevonden als Grote Waarheid voor te stellen. Ik voeg er
meteen aan toe dat mijn bron zonder de voorwaardelijke wijze niet meer waard zou
zijn dan de jouwe in dit geval. Maar grammatica is hier dus wél doorslag gevend.

http://en.wikipedia.org/wiki/User:Randyqs (bron)

En op deze sites houdt men zich dus bezig met het koren van het kaf te scheiden!

http://www.camera.org/index.asp?x_ar...75&x_context=2
http://www.campus-watch.org/article/id/6822
De meeste mensen op dit forum vind ik aangenaam en ik doe mee omdat het probleem mij interesseert. Ik heb alleen de uitspraken van jou grof en dom genoemd. Ik doelde vooral op jouw uitspraken over Palestijnse vrouwen als broedmachienes en dat jij je eigen moeder ook zo zou zien moest ze daar leven. Het is niet alleen het woord broedmachiene maar vooral omdat je houding. Je doet alsof Palestijnen minderwaardig zijn. Impliciet verheft je de inwijkelingen tot een superieur ras. Niemand kan je dankbaar zijn voor die benadering.

Over de uitspraak van Shamir. Ik vind herhaaldelijk:

-- Isreali Prime Minister, Yitzhak Shamir, in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988. "When we have settled the land, all the Arabs will be ...
uk.oneworld.net/filemanager/download/1023/Israeli%20History.ppt

- Isreali Prime Minister, Yitzhak Shamir, in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988; \"When we have settled the land, all the Arabs will be ...
http://www.slideshare.net/mrityunjay...y-presentation - 71k - In cache - Gelijkwaardige pagina's - Filter


Acheraf lijkt "Arabs" vervangen te zijn door Palestinians veelal tussen haakjes.

- "(The Palestinians) would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls."
-- Isreali Prime Minister (at the time) Yitzhak Shamir in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988 (Uit Marokko community)

De link uit Wikipedia die jij toonde:
IF they attack us, "The Palestinians" would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls." -Israel PM Yitzhak Shamir 1988 komt uit Fraudulent Quotes by various Leaders of the Zionist Government of Israel revealing them without their mask: en is bijgewerkt in (This page was last modified on) 18 November 2008, at 21:47

Zij lijkt mij wat haastig bij gewerkt: IF met 2 hoofdletters. Zij wijkt alleszins duidelijk af van 'when we have settled the land ...."

In het net vind je veel discussie over de uitspraak. Zij zou gaan over Palestijnse protesten bij onteigeningen. Dan zou men ..... Pro-zionisten benadrukken dat het niet tegen alle Palestijnen gericht zou zijn maar enkel tegen zij die protesteren.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 11 maart 2009, 12:30   #275
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Ja wel geef me een seintje als je er ooit in slaagt de hand op de volledige tekst van
dat artikel of dat interview te leggen! Als het bestaat.
Yitzak Shamir was nou niet bepaald Israels populairste eerste minister. Maar dat soort
dramatische uitspraken was niet echt zijn stijl. Hij heeft jaren voor de Mossad gewerkt en
als er iets is wat je daar leert dan is het op je woorden te letten.
Francientje is offline  
Oud 11 maart 2009, 12:46   #276
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja wel geef me een seintje als je er ooit in slaagt de hand op de volledige tekst van
dat artikel of dat interview te leggen! Als het bestaat.
Yitzak Shamir was nou niet bepaald Israels populairste eerste minister. Maar dat soort
dramatische uitspraken was niet echt zijn stijl. Hij heeft jaren voor de Mossad gewerkt en
als er iets is wat je daar leert dan is het op je woorden te letten.
Toen het in 1940 binnen de Irgun tot een splitsing kwam, koos hij de kant van de militantste splintergroepering onder leiding van Avraham Stern – deze groepering, later bekend als de Lechi, werd door de Engelsen de "Stern Gang" genoemd. Na Sterns dood in 1942 door Brits toedoen, werd Shamir een van de drie leiders van de Lechi. Onder zijn leiding voerde de Lechi vele terroristische aanslagen uit, waaronder de moord in 1944 op de Britse Minister van Staat voor het Midden-Oosten Lord Moyne en de moord in 1948 op de VN-gezant voor het Midden-Oosten, graaf Folke Bernadotte.

Maw, Yitzak Shamir, de moordenaar en terrorist.
En dan de Hamas maar verwijten dat ze terroristen zijn, terwijl bijna bij quasi alle eerste ministers van Israel de eerste 30 jaar na de oorlog terroristisch bloed aan hun handen hadden kleven. De Israëlische leiders? Hyprocriet tot en met. Maar... wel laten ons niets meer wijsmaken.

Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2009 om 12:47.
system is offline  
Oud 11 maart 2009, 14:53   #277
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Maar vele ouders die grote
gezinnen hebben beschouwen het als een eer dat een stuk of wat van hun
kinderen opgeofferd worden aan de goede zaak. Dat kun je niet ontkennen.
Dat is niet anders dan bij ons, na de 2e wereldoorlog. Allen die aan de "goede" kant gestaan hadden en er niet meer waren, waren helden, officieel gehuldigd jaar na jaar. Ouders zegden toen ook dat het voor de goede zaak geweest was, je moet toch op één of andere manier zin geven aan een pijnlijk verlies. Maar ik ken er niet één die liever een dode held had, dan een levend kind. Tenzij bewijs van het tegendeel, denk ik dat het overgrote deel van de ouders zo zijn, dus ook palestijnse ouders, net als israelische ouders.

By the way, deze morgen in mijn krant
Blijkbaar is er een soort joods carnaval, en de tophit van costuum bij de kinderen was dit jaar de militaire outfit. misschien eens aan denken als je het nog eens over dergelijke toestand bij de palestijnse kinderen hebt.
spherelike is offline  
Oud 11 maart 2009, 15:06   #278
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja, gek toch dat zelfs Egypte geen deur openzet voor Gaza. Maar wacht, het lolligste moet nog komen: Een Viva Palestina karavaan vol met hulpmiddelen voor Gaza en met ene George Galloway aan het hoofd
werd in Egypte op stenen onthaald. En nu heeft Egypte besloten dat via
Rafah alléén geneesmiddelen binnen mogen in Gaza. Blijkbaar hebben Hamas en co zich niet alleen Israelische toorn op het hoofd gehaald.
Egypte ligt onder de sloef van Israel sinds hun buitenlandminister gezegd heeft er niet voor terug te schrikken bij een volgend conflict de Aswan dam te vernielen. en aangezien Israel zelf de enige is die bepaald of er een conflict is, kunnen ze geen risico's meer nemen. De aswandam vernielen betekend het einde van de Egyptische economie en de verdrinkingsdood voor velen.
De egyptisch leiders doen wel stoer naar hun bevolking toe, en kiezen voor de vlucht vooruit, ze doen alsof ze akkoord zijn met Israel, om niet te moeten toegeven dat ze marjonetten geworden zijn.
spherelike is offline  
Oud 12 maart 2009, 03:45   #279
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Egypte ligt onder de sloef van Israel sinds hun buitenlandminister gezegd heeft er niet voor terug te schrikken bij een volgend conflict de Aswan dam te vernielen. en aangezien Israel zelf de enige is die bepaald of er een conflict is, kunnen ze geen risico's meer nemen. De aswandam vernielen betekend het einde van de Egyptische economie en de verdrinkingsdood voor velen.
De egyptisch leiders doen wel stoer naar hun bevolking toe, en kiezen voor de vlucht vooruit, ze doen alsof ze akkoord zijn met Israel, om niet te moeten toegeven dat ze marjonetten geworden zijn.
correct, doch van zodra er echte verkiezingen in Egypte komen , zal het niet zo heel lang duren vooraleer er wel eens een sterke anti israel regering zou kunnen komen.

officieel is er dan wel vrede gesloten en zijn enkele bevoorrechte Egyptenaren er goed mee, grote delen van het volk denken er heel anders over . Jordanië is trouwens hetzelfde plaatje.

Nóg een bijkomend feit naast de interne en externe demografie waarom Israel een doodlopend verhaaltje is.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 12 maart 2009, 10:15   #280
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
De meeste mensen op dit forum vind ik aangenaam en ik doe mee omdat het probleem mij interesseert. Ik heb alleen de uitspraken van jou grof en dom genoemd. Ik doelde vooral op jouw uitspraken over Palestijnse vrouwen als broedmachienes en dat jij je eigen moeder ook zo zou zien moest ze daar leven. Het is niet alleen het woord broedmachiene maar vooral omdat je houding. Je doet alsof Palestijnen minderwaardig zijn. Impliciet verheft je de inwijkelingen tot een superieur ras. Niemand kan je dankbaar zijn voor die benadering.

Over de uitspraak van Shamir. Ik vind herhaaldelijk:

-- Isreali Prime Minister, Yitzhak Shamir, in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988. "When we have settled the land, all the Arabs will be ...
uk.oneworld.net/filemanager/download/1023/Israeli%20History.ppt

- Isreali Prime Minister, Yitzhak Shamir, in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988; \"When we have settled the land, all the Arabs will be ...
http://www.slideshare.net/mrityunjay...y-presentation - 71k - In cache - Gelijkwaardige pagina's - Filter


Acheraf lijkt "Arabs" vervangen te zijn door Palestinians veelal tussen haakjes.

- "(The Palestinians) would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls."
-- Isreali Prime Minister (at the time) Yitzhak Shamir in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988 (Uit Marokko community)

De link uit Wikipedia die jij toonde:
IF they attack us, "The Palestinians" would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls." -Israel PM Yitzhak Shamir 1988 komt uit Fraudulent Quotes by various Leaders of the Zionist Government of Israel revealing them without their mask: en is bijgewerkt in (This page was last modified on) 18 November 2008, at 21:47

Zij lijkt mij wat haastig bij gewerkt: IF met 2 hoofdletters. Zij wijkt alleszins duidelijk af van 'when we have settled the land ...."

In het net vind je veel discussie over de uitspraak. Zij zou gaan over Palestijnse protesten bij onteigeningen. Dan zou men ..... Pro-zionisten benadrukken dat het niet tegen alle Palestijnen gericht zou zijn maar enkel tegen zij die protesteren.
Ja wel, het ambetante is dat ik die uitspraak of die speech dus nergens
terugvind behalve dat uittreksel en ik begin te betwijfelen of een dergelijke
speech ooit werd gegeven. Een van jouw bronnen spuit trouwens veel
erger uit. Wat ene Chairman Heilbrun zou gezegd hebben bijvoorbeeld.
Het ambetante: Chairman Heilbrun bestaat niet, heeft nooit bestaan.
Doet me denken aan Jenin met zijn duizenden slachtoffers. Uiteindelijk
bestonden de doden uit een vijftigtal gewapende mannen.
Doet me denken aan Sharon die gezegd zou hebben 'We control America.'
Alleen heeft hij dat dus nooit gezegd. Gewoon een verzinsel.
Wat er gebeurt: Je serveert een aantal quotes waartussen een stuk of wat
echte quotes zitten. En je vermengt die met valse quotes die de haren ten
berge doen rijzen.
Good try. Maar probeer de volgende keer wat anders en eerlijker als je
serieus voor de dag wil komen.
Francientje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be