Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2022, 15:47   #261
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Dus een vleeseter slaat automatisch zijn beesten?

Voor dierenwelzijn zijn, is nog niet hetzelfde als zelf rondlopen als een konijn en je volproppen met tofu. Van scheeftrekking gesproken...

Wederom een bevestiging, net al die vele jaren geleden, dat niemand je serieus kan nemen door zulke belachelijke poneringen.
ja die slaan voor het plezier hun varkens en koeien voor extra grote blauwe plekken in t vlees te krijgen enz...

mijn vader verzorgde zijn beestjes goed, en dat was een vlugge en snelle pijnloze dood. De meeste mensen liggen langer te creeperen in een ziekenhuisbed.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 15:50   #262
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel. Ik moet U trouwens bedanken om mij tot dit volgende inzicht tijdens mijn "tocht door de woestijn" te laten komen. Na het zich ontdoen van regelneven (liberalisme), het zich ontdoen van overheden in het algemeen (anarchisme), en het zich ontdoen van het onnozele "gij zult niet doden" (vrijheid van moord) neem ik dank zij jou mijn volgende inzicht aan: leve het kannibalisme



Dat is niet waar. Een gedood dier bestaat niet meer, en heeft dus geen problemen. Dat gedode dier is in exact dezelfde toestand als toen dat dier nog niet geboren was: het is er niet.

Om "belemmerd te worden in zijn wensen" moeten er eerst wensen bestaan. Men kan onbestaande wensen niet belemmeren. Dat niet-bestaande dier had ook geen wens om iets te eten toen het nog niet eens bestond. Je gaat toch niet jammeren omdat alle dieren die in de toekomst zouden leven, NU belemmerd worden om te eten wat ze willen, vermits ze nog niet bestaan, hoop ik, of ben jij echt zo kierewiet dat je daar ook een groot drama voor ziet ?

Kortom, elke entiteit die dood is, heeft geen enkel probleem meer. Dat is trouwens een van de grootste voordelen van dood zijn, en een van de redenen waarom er eigenlijk in de grond geen enkel probleem is met doden. Doden is immers exact hetzelfde als maken dat een entiteit niet bestaat. Ze kan dus ook geen miserie hebben, ze kan niet lijden, ze kan niet tegengewerkt worden, ze kan niet ongelukkig zijn, want ze bestaat niet, net zoals toen ze nog niet bestond.

De enige ambras dat doden met zich meebrengt, is voor die die niet dood zijn, en die ergens op een of andere manier afhankelijk waren van het gedode wezen. Maar voor het wezen zelf is er geen enkel probleem vermits het wezen niet bestaat eens het dood is. Dat is dan ook de reden waarom een genocide veel minder miserie veroorzaakt dan wat individuele moorden.

Waar een probleem kan bestaan, is bij de daad van het doden zelf, als die veel zeer doet. Ik ben er dan ook voorstander van om dat zo snel en pijnloos mogelijk te doen. Maar men moet zich geen illusies maken: de meesten onder ons gaan afzien alvorens dood te gaan, en onze huidige maatschappij wil dat zo veel mogelijk rekken, door U in een erbarmelijke toestand zo lang mogelijk in 't leven willen te houden. Onze maatschappij is ongelofelijk sadistisch en de grootste martelhuizen zijn dingen zoals WZC.

De meeste moorden zijn veel minder pijnlijk dan "vreedzaam heel langzaam dood gaan als oud verschrompeld seniel wezen". Er is dus helemaal niks ergs aan een propere moord, integendeel.
Ah de logica kan toch heerlijk zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 16:19   #263
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Nee, nog nooit over nagedacht...
Jij bent dus niet enkel voor dierenelzijnswetten, dat we een varken geen onnodig pak slaag mogen geven en een hond niet in brand mogen steken, maar je pleit dus ook voor plantenwelzijnswetten? Verboden om een krop sla te slaan? Verboden om een kerstboom te verbranden? Of wil je, als je geen voorstander bent van die plantenwelzijnswetten, dan ook dierenwelzijnswetten afschaffen?
Ik ga mijn leven beteren.
De rosbief voor vanavond gaat géén klappen krijgen, en ook de sla ga ik met zachtheid behandelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 16:22   #264
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
nee dan verdwijnt het dierenleed als sneeuw voor de zon, ...

ik denk dat ik nog een stuk vlees op de BBQ ga zwieren.
'Zachtjes op de BBQ leggen' niet zwieren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 16:30   #265
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Nee, dat is er niet. Er is inderdaad een aristocratische hierarchie en overleg daarbinnen. En die aristocraten worden gedefinieerd als mensen die maximaal vruchtbaar gebruik maken van het mimetisme in functie van overleven, vreugde en culturele opbouw. Dat is kennis die aangeleerd kan worden en waarvan het belang de specifieke aanwending van een of andere ressource overstijgt en die aanwending dan ook zal kaderen. Of er vandaag voldoende aristocraten bestaan, is een factuele vraag: wat ik voorsta, is nooit structureel geprobeerd, die aristocraten moeten bewust 'aangemaakt' worden (wat logisch gezien denkbaar en dus mogelijk is) en dan ontstaat er een zichzelf versterkend effect, net door de werkzaamheid van die vruchtbare omgang met doorziene wetmatigheden.
Overigens, op je andere berichten ga ik wellicht morgen in, nu heb ik wat weinig tijd.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 20:18   #266
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ga mijn leven beteren.
De rosbief voor vanavond gaat géén klappen krijgen, en ook de sla ga ik met zachtheid behandelen.
Nochtans is vlees zoals een vrouw. Il faut la battre, elle est plus tendre après.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 20:24   #267
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Dus een vleeseter slaat automatisch zijn beesten?
Nee, hoe kom je daarbij?
de redenering was
1: jij bent tegen het onnodig slaan van dieren omdat dieren welzijnsgevoelige wezens zijn
2: planten zijn volgens jou ook welzijnsgevoelige wezens
Conclusie: je bent tegen het slaan van planten.

Citaat:
Voor dierenwelzijn zijn, is nog niet hetzelfde als zelf rondlopen als een konijn en je volproppen met tofu.
inderdaad.

Citaat:
Van scheeftrekking gesproken...
Inderdaad, niemand zegt dat je moet rondlopen als een konijn als je voor dierenwelzijn bent. Het zou wel goed zijn om veganistisch te eten
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 20:26   #268
Deepeco
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 2.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
feit is dat als jullie allemaal al grasetend en sojascheuten knagend groot en sterk willen worden, we nog wat hectaren regenwoud om mogen hakken.
nee dat klopt niet. Gras gaan we niet eten, en als we groot en sterk worden door plantaardige/veganistische voeding, komt er landbouwgrond vrij voor herbebossing, en is er dus negatieve ontbossing.
__________________
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen
http://stijnbruers.wordpress.com
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 20:26   #269
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Nee, hoe kom je daarbij?
de redenering was
1: jij bent tegen het onnodig slaan van dieren omdat dieren welzijnsgevoelige wezens zijn
2: planten zijn volgens jou ook welzijnsgevoelige wezens
Conclusie: je bent tegen het slaan van planten.


inderdaad.


Inderdaad, niemand zegt dat je moet rondlopen als een konijn als je voor dierenwelzijn bent. Het zou wel goed zijn om veganistisch te eten
Het is nog beter om niet te eten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 21:49   #270
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Men weet al tientallen jaren dat de soja teelt een destructief effect heeft op de bio diversiteit, en toch investeert men miljarden in die teelt. Er zou dus beter een Tofu-taks komen, dan een vleestaks.
80% van de soja die wordt geteeld dient uiteindelijk voor dierenvoeding... Dus het meeste van die teelt dient om te kunnen vlees eten.


Nu, dat is voor mij nog altijd geen reden om vlees eten te gaan verbieden hoor. Begrijp me niet verkeerd.

Maar het is wel een belangrijke nuance op de kritiek op soja.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 21:50   #271
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kunt u een ernstige link geven van die subsidies in de veeteelt?

En lage btw voor gewone voeding?? Gewone voeding zou nooit hoger mogen zijn dan 6 procent. Luxe-voeding zoals kaviaar, da's wat anders.
Gewone voeding is ook 6%... Als je steak gaat kopen in de winkel, betaal je 6% btw.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2022 om 21:51.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 22:52   #272
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
ja, ik eet plantaardig vlees, maar geen dierlijk vlees.
Plantaardig vlees... een wandelende tak of zo?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 23:55   #273
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.951
Standaard

Mijn moeder is een echte carnivoor.

Mij zegt vlees niet veel meer tegenwoordig.

Vroeger haddden wij een hond (Bouvier) en toen wij aan de tafel aan het eten waren kwam die om de één of andere reden altijd naast mij zitten.

Na het eten was mijn bord leeg.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 00:35   #274
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Is vlees goed voor je huid?
De huid vernieuwt zich elke 28 dagen waar oude cellen vervangen worden voor nieuwe cellen. Die nieuwe cellen kunnen alleen worden aangemaakt door middel van eiwitten. Het is daarom belangrijk dat je die voldoende binnenkrijgt. Je kunt eiwitten vinden in dierlijke producten zoals vlees, eieren en melk.

En nog een hoop zoals

Vlees bevat waardevolle stoffen in hoge concentraties voor het functioneren van het menselijk lichaam - als energiebron, voor de celdeling en de opbouw van botten en spieren. Bouwstoffen in vlees zijn (onder meer) vetten, eiwitten, vitamines B1, B6 en B12, vitamine D en ijzer en zink.

Dus voor een schone look met een six-pack, eet vlees.

Enne halal vlees die sterven met een gebed en pijnloos zegt men.

Bovendien is dat soms nog humaan.
Kalkoenen hebben de neiging jong te sterven en konijnen krijgen zo rond anderhalve kilo meestal mixomatose wat een verschrikkelijke dood is bedacht door een Franse arts die ze een bacterie gegeven heeft die verder in de natuur blijft leven. 90% van alle konijnen krijgen het.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 december 2022 om 00:44.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 07:28   #275
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Nee, hoe kom je daarbij?
de redenering was
1: jij bent tegen het onnodig slaan van dieren omdat dieren welzijnsgevoelige wezens zijn
2: planten zijn volgens jou ook welzijnsgevoelige wezens
Conclusie: je bent tegen het slaan van planten.
Ik ben maar een simpele bachelor, geen phd, maar deze gevolgtrekking raakt in mijn ogen kant nog wal en is, zoals zoveel van je redeneringen en argument, gewoon wars van enige realiteitszin.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 07:33   #276
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.338
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
nee dat klopt niet. Gras gaan we niet eten, en als we groot en sterk worden door plantaardige/veganistische voeding, komt er landbouwgrond vrij voor herbebossing, en is er dus negatieve ontbossing.
Hoeveel veganistische topatleten zijn er die geen halve chemische fabriek slikken per dag om aan alle voedingsbehoeften te voldoen?

Elke vegan die ik ken, is een toonvoorbeeld van albino biafranen. Smalle stokken, die als ze niet van moeder natuur als pezig sterke mensen zijn gemaakt, dan zijn het mensen die geen blik willen, da's niet goed voor moeder natuur, maar da's volgens mij eerder omdat ze die niet open krijgen door aan't lipje te trekken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 07:38   #277
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Overigens, op je andere berichten ga ik wellicht morgen in, nu heb ik wat weinig tijd.
Oef
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 07:50   #278
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
nee dat klopt niet. Gras gaan we niet eten, en als we groot en sterk worden door plantaardige/veganistische voeding, komt er landbouwgrond vrij voor herbebossing, en is er dus negatieve ontbossing.
Ik ga daar niet mee akkoord.
De mens is van nature uit een omnivoor. Ik wil omnivoor blijven.
Als er voor de totale mensheid een tekort is aan landbouwgrond en aan bossen, dan moet het aantal mensen naar beneden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 07:58   #279
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga daar niet mee akkoord.
De mens is van nature uit een omnivoor. Ik wil omnivoor blijven.
Als er voor de totale mensheid een tekort is aan landbouwgrond en aan bossen, dan moet het aantal mensen naar beneden.
Voila, en door andere mensen op te fretten gaat dat rapper
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 11:41   #280
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoeveel veganistische topatleten zijn er die geen halve chemische fabriek slikken per dag om aan alle voedingsbehoeften te voldoen?

Elke vegan die ik ken, is een toonvoorbeeld van albino biafranen. Smalle stokken, die als ze niet van moeder natuur als pezig sterke mensen zijn gemaakt, dan zijn het mensen die geen blik willen, da's niet goed voor moeder natuur, maar da's volgens mij eerder omdat ze die niet open krijgen door aan't lipje te trekken.
1: Dat is een beetje raar. Want het enige wat je tekort komt als vegan is b12. Dat moet je bijslikken.

Voor de rest niet. Althans, als je een goed, veganistisch voedingspatroon hebt. Maar mag toch aannemen dat topatleten dat hebben.

2: Eens. Veel vegans zien er niet al te best uit. Maar dat komt volgens mij voornamelijk omdat ze hun dieet niet op orde hebben, niet omdat ze geen vlees eten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be