Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Luc Broes
1 15 22,39%
2 1 1,49%
3 0 0%
4 1 1,49%
5 2 2,99%
6 2 2,99%
7 3 4,48%
7.5 4 5,97%
8 1 1,49%
8.5 3 4,48%
9 10 14,93%
9.5 5 7,46%
10 20 29,85%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2008, 10:26   #261
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de duidelijke en uitgebreide antwoorden Luc! Volgens mij ben je een wijs man.

André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 10:33   #262
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Luc,

Bovenstaande geeft al gedeeltelijk een antwoord op de vraag die ik eigenlijk te ongepast vond om te stellen in een fvdw-draad: ''Wat doet een erudiet, bereisd en vreemdelingvriendelijk man in een partij die ook een Filip de Man herbergt? Hoe komt het dat hij zich daar thuisvoelt?''.
Ik begrijp nu dat je je hebt laten verleiden door de persoonlijke integriteit van FVH, in wie je het volste vertrouwen hebt. Tot zover is het duidelijk en begrijpelijk.

FVH vertrekt nu echter als voorzitter. Het ''Welkom Bruno'' heb je al uitgesproken maar hoe kijk je aan tegen de rest van de partij? In welke richting moet die zich ontwikkelen?

Vriendelijke groet,
HvG
Geachte,
Ik liet me hier op de rooster leggen. Dus je vraag is niet ongepast. Zeker niet nadat je me zo lovend omschrijft!
Ik heb geen politieke en sociale wetenschappen gestudeerd en heb me beroepshalve in raffinaderijen uitgeleefd. Hou daar dus rekening mee.

Ik sta met volle overtuiging achter de basisgedachten van het VB, ik heb me dus niet enkel laten verleiden door FVH.
Ik denk wel dat sommigen soms nogal ruw tewerk gaan en schaam me soms over bepaalde uitlatingen of gedrag van partijgenoten.
Het is geen verontschuldiging, maar ik mag het wel vermelden: is dat niet in alle partijen zo. En zeker bij de PS die nochtans door de deftigste kringen in dit land aanvaard wordt als een geldige gesprekspartner ook bij regeringsvorming.

Filip De Man gebruikt soms harde taal. Niet bepaald mijn stijl. Over de Islam en vreemdelingen zegde hij ongeveer hetzelfde als Verhofstadt in zijn burgermanifesten. Deze laatste zweeg toen hij inzag dat dit beter was voor zijn carrière. FDM zwijgt niet.
Mag ik vernemen wat je bepaald stoort bij FDM?

Niet alleen FDM gebruikt soms harde taal. Ook Leterme als het hem goed uitkomt. Hij verklaarde in de pers oa: "VB-ers zijn mensen met een crimineel verleden of een potentiëel criminele toekomst".
Ik denk niet dat FDM ooit zover ging bv ivm vreemdelingen.

Vergeet niet dat de media die in de pas lopen van het regime er alles aan doen om het VB openlijk en in 't geniep te demoniseren. FDW krijgt op de Nl TV een eerlijker kans dan in eigen land.

Sinds enkele jaren heeft het VB een website met dagelijkse commentaar op de gebeurtenissen. Met meer dan 12.000 bezoekers per dag, en het gaat nog altijd in stijgende lijn.
Alles kan beter, maar ik meen toch dat die website, de voornaamste spreekbuis van de partij, doorgaans meer dan behoorlijk is.
Mag ik vragen die site eens een tijdje te volgen en mij te laten weten hoe een Nederlander als jij daarover oordeelt?
Indien nodig zal ik trachten bij te sturen.

gegroet

Laatst gewijzigd door luc broes : 16 januari 2008 om 10:37.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 14:49   #263
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard Enquete Luc Broes

De vraag is simpel, hoeveel punten geven jullie Luc Broes?

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 21:57   #264
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
De vraag is simpel, hoeveel punten geven jullie Luc Broes?
Goede sessie, openhartig, uitgebreide antwoorden. Ik vind Luc trouwens sowieso een boeiende forumganger.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 22:09   #265
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik sta met volle overtuiging achter de basisgedachten van het VB, ik heb me dus niet enkel laten verleiden door FVH.
Beste Luc, dankjewel voor je eerlijke antwoord. Het VB is sowieso geen partij waarop ik zou stemmen, gezien de conservatieve ethische standpunten en het harde vreemdelingenstandpunt. De enige reden die ik me kan voorstellen om het toch te doen is geloof in de integriteit van een politicus en/of het consequente Vlaams-nationalistische standpunt.

Citaat:
Filip De Man gebruikt soms harde taal. Niet bepaald mijn stijl. Over de Islam en vreemdelingen zegde hij ongeveer hetzelfde als Verhofstadt in zijn burgermanifesten. Deze laatste zweeg toen hij inzag dat dit beter was voor zijn carrière. FDM zwijgt niet.
Mag ik vernemen wat je bepaald stoort bij FDM?.
Ja hoor, maar ik zal het kort houden, ik wil je draad niet verpesten. FDM voldoet aan alle cliché-beelden die er over VB-ers bestaan.

Citaat:
Sinds enkele jaren heeft het VB een website met dagelijkse commentaar op de gebeurtenissen. Met meer dan 12.000 bezoekers per dag, en het gaat nog altijd in stijgende lijn.
Alles kan beter, maar ik meen toch dat die website, de voornaamste spreekbuis van de partij, doorgaans meer dan behoorlijk is.
Mag ik vragen die site eens een tijdje te volgen en mij te laten weten hoe een Nederlander als jij daarover oordeelt?
Indien nodig zal ik trachten bij te sturen.
gegroet
Ai, je vraagt nogal wat maar ik zal aan je vraag tegemoetkomen. Ik zal regelmatig kijken op de site en je mijn mening geven.

Vriendelijke groeten,
HvG

P.S. Het was een goede FvdW-sessie: Proficiat!
Oud 16 januari 2008, 22:55   #266
luc broes

Standaard

Bedankt voor je commentaar.
Later praten we wel eens verder

gegroet

Luc
Oud 16 januari 2008, 23:11   #267
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was een goede FvdW-sessie: Proficiat!
²
In het begin vond ik je antwoorden wat oppervlakkig, - mss lag het aan de vragen die gesteld werden - maar je bent in je rol gegroeid en algauw kregen we reacties keurig 'to the point'.
Als ik 78 jaar oud word, wil ik zo jong zijn als jij nu.
Oud 16 januari 2008, 23:23   #268
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Stats
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ALL week 03.gif‎
Bekeken: 179
Grootte:  109,2 KB
ID: 29872  

Oud 16 januari 2008, 23:25   #269
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Forummer to forummer
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Forummer Week 03.gif‎
Bekeken: 175
Grootte:  52,7 KB
ID: 29873  

Oud 17 januari 2008, 13:20   #270
luc broes

Standaard

Citaat:
Ja hoor, maar ik zal het kort houden, ik wil je draad niet verpesten. FDM voldoet aan alle cliché-beelden die er over VB-ers bestaan.!
Geachte Hertog,

Ik wil dit hier ook niet verpesten, maar ben toch geneigd hierop te reageren.

Ik weet niet wat in Nederland de cliché-beelden van VB-ers zijn, maar ik kan je in ieder geval verzekeren: FDM is wel degelijk naar school geweest en dan nog klassieke humaniora. Hij heeft zelfs een universitair diploma op zak.
Hij kan dus wellicht lezen. En schrijven ook: hij publiceerde een 5-tal boeken en zijn website had in 2007 meer dan 100.000 bezoekers.

Die andere gevaarlijke man FDW heeft ook ettelijke boeken op zijn actief en haalde bij zijn laatste 'nederlaag' 33.5% van de stemmen.

Ik wil graag eindigen met een vrolijke noot.

Vorig jaar stelde FDW (weeral) een openbare vraag aan Leterme toen nog Vl minister president.
Een zelfzekere Leterme bedankte FDW met een brede glimlach voor de vraag. Hj had gister met zijn secretaresse een weddingschap afgesloten dat FDW weeral een vraag zou stellen. Dank u mijnheer Dewinter, ik heb nu mijn weddingschap gewonnen.
Waarop de rappe Filip: Maar mijnheer Leterme, ik kreeg van morgen een telefoontje van uw secretaresse die me vroeg toch maar een vraag te stellen, want ze had met u een weddingschap afgesloten. En als hij een weddingschap verliest is hij niet te genieten.

Heel het parlement bulderde het uit.

We zijn wel 'verzuurd' maar kunnen toch nog lachen.

Dag Hertog,

Het was een genoegen
En bedankt voor je deelname aan dit forum.
Mensen zoals jij maken het de moeite waard.

Luc
Oud 17 januari 2008, 16:11   #271
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

10 op 10. Voortreffelijke fvdw-sessie die ik graag heb gelezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 17:32   #272
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Wat is er mis met lui zijn?
waarom zou je 'productief' moeten zijn?
Men mag wel eens lekker lui zijn.
Men moet niet steeds productief zijn
Men mag ook wel eens de kunst cultiveren om niets te doen.

Maar wie nooit trots geweest is en de vreugde gesmaakt heeft behoorlijk werk te leveren is beklagenswaardig en wordt nooit echt volwassen.

Ik heb nooit op andermans kap geleefd. Heel concreet heb ik door mijn arbeid ook met anderen gedeeld en op weg geholpen.
Ik hou daar een goed gevoel aan over, en wens dat iedereen toe.
Oud 17 januari 2008, 18:05   #273
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FDM is wel degelijk naar school geweest en dan nog klassieke humaniora.
Sint-Jan-Berchmanscollege in Brussel, vermoed ik.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 18:36   #274
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Geachte Hertog,

Ik wil dit hier ook niet verpesten, maar ben toch geneigd hierop te reageren.
Okay Luc, dan daan we er nog even op door. Althans, ik beschouw dit als een uitnodiging...

Citaat:
Ik weet niet wat in Nederland de cliché-beelden van VB-ers zijn, maar ik kan je in ieder geval verzekeren: FDM is wel degelijk naar school geweest en dan nog klassieke humaniora. Hij heeft zelfs een universitair diploma op zak.
Hij kan dus wellicht lezen. En schrijven ook: hij publiceerde een 5-tal boeken en zijn website had in 2007 meer dan 100.000 bezoekers.
Tsja, waar zal ik beginnen? Allereerst beschouw ik het VB als een partij als alle andere, alleen met bepaalde standpunten waardoor ik er niet op zal stemmen. Dat is niet zo bijzonder, want er zijn veel partijen waar ik niet op zal stemmen vanwege hun standpunten.
Het VB heeft voor mij echter twee gezichten: Die van de (in eerste plaats) Vlaams-nationalist die vraagtekens zet bij het migratiebeleid en de verworvenheden van de multiculturele samenleving, de één conservatiever of progressiever dan de ander, die op een soms provocatieve maar in ieder geval deftige manier zijn standpunten uitdraagt. Daar reken ik u onder, en onder meer Jan van den Berghe. Volgens mij is dit ook het gezicht wat op een breed draagvlak onder de Vlaamse kiezers mag rekenen.

En er is een tweede gezicht, waarbij ik Filip de Man als voorbeeld noemde omdat hij het zo treffend etaleert. Maar er zijn ook anderen te noemen. Ik weet niet of u de hele forumsessie van FDM hier heeft gevolgd maar dan begrijpt u ongetwijfeld wat ik bedoel. Die was ronduit onbeschoft te noemen. En dát is dan nog alleen stijl. Inhoudelijk lonkte hij rechtstreeks naar extreem-rechts, zonder zich direct als zodanig uit te spreken. Vooral zijn 'vette knipoog, ik zeg het lekker niet maar we weten allemaal wat ik bedoel'-houding stuitte me tegen de borst. Niet alleen mij, er waren nogal wat VB-ers die er ook niet van gecharmeerd waren. En terecht, dit soort figuren berokkent een partij m.i. meer schade dan dat ze goed doet. Ik zou hem dan ook uit de partij kegelen maar hij wordt, integendeel, juist binnen het VB op handen gedragen. En dát is dus iets wat ik niet begrijp.

Citaat:
Die andere gevaarlijke man FDW heeft ook ettelijke boeken op zijn actief en haalde bij zijn laatste 'nederlaag' 33.5% van de stemmen.
Ah, daar ga je al. Ik vind Dewinter helemaal geen gevaarlijke of verschrikkelijke man. Als buurman zou ik hem best kunnen waarderen, al zou hij mijn stem niet krijgen. De vergelijking met FDM gaat m.i. ook niet op.

Citaat:
Ik wil graag eindigen met een vrolijke noot.
Vorig jaar stelde FDW (weeral) een openbare vraag aan Leterme toen nog Vl minister president.
Een zelfzekere Leterme bedankte FDW met een brede glimlach voor de vraag. Hj had gister met zijn secretaresse een weddingschap afgesloten dat FDW weeral een vraag zou stellen. Dank u mijnheer Dewinter, ik heb nu mijn weddingschap gewonnen.
Waarop de rappe Filip: Maar mijnheer Leterme, ik kreeg van morgen een telefoontje van uw secretaresse die me vroeg toch maar een vraag te stellen, want ze had met u een weddingschap afgesloten. En als hij een weddingschap verliest is hij niet te genieten.
Heel het parlement bulderde het uit.
We zijn wel 'verzuurd' maar kunnen toch nog lachen.
Ben blij toe en dat 'verzuurde' valt denk ik wel mee.

Citaat:
Dag Hertog,

Het was een genoegen
En bedankt voor je deelname aan dit forum.
Mensen zoals jij maken het de moeite waard.

Luc
Beste Luc,
insgelijks,
vriendelijke groet,
HvG
Oud 18 januari 2008, 10:25   #275
luc broes

Standaard

De forumsessie van FDM heb ik niet gevolgd. Na je beschrijving heb ik daar ook weinig zin in.
FDM zit niet in het partijbestuur en was zelden of nooit de spreker buiten zijn Vilvoorde. Dus dat hij 'op de handen gedragen wordt' in de partij is wellicht iets overdreven.
Maar in de frontlijn Vilvoorde heeft hij Jean-luc Dehaene wel een oplawaai bezorgd tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. Waarop JL besloot zich uit de politiek terug te trekken. Daar treuren wij natuurlijk niet om.
Op zijn doorgaans interessante website veklaarde FDM dat hij een uitnodiging van een Marokkaanse vereniging om kennis te maken met hun cultuur brutaal van de hand wees, want wat hij dagelijks ervaarde van die cultuur was hem meer dan genoeg.
Ik vind dat jammer, ik had een dergelijke gelegenheid met beide handen aangegrepen. Wij moeten leren samenleven!
Maar ja, ik leid een kommerloos bestaan in het rustige mooie Brugge en heb gemakkelijk spreken.

Hertog, ik heb nog een en ander dat je zeker zal interesseren, maar het kan niet allemaal via internet!

gegroet

Luc
Oud 18 januari 2008, 23:08   #276
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Hertog, ik heb nog een en ander dat je zeker zal interesseren, maar het kan niet allemaal via internet!

gegroet

Luc
Beste Luc,
Dan moeten we onze gesprekken maar niet beperken tot dit forum...
Vriendelijke groet,
HvG
Oud 19 januari 2008, 00:10   #277
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

10/10. Interessante forumsessie.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 10:40   #278
luc broes

Standaard

Nog FDM!

Toen die jonge agente een goede maand geleden werd vermoord verwees FDM in zijn website wat er aan de basis ligt van dat 'incident':
Het lakse immigratiebeleid waardoor de laatste jaren honderdduizenden vreemdelingen te gemakkelijk en te massal ons land binnen kwamen en zelfs Belg werden met weinig of geen vereisten.
FDM zou zijn verontschuldigingen aanbieden moest hij zich vergist hebben. Maar dat schijnt dus niet het geval te zijn: Zopas werden drie belgen van Marokkaanse en Turkse afkomst als verdachten aangehouden. Alle drie met een zwaar crimineel verleden.

Het is zeer jammer voor de vele behoorlijke nieuwe belgen die met dat tuig vereenzelvigd worden.
Het is ook jammer voor alle Belgen, slachtoffers van criminaliteit en pesterijen,
die dan wel eens brutaal worden.
Oud 20 januari 2008, 19:19   #279
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Bedankt voor de duidelijke en uitgebreide antwoorden Luc! Volgens mij ben je een wijs man.

Vind ik ook.
Ik heb zijn forumweek gemist en heb nu pas alles kunnen lezen.
Fijne meneer die Luc.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 22:06   #280
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog FDM!

Toen die jonge agente een goede maand geleden werd vermoord verwees FDM in zijn website wat er aan de basis ligt van dat 'incident':
Het lakse immigratiebeleid waardoor de laatste jaren honderdduizenden vreemdelingen te gemakkelijk en te massal ons land binnen kwamen en zelfs Belg werden met weinig of geen vereisten.
FDM zou zijn verontschuldigingen aanbieden moest hij zich vergist hebben. Maar dat schijnt dus niet het geval te zijn: Zopas werden drie belgen van Marokkaanse en Turkse afkomst als verdachten aangehouden. Alle drie met een zwaar crimineel verleden.

Het is zeer jammer voor de vele behoorlijke nieuwe belgen die met dat tuig vereenzelvigd worden.
Het is ook jammer voor alle Belgen, slachtoffers van criminaliteit en pesterijen,
die dan wel eens brutaal worden.
Weet je wat ook opvalt: 99,9% van die gangsters zijn mannen! Zeer jammer voor vele behoorlijke mannen, maar als vrouw pleit ik voor een daadkrachtig uitwijzingsbeleid van alle mannen *ironie*
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be