![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doe ik niet.
Het is niet omdat de één of de andere zegt dat er een consensus is over een bepaald gegeven, dat dit ook daadwerkelijk zo is. Televisiedebatten bewijzen juist het tegendeel. Ik spreek me niet uit over welke wetenschappers het bij het rechte eind hebben, ik stel alleen maar vast dat er helemaal geen consensus is. Anders discuteerden we er toch niet over? Net zoals er een consensus bestaat dat de aarde niet plat is maar eerder bolvormig, maakt dat er daarover niet meer gediscuteerd wordt. Het bestaan van discussies zijn juist het bewijs van het onbreken van een consensus. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eén voorbeeld van een interessante studie hierover is deze van de Britse wetenschapsters Susan Golombok and Fiona Tasker die eind jaren '90 de resultaten van hun onderzoek naar de ontwikeling van een groep kinderen hebben gepubliceerd in het vakblak "Developmental Psychology". Hieruit bleek dat de seksuele geaardheid van de ouders geen aantoonbare invloed heeft op de latere geaardheid van het kind. Het is namelijk een veelvoorkomend misverstand dat kinderen van homoseksuele ouders veel kans maken om later ook homo te worden. Wel bleek dat kinderen van homoeksuele ouders minder remmingen vertonen om tijdens hun pubertijd te experimenteren met homoseksualiteit, omdat deze voor hen geen taboe inhoudt. Maar eens volwassen is er dus geen invloed op de uiteindelijke oriëntatie. Dit is maar één voorbeeld van een onderzoek naar de consequenties van homoseksueel ouderschap. En nog eens, geen enkele studie heeft tot nu toe ook maar één aanwijsbaar nadeel aan het licht gebracht. Alle argumenten contra die men in media en politieke debatten tegenkomt zijn gebaseerd op gevoelens, religie, instinct, en in het slechtste geval op homofobie.
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast heeft ervaring uitgewezen dat "instinct" soms een heel goede aanduiding is: het is immers een oerkracht in de mens die hem soms voor onverhoede zaken beschermt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En onder die deskundigen, waren er die er helemaal niet mee akkoord waren. De wet is gestemd met de kleinst mogelijke meerderheid, zowel onder de deskundigen die advies uitbrachten, als onder de stemgerechtigden. En ik vind dat dit niet kan. Over sommige dingen heb je beter wel een consensus. Het welzijn van kinderen is daar één van. Daar neem je beter geen risico's. Citaat:
Als iemand je een drankje aanbiedt waarvan de ene dokter zegt dat het goed voor je is en de andere dat het slecht voor je is, ben je toch niet onverstandig om te kiezen voor een ander drankje waarbij de dokters het eens zijn dat het goed is voor iedereen? De fabrikant van het eerste drankje zal natuurlijk steigeren en reageren zoals jullie nu doen. Vragen naar bewijzen, goed wetende, dat zoiets niet te bewijzen valt. Er zijn immers veel te veel factoren naast de geaardheid van de ouders alleen die een rol spelen bij de ontwikkeling van een kind. Citaat:
Maar ik moet dat helemaal niet. Ik mag mij laten adviseren en ik doe dat ook. Als ik dan een link geeft vanuit pleegzorg, waarin lesbische moeders beweren dat hun kinderen een vaderfiguur missen, dan heeft dat voor jou blijkbaar geen waarde. Wie stelt zich hier eigenlijk lichtzinnig op? Ik en vele anderen merken heel duidelijk dat jongens en meisjes voor het ene probleem eerder naar papa gaan en voor het ander probleem eerder naar mama. Ik zeg niet dat het kind die twee papa's heeft, diezelfde vragen niet zouden voorleggen die ze anders doorgaans aan mama vragen en omgekeerd. Want dat kunnen we eigenlijk niet weten of bewijzen omdat een kind nu eenmaal geen tweede keer kan opgevoed worden. Maar ik zeg wel dat een kind in een homosekueel gezin die keuze niet meer heeft om er voor er kiezen om zijn of haar probleem aan papa of mama voor te leggen zoals in een heterogezin. Wie echt handelt in het belang van het kind zou daar zeker rekening mee houden en opteren voor een situatie waarbij het zoveel mogelijk keuzevrijheid heeft, met het oog op de persoonlijke ontwikkeling van het kind zelf. Een vader is geen moeder en een moeder is nu eenmaal geen vader. En kinderen hebben een andere relatie met hun vader als met hun moeder, vaak typerend aan een bepaalde leeftijd zelfs. Het is misschien niet schadelijk voor het kind om die keuzevrijheid niet meer te hebben, maar zoals eerder al gezegd, kunnen we dat niet weten. Wat we wel weten is dat de heterogeaardheid van de ouders geen nadelige gevolgen heeft voor de opvoeding en ontwikkeling van het kind. Ik zie dan ook niet in, waarom we onnodig risico zouden moeten nemen. Tenzij je eigenlijk meer strijd voor de rechten van de holebi, dan wel in het belang en voor het welzijn van het kind. En als omwille van deze mening, mij een homofobe attitude wordt verweten, dan is dat maar zo. Ik weet dat ik niet bang ben van andersgeaarden, maar wel voor het aantasten van de ontwikkeling van totaal onschuldige wezens die de toekomst zijn van onze soort. En dan nog iets. Ik zelf heb er niks bij te winnen of te verliezen als de wet blijft zoals ze is. Ik strijd niet voor mezelf en ik heb daar geen enkel belang bij. Ik denk enkel in het belang van kinderen. De holebifederatie daarentegen, heeft het ook over de rechten van de holebi. Laten we dus maar in het midden laten wie hier het meest objectief is in deze zaak. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is trouwens niet aan de voorstanders van homo-adoptie om ter verdediging ervan allerlei feiten aan te dragen die aantonen dat er géén probleem is. Dat is de wereld op z'n kop. Het is aan diegenen die het recht op homo-adoptie willen aanvechten om met keiharde wetenschappelijke bewijzen aan te komen dat er wél een probleem is. En die bewijzen zijn er dus niet. Ik daag u uit om één wetenschappelijke referentie op te duikelen die dat tegenspreekt.
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() I rest my case. Uit deze post blijkt klaar en duidelijk uit welk onwetenschappelijk vaatje we hier pinten aan het tappen zijn.
![]() |
![]() |
#270 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, je moet wel een beetje stevig in je schoenen staan als je kandidaat-ouders het recht op kinderen zou willen ontzeggen omwille van hun geaardheid. Dat is niet zomaar een onschuldig iets, dat is een ernstige zaak. Feiten dus, geen rommel graag.
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vraagt bewijzen voor iets dat niet te bewijzen valt. Je kunt een kind immers geen twee keer opvoeden. Bovendien is het hij die van de norm wil afwijken die zou moeten bewijzen dat dit geen nadelige consequenties heeft en niet hij die alles bij het oude wil laten. Waar zit je met je gedachten? Is het feit dat er discussie is over de al dan niet nadelge gevolgen voor het kind voor jou geen reden om voor adoptie af te zien? Als er een glas water te drinken staat, waarover discussie is of dit nu wel of niet gezond is, dan geef jij dat aan kinderen en zegt mij dat ik maar moet bewijzen of deze beker nu giftig of niet. Alsof ik een toxicoloog zou zijn. En dat terwijl er bekers met drank voorhanden zijn waarover geen discussie is. Dat is wat je doet onder het motto: "ik heb ook recht om kinderen drinken te geven". Hoe blind kan men zijn? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Blijkbaar ben je niet erg op de hoogte van de onderzoeksmethoden die worden toegepast in de humane wetenschappen. Bij het onderzoek dat ik hierboven aanhaalde heeft men bijvoorbeeld een representatieve groep van kinderen van dezelfde leeftijd gevolgd over een periode van meerdere jaren. De helft van die kinderen was van homoseksuele, de andere helft van heteroseksuele ouders. Door de resultaten van de opvoeding bij beide groepen te vergelijken kan men tot bepaalde conclusies komen. Daarbij wordt uiteraard rekening gehouden met zoveel mogelijk variabelen, en dat gebeurt op een hoogst professionele en ernstige manier, anders wordt het nooit gepubliceerd. Kom hier dus niet vertellen dat er nadelen zijn aan homo-adoptie maar dat die door de aard van de materie nooit kunnen worden aangetoond. Dat zijn maar goedkope truukjes. Laat me hier ook nog eens duidelijk stellen dat jij het bent die wil afwijken van de norm (of zelfs van de wet) door één bevolkingsgroep te discrimineren door deze het recht op kinderen te ontzeggen. Dit onder voorwendsel van drogredenen die je niet kan hard maken. Het is dus wel degelijk aan jou en aan niemand anders om te bewijzen dat homo-adoptie nadelig is voor een kind, en niet aan voorstanders om het tegendeel te bewijzen. Nog iets om over na te denken: afgaand op je argument dat kinderen een vader én een moeder nodig hebben zou jij logischerwijs ook tegen adoptie door alleenstaanden moeten zijn. Ben je dat? Zoniet (en ik heb zo'n vermoeden) dan moet je maar eens bij jezelf te rade gaan over je echte motieven.
Laatst gewijzigd door Doki : 20 januari 2008 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb hier nog niemand weten beweren dat "vader-moeder ouderschap voorbijgestreefd is". Ik vrees dat je niet helemaal snapt waarover het precies gaat. Je andere veronderstelling is te belachelijk om op te reageren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niemand? Er zijn er hier nochtans velen die geen reden zien om bekwame hetero-adoptieouders voorrang te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voorrang op bekwame homo-ouders bedoel je? Dat is nog niet hetzelfde als zeggen dan een moeder-vader gezin voorbijgestreefd is. En geef eens één wetenschappelijk argument waarom zo'n voorkeurbehandeling van hetero-ouders nodig zou zijn?
![]() |
![]() |
#277 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en het enige 'argument' ( dat is evengoed van dezelfde orde ) is net die tweeledigheid die blijkbaar nimmer in vraag gesteld wordt als het gaat om niet holebi-ouders leg me dat dan eens uit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan je daar eens een voorbeeldje van geven ? ik heb een flauw vermoeden dat je het verwart met reflex
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
|
![]() Citaat:
En oh ja: homo's kunnen wel degelijk kinderen verwekken. Weliswaar niet als koppel, maar er zijn massa's heterokoppels die dit ook niet kunnen... en toch is er niemand die zich verzet tegen het feit dat zij toch kinderen grootbrengen. Laatst gewijzigd door Edina : 20 januari 2008 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |