![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U leest overduidelijk niet wat ik schreef. Daarom nogmaals herhalen: egoïsme in dat verband is van toepassing wanneer koppels geen kinderen wensen omdat dat hun materiële welvaart wat kan verminderen of dat het hun rust verstoort. Dat zijn eigengereide redeneringen die neerkomen op puur egoïsme. Er zijn daarnaast evenwel andere motieven die het uitstel van de kinderwens daadwerkelijk kunnen rechtvaardigen; en ook daarover had ik het al.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan zelfs juist zijn dat die mensen kinderloos willen blijven, juist omdat ze niet egoïstisch zijn, maar er van overtuigd zijn dat kinderen van hen geen toekomst mogelijkheden zouden hebben. Het leven steekt voor sommige mensen namelijk zo in elkaar. Verzorgd worden. Toekomst opbouwen. Levensmogelijkheden hebben. Levensmogelijkheden door geven door voor nageslacht te zorgen. Als deze mensen in de eerste of tweede face te lang blijven hangen, ja dan hebben ze niets om door te geven en komen ze dus nooit in de vierde face. Aan de toekomst bouwen moet men immers reeds zeer jong beginnen als de eisen hoog liggen. En de meeste kinderlozen blijven juist zelf te lang in de eerste face van het leven hangen, om ooit in de vierde face te geraken voor de biologische klok die periode beëindigd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
nenee, u verstaat mij niet. Als een koppel geen kinderwens heeft ZONDER MEER, dus gewoon geen kinderen willen omdát er geen behoefte is, geen kinderwens. Dit is een keuze zonder specifieke motivatie. Men wilt het niet per sé dus men begint er niet aan. Er is geen drang naar. D�*t bedoel ik en h�*erop wou ik eigelijk een antwoord.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij lijkt uw "zeer jong" nogal heel arbitrair. Is iemand die aan dertig jaar aan kinderen begint te laat begonnen? Of moet iedereen achttien jaar zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je egoïsme tov een persoon stelt (ten koste van) dus, blijft het een waarde-oordeel ... als het dus egoisme is tov iets of iemand is het ook heel negatief ... alleen egoisme uit (lijf)sbehoud is niet negatief (dus omdat je denkt dat je er op dat moment niet klaar voor bent, niet aan toe bent, niet geschikt voor bent) dus niet tov iemand anders ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals reeds aangegeven gaan sommige mensen er tegenwoordig van uit dat je alle schaapjes op het droge moet hebben vooraleer je aan kinderen nog maar kunt beginnen. Dat lijkt me inderdaad een grote misvatting. Kinderen lijken me geen afronding van een succesvol materiële opbouw, maar horen bij je levensloop als koppel. Kinderen zijn een element in die opbouw waarbij je steeds naar het goede of betere voor elkaar en de kinderen streeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Behalve het geromantiseerde idee dat kinderen hebben een lot uit de loterij zou zijn is er fundamenteel, objectief bekenen weinig gunstige aan het hebben van een nageslacht. En uit mijn directe omgeving? Wie er heeft, zussen en broers, schoonzussen en schoonbroers, je moet ze allemaal, stuk voor stuk eens horen klagen over hun kinderen....slechte schoolresultaten, moeilijk handelbaar, rot verwend....tot vandalisme en druggebruik. Je mag uw lieverdjes hebben, het lijkt me eerder met open ogen in het ongeluk springen. Of is het uw katholieke achtergrond die u nog steeds aanzet tot voortplanten? Laatst gewijzigd door lantjes : 21 januari 2008 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een toekomst opbouwen is dus niet hetzelfde als rijkdom vergaren, maar wel een stabiliteit in eigen leven brengen. men kan immers een mooi en stabiel leven hebben, zonder daarom miljardair te zijn. Citaat:
En het is dus idd reeds zeer jong dat men zijn keuzes in het leven moet maken. Hoe erg het ook klinkt, maar op 6 jarige leeftijd moet men reeds zijn eerste keuze maken. En op 8 jaar de tweede op 12 jaar de derde. De tweede en derde keuze zijn dan nog eens keuzes die men zelfs in heel zijn verdere leven niet meer kan terug draaien. Op 16 jarige leeftijd moet men een derde keuze maken en in die zelfde periode moet men dan ook nog eens een levensbepaalde keuze maken. En de vijfde keuze die men moet maken is ligt op 18jarige leeftijd. Na deze vijf keuzes is er nog slechts 1 keuze die men in het geval van kinderloos blijven nog kan verandere tot de biologische klok voor de vrouw zelf het einde van deze keuze mogelijkheid beëndigd, als man kan stopt die mogelijkheid pas met je dood. Maar eens de keuze gemaakt voor kinderen, kan je dat ook niet meer terug draaien. Zeg nu zelf, de eerste vijf levensbepalende keuzes die men moet maken, liggen toch op reeds zeer jonge leeftijd. Citaat:
En ik vind zelf dat ik te vroeg ben begonnen aan kinderen, hoewel ik ze nooit meer zou willen afgeven. Ondanks alles. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maareuh is het niet net in Europa dat het bevolkingscijfer daalt ? ... je pleit dus voor de foute doelgroep ... de wereldbevolking zou immers altijd juist gespreid moeten zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() inderdaad, en indien nodig, leer je ze zelfs spaarzaamheid ... of de realiteit dat je in t leven niet alles kan hebben ... zeer belangrijke levensles ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat men voor het materialisme of gaat men voor de echte waarde van het leven. En 8 jaar is een verdomd vrij jonge leeftijd om die keuze te moeten maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie systematisch al pagina's lang bewust kinderlozen als materialistische egocentrische navelstaarders typeert, moet ook de andere kant van de medaille durven onder ogen krijgen. Ik pleit trouwens voor niets, behalve dat je, prioritair, verstand boven emoties zou laten gaan. Maar doe je dat niet, dan is dat uw zaak, geen probleem maar verwacht van u wel omgekeerd hetzelfde. Dat de bevolking in Europa daalt is maar een goeie zaak. Met +/- 340 inwoners per km² zit het hier al vol genoeg en is de belasting op mens en milieu al van die aard dat het bijna onhoudbaar is geworden. Laatst gewijzigd door lantjes : 21 januari 2008 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |