Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2008, 01:36   #261
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Awel, laten we aan Wilders vragen dat hij z'n filmke aan de bron gaat promoten, om te beginnen in het zuiden van Afghanistan tussen de opiumplantages. Gezien z'n prominent Nederlands burgerschap zou hem niets mogen overkomen. Zo diplomatisch zullen ze daar wel zijn zeker.

Lees dit stukje van Wilders maar eens en probeer dan maar eens aan te tonen waar Wilders er naast zit.

'Angst voor islam regeert Nederland'
OPINIE, Geert Wilders

DEN HAAG - Met zijn paniekerige reactie op de nog niet vertoonde Koranfilm toont het kabinet dat de islam een intolerante ideologie is, betoogt Geert Wilders.

Stel dat november vorig jaar bekend was geworden dat ik een film ga maken om het fascistoïde karakter van de Bijbel aan te tonen. Stel dat ik een paar maanden daarvoor in een artikel had gepleit de Bijbel te verbieden en daarover ook een motie had ingediend in de Tweede Kamer.

Had minister-president Balkenende dan in zijn persconferentie vrijdag gesproken over een forse crisis met internationale effecten? Was er een extra bijeenkomst van ministers in aanwezigheid van terreurbestrijder Joustra op het Catshuis geweest? Hadden de hoofdredacteuren van de verschillende nieuws- en actualiteitenprogramma’s binnen de publieke omroep dan overleg gehad over hoe met de film om te gaan?

Hadden de ministers van Justitie, Binnenlandse Zaken en Buitenlandse Zaken mij dan verteld dat de gevolgen voor de binnen- en buitenlandse veiligheid en die van mijzelf groot kunnen zijn? Had de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding mij dan donderdag verteld dat het niet is uitgesloten dat ik na het verschijnen van de film naar het buitenland moet vertrekken?

Had het Vaticaan, de nuntius of een aantal aartsbisschoppen van katholieke landen zich dan net zo uitgelaten als de moefti’s van Syrië en Jeruzalem, namelijk dat ik verantwoordelijk ben voor al het bloedvergieten dat na het verschijnen van de film zou gaan plaatsvinden? Hadden de korpsbeheerders een brief ontvangen waarin wordt gesteld dat de politie na het uitzenden van de film aangiften van burgers tegen mij altijd moeten opnemen ook al is er geen sprake van strafbare feiten? En dat ook aandacht moest worden geschonken aan christelijke agenten omdat zij ook wel eens beledigd zouden kunnen zijn?

Waren ultralinkse actiegroeperingen met borden met mijn hoofd en tekst ‘extremist’ erop gaan demonstreren in verschillende steden in Nederland? Had dhimmi (niet-moslim in een islamitisch land – red.) Doekle Terpstra mij het te stoppen ‘kwaad’ genoemd en een heus comité opgericht en hadden politiek correcte lieden van links tot rechts die verklaring ondertekend en in de krant met korting kunnen publiceren?

Hadden burgemeesters in het hele land bijeenkomsten gehouden met priesters en dominees om hen te vragen zich niet te laten provoceren? Had ik dan ook vele tientallen extra doodsbedreigingen mogen ontvangen de afgelopen weken? Hadden vele tientallen mensen aangifte tegen me gedaan en had het Openbaar Ministerie de beslissing om wel of niet te vervolgen ook expres aangehouden tot na het verschijnen van de film?

Hadden Nederlandse ambassades in landen waar veel christenen wonen, zoals Duitsland en België, Nederlanders daar aangeschreven en hun evacuatieplannen uit de kast gehaald? Waren Nederlandse ondernemers dan bang geweest dat vanwege de film de export van hun producten naar landen met veel christenen in gevaar zou komen?

Hadden een christelijke organisatie en een GroenLinks-Kamerlid een tegenfilm gemaakt? Zou een christelijke Nederlandse schrijver een ‘waakhondorganisatie’ oprichten die ten doel heeft iedereen die zich in haar ogen beledigend uitlaat over christenen of het christendom juridisch aan te pakken? Zou een christelijk Italiaans parlementslid gedreigd hebben zijn regering op te roepen haar betrekkingen met Nederland te heroverwegen?

Natuurlijk niet.

Nu mijn film echter niet over de Bijbel maar over de Koran gaat, verkeren overheid, media, moslims en anderen al wekenlang in hysterische paniek. Hoe is dat te verklaren?

Ten eerste is de islam een intolerante ideologie die kritiek niet verdraagt. Of het nu gaat om foto’s van Sooreh Hera, het boek De duivelsverzen van Salman Rushdie, de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh, Deense cartoons, een grap van Rudi Carrell, de opera Aisha en de vrouwen van Medina of de door mij aangekondigde film, keer op keer komt het te staan op volgen zeer heftige reacties uit de moslimwereld. Voor zaken als zelfreflectie en zelfkritiek is binnen de islam blijkbaar geen ruimte. Ook voor eigen verantwoordelijkheid en zelfbeheersing lijkt geen plaats.

Zo beweert de grootmoefti van Syrië dat als het na uitzending van mijn film tot rellen komt, ik daarvoor verantwoordelijk zou zijn. Dat is niet alleen een schoolvoorbeeld van de typisch islamitische houding van wijzen naar de ander en nooit de hand in eigen boezem steken, maar is bovenal in strijd met de westerse rechtsbeginselen. Het is ook bij voorbaat goedpraten van geweld. Het is de wereld op zijn kop.

Ten tweede is er sprake van angst. De noodscenario’s, gesprekken met imams, instructies voor politieagenten aangaande het opnemen van aangiften en mij tussen de regels door dreigen met strafrechtelijke vervolging, illustreren stuk voor stuk de toestand van paniek waarin de Nederlandse overheid op dit moment verkeert. Angst blijkt eens te meer een slechte raadgever.

Niet het kabinet Balkenende IV maar de angst voor de islam regeert in Nederland. Wij mogen nooit als dhimmi’s zwijgend toekijken terwijl onze vrijheid en beschaving door de islamisering van onze cultuur steeds verder worden afgebroken. En dat een nog niet vertoonde film van ongeveer tien minuten volgens sommigen tot economische boycots, rellen en andere ellendige zaken zou kunnen leiden, zegt alles over het wezen van de islam. Niets over mij.

Het kabinet erkent met zijn paniekerige reactie dat de islam niet vergelijkbaar is met het christendom, maar een unieke ideologie is. En die ideologie vraagt dus om een aparte, unieke, aanpak.

De Koranfilm heeft zijn nut daarmee nu al bewezen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 februari 2008 om 01:37.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 09:49   #262
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja, als je mensen al veroordeelt vanwege hun kapsel...
Kunt u ook iets zeggen over de inhoud van Wilders of klappert u nog van zijn kapsel?
Inhoudelijk zit er niet veel in, maar dat kapsel, da's iets heel anders.
Eerste indruk, zeer belangrijk, ookal ontken je iemand te beoordelen op de eerste indruk wat ie achterlaat, je doet het toch. Voor 90% bepaald dit hoe je iemand gaat bekijken en geloof me, z'n kapsel helpt niet echt
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 11:54   #263
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het kabinet erkent met zijn paniekerige reactie dat de islam niet vergelijkbaar is met het christendom, maar een unieke ideologie is. En die ideologie vraagt dus om een aparte, unieke, aanpak.
da's op zich niet slecht bekeken. Zo blijft hun religie buiten schot.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 12:15   #264
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
da's op zich niet slecht bekeken. Zo blijft hun religie buiten schot.
Wilders toont met dit stukje perfect aan dat de islam verre van verdraagzaam is zoals ze altijd beweren en totaal geen kritiek kan verdragen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 februari 2008 om 12:16.
Oud 4 februari 2008, 14:40   #265
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zionisme mag zichzelf dan wel seculier noemen maar ze vervullen toch maar de messiaanse profetieen uit de Bijbel. De kolonisten in Israel gebruiken de Bijbel en geen internationale mensenrechten om hun bezettingen te rechtvaardigen. Kritiek op Israel is dus ook kritiek op hoe de joden hun geloof beleven. Het is kritiek op hun religie en die kritiek wordt doorgaans slecht onthaald.

Stel dat de film van Wilders over de Joden, Israel en de Talmoed zou gaan. Dan gaan de Joden ook rellen. Zij trekken niet de straten op om wagens en winkels te vernielen, daarvoor zijn ze met te weinig, maar zij rellen op hun manier. Er zijn voorbeelden van journalisten en politici in de VS die niet meer aan de bak komen omdat ze te veel kritiek op de Israel-lobby hebben gegeven. Zij zijn dus ook heel onverdraagzaam als het gaat over kritiek op Joden of op Israel. Zij hebben ook veel te lange tenen en dat heeft denk ik ook met hun religie, geschiedenis en cultuur te maken. Dit nog maar opmerken is er voor sommigen al over.

Wilders merkt dit nooit op en zijn kapsel lijkt mij ook heel verdacht.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 15:28   #266
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nuance; waar in Europa komen Joden op straat om vooral te eisen dat anderen naar hun leefregels leven? De problemen hier zijn steevast met moslims en niet met Joden, dat verklaart waarom Islam en niet het Joods geloof op de korrel wordt genomen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 00:09   #267
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nuance; waar in Europa komen Joden op straat om vooral te eisen dat anderen naar hun leefregels leven? De problemen hier zijn steevast met moslims en niet met Joden, dat verklaart waarom Islam en niet het Joods geloof op de korrel wordt genomen!
In Europa zijn de Joden een kleine minderheid. In Israel stellen Joden wel eisen. Niet iedereen is er daar van gediend.
In Europa zijn de moslims die eisen stellen bijna op de vingers van een hand te tellen. Het lijkt alleen een grote groep te zijn door de impact die de aanslagen op de Twin Towers heeft gemaakt.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 23:21   #268
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Over de film van Geert Wilders:

DEN HAAG - De Koranfilm van Geert Wilders zal Fitna heten, wat beproeving betekent. Dat kondigt de PVV-leider zaterdag aan in een interview met de Geassocieerde Pers Diensten (GPD). Volgens hem is het Arabische begrip fitna ook synoniem aan 'het kwaad'

De islam is de „meest recente beproeving voor de westerse democratieën, na die van het nazisme en het communisme”, stelt het Tweede Kamerlid. Volgens hem duidt 'fitna' op situaties waarin het geloof van moslims op de proef wordt gesteld. „Ik wilde per se een term die in de Koran voorkomt.” Wilders draait het begrip echter om. „De islam en de Koran zijn mijn beproeving. Voor mij is de verderfelijke islam fitna.”

Meer informatie is hier te lezen.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 23:46   #269
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Over de film van Geert Wilders:

DEN HAAG - De Koranfilm van Geert Wilders zal Fitna heten, wat beproeving betekent. Dat kondigt de PVV-leider zaterdag aan in een interview met de Geassocieerde Pers Diensten (GPD). Volgens hem is het Arabische begrip fitna ook synoniem aan 'het kwaad'

De islam is de „meest recente beproeving voor de westerse democratieën, na die van het nazisme en het communisme”, stelt het Tweede Kamerlid. Volgens hem duidt 'fitna' op situaties waarin het geloof van moslims op de proef wordt gesteld. „Ik wilde per se een term die in de Koran voorkomt.” Wilders draait het begrip echter om. „De islam en de Koran zijn mijn beproeving. Voor mij is de verderfelijke islam fitna.”

Meer informatie is hier te lezen.
Nog wat meer omlijsting en commentaren:
http://www.bndestem.nl/binnenland/26...heet-Fitna.ece
http://www.bndestem.nl/binnenland/26...iemand-het.ece
Oud 9 februari 2008, 23:50   #270
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Een taartengooier voor die vent AUB!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 23:56   #271
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat is oproepen tot geweld en een duidelijk teken van ontbrekende beschaving.
Oud 10 februari 2008, 00:03   #272
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Bedankt Willem voor de bijkomende linken.

Citaat:
Klinkt niet zo verdraagzaam...
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 00:17   #273
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Inhoudelijk zit er niet veel in, maar dat kapsel, da's iets heel anders.
Eerste indruk, zeer belangrijk, ookal ontken je iemand te beoordelen op de eerste indruk wat ie achterlaat, je doet het toch. Voor 90% bepaald dit hoe je iemand gaat bekijken en geloof me, z'n kapsel helpt niet echt
tja, 't is zo'n beetje zoals een hoofddoek

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 02:26   #274
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit al gehoord van vrije meningsuiting?
Oud 10 februari 2008, 09:49   #275
Banneling

Standaard

Verdedig het recht om de islam te beledigen

De Afghaanse journalist Sayad Perwiz Kambakhsh is ter dood veroordeeld. Hij is 23 jaar en studeert journalistiek. Dat is natuurlijk een extreem riskante studierichting in een islamitisch land.

De voorzitter van de Afghaanse rechtbank, Wahab Fazeli, kwam met twee andere rechters tot de conclusie dat Kambakhsh zich schuldig heeft gemaakt aan het verspreiden van teksten die de islam beledigen.

De zitting was niet openbaar en de verdachte had geen advocaat. Het feit dat hij geen advocaat had, is van ondergeschikt belang. Want wanneer daar iemand van het beledigen van de islam wordt beschuldigd, kan een advocaat niet zo veel voor hem betkenen.

Rechten van de mens
Volgens de Afghaanse constitutie behoren de fundamentele rechten van de mens tot de Afghaanse rechtsorde. Maar ook de sharia behoort tot de Afghaanse rechtsorde. Geen wet of besluit mag volgens de constitutie in strijd zijn met de sharia.

Veel grondrechten botsen met de sharia:

Zo is het gelijkheidsbeginsel in strijd met de sharia. Man en vrouw zijn volgens de sharia ongelijk en moeten ongelijk worden behandeld. Homoseksualiteit is ook verboden. Homoseksualiteit wordt streng gestraft.

Ook de vrijheid van meningsuiting is in strijd met de sharia. Je mag de islam, profeet Mohammed, de sji’itische imams en andere heiligen niet bekritiseren, evenmin bespotten. Zelfs mag je niet zeggen dat steniging van een vrouw niet acceptabel is. Een paar jaar geleden werd een journalist hiervoor veroordeeld. Hij is gelukkig vrijgekomen met behulp van de internationale troepenmacht.

Dhimmi
Een kritische koranstudie is ook in strijd met de sharia. Want niemand is bevoegd om het woord van Allah van betekenis te laten veranderen.

Ook is de vrijheid van godsdienst in strijd met de sharia. Ongelovigen, hindoes en aanhangers van alle andere religies zijn volgens de sharia niet erkend. Joden en christenen mogen leven als dhimmi. Een tweederangs burger. Zij moeten zich aan allerlei strenge wetten onderwerpen.

Wordt een moslim christen, dan is hij een afvallige en moet hij worden gedood. Zo ontstond een paar jaar terug enorme commotie over een Afghaan die christen was geworden. De rechtbank had hem ter dood veroordeeld. Gelukkig werd ook hij gered door de internationale troepenmacht.

Verwerpelijke tekst
Wat heeft Kambakhsh gedaan? Welke verwerpelijke tekst heeft hij gelezen en verspreid? Volgens de locale en internationale media zou hij teksten van de website roxaneh.blogfa.com hebben geprint. Vervolgens gaf hij ze aan zijn vrienden om daarover te gaan discussiëren.

Roxaneh is een Perzische site: ‘De emancipatie van de Iraanse vrouw’. Er worden vragen gesteld over de houding van profeet Mohammed jegens vrouwen. Ook wordt de vraag gesteld of Mohammed niet een pedofiel was. De koranteksten en hadith over de positie van de vrouwen worden van zeer kritisch commentaar voorzien. Kortom: Ayaan en Jami in het Perzisch.

Wilders
De Nederlandse minister van Buitenlandse zaken, Maxime Verhagen, heeft terecht aan de Afghaanse regering gevraagd om de ter dood veroordeelde journalist vrij te laten.

Maar waarom gaan wij niet op dezelfde manier om met onze eigen islamcritici?

Eigenlijk moet Maxime Verhagen ook de rechten van Kamerlid Wilders verdedigen in de islamitische wereld.
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog...040/index.html
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 09:51   #276
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja, 't is zo'n beetje zoals een hoofddoek
Dat kapsel is het beste aan Wilders. Het drukt uit dat hij zich niet laat inpakken door de gangbare mening: ik heb het recht om anders te zijn.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 11:32   #277
sus antigoon
Banneling

Standaard

Politici die hun programma baseren op angst en paniek
zijn op voorhand verloren, zie de recente verkiezingsnederlagen van het Vlaams Belang.
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 11:39   #278
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon Bekijk bericht
Politici die hun programma baseren op angst en paniek
zijn op voorhand verloren, zie de recente verkiezingsnederlagen van het Vlaams Belang.

Vandaar dat de Nederandse tv daags na de verkiezingen kopte:
Kartel, Vlaams Belang en Lijst De Dekker winnen verkiezingen in Belgié.
Oud 10 februari 2008, 11:55   #279
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het gehele artikel staat op de site van de volkskrant.

Wilders heeft hier een legitiem punt. Er is in Nederland al zo vaak over zijn film gesproken en er is al zo vaak gewaarschuwd voor geweld dat het mijns inziens onvermijdelijk is geworden dat er ook daadwerkelijk geweldadige reacties zullen volgen op zijn film. De self-fulfilling-prophecy (ja, ik doe nu ook mee) zal voor radicalen en (geweldadige) actievoerders een bevestiging vormen dat geweld tegen (oa) Wilders legitiem zal zijn. Ze horen nu immers al wekenlang dat Wilders geweld uitlokt, dat hij eigenlijk te ver gaat en dat toekomstig geweld onvermijdelijk is; dit zal hen enkel bevestigen in hun geweldadige denkbeelden.
Precies. Met islamitsch radicaal geweld gebeurt er niet anders.
Ook in Frankrijk toen Ségolène op de televisie Parijse rellen kwam beloven indien Sarko niet in het gareel van de immi's zou lopen...
En hier, met die Abou BlaBlah toen. Dat was één van zijn demago-euh, democratische tactiekjes.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 12:49   #280
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
en toch
Citaat:
De knokploeg van het Cidi

De duistere achterkant van een o zo keurige lobbygroep.

Het Cidi is de machtigste joodse organisatie in Nederland. Spreekwoordelijk is de snelheid waarmee Cidi-medewerkers in de pen klimmen om te protesteren wanneer er weer eens iets onaardigs over Israël wordt gezegd. Verbazingwekkend is de snelheid waarmee zelfs grote bekken als Adam Curry vervolgens inbinden. Maar dat het Cidi zijn handen ook vuil maakt aan spionagepraktijken en samenwerkt met een knokploeg, is vrijwel onbekend.

Jaap de Wreede 27 april 2005
bron
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be