Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2009, 21:12   #261
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard

ieder zijn ding ....respect!!!
ghostic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 15:07   #262
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Volgens 99% van de moslims niet.
Oud 10 juni 2009, 17:54   #263
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Volgens 99% van de moslims niet.
een talmoedische wijsheid leert dat de stad gespaard wordt omwille van één rechtvaardige.

vrede,

redwasp
Oud 10 juni 2009, 18:30   #264
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

een talmoedische wijsheid leert dat de stad gespaard wordt omwille van één rechtvaardige.

vrede,

redwasp
ik zou zeggen: ga het eens testen in Iran of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2009, 20:25   #265
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik zou zeggen: ga het eens testen in Iran of zo?
De Perzen zelf zijn nochtans een vooruitstrevend, verdraagzaam volk. De machthebbers daarentegen...
Ik hoop echt dat Ahmadinejad weggewerkt wordt als de verkiezingen gedaan zijn.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 09:14   #266
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nassima Bekijk bericht
Salaam aleykoum broeders en zusters ,

Homoseksualiteit is iets heel ergs is en Allah swt verafschuwt zulke mensen.
Vanaf kleins af aan moet je je kinderen duidelijk maken dat dit niet kan en het verhaal vertellen over Lot .
Heel duidelijk vertellen hel en Paradijs , als je dit doet hel en als je dat doet een kans op Paradijs incha'allah.
En bij homoseksualtiteit zeer duidelijk maken dat je dan naar de hel gaat alleen als je berouw toont en vergiffenis vraagt incha'allah wordt het je dan vergeven.

Uitleggen dat niemand zo geboren wordt maar dat je dan gewoon de influisteringen van shaytan volgt, iedereen moet vechten tegen de influisteringen van shaytan. Iedereen wordt vrij van zonden geboren en in perfecte staat, Allah swt maakt niet iemand homo , dat doe je zelf doordat je naar shaytan luistert, daarom moeten wij ons daar ook niet zo maar bij neerleggen , zeker niet als het om onze kinderen gaat.

Ik zou het niet aanvaarden .
Ik zou ook zeer duidelijk zijn dat als je in een Islamitisch land zou gewoond hebben kreeg je de doodstraf. Wel een kans op berouw natuurlijk. Zo kun je zien hoe erg Allah swt zulke praktijken verafschuwt.

Een man moet met een vrouw trouwen en vechten tegen de influisteringen van shaytan en andersom ook natuurlijk vrouw met man.
Veel dua doen en incha'allah zal je het gevecht winnen tegen de vervloekte shaytan.

Je moet je kinderen echt duidelijk maken wat de hel is, je moet angst hebben voor de hel , ik heb een enorme vrees voor de hel en dat geef ik door aan mijn kinderen, door die vrees blijf je alert en door de liefde voor Allah zul je zulke dingen niet doen incha'allah !

Moge Allah swt ons beschermen tegen de influisteringen van de shaytan amien.

Liefs Nassima
moest het CGKR niet enkel de allochtone burger beschermen, dan zouden ze hieraan een vette kluif hebben! u verdient voor de verspreiding van deze vuiligheid voor de rechtbank gedaagd te worden. en de mond maar vol hebben over het paradijs en de hel...u zou beter eens wakker worden en opmerken dat u op aarde leeft, een plaats waar IEDEREEN (behalve mensen die de wet overtreden) recht hebben op respect!
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 09:30   #267
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Liefs Nassima
allah zou, gezien zijn almacht, die shaitan altijd kunnen vernietigen en toch doet hij het niet.
kan hij het niet of wil hij het niet?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 23:49   #268
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
allah zou, gezien zijn almacht, die shaitan altijd kunnen vernietigen en toch doet hij het niet.
kan hij het niet of wil hij het niet?
Kan de ene sprookjesfiguur de andere sprookjesfiguur vernietigen? Ja, maar dan enkel in sprookjes
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 10:49   #269
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

vrede,

redwasp

Het zal wel, ik ben geen jood dus ik heb geen reet met het jodendom te maken.
Oud 29 juni 2009, 17:17   #270
heir4c
Vreemdeling

heir4c's schermafbeelding

Standaard

Moslim en homo? Tuurlijk kan dit. No Problem. Als je dit voor jezelf kan aanvaarden is er toch geen probleem.
Er zijn binnen de Islam verschillende stromingen en meningen ook al doet men alsof allen achter één overtuiging en uitleg van de koran staan. Niets is minder waar. Zowel bij de Joden, Christenen, Islam en vele andere religies zijn er 'scheuringen' die nooit meer gelijmd kunnen worden (Gelukkig)

De meeste regels komen vanuit praktisch 'gebruik' Zoals de hoofddoek: diende in mijn ogen gewoon om de haren van de vrouwen te beschermen tegen het woestijnzand en ook om de getrouwde vrouwen te beschermen tegen eventuele 'huwelijks kandidaten'

Van een moslim heb ik zelfs eens het volgende gehoord: Als je oraal kontakt 'ondergaat' door een man dan is er niets aan de hand en ben je geen homo. Voer je die orale kontakten zelf uit dan ben je wel een homo. Huichelaars noem ik dat.
Oud 29 juni 2009, 17:25   #271
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Een homoseksuele moslim

Als moslim zijnde zul je weten dat het enkel aan Allah is om je te beoordelen maar omfg
Oud 29 juni 2009, 19:52   #272
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Volgens de Islam bestaan er geen homo's in hun land
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 19:57   #273
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Volgens de Islam bestaan er geen homo's in hun land
En wie is dat dan? DE ISLAM? die zou ik graag eens ontmoeten.
Oud 29 juni 2009, 19:58   #274
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Ik kan begrip opbrengen voor homo's maar niet voor bekeerde moslims.
Oud 29 juni 2009, 20:13   #275
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik kan begrip opbrengen voor homo's maar niet voor bekeerde moslims.

Wel weer voor gehersenspoelde moslims, maar allez...
Jezelf bekeren tot een godsdienst als de Islam staat toch flink gelijk aan een oorwurm in je oor proppen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:54   #276
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

Wel weer voor gehersenspoelde moslims, maar allez...
Jezelf bekeren tot een godsdienst als de Islam staat toch flink gelijk aan een oorwurm in je oor proppen.
gehersenspoelde moslims?
Oud 29 juni 2009, 20:57   #277
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gehersenspoelde moslims?
Religieuze opvoeding is meestal synoniem voor hersenspoeling.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:45   #278
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Salaam aleykoum broeders en zusters ,

Homoseksualiteit is iets heel ergs is en Allah swt verafschuwt zulke mensen.
Vanaf kleins af aan moet je je kinderen duidelijk maken dat dit niet kan en het verhaal vertellen over Lot .
Heel duidelijk vertellen hel en Paradijs , als je dit doet hel en als je dat doet een kans op Paradijs incha'allah.
En bij homoseksualtiteit zeer duidelijk maken dat je dan naar de hel gaat alleen als je berouw toont en vergiffenis vraagt incha'allah wordt het je dan vergeven.

Uitleggen dat niemand zo geboren wordt maar dat je dan gewoon de influisteringen van shaytan volgt, iedereen moet vechten tegen de influisteringen van shaytan. Iedereen wordt vrij van zonden geboren en in perfecte staat, Allah swt maakt niet iemand homo , dat doe je zelf doordat je naar shaytan luistert, daarom moeten wij ons daar ook niet zo maar bij neerleggen , zeker niet als het om onze kinderen gaat.

Ik zou het niet aanvaarden .
Ik zou ook zeer duidelijk zijn dat als je in een Islamitisch land zou gewoond hebben kreeg je de doodstraf. Wel een kans op berouw natuurlijk. Zo kun je zien hoe erg Allah swt zulke praktijken verafschuwt.

Een man moet met een vrouw trouwen en vechten tegen de influisteringen van shaytan en andersom ook natuurlijk vrouw met man.
Veel dua doen en incha'allah zal je het gevecht winnen tegen de vervloekte shaytan.

Je moet je kinderen echt duidelijk maken wat de hel is, je moet angst hebben voor de hel , ik heb een enorme vrees voor de hel en dat geef ik door aan mijn kinderen, door die vrees blijf je alert en door de liefde voor Allah zul je zulke dingen niet doen incha'allah !

Liefs Nassima
Je kunt op grond van de Bijbel niet anders zeggen dan dat de islam een enorme verdraaiing is van de openbaring van God in Jezus Christus. Er is een principieel verschil tussen Allah van de koran en de God van de Bijbel. Allah is de soevereine, die niet uit is op gemeenschap, terwijl de Bijbel van Gods liefde spreekt en oproept tot wederliefde. Allah is de hoogverhevene die in principe alleen vraagt om gehoorzaamheid. De God van het Evangelie vraagt echter ons hart in liefde aan Hem over te geven.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 22:10   #279
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Religieuze opvoeding is meestal synoniem voor hersenspoeling.
Ik heb respect voor mensen die hun eigen tradities niet zomaar overboord gooien. Dus ja ik heb meer respect voor moslims die als moslim zijn opgevoed. Maar ik vind niet dat een religieuze opvoeding een hersenspoeling kan worden genoemd. Een hersenspoeling vereist namelijk dat er eerst iets anders was. Bij opvoeding is dat niet zo. Het is namelijk het eerst wat men leert. Er wordt geen basis kennis vervangen door de aangeleerde religie.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 29 juni 2009 om 22:10.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 22:24   #280
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb respect voor mensen die hun eigen tradities niet zomaar overboord gooien. Dus ja ik heb meer respect voor moslims die als moslim zijn opgevoed. Maar ik vind niet dat een religieuze opvoeding een hersenspoeling kan worden genoemd. Een hersenspoeling vereist namelijk dat er eerst iets anders was. Bij opvoeding is dat niet zo. Het is namelijk het eerst wat men leert. Er wordt geen basis kennis vervangen door de aangeleerde religie.
Er worden sprookjes en leugens aangeleerd als ware het feiten. Dat is misschien geen hersenspoeling, maar kan toch kwalijke gevolgen hebben. Zo zijn er religies die beweren dat bloed of organen ontvangen van donors niet mag van hun Onzichtbare Groen Spagettimonster, waardoor er dus kinderen sterven terwijl ze met een simpele bloedtransfusie gered konden worden. Dat het zelfmoordcijfer bij holebi's zoveel hoger ligt dan bij hetero's komt ook door zo'n "fijne respectabele traditie" die beweert dat holebi's slecht zijn.
Een traditie die de oorzaak is van talrijke doden is verre van respectabel, maar moet bestreden worden.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be