Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2008, 17:48   #261
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
artisjok is ook zo éne denk ik...Of zo één, want ik dacht begrepen te hebben dat het om een vrouw gaat. Hoe een vrouw er toe kan komen de islam te verdedigen is mij nog altijd een raadsel ? Vooral als het één "van bij ons" is !!! Dat is nu toch echt achter de stok vragen om geslagen te worden, en een belediging tegenover alle inspanningen verricht door de feministen wereldwijd in hun pogingen om gelijkheid met de mannen te verkrijgen ?
Waarom denk je dat?
Heb ik al iets beweert dat in de richting gaat van "geweld toedekken met de mantel der liefde"? Een citaat graag.
Waar heb ik de islam al verdedigd? Een citaat graag.
Ik heb wel al gezegd :
1 Ik ben tegen geweld, tegen moord, doodslag, onderdrukking (dus ook die van vrouwen)
2 Niet alle en niet enkel moslims zondigen tegen de punten die ik noemde onder 1
3 Waarop baseer jij je om te stellen dat een zéér hoog percentage (de meerderheid beweren sommigen zelfs) van de allochtonen profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziektevergoeding terwijl de cijfers het tegendeel beweren?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 23:27   #262
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
3 Waarop baseer jij je om te stellen dat een zéér hoog percentage (de meerderheid beweren sommigen zelfs) van de allochtonen profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziektevergoeding terwijl de cijfers het tegendeel beweren?
Volhoudertje hè. Hoe vaak heb je hem dat al gevraagd?

Forumspook ziet spoken. Hij loopt rond en ziet héél veel spoken vermomd als allochtonen op straat.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 23:46   #263
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Volhoudertje hè. Hoe vaak heb je hem dat al gevraagd?

Forumspook ziet spoken. Hij loopt rond en ziet héél veel spoken vermomd als allochtonen op straat.
Euh...Niet-Europese vrouwen vermomd als spook, dat zie ik geregeld hier rondlopen, ja En ik ben zéker dat die niet ergens gaan werken. De baardmannen die hen begeleidden doen ook niet anders als die in spoken vermomde griezels te bevruchtten precies, waar zouden ze anders de tijd vinden om heel de morgen op de markt rond te wandelen, en de rest van de dag in het "theehuis" of de moskee te zitten ?

Laatst gewijzigd door forumspook : 31 maart 2008 om 23:49.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 18:00   #264
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh...Niet-Europese vrouwen vermomd als spook, dat zie ik geregeld hier rondlopen, ja
Wie bedoel je?
Citaat:
En ik ben zéker dat die niet ergens gaan werken.
Hoe weet je dat nu? Is de Heilige Geest bij jou nedergedaald?

Alle mensen die tijdens de werkuren op straat lopen zijn werklozen en misdadigers? Kan het dat ze op andere tijdstippen werken?
Ben ik, die er dan tussensloop, ook op slag werkloos of leef ik dan van de misdaad?
Al de mensen die tijdens de werkuren berichten op dit forum zetten, zijn dat ook allemaal werklozen?
En zie jij, die op straat rondloopt, hoeveel mensen er werken?
Dat moet je ook zien om te durven stellen dat "een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering."
In elk geval, als je me tijdens de werkuren op straat ziet, moet je me niet meetellen bij de werklozen of criminelen, en ook niet bij de allochtonen.
Oud 1 april 2008, 19:54   #265
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wie bedoel je?

Hoe weet je dat nu? Is de Heilige Geest bij jou nedergedaald?

Alle mensen die tijdens de werkuren op straat lopen zijn werklozen en misdadigers? Kan het dat ze op andere tijdstippen werken?
Ben ik, die er dan tussensloop, ook op slag werkloos of leef ik dan van de misdaad?
Al de mensen die tijdens de werkuren berichten op dit forum zetten, zijn dat ook allemaal werklozen?
En zie jij, die op straat rondloopt, hoeveel mensen er werken?
Dat moet je ook zien om te durven stellen dat "een zéér hoog percentage profiteert van de werkloosheidsvergoeding, leefloon en ziekteuitkering."
In elk geval, als je me tijdens de werkuren op straat ziet, moet je me niet meetellen bij de werklozen of criminelen, en ook niet bij de allochtonen.
Ik zal u maar bij de groenten rekenen dan...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 20:04   #266
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal u maar bij de groenten rekenen dan...
Ik zal er dan maar vanuit gaan dat je geen antwoord hebt.
En dat je je beschuldigingen aan mijn adres niet kan waarmaken
http://forum.politics.be/showthread....23#post3335223
Oud 2 april 2008, 23:24   #267
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Ik las een interessant bericht van een of ander Nederlands onderzoekbureau over het lees-, internet- en tv-kijkgedrag van allochtonen. Het is een positief bericht. De allochtonen tonen veel belangstelling voor de Nederlandse samenleving. Vooral onder de jongeren is de Nederlandse tv veruit het populairst.

Citaat:
AMSTERDAM - De meeste allochtonen lezen Nederlandse kranten, kijken naar Nederlandse tv en internetten. Allochtone jongeren laten de zenders in de taal van hun ouders massaal links liggen.

Dit blijkt uit een onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) naar het dagelijks leven van allochtone stedelingen.

Het onderzoek haalt enkele gevestigde opinies onderuit, zoals de aanname dat allochtonen geen kranten lezen. Ze lezen juist massaal kranten, en nog Nederlandse ook. Eén op de drie Marokkanen neemt zelfs alleen Nederlandse dagbladen ter hand; althans, minstens een keer per week.

Slechts één procent van de allochtonen kiest alleen voor kranten in de eigen taal. Daar staat tegenover dat één op de drie helemaal geen krant leest. Bij autochtone Nederlanders is dat één op de vijf.

Van de Turken koopt een kwart vooral Turkse kranten, Maar bijna de helft van hen leest minstens eens in de week een Nederlands dagblad. Op weekbasis lezen al-lochtonen wel minder kranten. Terwijl 57 procent van de autochtone Nederlanders bijna dagelijks een dagblad inziet, pakt minder dan één op de drie Turken dagelijks een Nederlandse krant.

Wat tv-kijken betreft lijken al-lochtonen en autochtone Nederlanders veel meer op elkaar dan je op grond van de schotelantennes zou denken. Sterker nog: Marokkanen, Surinamers en Antillianen kijken dagelijks vaker naar de publieke omroepen dan de autochtone Nederlanders. De Turken blijven hier maar een fractie bij achter.

Al even interessant is de uitkomst voor de commerciële omroepen: de allochtonen kijken hier opvallend veel vaker naar dan de autochtone Nederlanders.

Naar de 'herkomstzenders' kijken vooral allochtone vrouwen, ouderen, laagopgeleiden, net als de allochtonen die het Nederlands slecht beheersen. De jongere generatie kijkt nog amper naar de zenders in de eigen taal: slechts vijftien procent doet dit dagelijks. Kortom: de allochtone kanalen maken amper deel uit van hun dagelijkse kijkgedrag. De Nederlandse zenders zijn dominant.
Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2008/APR/02/bin2.html
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be