Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2008, 10:52   #261
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Verslaafden komen enkel in een ziekenhuis bij een overdosis;
of dat nu Benzo's zijn of cocaïne...
1 ding staat vast: rokers van jointjes zie je daar NOOIT!

Benzo verslaafden komen net als alle andere verslaafden in de psychiatrische & ambulante zorgvelening terecht...

Citaat:
Gegevens over de volwassen bevolking van Oost-Vlaanderen vinden we terug in de studie van Habraken e.a. (1995). Dit is een bevolkingsonderzoek over benzodiazepinegebruik in Oost-Vlaanderen dat zich voornamelijk toespitst op het chronische gebruik. 18.8 % van de Oost-Vlaamse bevolking had in het jaar voor het interview benzodiazepines genomen. 9% van de totale steekproef waren chronische (minstens 6 weken) en continue (drie of meer dagen per week) gebruikers. De gemiddelde beginleeftijd van gebruik was 55 jaar. De gemiddelde duur van gebruik bedroeg 9 jaren. Chronisch continu gebruik kwam meer voor bij vrouwen dan bij mannen

Citaat:
Zijn we in de restaurants eindelijk van de rokers af nu krijgen we weer last van die stinkende joint paffers.
Jij gaat naar restaurants waar je wel jointen mag paffen?

Overlast van "rook van een joint" ?
Ja man, dan denk ik dat we een serieus probleem zitten in België:
Van de boer die zijn veld bemest...over de automobilist...tot de zware industrie.
Oud 10 april 2008, 12:42   #262
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Wel een benzo patient die bvb 50-100keer de dagdosis genomen heeft, wordt dan naar de kliniek gebracht. feitelijk moeten ze niets doen, maar klinieken als geldfabriekjes waardig, gaan natuurlijk u daar een paar nachten laten liggen slapen, en maagspoelingske geven en andere blabla. Laten we zeggen de produkten hebben medisch gezien een relatief hoge therapeutische marge, er bestaat erger.

En nu marihuana:

Citaat:
In summary, enormous doses of Delta 9 THC, All THC and concentrated marihuana extract ingested by mouth were unable to produce death or organ pathology in large mammals but did produce fatalities in smaller rodents due to profound central nervous system depression. The non-fatal consumption of 3000 mg/kg A THC by the dog and monkey would be comparable to a 154-pound human eating approximately 46 pounds (21 kilograms) of 1%-marihuana or 10 pounds of 5% hashish at one time. In addition, 92 mg/kg THC intravenously produced no fatalities in monkeys. These doses would be comparable to a 154-pound human smoking at one time almost three pounds (1.28 kg) of 1%-marihuana or 250,000 times the usual smoked dose and over a million times the minimal effective dose assuming 50% destruction of the THC by smoking. Thus, evidence from animal studies and human case reports appears to indicate that the ratio of lethal dose to effective dose is quite large. This ratio is much more favorable than that of many other common psychoactive agents including alcohol and barbiturates (Phillips et al. 1971, Brill et al. 1970).
Inderdaad een impressionante 250.000 keer de normale dosis... laten we zeggen een duidelijk hoge veiligheidsmarge.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 12:54   #263
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel een benzo patient die bvb 50-100keer de dagdosis genomen heeft, wordt dan naar de kliniek gebracht. feitelijk moeten ze niets doen, maar klinieken als geldfabriekjes waardig, gaan natuurlijk u daar een paar nachten laten liggen slapen, en maagspoelingske geven en andere blabla. Laten we zeggen de produkten hebben medisch gezien een relatief hoge therapeutische marge, er bestaat erger.

En nu marihuana:

Inderdaad een impressionante 250.000 keer de normale dosis... laten we zeggen een duidelijk hoge veiligheidsmarge.
wat heeft dit te maken met verslaving? De meeste overdoses met benzo's gebeuren icm andere geneesmiddelen, en die kunnen wel lethaal aflopen

Je kan ook puur water drinken n sterven
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 10 april 2008 om 13:01.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 13:01   #264
Ambiorix

Standaard

hoeveel doden zijn er trouwens al gevallen van wiet?
Hehe, ik weet het. Sommigen onder jullie duidelijk niet.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 13:41   #265
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
iK GEEF JE 200% GELIJK
Wat zitten wij nu te leuteren over een jointje indien je via het net de zwaarste drugs kan bemachtigen die er bestaan en waar de farmaceutische maffia massas geld mee verdienen.

Vele mensen weten zelf niet dat ze eigenlijk een legale junkie zijn door het nemen van hun dagelijks pilletje (moet van de dokter)

Steek een valium gebruiker samen met een heroine verslaafde ( hier ze je het verschil al, bij valium ben je gebruiker en bij heroine ben je verslaafde) samen in 1 cel en geef ze 1 week hun drug niet.
Beiden krijgen ontwenningsverschijnselen en je zal niet kunnen zeggen wie de valium gebruiker is en wie de heroine spuiter is. Bij beiden zal de stront van hun billen lopen.
Hij die valium nam, zullen ze een proper onderbroek geven omdat deze de staatskas spekt en de heroine gebruiker laten ze creperen - nog erger nu -Vandeurzen gaat deze zelfs nog straffen.
Nog veel erger - De alcoholieker die een halve cafe afbreekt zal men opnemen op de spoedafdeling voor alcohol indicatie en de blower van 1 jointje welke plezierig is en lacht zal zijn nacht in de cel mogen doorbrengen.

Zou die Vandeurzen al stoned worden van 1 hostie ?
hij zal wel high worden via de pharma-industrie die hij promoot. Bij politiekers die met ongefundeerde nonsens afkomen hoef je enkel het geld te volgen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 13:46   #266
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Of zit ik er volledig naast, want ik ken die materie niet zo goed omdat dit mij de ballen intereseert.
Uh. Goed zo.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 13:48   #267
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
hoeveel doden zijn er trouwens al gevallen van wiet?
Hehe, ik weet het. Sommigen onder jullie duidelijk niet.
OK, vertel maar. Ik heb wel gehoord van verkeersongelukken veroorzaakt door blowende 'chauffeurs'.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:02   #268
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wat heeft dit te maken met verslaving? De meeste overdoses met benzo's gebeuren icm andere geneesmiddelen, en die kunnen wel lethaal aflopen

Je kan ook puur water drinken n sterven
Niets natuurlijk ik ging hier maar eens in op het argument over de therapeutische veiligheid van marihuana, en moet hier toegeven datn 1M toch wel een verhouding is de we van de benzo's niet gewend zijn.

Dus laten we zeggen op dat punt kun je wel ernstig vermoeden dat de stof een safe play is. De verslavendheid moet je doen met andere testen.
Nu zowat alles die we doen die het lichaam dan blijft doen voor het plezier van het lichaam, wordt als verslavend gekatalogeerd. Dus op die manier heeft zelfs chocolade iets verslavends.

Nu de klassieke testen met aapjes toont toch duidelijk verslavende eigenschappen.

http://archives.cnn.com/2000/HEALTH/....ap/index.html

Daarom denk ik dat typisch marihuanegebruikers tegen dierproeven zijn, om zo het bewijs van hun verslavendheid te verdoezelen of onmogelijk te maken.
Weer een goeie paranoia theorie
Oud 10 april 2008, 14:09   #269
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Paul heb je dat artikel eigenlijk gelezen?

Citaat:
This drug is not addicting. Clinical experience says that," said Dr. Lester Grinspoon, a Harvard Medical School emeritus professor of psychiatry.

The monkey study doesn't prove otherwise, said Grinspoon, who is chairman of the board of the NORML Foundation, which promotes medical use of marijuana and ultimately its legalization.
Citaat:
The animals pushed the lever about as much as other monkeys did to get cocaine, but Goldberg said that does not necessarily mean marijuana is as addictive as cocaine in people.
Ja man, als ik voor de rest van mijn leven in een kooi moest zitten met een intraveneuse catheder zou ik ook gelijk wat voor goedje inspuiten.
Dit experiment bewijst vooral hoe sommige dierenproeven overbodig zijn.

Laatst gewijzigd door Sodomis : 10 april 2008 om 14:09.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:12   #270
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
OK, vertel maar. Ik heb wel gehoord van verkeersongelukken veroorzaakt door blowende 'chauffeurs'.
Om nog maar te zwijgen van de honderduizenden doden die gestorven zijn t.g.v. hun drugsverslaving of een overdosis. Dat begon ook allemaal met een onschuldig jointje.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:14   #271
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

lol
Oud 10 april 2008, 14:25   #272
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
lol
²
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:38   #273
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Paul heb je dat artikel eigenlijk gelezen?

Ja man, als ik voor de rest van mijn leven in een kooi moest zitten met een intraveneuse catheder zou ik ook gelijk wat voor goedje inspuiten.
Dit experiment bewijst vooral hoe sommige dierenproeven overbodig zijn.
haha

ik lees natuurlijk het andere paragraafje, ongelofelijk he hoe mensen een blind spot hebben

Citaat:
The animals pushed the lever about as much as other monkeys did to get cocaine, but Goldberg said that does not necessarily mean marijuana is as addictive as cocaine in people.
Oud 10 april 2008, 14:43   #274
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=GB9rN....be/index.html

canabiswet wordt gebruikt om criminaliteit te creeeren zodat de staat kan meeplukken. Wat een onzin allemaal.Ieder is vrij om te doen en te laten wat ie zelf wil zolang dat ie daar geen derden schade mee berokkend.En de overheid heeft zich daar niet mee te bemoeien.Daar zitten twouwens zwaardere drugsgebruikers tussen.
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 14:43   #275
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier artikelke twee
marihuana is addictive...

http://student.bmj.com/issues/00/11/news/403b.php
Oud 10 april 2008, 14:46   #276
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

dus marihuana kan ook cocaïneverslaafden helpen wanneer deze er financieel wat minder bijzitten. Die plant is toch werkelijk schitterend!
Oud 10 april 2008, 15:01   #277
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hier artikelke twee
marihuana is addictive...

http://student.bmj.com/issues/00/11/news/403b.php
dat is geen 2de artikel, dat is gewoon een bespreking van het eerste artikel van Goldberg
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 15:18   #278
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Als u ook maar in de verste verte een notie had van het onderwerp waar u zich hier over uitlaat, dan had u zichzelf voor het neerschrijven van deze stommiteit kunnen behoeden.
Dit is toch wel onvoorstelbaar. De Rob Roy die hier iedereen de les wenst te spellen ontwijkt het onderwerp door op de man te spelen, zegt meer over hem dan over het onderwerp!
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 15:35   #279
Sodomis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik lees natuurlijk het andere paragraafje, ongelofelijk he hoe mensen een blind spot hebben
Paul, "projectie" is toch een fantastisch defensiemechanisme hé
Kijk nog eens goed naar mijn laatste post...
of insinueer je soms dat ik een gebruiker ben omdat ik een apentest niet representatief vind?

Laatst gewijzigd door Sodomis : 10 april 2008 om 15:36.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 15:37   #280
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Laat vandeurzen maar komen met zijn nultolerantie, de mensen in de praktijk (politie en gerecht) gaan daar eens heel hard mee lachen en de niet-problematische blowers gewoon gerust laten, zoals als decennia zonder problemen gedaan wordt.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be