Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Is de islam vergelijkbaar met andere godsdiensten?
Ja, de islam is even vredelievend en predikt gelijkheid en verdraagzaamheid, ook tegenover niet-moslims. 24 26,67%
Neen, de islam predikt duidelijk haat, onverdraagzaamheid en oorlog. De islam rechtvaardigt oorlog, bedrog en geweld tegen niet-moslims en beschouwt niet-islamieten als minderwaardig. 66 73,33%
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2004, 12:18   #261
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

werkslaaf,
Over jou persoonlijk werd nog niets gezegd, onthou je dan ook van persoonlijke anvallen.
Ik kan niet voor Raf spreken, hij lijkt me intelligent en evenwichtig, maar ik ken zijn studieniveau niet, ik ken enkel zijn comments hier op het forum, en die zijn in elk geval stukken beter onderbouwd dan de jouwe... en tonen véél meer zin voor analyse dan ik ooit bij jou merkte. Lees ze maar eens, en vergelijk ze met de jouwe: je leert er zeker véél van bij!
Verder geef ik je de raad mijn postings ook eens te lezen en ze te vergelijken met de jouwe... (ik ken mijn eigen studieniveau en diplomas wél )

Je hebt écht nog zéér veel bij te leren
Typisch gelul van mensen die zich beter wanen dan de anderen.
Trouwens: diploma's zijn voor mij maar secundair, ik heb zelf mijn 'honours' gehaald in Leuven en ben daar onwaarschijnlijke leeghoofden tegengekomen, die achteraf ook allemaal een graad behaalden.
Ervaring en reflektie daarover, aangevuld met zelfstudie, dat is het ware!
Dus niet( zoals filo, raf, parcifal e tutti quanti): meelullen met het heersende mode-discours, blind voor de realiteit, om zich beter te voelen dan het 'plebs'. Het politiek-correcte gelul is immers socio-economisch gelokaliseerd in wat men de 'betere' klassen noemt. Dat wil zeggen mensen die problemen, waar zij sowieso geen last van hebben, minimaliseren, relativeren of zelfs ontkennen. En die dan de mensen die wel in een problematische realiteit moeten leven ook nog beschouwen als minderwaardige, onderontwikkelde 'racisten', 'fascisten', 'onverdraagzamen', 'verzuurden', enz...
Het politiek-correcte gedrag is zo'n beetje analoog aan de reaktie van Koningin Marie-Antoinette toen één van haar hovelingen zei dat het volk zich roerde omdat er geen brood was:

"Dat ze dan taartjes eten!"
Hallo, filosoofje, hier antwoord je natuurlijk niet op, he...
Afgeschrikt door mijn verbale bliksemschichten?
En o ja, als je iemand citeert, die jou citeert, dan citeer je eigenlijk jezelf.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 12:23   #262
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

onzin.....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 13:07   #263
Attiladehun
Banneling

Standaard

Waarom is dit onzin?
Oud 14 april 2004, 13:10   #264
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
onzin.....
Leg eens uit. Jij die anders overal wel een verklaring voor hebt ineens zo kort van stof.
Oud 14 april 2004, 13:28   #265
Attiladehun
Banneling

Standaard

Oorverdovende stilte...

Time out voor filo!!!
Oud 22 december 2004, 15:27   #266
Negermeester
Vreemdeling

Standaard Negers zullen winnen

Beste mensen,

Zonder jullie allen te beledigen, wil ik dit zeggen: jullie zijn allen zo naïef als pasgeboren zuigelingen. Denk eens na. Er vormt zich hier een discussie die de grote lijn totaal uit het oog verliest. Dit is wat jullie niet inzien: De Germanen hebben de strijd sinds lange tijd al VERLOREN...!

Verloren ja. Ikzelf ben Hollander, mijn buurmeisje ook en ze is blond. Op haar 16e werd zij zwanger van een Marokkaan. Nu mogen jullie raden welke kleur haar kindje had! Ik kan je vertellen, het kindje was niet blond, had geen stijl haar, en geen groene ogen zoals haar mama. Nee, het kindje heeft veel van de vader weg: zwart kroeshaar, een donkerbruine huid, en gitzwarte ogen.

De conclusie: langzaam aan wordt het blanke ras weggeneukt. Elke keer dat een blanke met een kleurling paart, komt er een nieuwe kleurling uit. De genen van donkere mensen zijn gewoon dominant, en dus worden de genen van blanke systematisch weggeneukt, zoals ik al zei.

Dit is niet erg, het is een heel logische ontwikkeling. Maar de strijd is gestreden, blanken zullen er over 300 jaar niet meer zijn. Denk eens aan de grote lijn van het verhaal. Jullie dochters zullen worden genomen door negers, Berbers, Arabieren, en jullie kleinkinderen zullen donker zijn. Dat beloof ik U! Niemand ontkomt daaraan, ook neo's niet.... Slaap lekker
Negermeester is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 15:29   #267
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negermeester
Beste mensen,

Zonder jullie allen te beledigen, wil ik dit zeggen: jullie zijn allen zo naïef als pasgeboren zuigelingen. Denk eens na. Er vormt zich hier een discussie die de grote lijn totaal uit het oog verliest. Dit is wat jullie niet inzien: De Germanen hebben de strijd sinds lange tijd al VERLOREN...!

Verloren ja. Ikzelf ben Hollander, mijn buurmeisje ook en ze is blond. Op haar 16e werd zij zwanger van een Marokkaan. Nu mogen jullie raden welke kleur haar kindje had! Ik kan je vertellen, het kindje was niet blond, had geen stijl haar, en geen groene ogen zoals haar mama. Nee, het kindje heeft veel van de vader weg: zwart kroeshaar, een donkerbruine huid, en gitzwarte ogen.

De conclusie: langzaam aan wordt het blanke ras weggeneukt. Elke keer dat een blanke met een kleurling paart, komt er een nieuwe kleurling uit. De genen van donkere mensen zijn gewoon dominant, en dus worden de genen van blanke systematisch weggeneukt, zoals ik al zei.

Dit is niet erg, het is een heel logische ontwikkeling. Maar de strijd is gestreden, blanken zullen er over 300 jaar niet meer zijn. Denk eens aan de grote lijn van het verhaal. Jullie dochters zullen worden genomen door negers, Berbers, Arabieren, en jullie kleinkinderen zullen donker zijn. Dat beloof ik U! Niemand ontkomt daaraan, ook neo's niet.... Slaap lekker
je bent een slechte grap.
Oud 22 december 2004, 17:25   #268
negeermeester
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
je bent een slechte grap.
Niet op letten, gewoon negeren!
negeermeester is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 20:27   #269
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

[size=1]Negermeester[/size], de grap is op jouw kosten.
Verklaar dan maar eens hoe alle huidskleurtjes ontstaan zijn,als het donkere type toch zo sterk is?Kwestie, we komen uiteindelijk allemaal uit 1 hoekje ergens in Afrika.
Oud 22 december 2004, 20:32   #270
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De conclusie: langzaam aan wordt het blanke ras weggeneukt.
Blanke ras???
Rassen bestaan niet!!!

We zijn allemaal "Homosapiens"

Laatst gewijzigd door Andro : 22 december 2004 om 20:57.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 20:41   #271
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet wachten om weggeneukt te worden!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 20:53   #272
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vlaanderen Boven, er staan genoeg negermeesters te wachten met een tube glijmiddel.
Oud 22 december 2004, 21:23   #273
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste mensen,

Schrijf jij ook geen brieven?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2004, 21:57   #274
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Beste mensen,

ook beste wensen

Laatst gewijzigd door doornroosje : 22 december 2004 om 21:58.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 02:14   #275
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Typisch gelul van mensen die zich beter wanen dan de anderen.
Trouwens: diploma's zijn voor mij maar secundair, ik heb zelf mijn 'honours' gehaald in Leuven en ben daar onwaarschijnlijke leeghoofden tegengekomen, die achteraf ook allemaal een graad behaalden.
Ervaring en reflektie daarover, aangevuld met zelfstudie, dat is het ware!
Dus niet( zoals filo, raf, parcifal e tutti quanti): meelullen met het heersende mode-discours, blind voor de realiteit, om zich beter te voelen dan het 'plebs'. Het politiek-correcte gelul is immers socio-economisch gelokaliseerd in wat men de 'betere' klassen noemt. Dat wil zeggen mensen die problemen, waar zij sowieso geen last van hebben, minimaliseren, relativeren of zelfs ontkennen. En die dan de mensen die wel in een problematische realiteit moeten leven ook nog beschouwen als minderwaardige, onderontwikkelde 'racisten', 'fascisten', 'onverdraagzamen', 'verzuurden', enz...
Het politiek-correcte gedrag is zo'n beetje analoog aan de reaktie van Koningin Marie-Antoinette toen één van haar hovelingen zei dat het volk zich roerde omdat er geen brood was:

"Dat ze dan taartjes eten!"
OK, time out voor filosoof blijkbaar... Zal ik dan maar antwoorden...

Uw stelling is even elitair dan diegene die je aanvalt. Mensen met diploma's uit de 'hogere klassen' op deze manier de mond proberen te snoeren is even hard een gezagsargument. Namelijk: zo'n mensen kunnen volgens u niks van de samenleving snappen omdat ze er naast leven. Dit terwijl jij zonder diploma, de 'gewone' mens er natuurlijk volop in leeft. Door jezelf er volop 'in' te wanen geef je jezelf meer credibiliteit, ervaring op maatschappelijk vlak. Iets dat je volgens jou niet kan leren. Nu over welke probleme worden hier vaak gepraat? Wat zijn de hete hangijzers? Bijvoorbeeld vreemdelingen... Neem nu Antwerpen: stad met veel vreemdelingen. In zowat alle wijken kom je ze tegen, ook in de wijken waar de sjieke pees (neem nu top 25% verdieners) wonen. En zelfs al zouden ze er niet wonen, dan nog kom je als burger, elke bruger ermee in contact op straat. De tijd van de krottenwijken naast de riante kastelen waar de jongetjes van adel op een satijnen kussentje naaar school werden gebracht is gedaan. Iedereen wordt met de problemen (of soms (!) de gemediatiseerde, virtuele problemen) van de maatschappij geconfronteerd.

Wat maakt nu een genuanceerde mening? Een mening die verder reikt dan de eigen ervaring (de ervaring die we grotendeels delen dus...zowel de rijkere als de armere, zowel de gediplomeerden als de niet gediplomeerden). Wat is dus de basis van een genuanceerde mening? Enerzijd ervaring anderzijds op de hoogte zijn van andere meningen dan de uwe. Hoe doe je die kennis op? Door ze op te doen :d namelijk door in contact te komen met andere meningen, andere gedachten. Hoe? sociaal contact enerzijds, theorieën, boeken, cursussen (oew vies woord...) anderzijds. Dus wie heeft er het meeste kans om een genuanceerde mening te hebben? Mensen die zowel buiten komen en met mensen praten als kennis op doen (eigen studie, cursussen, school etc...) Dus niet mensen die heel hard kunnen roepen dat die stomme 'linkiewinkies' allemaal fils a papkes zijn die pol en soc studeren, maar voor de rest blijven steken in voorgekauwde slogans die toevallig makkelijk te begrijpen zijn voor iemand met een beperkte kennis terzake.

Denk nu niet dat ik wil zeggen dat enkel de mensen die gestudeerd hebben een genuanceerde mening kunnen hebben he, verre van...(ben zelf al genoeg tegenvoorbeelden tegengekomen). Kan ook perfect door zelfstudie en reflectie. Maar niet door 3 slogans/gemakkelijke oplossingen na te roepen die betrekking hebben op één van de problemen waar gij toevallig op de moment last van hebt.
temp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2004, 23:32   #276
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
OOrlog, onderdrukking, mensonwaardige praktijken... moslims:

Taliban (afghanistan): moslims

Palestina (moslims) vs Israel

Pakistan vs Al Qaeda (moslims)

Groepsverkrachtingen in België (moslims)

Iraqi (moslims)

Bomaanslag Madrid (moslims)

Kosovo (moslims)

Borgerhout (moslims)

Turkije, niet respecteren van de mensenrechten (moslims)

Allemaal voorbeelden van VANDAAG DE DAG! Je hoeft daarvoor niet in de geschiedenis te gaan zoeken!

Het maakt niet uit waar ze zitten, ze zullen wel ruzie of oorlog maken, domineren, aflachten, dood en vernieling zaaien, zichzelf opdringen, ... tegen iedereen. En kom nu niet af dat het maar een kleine groep is want om wereldwijd in alle richtingen ruzie te stoken moet je al met veel zijn.

Het verschil met andere culturen en religies is gewoon TE groot.

PS. Wist je dat moslim "one who surrenders" wil zeggen?! Ja, m'n voeten ook.
Hehe, zulke grappen zijn niet echt grappig. Want dit is wel bedoelt als een grap neem ik aan?

Afganistan: de navo zit daar en bij mijn weten is dat nog altijd veruit westers getint

Palestina vs Israel :Hoe is die oorlog ontstaan, weet u dat? Idd, door de Britten, blijken die eventjes in West-Europa te liggen.

Groepsverkrachtingen in België: gebeurt ook door gewone Belgen.

Irak: Oh, ik dacht dat amerikanen daar zaten? Was het geen oorlog amerika vs Irak?

Nog een paar voorbeeldjes?

Congo ligt aan diggelen, door wie? Ah, door die Belgen dat het land daar ooit eens gans naar de knoppen hebben geholpen. Weeral die christelijke mensen.

AL die homofiele priesters die misdienaars verkrachten. Hmm, is een priester dan een moslim? Laat staan in een kerk?

Het IRA in Noord-Ierland. Huh, Ligt dat niet in West-Europa? Protestants vs katholiek?

ETA in Spanje.

...

Zeg maar wanneer ik moet stoppen om u te laten inzien dat uw mop toch wel vrij slecht was. Want beetje oneerbiedig om te zeggen dat moslims gelijk staat voor oorlog, geweld....

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:29   #277
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afganistan: de navo zit daar en bij mijn weten is dat nog altijd veruit westers getint ... tja men heeft daar wel de verderfelijke moslims moeten buitenshotten genaamd de taliban

Palestina vs Israel :Hoe is die oorlog ontstaan, weet u dat? Idd, door de Britten, blijken die eventjes in West-Europa te liggen. had je liever dat palestina nog een brits gebied was dan?? of een italiaans want de romeinen hebben er ook gezeten

Groepsverkrachtingen in België: gebeurt ook door gewone Belgen. ja belgen van marokaans origine (niet echt autochtonen als je het mij vraagt)

Irak: Oh, ik dacht dat amerikanen daar zaten? Was het geen oorlog amerika vs Irak?
de vs heeft irak bevrijd van een dictator en is nu bezig van irak een normaal democratisch land te maken tuurlijk willen allerlei moslimterroristen dit niet bah democratie dat zien ze niet zitten
Nog een paar voorbeeldjes?

Congo ligt aan diggelen, door wie? Ah, door die Belgen dat het land daar ooit eens gans naar de knoppen hebben geholpen. Weeral die christelijke mensen. tiens ik wist niet dat belgie nog een kolonie had ik dacht dat dat van de jaren 60 niet meer was ...

AL die homofiele priesters die misdienaars verkrachten. Hmm, is een priester dan een moslim? Laat staan in een kerk? tja de moslim aanbidden wel een pedofiel als profeet

Het IRA in Noord-Ierland. Huh, Ligt dat niet in West-Europa? Protestants vs katholiek?
zijn bezig aan vredeproces ook al effe geleden dat daar nog doden zijn gevallen

ETA in Spanje.

... hadden de aanslagen van 11/3 gepleegd ah nee het waren toch de moslimterroristen eta is op leven na dood

Zeg maar wanneer ik moet stoppen om u te laten inzien dat uw mop toch wel vrij slecht was. Want beetje oneerbiedig om te zeggen dat moslims gelijk staat voor oorlog, geweld....
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 13:13   #278
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
OOrlog, onderdrukking, mensonwaardige praktijken... moslims:

Taliban (afghanistan): moslims

Palestina (moslims) vs Israel

Pakistan vs Al Qaeda (moslims)

Groepsverkrachtingen in België (moslims)

Iraqi (moslims)

Bomaanslag Madrid (moslims)

Kosovo (moslims)

Borgerhout (moslims)

Turkije, niet respecteren van de mensenrechten (moslims)

Allemaal voorbeelden van VANDAAG DE DAG! Je hoeft daarvoor niet in de geschiedenis te gaan zoeken!

Het maakt niet uit waar ze zitten, ze zullen wel ruzie of oorlog maken, domineren, aflachten, dood en vernieling zaaien, zichzelf opdringen, ... tegen iedereen. En kom nu niet af dat het maar een kleine groep is want om wereldwijd in alle richtingen ruzie te stoken moet je al met veel zijn.

Het verschil met andere culturen en religies is gewoon TE groot.

PS. Wist je dat moslim "one who surrenders" wil zeggen?! Ja, m'n voeten ook.
wat een flauwe zever!

Veralgemeningen naar een te éénzijdige richting is gewoon te zielig voor woorden.

Ook wij bleekscheten kunnen er wat van.

Amerika (hele ras is weggezuiverd)

Europa (jodenvervolging en afslachting)

Pakistan (dankzij het kolonialisme van GB is het daarnnog steeds een soep.)

Australië (aboriginals worden verwaarloosd en raken verslaafd aan de alcohol van de blanken)

België (wij zijn al door zo goed als ierder europees land verroverd en bezet geweest.)

Afganistan (dankzij de wapens van USA in de tijd van de oorlog tegen Rusland)

de koude oorlog (waren geen moslims als hoofdrolspelers)

...

De enige juiste conclusie die je wel kan trekken is: [size=4]OVERAL WAAR ER OORLOG IS, ZIJN ER MENSEN !!![/size] Dus alle mensen zijn een oorlogszuchtig wezen.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 13:15   #279
Haiduc
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
wat een flauwe zever!

Veralgemeningen naar een te éénzijdige richting is gewoon te zielig voor woorden.

Ook wij bleekscheten kunnen er wat van.

Amerika (hele ras is weggezuiverd)

Europa (jodenvervolging en afslachting)

Pakistan (dankzij het kolonialisme van GB is het daarnnog steeds een soep.)

Australië (aboriginals worden verwaarloosd en raken verslaafd aan de alcohol van de blanken)

België (wij zijn al door zo goed als ierder europees land verroverd en bezet geweest.)

Afganistan (dankzij de wapens van USA in de tijd van de oorlog tegen Rusland)

de koude oorlog (waren geen moslims als hoofdrolspelers)

...

De enige juiste conclusie die je wel kan trekken is: [size=4]OVERAL WAAR ER OORLOG IS, ZIJN ER MENSEN !!![/size] Dus alle mensen zijn een oorlogszuchtig wezen.
Euhm, ik dat dat wij nu leven, en niet toen..
Haiduc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 13:16   #280
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Moest toen er niet geweest zijn, waren wij nu niet hier hé
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be