![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Gouverneur
|
![]() Fascisten moeten niets uitleggen. Die leggen hun visie wel op met geweld.
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Marxistische definities van fascisme zijn waardeloos.
Als we fascisme definiëren volgens wat de onbetwiste leider van het fascisme, Mussolini dus, erover zei, dan is fascisme alles wat in het belang van Italië is. Maar uiteraard zijn er altijd extreem-linkse studentjes die pretenderen beter te weten dan de fascistenleider zelf, wat fascisme eigenlijk is. Aan de lezer om te oordelen wie het meeste geloofwaardigheid bezit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#264 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar bij geen enkel van die voorbeelden is de verwevenheid tussen partij en parallele staat zo uitgesproken.
![]() |
![]() |
#266 | |
Vreemdeling
Locatie: Tussen moslims en franstaligen. Ideologie: Falangist. Religie: Ultramontaan
|
![]() Citaat:
"De overwinnaar schrijft geschiedenis" remember Hedendaags links behandelen Mussolini en Hitler alsof ze 2 handen op 1 buik waren, iets wat totaal van de pot gerukt is als men naar de feiten kijkt, in het geval van links "Verder kijken dan je joint lang is." Mussolini was verre van te spreken over Hitlers genocide op de Joden en steunde deze dan ook niet, Mussolini en zijn fascisten weigerden Joden uit te leveren. Wist je dat Mussolini zelf aan de paus vroeg om Hitler te excommuniceren. En fascisme was niet racistisch, Fascisme zag racisme als natieverdelende factor en trachtte net een eenheid van het volk te bereiken in 1 sterke natie. Verder moet ik opmerken dat het aanhangen van een raciaal idee niet gelijk staat met de relatieve waardering van rassen.
Ik discrimineer niet, ik maak gewoon onderscheid. Identité - Solidarité - Action Laatst gewijzigd door O.B : 12 december 2008 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | ||
|
![]() Citaat:
Maw: echte externe buitenlanders (vijandige Fransen, somaliëers, ...) vallen niet onder het "slechte" racisme, en kunnen dus zonder probleem minderwaardig beschouwd worden. Daarenboven heeft het fascisme geen rassen nodig om dezelfde methode te hanteren in ideologishce thema's. Arische, deftige jongeman ... maar communist !!! dus "vervreemd". Citaat:
![]() |
![]() |
#268 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb zo de ervaring dat diegenen die zichzelf 'anti-fascist'
noemen niet eens weten wat fascisme in feite is. Niets is erger dan hardnekkig volgehouden onwetendheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Minister-President
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Tamam : 15 december 2008 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Minister-President
|
![]() gelezen.. ik volg hun redenering tegen een multi raciale samenleving totaal niet. ze koppelen het aan neo-liberalisme, maar laten we eerlijk zijn: zelf in een "nationaal bevrijde" staat willen ze geen andersgekleurden zien. ik vind het constant ontwijken van deze kwestie, of het willen koppelen aan liberalisme, ontwijkend en rond de pot draaiend.
jullie koppelen dit enkel aan economische gegevens (terecht), maar vergeten het sociale en maatschappelijke aspect dat multi racialiteit meebrengt: relaties die je zomaar niet uit elkaar kan trekken omwille van een achtergehaalde ideologie, mensen die al lang ontworteld zijn uit land van herkomst en zich meer thuis voelen in het nieuwe land, enzoverder. ik zie geen menselijke en realistische oplossing komen uit de kant van de "nieuwe fascisten" van Casa Pound, of de mensen hier in Belgie van pakweg het NSA. trouwens, een filmpje op die Casa Pound site toont een hoop jonge gasten die de hitlergroet brengen. of gaan we het de "romeinse groet" noemen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dwaasheid stuit ons minder tegen de borst door haar onwetendheid, dan pedanterie door haar geleerdheid. Onwetendheid staat korter bij de waarheid dan het vooroordeel. Verlies nooit je onwetendheid, je kan ze niet vervangen. In de onwetendheid kan men volmaakt gelukkig zijn. Maar onder fascisme veranderd dat in: Nooit verlaagt de menselijke natuur zich zozeer, dan wanneer de bijgelovige onwetendheid met de macht gewapend is.
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als je het globale programma zou begrijpen, dan zou je ook inzien dat het de Derde Wereld kan vooruithelpen (met betrekking tot economische ruimteplanning, krediet en schulden, grondstoffen, enz.). Het gaat niet uit van een "egoïsme" dat zich zomaar wil afsluiten voor de rest van de wereld.
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 16 december 2008 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is wat typisch fascisme is (itt andere stromingen), niet wat er "zoal ook in zit". U beschrijft steeds weer delen van conservatisme en nationalisme, maar dat is niet fascisme.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 16 december 2008 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik volg u volledig dat het een "oorlog onder de armen" is. voor mijn werk woon ik momenteel in Spanje en ook hier zie je enkel de migranten, vnl. Zuid-Amerikanen, het vuile werk doen (kuisen enzo). akkoord dat migratie gelijk gaat met uitbuiting. maar waarom heb je het over een "multi-racistische" maatschappij, schat? ik heb hier enkele vrienden die roma en marokaan zijn.. geen probleem mee. sympathiek en enthousiast als eenander. ik vrees (en corrigeer me als ik het fout heb) dat jij, en om andere mensen te noemen, het merendeel van de nieuw-solidaristen daar in Vlaanderen, zo hardvochtig vastgekrompen zijn in achtergehaalde, onrealistische theorieën dat jullie droomgemeenschap enkel blank moet zijn. op de Casa Pound site, noch op de NSA site (die ik met volle interesse lees, of meeluister) vind ik nergens de echte reden terug waarom jullie enkel blank willen. anti-liberalisme zijn is iets, het koppelen aan uitbuiting ook, maar om het te koppelen aan een "ras zuivere staat", daar zal niemand de link nooit in vinden. daarmee wantrouw ik dergelijke rond de pot draaiende opinies. hoe je het draait of keert, een multi-raciale maatschapij kan er zijn, het was er voor, en het is er na liberalisme. zie pakweg Venezuela die allesbehalve liberaal is. een zijnoot: ik moet het eerste solidaire artikel nog lezen op het NSA over de derde wereld, of over de embarmelijke toestand van vluchtelingen in gesloten centrums. Laatst gewijzigd door Tamam : 16 december 2008 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() Uit een van uw strijdliederen. Helaas, ik moet nogmaals herhalen.
Opzij, opzij, opzij 't NSV komt hier voorbij Zij zijn de schrik van 't ganse land, Door strijdlust overmand Edwin marsjeert vooraan, Nog zwarter dan ons zwarte vaan. Ne amadees, ne marokkaan, ne raller en ne nikkeriaan, ne kommunist, ne vreemde tist, Die zwieren we allemaal in hun kist. Ne rode hond met ne grote mond Die boren we in de grond! Bovendien, impliciet pleit u zelfs voor een éénpartijstaat. En hoe u die éénpartijstaat eventjes gaat vestigen, wordt hier voor iedereen brutaal duidelijk. Uw kornuiten hebben blijkbaar niet veel geleerd uit de geschiedenis. Laatst gewijzigd door system : 17 december 2008 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En eenpartijstaat? Ik maak er persoonlijk geen geheim van dat ik geen voorstander ben van een pluriforme particratie. Een eenpartijstaat is trouwens een rousseauistisch democratie-ideaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Daar komt het op neer, alleen dient de leider niet alle macht te hebben maar deelt hij deze met een senaat die bestaat uit een open aristocratische elite. Dat voorkomt machtsmisbruik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() Bij Mussolini was dat de ' Grote Fascistische Raad'. Maar het machtsmisbruik tierde er wel welig. Corruptie en gebrek aan economische planning tastten de grondvesten van het land aan. Bovendien was het regime gegrondvest op onvrijheid. Geen enke regime overleeft dit op de duur. Op betrekkelijke korte termijn gaan zulke stelsels ten gronde. In feite, als men even nadenkt, was het communisme ook een soort fascisme. Men had een leider en een nomenclatuur die het voor het zeggen had en het regime bepaalde wat er moest worden gedacht, geschreven en gezongen. Maar zulke regimes ontaard(d)en zeer snel en houden het meestal nauwelijks 50 jaar uit.
Laatst gewijzigd door system : 17 december 2008 om 15:45. |
![]() |
![]() |