![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lachen is gezond. Letterlijk en figuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jawel, toch wel, satire is mensen, situaties uitlachen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Absoluut! Levensnoodzakelijk zelfs. Maar dat kan ook zonder mensen te beledigen, toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ongelukkig & dat zal over een tijdje wel over gaan.
Gij zijt verzuurd & daar ga je helaas nog een tijdje mee zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allemaal erg??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij alleszins niet.
Henri Lacordaire (1802-1861) Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 14 november 2008 om 14:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, je ziet er in wat je wilt zien uiteraard, maar waarom je de paginagrote titels van "canapébenoeming" wel doorlaat en dit niet, snap ik totaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tot waar is er sprake van een grapje? Vrolijke liedjes zingen over een klein joods meisje dat in Dachau in ongebluste kalk zit? Grappig?
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
storend? ja moet verboden worden? neen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik dit standaard tegen al mijn clienten met een depressie of depressieve gevoelens zeggen, dan gaat zeker de helft daarvan zich achteraf slechter voelen, namelijk zij die negatief naar de toekomst kijken. Als ze oordelen dat ze de huidige situatie niet grappig zouden vinden, dan heb de bal compleet misgeslaan. Bovendien zullen ze zich compleet onbegrepen voelen (wat wel vaker gebeurt als je aangebrachte problemen en gevoelens meteen relativeert). Iemand die suicidaal is kan je op die manier, ongewild, confronteren met de hopeloosheid van zijn bestaan op dat moment. Ikzelf bijvoorbeeld, voelde me bijzonder zwaar kut op het moment dat ik je post las. Zoals je misschien weet, ga ik heden ten dage door een nogal hevige depressie die zo af en toe gepaard met aanvallen van hevige suicidale ideatie. Als ik dan zoiets lees, en geneigd ben dat te betrekking op mezelf, dan durf ik niet eens denken aan 'binnen een jaar'. Dat is één groot zwart gat, ik zie enkel een diepe kloof, en ik ben er, ook in niet-suicidale toestand, van overtuigd dat ik dit volgend jaar nooit grappig ga vinden. De kans dat ik mezelf idioot ga voelen is dan wel weer groot, maar daar hoef je me dan nu ook niet mee te confronteren. Nu, ik heb er uiteindelijk mee gelachen, omdat de uitspraak van iemand komt waar ik nu niet bepaald vertrouwen in stel. Mocht een hulpverlener me zoiets zeggen, dan zou ik daar van doorslaan op zo'n moment. Vooraleer je je aan dergelijke uitspraken waagt, lijkt het me dan ook belangrijk om na te gaan w�*t er aan de hand is, hoe de persoon zich voelt, en wat zijn idee is van de toekomst. Als zijn idee van de toekomst goed is, kun je vragen hoe hij er binnen een jaar op terugkijkt, maar ik zou mijn cliënt nooit op die manier de woorden in de mond leggen. Als hij zegt dat hij er dan op zou terugkijken als een keizware periode, waar hij wel uit is gekomen, dan is dat zo. Ik voel geen behoefte om dat te relativeren en hem ervan te proberen overtuigen dat hij het grappig zou vinden. Als hij de toekomst negatief ziet, wordt het langzaam bouwen aan een positiever toekomstbeeld, maar dat moet hij dan zélf doen, ik kan geen positief toekomstbeeld installeren bij iemand. Dergelijke ingrepen worden inderdaad niet geleerd aan de UGent. Integendeel, ik heb er mijn studenten altijd op gewezen dat ze geen adviezen kunnen geven als ze het probleem niet kennen, dat ze erover moeten waken niet te snel adviezen te geven, en dat één van de grootste valkuilen is om de problemen te relativeren of te sussen. Dat doen anderen al genoeg, ze komen bij jou om gehoord te worden en serieus genomen te worden, niet voor "het is zo erg niet" of "het komt wel goed". Het zou me sterk verbazen mochten ze aan de KULeuven aanraden om problemen te minimaliseren en om zo snel mogelijk adviezen te formuleren voor je een grondige klachtenanalyse hebt gedaan. Dat is alleszins niet wat mij is geleerd tijdens de lessen, m'n stage, in bijscholing, en in de klinische praktijk. Je advies "doe iets actief" is dan ook even ongepast. Ik kan van hieruit niet zien hoe Adrian zich voelt. Ik kan bij niemand zien hoe die zich voelt, zo van op afstand of op het eerste zicht. En hoeveel moeite die heeft om actief te zijn. Bij sommige mensen duurt het weken, maanden, een jaar, jaren, voor ze tot activiteit in staat zijn. "Doe iets actief" horen, dat is dan voor zot te worden. Dat weten ze ook wel. Het LUKT hen niet. Je kunt evengoed aan een blinde vragen om even te kijken. Ik hoop ook dat je achter de schermen grondig hebt uitgeklaard wat er precies aan de hand was voor je aan kwam met je "ongelukkig zijn is iets anders dan depressief zijn". Ik heb even gevraagd wat er aan de hand was, maar voel me op basis van die info niet in staat om onderscheid te maken tussen zich even ongelukkig voelen en een depressie. Jij kan dat wel, proficiat, ik hoop dat goed gefundeerd hebt. Het was helemaal geen venijnige kolder dus, ik stel me oprecht vragen bij je post. Je zou veel beter moeten weten dan wat je daar schrijft. Ik weet helaas ook dat je niks gaat doen met alles wat hierboven staat, omdat je alles wat ik schrijf automatisch verwerpt omdat het van mij komt, de persoon die je beschouwt als rotslechte psycholoog die bovendien nooit haar diploma had mogen krijgen volgens jou. Maar een mens kan maar hopen dat je er toch eens over nadenkt.
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Nynorsk een goed punt heeft in eht algemeen. De uitleg lijkt me in ieder geval super logisch.
Maar Groentje had in mijn geval gelijk dat het allemaal niet zo ersntig is - ik ben niet suïcidaal ofzo - en mijn gedachten verzetten hielp wel enzo, hoor. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#280 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tsss.. En dat voor iemand die zichzelf zo geweldig vindt...
![]() |
![]() |