![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 35,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 58,23% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
meesten zien een onafhankelijk Vlaanderen niet leefbaar. ze stemmen NV-A niet voor een onafhankelijk Vlaanderen maar voor het uitdoven van België en aansluiting bij Nederland. flamingant zijn, is de eerste stap. de volgende stap is groot-nederlander. ik heb het zo persoonlijk ervaren. Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 juni 2009 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
|
![]() enkel als ze dat willen, maar die kans is klein aangezien de neuzen daar al grotendeels richting frankrijk staan.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 juni 2009 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ALs het aan hem ligt ben ik morgen Nederlander, heet mijn land nederland, is mijn koningshuis maxima en haar bende, dan val ik onder Nederlandse vlag (rood w oranje) en ligt mijn hoofdstad in huidig NEderland. moet ik vaststellen dat de politieke, financiele en economische macht volledig in huidig Nederland ligt, moet ik accepteren dat de Vlaamse regering verdwijnt, moet ik accepteren dat ook culturele hoofdzetels (oa sport) naar NEderland verdwijnen en moet ik zelfs vaststellen dat allerhande benamingen die nu in vlaanderen gebruikt worden zullen verandert worden in de huidige Nederlandse tegenhangers. ik noem dit annexatie en een eventueel voordeel ontgaat mij totaal. shadow spreekt over grotere economie maar dankzij de EU verdwijnt dit eventuele voordeel in het niets. Citaat:
samenwerking absoluut, 1 land absoluut niet. allé dan, nu zijn vlamingen zelfs verraders. wil je echt 1 land vormen met verraders? Laatst gewijzigd door 1207 : 29 juni 2009 om 20:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() 1207: ik wist niet dat je zo slecht kunt lezen:
het is nederlandener vlag: oranje wit hemelsblauw (de prinsenvlag van de bataavse republiek) het wordt een republiek of koninkrijk (te bepalen via referendum want niemand weet hoeveel royalisten er zijn in vl en nl) in de confederatie blijft de vlaamse regering bestaan tot aan het ontstaan van de federatie waarbij ook vlaanderen vertegenwoordigt zal zijn in het nederlandse parlement en ministers/staatssecretarissen mag afvaardigen. het is geen annexatie maar een echte fusie tussen twee landen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 juni 2009 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik ben sowieso tegen. Veel te kostbaar voor Nederland zo'n hereniging. Als ik Vlaming zou zijn, dan zou ik wel voor een hereniging zijn. Vlaanderen heeft er meer bij te winnen dan Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
|
![]() Citaat:
![]() een bijkomende nationale luchthaven, een bijkomende wereldhaven, mooie steden, een tweede randstad (vlaamse ruit), ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Minister-President
|
![]() Aan die luchthaven heeft Nederland niet zoveel. Men kan er nu ook al landen als men wil, als men voor zaken in Nederland moet zijn. Veel te ver weg. En de opbrengsten van de Antwerpse haven zullen ook in Vlaanderen blijven. Dat geld hebben de Vlamingen zelf hard genoeg nodig. De mooie Vlaamse steden kan ik nu ook al bezoeken. En voor die "tweede randstad" geldt hetzelfde als voor de haven: Vlaams geld voor Vlaamse onkosten. Netto zal er bij een hereniging meer geld vanuit Nederland naar Vlaanderen stromen dan andersom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
|
![]() Citaat:
het zal het BNP goed laten stijgen en nog hoger dan het gezamenlijke nu. qua luchthaven: schiphol kan dienen als vertrek/aankomst voor vluchten naar/van azie/oceanie en noord-amerika. zaventem kan dienen als vertrek/aankomst voor vluchten naar/van afrika en zuid-amerika Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 juni 2009 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NVA, Maddens & co: doe dus gerust wat je met doen!
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Degenen die in een Belgisch, d.i. anti-Nederlands kader denken wel, ja. Gelukkig is het aantal on-Belgisch en pro-Nederlands denkenden onder flaminganten de laatste jaren exponentieel aan het groeien.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.overbevolking.nl/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mini landjes heb je nu eenmaal in de Caraiben he. Allemaal voor macht en geld. De antillianen spreken meerdere talen, de ruime meerderheid spreekt gewoon nederlands, lijkt me op zich geen probleem. Het nederlands op Sint-Maarten moet wel veel meer gepromoot worden. |
|
![]() |
![]() |