![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zijn cijfers waar men niet langs kan. |
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
zeg jongen, toch simpel, omdat je droomt van wat meer, maar die wortel is niet voor iedereen.
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik in de privé maar tussen de 20 en 30 uren van 50 minuten werk, heb ik ook een pak minder.
|
|
|
|
#267 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
1900? Dat wil ik best wel eens zien in de overheidscijfers.
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wel. Wij hebben onlangs een studie laten doen ivm de uitbating van een rustoord. Iemand in de openbare dienst werkt 200 uren minder (gemiddeld) dan iemand in de privé. Voor het OCMW is iemand in openbare dienst veel goedkoper dan iemand die privé werkt. Dit is enkel en alleen te danken aan de het verschil in subsidies. Voor de belastingbetaler, die het ten slotte toch zal moeten betalen; is iemand in de privé stukken goedkoper. En kom niet af met de zever van betere verzorging en allerlei ander gelul. Ik ben in verschillende bejaardentehuizen geweest, zowel privé als openbaar uitgebaat. Ik heb het geluk gehad in het OCMW te mogen zetelen waar we een bejaardentehuis in ons beheer hebben. Ik heb het geluk dat ik een zus heb die in een privé bejaardentehuis werkt. Ik kan dus heel goed vergelijken en mijn ogen zijn opengegaan hoor. Ik moet wel zeggen dat de werkdruk bij mijn zus een stukje hoger ligt dan bij ons in het OCMW.
|
|
|
|
#270 | |
|
|
Citaat:
Welke zever moet ik hier nog lezen, totaal van de pot gerukt. |
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En op penisoen gaan ze ook lekker vroeg. Als je gaat kijken naar wat die mensen in een loopbaan effectief presteren, zijn ze zelfs overbetaald. |
|
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb ik zelf met mijn eigen ogen gezien mijn beste. Ambtenaren hebben in het verleden gekozen voor uitgesteld loon als pensioen. Het komt er op neer dat ze een deel van hun loon krijgen als ze gepensioneerd zijn. Na een tijdje stelden ze vast dat ze minder nettoloon ontvingen dan iemand met hetzelfde werk in de privé. Ondertussen hebben ze die kloof al meer dan dichtgestaakt.
|
|
|
|
#273 | |
|
|
Citaat:
Veel geblaat, weinig wol. |
|
|
|
|
|
|
#274 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Leerkracht zijn of worden is bijna een roeping. Je moet het graag doen, en je moet met kinderen overweg kunnen. Als je dat niet kan is het onderwijs een hel. Kortom, jonge leerkrachten die stoppen omdat ze het niet aankunnen zijn niet capabel genoeg. En vreemd genoeg zijn dat ook de grootste klagers.... |
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#277 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ken er die van nature begaafd zijn, en een klas op vrijdagavond het laatste uur stil kunnen houden. Zij zijn gestopt, niet door de druk van de leerlingen, maar door de werksfeer en het benauwend schoolsysteem waarin juristen, pedagogen en ander gespuis beter weet dan iemand die werkelijk aan de frontlinies moet staan. |
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat de jeugd niet meer opgevoed wordt. De ouders kunnen het niet en het onderwijs mag het niet.
|
|
|
#280 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lampschermen, is dat niks voor jou? |
|
|
|