![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier niet over mij, Paulus. Laat je persoonlijke opmerkingen dus maar achterwege en probeer je een beetje te focussen op het onderwerp. Nee, de rol van de vader begint NIET voor de geboorte, maar KAN eventueel erna beginnen. Voor dat moment is hij niet meer dan de leverancier van zaadcellen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() Beste,
Je bedenkelijke kennis van biologie die je hierboven demonstreerde, daar probeerde ik niet op te reageren. Maar dit kan ik moeilijk laten. Hoe kan je hiermee afkomen na alles wat je hiervoor gezegd hebt? Dat uitgerekend jij met emoprentjes komt aandragen. Ik denk dat je blij mag zijn dat de mensen die abortus GEEN alternatief vinden voor anticonceptie dat niet hebben gedaan... Dat zou allicht ook heel veel klachten opleveren, en terecht. U kan zelf bedenken waarom. Ik dacht dat U voorstander was van een brute en harde samenleving waarin u geen enkele keuze moreel superieur acht boven een andere (alleen Uwzelf bent moreel superieur en we kunnen heel wat van Uw leren, dat spreekt...)? Of blijkt u toch iets meer mens te zijn dan u hierboven aangaf? En ook de ene keuze meer ethisch aanvaardbaar te vinden dan de andere? Een hogeschoolcursus ethiek gevolgd? Wat is het verschil tussen dit en abortus in een ziekenhuis? Is het minder erg in een medische context omdat dit de schijn opwekt van een min of meer noodzakelijke medische ingreep, onder het comfort van een sussende dokter of verpleger en liggend op een zacht mals bedje? Welke moraliteit die u blijkbaar toch superieur acht en welke waardes drijven u hiertoe? U verliest hier uw consequentie en consistentie volledig (al uw vorige posts waren dus toch getrol). Dat is vooral schrijnend omdat ik hier bijna niemand zag pleiten voor het compleet verbieden van abortus... Als je denkt oud genoeg te zijn om gemeenschap te hebben, ben je ook oud genoeg, of moet je dat zijn, om te denken over de gevolgen. Abortus zou voor mijn part enkel mogen indien er NA de conceptie omstandigheden zijn ontstaan, die men TOTAAL NIET kon voorzien VOOR de conceptie. Als een vrouw van 22 zich te jong voelt om haar prachtige lichaam te 'verminken' door een zwangerschap, dan weet ze dat ze na onbeschermd vrijen in negen maanden tijd geen 40 zal zijn. Hetzelfde geldt voor al die andere excuses die men had moeten weten op het moment van de conceptie. Nadenken verplicht alvorens te beginnen dus, zodat er geen luxe-abortussen meer gebeuren. Dat zal ook voor die meisjes waar U FC plots ook zo bezorgd over blijkt te zijn, te zien aan de mooie foto die je hier toonde, geen kwaad kunnen. Je voorkomt namelijk ook voor hun zo een hele hoop ellende. En de weinigen die het niets doet dat ze voor de 5e x abortus plegen, worden dan ook meteen beschermd tegen hunzelf. Soms is dat nu eenmaal nodig. ![]() Laatst gewijzigd door Marker : 23 augustus 2009 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit van de hoogste graad. Als een mens niet meer in staat is om zelfstandig te leven (lees: als zijn lichaamsfuncties kunstmatig in leven gehouden worden), is hij geen mens meer, maar een plant.
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is in de discussie over abortus dan ook het enige relevante criterium. Al de rest is praat voor de vaak, al dan niet ingegeven door religieuze moraal.
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg me dan eens wat er fout aan is.
Tot zo lang is de term "mens in wording" weldegelijk juist. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 augustus 2009 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom blijf ik terecht zeggen dat je van het vaderschap blijbaar geen kaas hebt gegeten. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
lekker gezond voor de vrouw ![]() abortus is van allen tijde en abortussen zullen er altijd zijn. hoe goed de bedoeling is maar wie pleit voor een totaal verbod moet mij eens uitleggen hoe ge de illegaliteit uitschakelt. ik denk dat een wettelijk kader voor iedereen het beste is. hoe ge dat invult is een ander verhaal en is eerder subjectief. ik gooi de grens op levensvatbaarheid buiten de baarmoeder en dat zal een week of 20 zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gevolg "kind krijgen" bestaat enkel als er een kader is die abortus onmogelijk maakt. Nu jouw basislogica, pseudokolonel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker als de patiënten reële kansen hebben op volledige genezing. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens is meer dan alleen maar een klompje cellen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik reeds zei: ik lijd niet aan Christendom, noch aan het Disneysyndroom, noch aan blinde verheerlijking van alles wat leeft. Ik heb een ander moreel compas. Bijgevolg reken ik jouw inbreng als volkomen irrelevant. Je moet het zien als twee mensen, de ene houdt van klassieke muziek en de andere van zwarmetal. Samen bespreken ze een rocknummer. De ene zal vinden dat het nummer te heftig is en wat melodieuzer mag, terwijl dat de andere juist zal vinden dat het nummer te zacht is en wat diepere en sterkere instrumenten kan gebruiken. Jouw moraal is mijn moraal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat geen enkele rechter dat zal beamen. Schuld of onschuld heeft met verantwoordelijkheid te maken. On topic is het zeer terecht gesteld dat in geval van abortus, het kind van de rekening, totaal onschuldig is.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer juist. En daarmee is eigenlijk alles gezegd.
![]() |
![]() |