![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zij nog eens in beroep gegaan, de kapnonnen. Benieuwt wat de uitspraak zal zijn.
Dat is hier in België altijd zo een zottekesspel. Waartoe dienen al die rechtbanken eigenlijk als die toch enkel bezet zijn door schijnbaar incapabele mensen zo dat er rechtbank boven rechtbank boven rechtbank nodig is om uiteindelijk de wet naar behoren te kunnen interpreteren. Kent de eerste dan de wet niet of is het niet hun taak de wet te kennen. Iedere Belg is gehouden de wet te kennen behalve die dat er ruim en dik voor betaald zijn, die moeten de wet dus niet kennen. Die mogen falen naar hartenlust. En dat kost en kost en kost aan de maatschappij en dat kan allemaal. Op hoeveel bedrijven wordt dit aanvaard dat alles drie keer moet herdaan worden voor dat het gewenste resultaat bekomen is? Dat zijn hier geen magistraten, dat zijn hier knoeiers eerste klas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien zou het beter zijn om het kopvoddenverbod algemeen te maken : dus op elke openbare plaats. Is er ineens geen discussie meer nodig. En voor degenen die er niet mee kunnen leven : niets houd hen tegen om terug te gaan naar het(de) "islamparadijs(zen)"
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 24 september 2009 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() of dat ze een afvoeding in de moskee krijgen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Vreemdeling
|
![]() Natuurlijk doet dat wel ter zake.
Als jij anderen een verantwoordelijkheid in de schoenen wil schuiven die niet van hen is, maar van iets dat jij ¨volk¨ noemt, moet je ook bereid zijn om zelf ook dergelijke collectieve verantwoordelijkheid te aanvaarden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En min of meer is dat ook in de Belgische grondwet te zien. In hetzelfde artikel staat dat het niet tot misdaden mag leiden. Alle dingendie je noemt vallen daar onder, of veronderstellen verandering van de wet. Dat geldt voor hoofddoeken niet, dus ik begrijp niet waar je precies op aan stuurt. Het dragen van een hoofddoek is geen misdaad, en belemmert andere burgers op geen enkele manier, dus kan er ook geen sprake van zijn dat we hier op de grenzen van de godsdienstvrijheid stuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat er soms meiden gedwongen worden door hun ouders bijvoorbeeld, zal best voorkomen, ik moest van mijn moeder altijd een muts op in de winter, vond ik vreselijk, maar rechtvaardigt geen algemeen mutsverbod. De vraag die je echter ontwijkt is hoe anderen (dus niet de hoofddoekdrager zelf) belemmert worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't is toch altijd lachen met religies die wenen omtrent fundamentele rechten. Religie is een aanval op de fundamentele rechten van de mens, einde verhaal.
![]() |
#270 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Ze keuren verkrachtingen goed. Als je tegen je dochters zegt dat ze erom vragen verkracht te worden als ze zich niet verbergen, zeg je eigelijk tegen je zonen "pak ze maar, ze vragen erom". 3. Ze zijn beledigend. Elke verstopte vrouw zegt eigelijk "slet" tegen elke vrouw die dat niet doet. 4. Ze ontnemen vrouwen zelfrespect. Als een vrouw zich echt beter voelt met een hoofdoek, wil dat zeggen datz e niet tevreden is met wie ze is. 5. Ze ontnemen vrouwen kansen. In onze wereld krijgen vrouwen met hoofddoek minder kansen dan diegenen zonder. Dat is misschien spijtig,maar het is een feit. 6. Ze ontnemen de volgende generatie kansen. Doordat die vrouwen met hoofddoek minder kansen krijgen, kennen ze de wereld niet waar ze zich voor verstoppen. Hierdoor kunnen ze hun kinderen er ook niet op voorbereiden en krijgen we weer een verloren generatie. 7. Ze vormen een buffer tegen gelijkheid der sexen. Vrouwen stellen zich openlijk, en ook voor zichzelf als minderwaardig tentoon. 8. Ze ontnemen vrouwen plezier. Zeg wat je wil, maar vrouwen maken zichzelf graag mooi. Dat is een plezier dat je hen niet gunt. Dat waas voor de vuist weg, er gaan er meer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrolijk vrolijk vergoelijken, vrolijk vergoelijken dat doen wij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nu laat ons even de realiteit in zijn geheel zien, ipv een extractie ervan welke u nu brengt. Ik veronderstel dat u _net_ omwille van zulk discriminerend gedrag, wetten wil invoeren welke het moeten beletten, nietwaar? Nu, we weten dat de radicalisering van de moslim volgens sommige een hedendaagse trend is. Maar mag ik u wijzen op een trend welke niet van vandaag is = Moslimas die worden uitgescholden voor het vuil van het straat omdat ze een hoofddoek dragen. Mogelijk bent u nu enorm verrast door zo'n schokkend nieuws, maar het is alledaags voor moslimas. U mag dit aan de eerste de beste gesluierde moslima vragen welke u tegen het lijf loopt. Doe ik ook gewoon hoor..ik hoor graag het verhaal van mensen welke ik tegen het lijf loop. Nu...is er zo'n commotie rond het discriminerend gedrag van jongeren welke (desondanks ze hoogstwaarschijnlijk zelf helemaal de Islam niet naleven) ongesluierde vrouwen uitschelden. Dan stel ik me de vraag, waarom is deze commotie er nooit geweest doorheen de tientallen jaren dat moslimas dagdagelijks worden uitgescholden op straat/school/werkvloer/... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2009 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Essentieel punt in de discussie. Dat verandert echter niets aan het feit dat ik voor het veralgemenen van het hoofddekselverbod in het GO! ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
#278 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben ook voorstander van een hoofddoekenverbod op Nederlandse scholen. Tevens ben ik voor het verbieden van andere religieuze uitingen op scholen. Onderwijs en godsdienst gaan mijns inziens niet samen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al waren het 'gasten' ... ze stellen hier geen wet... ze willen hem enkel toepassen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Burger
|
![]() Citaat:
moslims berechten volgens de Sharia. Ik denk dat de meeste 'jongeren' in brussel zouden rondlopen zonder handen moesten ze berecht worden volgens de Sharia. |
|
![]() |
![]() |