Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2009, 15:31   #261
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De kern van het probleem is gewoon dat die kinderen geen opvoeding krijgen thuis.
100% akkoord!!!
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 07:10   #262
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banzai Bekijk bericht
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 09:34   #263
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ze zij nog eens in beroep gegaan, de kapnonnen. Benieuwt wat de uitspraak zal zijn.

Dat is hier in België altijd zo een zottekesspel.

Waartoe dienen al die rechtbanken eigenlijk als die toch enkel bezet zijn door schijnbaar incapabele mensen zo dat er rechtbank boven rechtbank boven rechtbank nodig is om uiteindelijk de wet naar behoren te kunnen interpreteren. Kent de eerste dan de wet niet of is het niet hun taak de wet te kennen.

Iedere Belg is gehouden de wet te kennen behalve die dat er ruim en dik voor betaald zijn, die moeten de wet dus niet kennen. Die mogen falen naar hartenlust.

En dat kost en kost en kost aan de maatschappij en dat kan allemaal. Op hoeveel bedrijven wordt dit aanvaard dat alles drie keer moet herdaan worden voor dat het gewenste resultaat bekomen is? Dat zijn hier geen magistraten, dat zijn hier knoeiers eerste klas.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 09:42   #264
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Misschien zou het beter zijn om het kopvoddenverbod algemeen te maken : dus op elke openbare plaats. Is er ineens geen discussie meer nodig. En voor degenen die er niet mee kunnen leven : niets houd hen tegen om terug te gaan naar het(de) "islamparadijs(zen)"

Laatst gewijzigd door rookie : 24 september 2009 om 09:44.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 10:56   #265
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De kern van het probleem is gewoon dat die kinderen geen opvoeding krijgen thuis.
of dat ze een afvoeding in de moskee krijgen.
Oud 24 september 2009, 11:45   #266
Pijlstaartrog
Vreemdeling

Pijlstaartrog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Doet hier niet terzake.
Natuurlijk doet dat wel ter zake.
Als jij anderen een verantwoordelijkheid in de schoenen wil schuiven die niet van hen is, maar van iets dat jij ¨volk¨ noemt, moet je ook bereid zijn om zelf ook dergelijke collectieve verantwoordelijkheid te aanvaarden.
Pijlstaartrog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 11:58   #267
Pijlstaartrog
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
alle uitingen betekent in het geval vd islam
trouwen met 9jarige meisjes
vrouw aframmelen
Echtscheidingswetten moeten herzien worden
allerlei ethische wetgeving moet herzien worden
vrouwen mogen niet meer werken

vindt jij dat kinderrechten of het verdrag vd rechten vd mens ondergeschikt dient te zijn aan de godsdienstvrijheid?

ik veronderstel van niet dus geef nu eens aan waar bij jou de grenzen vd godsdienstvrijheid liggen
Gewoon daar waar het lastig vallen van anderen begint.
En min of meer is dat ook in de Belgische grondwet te zien.
In hetzelfde artikel staat dat het niet tot misdaden mag leiden.
Alle dingendie je noemt vallen daar onder, of veronderstellen verandering van de wet.
Dat geldt voor hoofddoeken niet, dus ik begrijp niet waar je precies op aan stuurt. Het dragen van een hoofddoek is geen misdaad, en belemmert andere burgers op geen enkele manier, dus kan er ook geen sprake van zijn dat we hier op de grenzen van de godsdienstvrijheid stuiten.
Oud 24 september 2009, 12:03   #268
Pijlstaartrog
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
1) naakt rondlopen om maar iets te zeggen zou hier en daar wel problemen kunnen scheppen. in boerka's rondlopen zou wel een en ander probleem kunnen opleveren ivm veiligheid of identificatie
De vraag was niet hoe burka´s en nudisten, maar hoe hoofddoeken reele problemen kunnen opleveren.

Citaat:
2) blijkbaar zorgt het recht om die dingen te dragen ervoor dat men moslima's die die dingen niet wensen te dragen onder druk zet die dingen wel op te zetten. Indien je iemand onderdrukt vrees ik dat die persoon weldegelijk belemmert wordt.
¨blijkbaar¨ is nattevingerwerk.
Dat er soms meiden gedwongen worden door hun ouders bijvoorbeeld, zal best voorkomen, ik moest van mijn moeder altijd een muts op in de winter, vond ik vreselijk, maar rechtvaardigt geen algemeen mutsverbod.

De vraag die je echter ontwijkt is hoe anderen (dus niet de hoofddoekdrager zelf) belemmert worden.
Oud 24 september 2009, 12:09   #269
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

't is toch altijd lachen met religies die wenen omtrent fundamentele rechten. Religie is een aanval op de fundamentele rechten van de mens, einde verhaal.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 12:16   #270
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pijlstaartrog Bekijk bericht
De vraag was niet hoe burka´s en nudisten, maar hoe hoofddoeken reele problemen kunnen opleveren.
1. Ze werken verkrachtingen in de hand. Door tegen je dochters te zeggen dat ze zich moeten verbergen om geen aanstoot te geven, zorg je ervoor dat je zonen zich niet leren beheersen in een wereld waar de meerderheid zich niet wegsteekt.

2. Ze keuren verkrachtingen goed. Als je tegen je dochters zegt dat ze erom vragen verkracht te worden als ze zich niet verbergen, zeg je eigelijk tegen je zonen "pak ze maar, ze vragen erom".

3. Ze zijn beledigend. Elke verstopte vrouw zegt eigelijk "slet" tegen elke vrouw die dat niet doet.

4. Ze ontnemen vrouwen zelfrespect. Als een vrouw zich echt beter voelt met een hoofdoek, wil dat zeggen datz e niet tevreden is met wie ze is.

5. Ze ontnemen vrouwen kansen. In onze wereld krijgen vrouwen met hoofddoek minder kansen dan diegenen zonder. Dat is misschien spijtig,maar het is een feit.

6. Ze ontnemen de volgende generatie kansen. Doordat die vrouwen met hoofddoek minder kansen krijgen, kennen ze de wereld niet waar ze zich voor verstoppen. Hierdoor kunnen ze hun kinderen er ook niet op voorbereiden en krijgen we weer een verloren generatie.

7. Ze vormen een buffer tegen gelijkheid der sexen. Vrouwen stellen zich openlijk, en ook voor zichzelf als minderwaardig tentoon.

8. Ze ontnemen vrouwen plezier. Zeg wat je wil, maar vrouwen maken zichzelf graag mooi. Dat is een plezier dat je hen niet gunt.

Dat waas voor de vuist weg, er gaan er meer zijn.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 13:03   #271
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
... pedofeet van de islam (vzmh)
...
Dutroux zou slechts als mohammedaan godsdienstig kunnen handelen en doen wat hij gedaan heeft: mishandelen, verkrachten en moorden,
...
De pedofeet (vzmh) was immers ook een mishandelaar, moordenaar en verkrachter...
Bijdrage die duidelijk gebaseerd is op de ratio en de intelligentie.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 14:38   #272
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er soms meiden gedwongen worden door hun ouders bijvoorbeeld, zal best voorkomen, ik moest van mijn moeder altijd een muts op in de winter, vond ik vreselijk, maar rechtvaardigt geen algemeen mutsverbod.
Op de muziek van "Vrolijke vrolijke vrienden".

Vrolijk vrolijk vergoelijken, vrolijk vergoelijken dat doen wij.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 14:59   #273
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
1. Ze werken verkrachtingen in de hand. Door tegen je dochters te zeggen dat ze zich moeten verbergen om geen aanstoot te geven, zorg je ervoor dat je zonen zich niet leren beheersen in een wereld waar de meerderheid zich niet wegsteekt.

2. Ze keuren verkrachtingen goed. Als je tegen je dochters zegt dat ze erom vragen verkracht te worden als ze zich niet verbergen, zeg je eigelijk tegen je zonen "pak ze maar, ze vragen erom".

3. Ze zijn beledigend. Elke verstopte vrouw zegt eigelijk "slet" tegen elke vrouw die dat niet doet.

4. Ze ontnemen vrouwen zelfrespect. Als een vrouw zich echt beter voelt met een hoofdoek, wil dat zeggen datz e niet tevreden is met wie ze is.

5. Ze ontnemen vrouwen kansen. In onze wereld krijgen vrouwen met hoofddoek minder kansen dan diegenen zonder. Dat is misschien spijtig,maar het is een feit.

6. Ze ontnemen de volgende generatie kansen. Doordat die vrouwen met hoofddoek minder kansen krijgen, kennen ze de wereld niet waar ze zich voor verstoppen. Hierdoor kunnen ze hun kinderen er ook niet op voorbereiden en krijgen we weer een verloren generatie.

7. Ze vormen een buffer tegen gelijkheid der sexen. Vrouwen stellen zich openlijk, en ook voor zichzelf als minderwaardig tentoon.

8. Ze ontnemen vrouwen plezier. Zeg wat je wil, maar vrouwen maken zichzelf graag mooi. Dat is een plezier dat je hen niet gunt.

Dat waas voor de vuist weg, er gaan er meer zijn.
Kom kom, je gaat toch niet het criminele en marginale gedrag van straatjongeren veralgemenen? Die meisjes die vragen om die hoofddoek te dragen verwerpen dat gedrag evengoed welke jij nu aanhaalt. Ik betwijfel het sterk of u die stem _wèl_ hoort en of u belang hecht aan die stem. Aan uw vrouwvriendelijkheid zou het nochtans niet mogen liggen..u lijkt de vrijvechter te zijn van alle vrouwen.
Nu laat ons even de realiteit in zijn geheel zien, ipv een extractie ervan welke u nu brengt.
Ik veronderstel dat u _net_ omwille van zulk discriminerend gedrag, wetten wil invoeren welke het moeten beletten, nietwaar?
Nu, we weten dat de radicalisering van de moslim volgens sommige een hedendaagse trend is. Maar mag ik u wijzen op een trend welke niet van vandaag is = Moslimas die worden uitgescholden voor het vuil van het straat omdat ze een hoofddoek dragen. Mogelijk bent u nu enorm verrast door zo'n schokkend nieuws, maar het is alledaags voor moslimas. U mag dit aan de eerste de beste gesluierde moslima vragen welke u tegen het lijf loopt. Doe ik ook gewoon hoor..ik hoor graag het verhaal van mensen welke ik tegen het lijf loop.
Nu...is er zo'n commotie rond het discriminerend gedrag van jongeren welke (desondanks ze hoogstwaarschijnlijk zelf helemaal de Islam niet naleven) ongesluierde vrouwen uitschelden. Dan stel ik me de vraag, waarom is deze commotie er nooit geweest doorheen de tientallen jaren dat moslimas dagdagelijks worden uitgescholden op straat/school/werkvloer/... ?
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 18:29   #274
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk doet dat wel ter zake.
Als jij anderen een verantwoordelijkheid in de schoenen wil schuiven die niet van hen is, maar van iets dat jij ¨volk¨ noemt, moet je ook bereid zijn om zelf ook dergelijke collectieve verantwoordelijkheid te aanvaarden.
Je mag zwemmen zoals de duivel in een wijwatervat maar dat doet niets ter zake. Ge moet niet op een ander, waar ge te gast bent (uw gastland dus) wetten gaan stellen. Het is u gedragen en leven volgens de gangbare normen of uwe boot af kuisen. Is dat racistisch? Spijtig dan, dan ben ik waarschijnlijk een racist zeker?

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2009 om 18:31.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 18:45   #275
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag zwemmen zoals de duivel in een wijwatervat maar dat doet niets ter zake. Ge moet niet op een ander, waar ge te gast bent (uw gastland dus) wetten gaan stellen. Het is u gedragen en leven volgens de gangbare normen of uwe boot af kuisen. Is dat racistisch? Spijtig dan, dan ben ik waarschijnlijk een racist zeker?
iemand die hier geboren is, is hier geen gast, maar een volwaardig Belgisch Staatsburger.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 18:46   #276
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die meisjes zijn hier geboren, het zijn geen "gasten" en ze bevinden zich niet op een "ander".

Essentieel punt in de discussie.

Dat verandert echter niets aan het feit dat ik voor het veralgemenen van het hoofddekselverbod in het GO! ben.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 18:50   #277
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die meisjes zijn hier geboren, het zijn geen "gasten" en ze bevinden zich niet op een "ander".

Dat verandert echter niets aan het feit dat ik voor het veralgemenen van het hoofddekselverbod in het GO! ben.
²
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 19:06   #278
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook voorstander van een hoofddoekenverbod op Nederlandse scholen. Tevens ben ik voor het verbieden van andere religieuze uitingen op scholen. Onderwijs en godsdienst gaan mijns inziens niet samen
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 21:19   #279
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Zelfs al waren het 'gasten' ... ze stellen hier geen wet... ze willen hem enkel toepassen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 22:28   #280
prins karel
Burger

prins karel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik had graag 2 vragen beantwoord gekregen, omdat he antwoord me werkelijk interesseert:

1- Op welke manier is het dragen van een hoofddoek, of een burka, of een ander dergelijk gewaad een religieuze beleving van de islam, eerder dan een gebruik van islamieten?

2- Hoe moet er met de bovenstaande artikels over godsdienstvrijheid moeten omgegaan als bv. een moslim eist volgens de Sharia, en niet ons wetboek berecht te worden?
Punt 2 vind ik wel een goeie
moslims berechten volgens de Sharia.
Ik denk dat de meeste 'jongeren' in brussel zouden rondlopen zonder handen moesten ze berecht worden volgens de Sharia.
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be