![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer barst België? | |||
September 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Oktober 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Alleszins voor 1 januari 2010 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,50% |
Alleszins voor de komende, federale verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
In 2011 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,75% |
In 2012 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Op 21 december 2012 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,25% |
Tussen de federale en de deelstatelijke verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2014-2020 |
![]() ![]() ![]() |
12 | 15,00% |
2020-2035 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,50% |
2035-2100 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Na 2100 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Na het jaar 3000 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de N-VA mij wat dat betreft ook niet veel zal helpen heb ik ondertussen wel begrepen. En ik zak alleen in de grond van schaamte omwille van mijn eigen stommiteiten. Dat vergt al méér dan genoeg van mijn krachten ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Dat weet ik inderdaad, en ik kan dat ook goed begrijpen. Een mens kan het alleszins véél slechter treffen als het op geboorte- en woonplaats aankomt, hé. Heel veel slechter. 3. Niemand vraagt dat dan ook van u, neem ik aan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 januari 2010 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak dat mee ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk dat we wel met zekerheid kunnen zeggen dat dit land ooit zal splitsen. Is het nu gewoon als staat of als deelstaat van Europa, dat weet ik niet, maar die splitsing, willen of niet, zal er ooit komen.
Ik gok op 2020-2030 |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() Ooit komt de zondvloed. Maar wanneer??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Dat is zo. Daar hebt u gelijk in. Alle staten evolueren. Dat is juist. België is ook al erg geëvolueerd. En zal nog evolueren. Maar dat is nog wat anders dan een rampscenario.
Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2010 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De macht zit nu in Vlaamse handen. Walen zijn niet bang van venvlaamsing (die al gebeurt) maar wel van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() We hebben het toch goed in België? Nu wat minder met de crisis natuurlijk. Ook in Vlaanderen gaat het economisch niet zo denderend. Maar in Nederland of Frankrijk al evenmin. Bovendien blijkt uit een recentelijk internationaal onderzoek dat België in de top-10 staat (8ste) van alle landen ter wereld waar het het beste is te leven. Waar praten we dan eigenlijk nog over.
Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2010 om 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8ste maar?
![]() |
![]() |
#273 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het kan hier echt nog wel beter hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Europees Commissaris
|
![]() Een vernederlandsing van Wallonië zou er volgens mij toch snel protesten oproepen. Ja, een Nederlands-talige aanwezigheid vinden ze niet erg, maar sinds wanneer stellen Nederlands-taligen het Frans-talig statuut daarginds in vraag?
![]() |
#276 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nooit gebeurd (niet verregaand toch). De fout ligt bij de franstaligen die dat onmogelijk kunnen ontkennen. Op vlak van taal zijn sommige franstaligen gewoon raszuivere racisten. Wij, vlamingen respecteren netjes de faciliteiten volgens de wet. Franstaligen daarintegen weigeren dat meestal botweg toe te passen. Kijk maar naar dat schooltje in Komen-Waasten. Ik hoop dat iedereen die geschiedenis kent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.villedecomines-warneton.be/ http://www.wemmel.be/ http://www.ronse.be/ Maar het klopt dat de Franse Gemeenschap het Vlaamse schooltje in Komen nooit erkend heeft. Het is zelfs zo dat er in de jaren '80 Wallingante activisten waren die die kinderen uitjouwden omdat ze op Waalsche grond Nederlands-talig onderwijs volgden en dit ondanks het feit dat er nooit een territoriumeis is geweest vanuit Vlaamse hoek (op een paar clowns na, die actie voerden in Waals-Brabant). Tot dusver dus de gastvrijheid van sommige Walen naar andere taalgemeenschappen toe! Let wel! ik vind het terecht om tegen een vernederlandsing te zijn in Wallonië, maar die dreiging heeft nooit bestaan. Wel heeft men de Waalse openbare mening dusdanig kunnen ombuigen dat Vlamingen imperialisten zouden zijn. Toen Vlaanderen erg arm was bestonden er Vlaamse getto's met veel criminaliteit in Waalse gemeenten en waar men in het begin niet goed Frans/Waals sprak (wat logisch was eigenlijk, gezien de omstandigheden uit die tijd). Die ongastvrije en bange benadering in de jaren '80 stamde nog uit die tijd (na-echo van de vroege XXste eeuw). Daaruit vreesde men lang voor het ontstaan van Vlaamse taaleilanden in een toekomst waar die Vlamingen zouden ontvoogden. Veel Walen projecteren vaak - té vaak - hun situatie op Vlamingen (een eiland zijnde deel van hun taalgebied, of toch deels).
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 januari 2010 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Namen telt procentueel gezien bijna zoveel Nederlandstaligen als Brussel. Eigenlijk zouden we dus faciliteiten in Namen moeten eisen.
![]() Tweetalige faciliteiten zelfs, Waals en Nederlands, en de naam van de gemeente wordt vanaf heden officieel Nameur-Namen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |