Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2009, 13:55   #261
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
U weet toch dat deze man jarenlang deel uitmaakt van een (witte) club die anderen consequent uitmaakte en uitmaakt voor "racist". Met alle maatschappelijke gevolgen van dien.

En nu meneer persoonlijk zelf last heeft gaat hij vijfentwintig jaar later populair zitten doen op tv en in een column.

Door de wc spoelen zo'n pipo!
Het ene sluit het andere niet uit. Dat gezever heeft met ras niets te maken. In elke stad hebt ge een paar hoekskes waar het uitschot samentroept. In de VS zijn het negers of zuid amerikanen, in Belgie zijn het noord afrikanen. Binnen een paar generaties zullen het eenheidsworstjes zijn die daar staan de stoere uit te hangen.

Ze doen echter allemaal hetzelfde: Deelnemen aan een socio-economische cultuur waar misdaad getolereerd en aangemoedigd wordt als viabele carriere.

We hebben gezien dat dit in sommige steden met success is aangepakt door een hard optreden van de politie gekoppeld aan zware investeringen in de scholing.

Een terugkeerbeleid is zowat het slechtste wat ge kunt doen, daarmee trekt ge die families uit elkaar en creëert ge een volgende generatie die zich al vanaf dat ze geboren zijn gepoept voelen door het systeem. Als die gasten hier pagadders hebben rondlopen blijven ze trouwens toch niet waar we ze naartoe sturen.
Oud 7 oktober 2009, 13:55   #262
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat die VDT eens een stuk schrijven over het doorbreken van de flauwekul van het cordon, de ontwikkelingshulpfraude, en de baantjesjagerij in zijn eigen partij.

Kijk , dan ben je een grote jongen.

Niet met dit soort kroegpraat. Daar is geen moed voor nodig.

"Ik zou niet weten wat er tegen zero-tolerance is" Zegt meneer nu opeens.

Zou die zijn eigen partijprogramma al eens hebben gelezen?
Ik vind het net moedig dat hij tegen de partijlijn durft ingaan. Waarom moet VDT per se een stuk schrijven over die andere onderwerpen? Om de problemen die er in sommige wijken bestaan rustig verder dood te zwijgen?

Ik zou hem trouwens evenzeer moedig noemen als hij over die andere onderwerpen - tegen de partijlijn in - een stuk zou schrijven. Misschien komt dat nog.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 14:13   #263
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hebben de allochtone grootvaders en grootmoeders en papa's en mama's uit de ghetto's van Sint-Joost, Laken, Molenbeek, Schaarbeek, Anderlecht, Sint-Gillis, ... ,

die al j�*ren sméken om een 'harde aanpak van de criminaliteit', 'beter functioneren van justitie', 'halt aan de corruptie' en 'beter onderwijs', maar tot nu toe niet voor het VB durfden/durven stemmen omdat die al die tijd eerder ... euh ... ongenuanceerd over 'dé' vreemdelingen en 'dé' Islam bezig waren/zijn, dan ook hun kazak gedraaid?

Zijn die mensen ook allemaal politiek-correcte 'opportunistes'?
Er zit een tegenstrijdigheid in uw uitspraak. Ik wil best geloven dat allochtone grootvaders en grootmoeders en papa's en mama's verveeld zitten met die situatie. Maar waarom altijd dat willen doorverwijzen naar de overheid voor een oplossing? Het zijn toch hun gastjes die boel maken, waarom kunnen die dan als ouder geen zelfverantwoordelijkheid nemen voor hun eigen kleine? Ik dacht dat ouders en grootouders zo'n respect genieten in die culturen!
Oud 7 oktober 2009, 14:26   #264
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Er zit een tegenstrijdigheid in uw uitspraak. Ik wil best geloven dat allochtone grootvaders en grootmoeders en papa's en mama's verveeld zitten met die situatie. Maar waarom altijd dat willen doorverwijzen naar de overheid voor een oplossing? Het zijn toch hun gastjes die boel maken, waarom kunnen die dan als ouder geen zelfverantwoordelijkheid nemen voor hun eigen kleine? Ik dacht dat ouders en grootouders zo'n respect genieten in die culturen!
Het is dan ook een zeer complexe situatie.

Doorgaans naïeve - want op overheden rekenende - grootouders en ouders die ofwel 'minderwaardige', ofwel helemaal géén jobs meer hebben - en het daardoor volgens èigen waarden en normen moeilijk krijgen respect af te dwingen - worden er in 'het Aards Paradijs' bijna toe gedwongen hun koters te dumpen in minderwaardige onderwijsinstellingen, die diploma's afleveren die dan weer niet kunnen garanderen dat de koters er zèlf wèl in zullen slagen 'het' in het leven te maken.

Als de oorspronkelijke bewoners van 'het Aards Paradijs' zèlf ook maar een stelletje hypocriete profiteurs blijkt te zijn dat 'de nieuwelingen' alléén maar kent als het kiesvee nodig heeft, of huurders van smerige krotten,

en als de 'hypocrites' van hier het dan nog eens allemaal heel gemakkelijk en efficiënt op de kap van de racisten en fascisten uit het Noorden van het land kunnen schuiven,

tja, wat moeten die mensen d�*n aanvangen, hé?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 14:51   #265
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Doorgaans naïeve - want op overheden rekenende - grootouders en ouders die ofwel 'minderwaardige', ofwel helemaal géén jobs meer hebben - en het daardoor volgens èigen waarden en normen moeilijk krijgen respect af te dwingen - worden er in 'het Aards Paradijs' bijna toe gedwongen hun koters te dumpen in minderwaardige onderwijsinstellingen, die diploma's afleveren die dan weer niet kunnen garanderen dat de koters er zèlf wèl in zullen slagen 'het' in het leven te maken.

Als de oorspronkelijke bewoners van 'het Aards Paradijs' zèlf ook maar een stelletje hypocriete profiteurs blijkt te zijn dat 'de nieuwelingen' alléén maar kent als het kiesvee nodig heeft, of huurders van smerige krotten,

en als de 'hypocrites' van hier het dan nog eens allemaal heel gemakkelijk en efficiënt op de kap van de racisten en fascisten uit het Noorden van het land kunnen schuiven,

Zich herpakken en hun lot in eigen handen nemen. Als al die papa's en grootpapa's bij elkaar komen en besluiten: "het is gedaan met die zeik!" Dan is het ook effectief gedaan denk ik. Maar dat kunt jij niet doen het initiatief en de wil moet van hen komen.
Fase 1: Stop zelfbeklag
Fase 2: Laat het initiatief niet over aan jongeren coachen, buurtwerkers, straathoekwerkers, plein animators, opvoeders en sociaal assistenten want zo krijg je bij jongeren geen respect.
Fase 3: Den boel opvegen.
Oud 7 oktober 2009, 15:00   #266
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Luckas Vander Taelen het het scenario script van collega halsema lichtjes aangepast om copywright te omzeilen,
maar de timing spreekt boekdelen

Laatst gewijzigd door globalmedia : 7 oktober 2009 om 15:01.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 16:39   #267
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk een linkse die begint na te denken en zijn ogen open te trekken. Prima, denk ik, al is het een beetje laat.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 16:41   #268
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
..

Laatst gewijzigd door globalmedia : 7 oktober 2009 om 16:41.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 17:23   #269
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Hoe zijn dat "Slachtoffers", en definiëer eens die ziekte.

Ik denk dat de oplossing ligt in een combinatie van harde aanpak en goede scholen. Als ik kijk naar strafmaten, ontsnappingen en concentratiescholen, denk ik dat we daar zeer ver van af staan.
En het proberen van islamscholen er bij te krijgen zal het nog allemaal veel erger maken, die moslimpuinhoop! We hebben goede scholen maar als ze daar op hun lui gat zitten en een inspanning vragen overkomt als een affront... wat zullen islamscholen dan presteren?
We hebben met die lieden de pest ingevoerd en nu zitten we meestal te discussiëren over welke kledij we moeten aandoen in die omstandigheden...
Ziet er echt goed uit voor de toekomst!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2009, 17:37   #270
luc broes

Standaard

Citaat:

Altijd interessant om de mening te horen van iemand die er midden in staat.
Bedankt Djimi!
Oud 7 oktober 2009, 19:06   #271
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Altijd interessant om de mening te horen van iemand die er midden in staat.
Bedankt Djimi!
Graag gedaan, Luc.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 18:21   #272
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen ook beginnen met te erkennen dat de traditionele, patriarchaal-religieuze moslimcultuur helemaal niet aangepast is aan het geseculariseerde prestatiegerichte individualistische Westerse vooruitgangsstreven en dito economie.
Er is dus een tweede prijs te betalen voor het behoud van de cultuur van het land van herkomst, naast het zich distanciëren van de mainstream Vlaamse cultuur met alle vervreemding en wederzijds onbegrip vandien.

Zijn de Moslims zich wel echt bewust van die prijs die ze hun kinderen hiervoor laten betalen? Alleen al het vasthouden aan het Arabisch of Turks als thuistaal zorgt vaak voor een onderwijsachterstand vanaf het eerste studiejaar, die vaak niet meer kan worden ingehaald, met alle gevolgen vandien.

Zelf zijn we ook niet 'vrij van zonden' maar door wat meer water in de wijn - of de muntthee - te doen, zou de weerstand - of islamofobie - van de autochtone bevolking zeker sterk verminderen.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 19:15   #273
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
...
Onze "geseculariseerde prestatiegerichte individualistische Westerse vooruitgangsstreven en dito economie" - "cultuur" is gebaseerd op Arabische wiskunde, geografie, wiskunde, astronomie, architectuur, geneeskunde, ...

Terwijl wij hier vergingen in onze eigen stank omdat we niet wisten wat "een bad in huis" was, namen die mensen 5 maal per dag hun rituele wassing alvorens te bidden. Terwijl wij hier iemand die iets te licht was of ietswat teveel met kruiden bezig was op een stapel in brand staken, bloeiden wetenschappen in die streken.

Nadat wij die gehele wereld in as hebben gelegd (WO1), gekoloniseerd en van hun kinderen slaafkes gemaakt die aan een euro per dag onze sportschoenen in elkaar naaien, en hun olie uitputten en hen een 1% commissie ervoor geven en nog maar net 1/5 van een holocaust hebben uitgevoerd (1.2 miljoen dode) irakezen....DAARNA, komen wij hier, arrogante blanke nietsnutten die absoluut niets, njet, nul komma nul hebben verwezenlijkt en onmetelijk grote arrogantie meedragen omdat we het geluk hebben gehad om per toeval in Belgie geboren te zijn en meer niet, wat die mensen verwijten van achtergesteld????

schaam u!

(kheb me laten gaan...en zal er straks al spijt van krijgen, maar de arrogantie van de ander werd me teveel, excuseer me alvast.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 26 oktober 2009 om 19:28.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 21:09   #274
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dus, omdat het hier stonk in de Middeleeuwen en ginder wat minder, moet Lukaske zich maar laten opzijduwen met zijn velo, moeten de dames van de gemeente het laten om op een terras iets te nuttigen, onze dochters uitgescholden voor hoeren en moet mijne gps maar gepikt worden uit de auto ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 23:23   #275
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus, omdat het hier stonk in de Middeleeuwen en ginder wat minder, moet Lukaske zich maar laten opzijduwen met zijn velo, moeten de dames van de gemeente het laten om op een terras iets te nuttigen, onze dochters uitgescholden voor hoeren en moet mijne gps maar gepikt worden uit de auto ...
Omdat uw gsm gepikt is en uw dochter uitgescholden en de dames niets op terras meer kunnen nuttigen (geen van al die zaken is me ooit overkomen trouwens noch men dochters/echtgenote en verbleef 2 jaar hartje Brussel zelf...ik verwonder me nog dat iemand zijn weg nog vind met al die gepikte gps-en), moeten we de trietand en toorts vastgrijpen en elke arabier zoeken?

Is die mensen hun cultuur/geloof ridiculiseren "de oplossing" ? en gelooft u werkelijk dat u dat kan/zal ontwortelen?

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 26 oktober 2009 om 23:24.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 00:28   #276
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Omdat uw gsm gepikt is en uw dochter uitgescholden en de dames niets op terras meer kunnen nuttigen (geen van al die zaken is me ooit overkomen trouwens noch men dochters/echtgenote en verbleef 2 jaar hartje Brussel zelf...ik verwonder me nog dat iemand zijn weg nog vind met al die gepikte gps-en), moeten we de trietand en toorts vastgrijpen en elke arabier zoeken?

Is die mensen hun cultuur/geloof ridiculiseren "de oplossing" ? en gelooft u werkelijk dat u dat kan/zal ontwortelen?
Dit is u ook waarschijnlijk nog niet overkomen maar als ge niet eindelijk uw twee kijkers gaat open trekken die ge van uw moeder hebt megekregen zal het niet lang meer duren alvorens dat het u wel zal overkomen.

http://www.slideshare.net/guest413d78/racisme-2341382

Laatst gewijzigd door Garry : 27 oktober 2009 om 00:29.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 08:41   #277
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

Beste viaSanctus, zeg eens aan Luckas VDT dat hij een psychiater moet raadplegen om hem af te helpen van zijn waanvoorstellingen.
Oud 27 oktober 2009, 09:47   #278
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht

Zijn de Moslims zich wel echt bewust van die prijs die ze hun kinderen hiervoor laten betalen? Alleen al het vasthouden aan het Arabisch of Turks als thuistaal zorgt vaak voor een onderwijsachterstand vanaf het eerste studiejaar, die vaak niet meer kan worden ingehaald, met alle gevolgen vandien.

Niet meer kan worden ingehaald? Valt wel mee hoor...

Sterker nog:

Vijf Naffers bij de eerste acht artiesten populairste muziekartiesten in het Nederlands wereldwijd. Hele lijst hier.

1) Yes-R 53,6 miljoen views
2) Ali-B 27,7 miljoen views
4) Sjaak 19,8 miljoen views
7) Darrryl 13,7 miljoen views
8) Fouradi 12,9 miljoen views

(Clouseau behaalde de 67e plaats trouwens.)

Geen kroegpraat maar feiten.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 oktober 2009 om 09:48.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 09:59   #279
luc broes

Standaard

Citaat:
Niet meer kan worden ingehaald? Valt wel mee hoor...

Sterker nog:

Vijf Naffers bij de eerste acht artiesten populairste muziekartiesten in het Nederlands wereldwijd. Hele lijst hier.

1) Yes-R 53,6 miljoen views
2) Ali-B 27,7 miljoen views
4) Sjaak 19,8 miljoen views
7) Darrryl 13,7 miljoen views
8) Fouradi 12,9 miljoen views

(Clouseau behaalde de 67e plaats trouwens.)

Geen kroegpraat maar feiten.
De artisten zijn een heel speciaal 'ras'!

Hoeveel gewone allochtonen verlaten de schoolbanken met een diploma?
Dat aantal is bedroevend laag en daar moet dringend iets mee gebeuren.
Oud 27 oktober 2009, 10:24   #280
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De artisten zijn een heel speciaal 'ras'!

Hoeveel gewone allochtonen verlaten de schoolbanken met een diploma?
Dat aantal is bedroevend laag en daar moet dringend iets mee gebeuren.
1) Toch wel opvallend dat juist mocro's leidend zijn op muziekgebied in de Nederlandse taal (alhoewel ze daar een achterstand in zouden hebben)

2) En we tegelijkertijd kunnen constateren dat het juist de witte Vlamingen zijn die "hun" cultuur verlaten. Zie de Engelstalige leestelevisie die we dagelijks krijgen voorgeschoteld door vet betaalde witte Vlaamse mediabestuurders. Of alle Vlamingen die Engels of Frans als medium kiezen voor hun kunsten. Maar misschien zijn ze al zo goed in het Nederlands dat ze nu wel eens een andere taal willen proberen natuurlijk. Dat kan.

3) De uitval onder immigranten is overigens een 20 % . Wat betekent dat 80 % wel met een diploma van school komt.
Niet dat ze daar veel aan hebben omdat het op de Vlaamse arbeidsmarkt er voornamelijk om gaat wie je kent.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 27 oktober 2009 om 10:25.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be