Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2010, 09:45   #261
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar dient een discussieforum als p.be ook voor he Pietje ... meningen open ventileren en bespreken.

ik merk ook dat je niet ingaat op mijn vaststelling van dat corrumperend systeem.
Welk corrumperend systeem ??? Of moet ik tevreden zijn met "het is algemeen geweten dat.........................corrumperend systeem"
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 09:49   #262
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Welk corrumperend systeem ??? Of moet ik tevreden zijn met "het is algemeen geweten dat.........................corrumperend systeem"
zoals gezegd, mijn eerste post hier
blz 8 #144
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 09:53   #263
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals gezegd, mijn eerste post hier
blz 8 #144
en hetgeen je daar "van horen zeggen" te weten kwam heeft je maar doen besluiten dat heel het politiekorps rot en corrupt is ???
Oud 5 januari 2010, 09:56   #264
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
en hetgeen je daar "van horen zeggen" te weten kwam heeft je maar doen besluiten dat heel het politiekorps rot en corrupt is ???
wat ik daar vernomen heb van een persoon die ik heel erg vertrouw ... doet mij besluiten dat er A een systeem van corrumpering bestaat (dat ver gaat in de rangen) ... en waartoe B blijkbaar niets structureel wordt ondernomen.

A+B doet mij besluiten dat vrijwel heel het korps (op zijn minst passief) corrupt is.
Oud 5 januari 2010, 09:58   #265
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat ik daar vernomen heb van een persoon die ik heel erg vertrouw ... doet mij besluiten dat er A een systeem van corrumpering bestaat (dat ver gaat in de rangen) ... en waartoe B blijkbaar niets structureel wordt ondernomen.

A+B doet mij besluiten dat vrijwel heel het korps (op zijn minst passief) corrupt is.
Blijft wat mij betreft een heel simplistische redenering. Maar goed, geloof maar voor mijn part wat je wilt.
Oud 5 januari 2010, 10:03   #266
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijft wat mij betreft een heel simplistische redenering. Maar goed, geloof maar voor mijn part wat je wilt.
simplistisch ?

het gaat m over het feit dat er niks gedaan wordt om de gaten te dichten (boetes wissen ... ?! daar bestaan logfiles voor !!! )

als je in een bedrijf vanuit het management een mogelijkheid open laat tot corruptie/diefstal ... wat dan ook dat je bedrijf een slechte naam of verlies oplevert ... wat moet je dan besluiten ???
Oud 5 januari 2010, 10:06   #267
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Belgische politie?????
Waarom slaan ze mij toch altijd in de boeien, ipv die vrouwen die mij ten onrechte beschuldigen????????????

De procureurs daarentegen, die laten zich niet verleiden, om mij te vervolgen.
Dat zijn mannen met ervaring.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 10:07   #268
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
simplistisch ?

het gaat m over het feit dat er niks gedaan wordt om de gaten te dichten (boetes wissen ... ?! daar bestaan logfiles voor !!! )

als je in een bedrijf vanuit het management een mogelijkheid open laat tot corruptie/diefstal ... wat dan ook dat je bedrijf een slechte naam of verlies oplevert ... wat moet je dan besluiten ???
dat jij heel lichtgelovig bent (vooral als het je goed uitkomt, om hier in dit geval het volledige politiekorps in een slecht daglicht te stellen)
Oud 5 januari 2010, 10:31   #269
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat jij heel lichtgelovig bent (vooral als het je goed uitkomt, om hier in dit geval het volledige politiekorps in een slecht daglicht te stellen)
en jij veegt een SYSTEEM van corrumpering wel heel licht onder de mat ... als een boekhouder zo'n systeem laat draaien, verliest ie zijn job en mag hij van geluk spreken als hij geen stevige veroordeling krijgt ...
we zien nu zo'n systeem bij het bedrijf 'de politie' (die voor de staat nb het monopolie op geweld beheert) en voor de lieve vrede (noem het behoudsgezindheid om het even) moeten we daar blind voor blijven ???

met welke houding ondergraaf je het bestel het meest, Pietje ? ik die wil dat ze mistoestanden structureel onmogelijk maken, of jij die t allemaal maar blauw blauw en onbesproken wil laten ???

voor mijn part verdienen mensen die dat systeem willen aanpakken steun, nu worden die terug buitengewerkt.

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 januari 2010 om 10:32.
Oud 5 januari 2010, 10:37   #270
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en jij veegt een SYSTEEM van corrumpering wel heel licht onder de mat ....
Nogmaals, WELK systeem ?? Hetgeen jij "van horen zeggen" bent te weten gekomen, volstaat niet voor mij om het volledige politiekorps als rot en corrupt te gaan beschouwen. Voor mij volstaat het niet om "een verhaaltje" enkele malen na elkaar te vertellen, dat nadien dan wel een eigen leven gaat leiden.
Oud 5 januari 2010, 10:44   #271
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Zolang ze blijven afkomen met verhaaltjes lijkt dit hier niet echt geloofwaardig en standpunten als: ik zeg het je ze zijn allemaal corrupt ,zijn voor mij niet voldoende.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 10:44   #272
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist ja, ge telt er ook uw familie bij.
Mijn familie?

Oh wacht, dan zijn het er 6.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 10:45   #273
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Allez, over wat gaan we vandaag eens praten?

Maar dan rustig wel liefst, niet zoals gisteren met (bijna) allemaal staan roepen tegen mij.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 10:48   #274
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Allez, over wat gaan we vandaag eens praten?

Maar dan rustig wel liefst, niet zoals gisteren met (bijna) allemaal staan roepen tegen mij.
Eens over iets anders? We geraken er hier duidelijk toch niet uit.
Oud 5 januari 2010, 11:30   #275
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, WELK systeem ?? Hetgeen jij "van horen zeggen" bent te weten gekomen, volstaat niet voor mij om het volledige politiekorps als rot en corrupt te gaan beschouwen. Voor mij volstaat het niet om "een verhaaltje" enkele malen na elkaar te vertellen, dat nadien dan wel een eigen leven gaat leiden.
als men ongevraagd nieuwe mensen aanbiedt van hun snelheidsovertreding te doen verdwijnen (na!!! de feiten : "ik deed die nare flitsboete daar en dan voor jouw even weg")
mensen die daar furieus op reageren wegpest ... een commissaris die daarop reageert met "ik kan daar niks aan doen" ...

is dat dan geen systeem mss ???
dat is op zijn minst een gat in de procedures wat bijzonder sympel te vermijden zou zijn met een beetje simpele software ... (gedelete platen vglijken met de personeelsdatabank ... )

waarom wordt zo'n corrumperend gat niet gedicht ? is dat dan geen mismanegement mss ???
Oud 5 januari 2010, 11:36   #276
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als men ongevraagd nieuwe mensen aanbiedt van hun snelheidsovertreding te doen verdwijnen (na!!! de feiten : "ik deed die nare flitsboete daar en dan voor jouw even weg")
mensen die daar furieus op reageren wegpest ... een commissaris die daarop reageert met "ik kan daar niks aan doen" ...

dat is op zijn minst een gat in de procedures wat bijzonder sympel te vermijden zou zijn met een beetje simpele software ... (gedelete platen vglijken met de personeelsdatabank ... )

waarom wordt zo'n corrumperend gat niet gedicht ? is dat dan geen mismanegement mss ???
Nogmaals, die "van horen zeggen"-verhaaltjes maken geen indruk op mij.
Oud 5 januari 2010, 11:38   #277
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Wij zeggen enkel dat dit niet OVERAL gebeurd en dat dit dus uitzonderlijke gevallen zijn. En ja daar moet iets aan gebeuren maar van de veronderstelling uit gaan dat iedereen dat daar van iedereen weet is zeer onrealistisch.
Oud 5 januari 2010, 11:39   #278
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
Wij zeggen enkel dat dit niet OVERAL gebeurd en dat dit dus uitzonderlijke gevallen zijn. En ja daar moet iets aan gebeuren maar van de veronderstelling uit gaan dat iedereen dat daar van iedereen weet is zeer onrealistisch.
²
Oud 5 januari 2010, 11:39   #279
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, die "van horen zeggen"-verhaaltjes maken geen indruk op mij.
ook nogmaals, ik heb dat van een persoon die ik heel erg vertrouw.

maar soit, we zullen het objectiveren : waarom kunnen snelheidsboetes zonder log uit de film geknipt worden ? waarom wordt dit gat niet gedicht ?

dit is immers een gat dat iedereen, heel menselijk, kan corrumperen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 januari 2010 om 11:40.
Oud 5 januari 2010, 11:43   #280
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook nogmaals, ik heb dat van een persoon die ik heel erg vertrouw.
Et alors ?? En dus moet iedereen zijn/haar verhalen maar blindelings "doorslikken".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be